Opnieuw problemen bereiken sites/servers?
Opnieuw hebben wij hier weer eens problemen met het bereiken van websites/servers.
Sites zoals tumblr, engadget, Guildwars2, ... zijn allemaal niet te bereiken.
Dit is nu al de 3x op 2 weken, wat steken jullie toch uit EDP?
En het feit dat je ook weer eens niemand kan bereiken op de live chat, dat maakt het erger.
Dit is geen service meer hoor..
Sites zoals tumblr, engadget, Guildwars2, ... zijn allemaal niet te bereiken.
Dit is nu al de 3x op 2 weken, wat steken jullie toch uit EDP?
En het feit dat je ook weer eens niemand kan bereiken op de live chat, dat maakt het erger.
Dit is geen service meer hoor..
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welke DNS servers gebruik je? Hier is namelijk alles wel te bereiken via edpnet?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Of er een verband is of niet, weet ik niet . Maar ik kan mijn eigen websites ook niet meer bereiken en via http://www.downforeveryoneorjustme.com/ zou moeten blijken dat het aan mij ligt.
controleer www.xtr-group.be misschien eens een keer.
controleer www.xtr-group.be misschien eens een keer.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Verander de DNS servers eens in één van de volgende (combinatie van):
GoogleDNS
8.8.8.8
8.8.4.4
OpenDNS
208.67.220.220
208.67.222.222
Fusa
91.121.116.217 (Frankrijk)
85.17.239.174 (Nederland)
91.121.105.171 (Frankrijk)
81.95.126.162 (België)
77.243.237.224 (Nederland)
GoogleDNS
8.8.8.8
8.8.4.4
OpenDNS
208.67.220.220
208.67.222.222
Fusa
91.121.116.217 (Frankrijk)
85.17.239.174 (Nederland)
91.121.105.171 (Frankrijk)
81.95.126.162 (België)
77.243.237.224 (Nederland)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit omdat ik ook een EDPnet lijn heb en deze wel werkt. Ik gebruik enkel andere nameservers.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
support AT edpnet DOT beSubbieh schreef:Eigenaardig... Ik vind het persoonlijk erg dat ik ze weer opnieuw nergens kan bereiken, zonder telefoon te moeten nemen dan...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Subbieh : een kennis van mij uit de zone 058 (met edpnet natuurlijk) heeft ook de sites die je omschreef al getest...merkt ook geen probleem.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
geen idee of het hier iets mee te maken heeft, gewoon toeval is, of ik me vergis.
maar vroeger dacht ik php.net ook gewoon zo (dus zonder www. of be.) te kunnen bereiken.
pingen naar php.net gaat perfect.
pingen naar be.php.net en www.php.net gaat ook perfect.
echter krijg ik op php.net een Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): De verbinding is opnieuw ingesteld.
en werken be.php.net en www.php.net wel perfect.
maar vroeger dacht ik php.net ook gewoon zo (dus zonder www. of be.) te kunnen bereiken.
pingen naar php.net gaat perfect.
pingen naar be.php.net en www.php.net gaat ook perfect.
echter krijg ik op php.net een Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): De verbinding is opnieuw ingesteld.
en werken be.php.net en www.php.net wel perfect.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
php.net blijkt een redirect naar www.php.net
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik merk dat ik er 1x in de 10 (ruwweg) keer wel opgeraak via php.net
en zonder de redirect, dus rechtstreeks op www.php.net 1x in de 5 ofzo.
be.php geraak ik altijd gelijk op (tot nu toe)
heb nog op geen enkele andere site problemen ondervonden,
dus geen idee of het "een stukje van een groter geheel" is, of een geisoleerd probleem.
zolang ik via de belgische mirror erop geraak, ga ik er ook niet verder naar kijken
en zonder de redirect, dus rechtstreeks op www.php.net 1x in de 5 ofzo.
be.php geraak ik altijd gelijk op (tot nu toe)
heb nog op geen enkele andere site problemen ondervonden,
dus geen idee of het "een stukje van een groter geheel" is, of een geisoleerd probleem.
zolang ik via de belgische mirror erop geraak, ga ik er ook niet verder naar kijken
http://www.zerohedge.com
HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 1 2 2 0 0 254
2 213.219.132.** bras05.sn.be.edpnet.net 22 17 22 19 2 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 18 17 19 18 1 0 253
4 212.71.1.225 router03.adamtel.nl.edpnet.net 21 20 22 21 1 0 252
5 * * 20 22 21 1 0 60
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
16 * * 0
17 * * 0
18 * * 0
19 * * 0
20 * * 0
21 * * 0
22 * * 0
23 * * 0
24 * * 0
25 * * 0
26 * * 0
27 * * 0
28 * * 0
29 * * 0
30 * * 0
HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 1 2 2 0 0 254
2 213.219.132.** bras05.sn.be.edpnet.net 22 17 22 19 2 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 18 17 19 18 1 0 253
4 212.71.1.225 router03.adamtel.nl.edpnet.net 21 20 22 21 1 0 252
5 * * 20 22 21 1 0 60
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
16 * * 0
17 * * 0
18 * * 0
19 * * 0
20 * * 0
21 * * 0
22 * * 0
23 * * 0
24 * * 0
25 * * 0
26 * * 0
27 * * 0
28 * * 0
29 * * 0
30 * * 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
[root@85 ~]# traceroute www.zerohedge.com
traceroute to www.zerohedge.com (178.209.48.14), 30 hops max, 40 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.837 ms 19.839 ms 19.853 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 81.053 ms 81.084 ms 81.127 ms
3 router03.adamtel.nl.edpnet.net (212.71.1.225) 23.264 ms 23.311 ms 23.355 ms
4 r1ams1.core.init7.net (195.69.144.210) 23.689 ms 23.894 ms 24.104 ms
5 r1fra1.core.init7.net (77.109.128.153) 32.916 ms 32.794 ms 32.908 ms
6 r1zrh1.core.init7.net (77.109.128.249) 45.472 ms 46.523 ms 46.315 ms
7 r1zlz1.core.init7.net (77.109.128.210) 36.688 ms 37.129 ms 37.162 ms
8 gw-nine.init7.net (77.109.135.6) 37.809 ms 37.860 ms 37.889 ms
9 ge0.r9.cz.nine.ch (217.150.240.19) 37.946 ms 38.410 ms 37.944 ms
10 * * *
traceroute to www.zerohedge.com (178.209.48.14), 30 hops max, 40 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.837 ms 19.839 ms 19.853 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 81.053 ms 81.084 ms 81.127 ms
3 router03.adamtel.nl.edpnet.net (212.71.1.225) 23.264 ms 23.311 ms 23.355 ms
4 r1ams1.core.init7.net (195.69.144.210) 23.689 ms 23.894 ms 24.104 ms
5 r1fra1.core.init7.net (77.109.128.153) 32.916 ms 32.794 ms 32.908 ms
6 r1zrh1.core.init7.net (77.109.128.249) 45.472 ms 46.523 ms 46.315 ms
7 r1zlz1.core.init7.net (77.109.128.210) 36.688 ms 37.129 ms 37.162 ms
8 gw-nine.init7.net (77.109.135.6) 37.809 ms 37.860 ms 37.889 ms
9 ge0.r9.cz.nine.ch (217.150.240.19) 37.946 ms 38.410 ms 37.944 ms
10 * * *
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
one.com ligt ook down...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
hier te bereiken hoor...
Code: Selecteer alles
[root@85 ~]# tracert www.tones.be
traceroute to www.tones.be (176.9.136.198), 30 hops max, 40 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.302 ms 19.764 ms 20.040 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 20.183 ms 20.456 ms 20.718 ms
3 router03.adamtel.nl.edpnet.net (212.71.1.225) 30.810 ms 30.959 ms 31.324 ms
4 router02.ffanc.de.edpnet.net (212.71.1.230) 31.038 ms 31.126 ms 31.386 ms
5 decix-gw.hetzner.de (80.81.192.164) 31.449 ms 31.809 ms 32.004 ms
6 hos-bb1.juniper1.rz16.hetzner.de (213.239.240.199) 72.625 ms 53.592 ms 53.608 ms
7 * hos-tr1.ex3k1.rz16.hetzner.de (213.239.222.66) 37.094 ms 36.645 ms
8 master.tones.be (176.9.136.198) 35.761 ms 35.200 ms 35.698 ms
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
http://issues.edpnet.be/
Juist gebeld naar edpnet, vannacht zijn er updates te NL en DE aan de cisco routers.
An urgent maintenance in Amsterdam and Frankfurt has been scheduled in order to re-establish access to certain websites that are currently unreachable.
Maintenance window: 01:00 - 03:00
Downtime: Amsterdam: 2 x ~20 minutes
Frankfurt: ~30 minutes
Juist gebeld naar edpnet, vannacht zijn er updates te NL en DE aan de cisco routers.
An urgent maintenance in Amsterdam and Frankfurt has been scheduled in order to re-establish access to certain websites that are currently unreachable.
Maintenance window: 01:00 - 03:00
Downtime: Amsterdam: 2 x ~20 minutes
Frankfurt: ~30 minutes
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dit is echt geen houding meer...
Toch maar eens denken om over te stappen naar een concurrent, want dit is echt niet meer te doen...
En inderdaad, tones is niet bereikbaar.
Ook meerdere foto's op Facebook e.d. werken niet...
Toch maar eens denken om over te stappen naar een concurrent, want dit is echt niet meer te doen...
En inderdaad, tones is niet bereikbaar.
Ook meerdere foto's op Facebook e.d. werken niet...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Voor die 2x dat er problemen waren. Je doet natuurlijk wat je wilt maar wees eerlijk : ken jij een ISP die je beter behandeld dan dit? Ik heb gebeld naar de helpdesk (weet niet of jij dit hebt gedaan), alsook een tweet gestuurd. Via twitter respons gehad dat ze niet op de hoogte waren van problemen, en nu aan telefoon meteen een bericht dat ze op de hoogte zijn, en dat men zorgt voor een update van hun routers (zie hun blog). Elke ISP ligt er wel eens uit hoor, maar dit is de eerste die zijn klanten op de hoogte brengt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Excuses, 3x in een periode van 2 weken max.
Service is een punt, tot nu toe hebben wij nog maar 1x een probleem gehad met EDPNet. Edpnet moet hun chatbox niet op "online" zetten als ze er niet zijn, dit is misleidend. Als ze op die chatbox zitten, dan moeten ze ook antwoorden, dan heb ik geen zin om te telefoneren.
Wij hebben ook al problemen gehad in het weekend, bij EDPnet mag je je plan maar trekken, telefonisch niet bereikbaar in het weekend, terwijl dat bij andere providers wel het geval is.
Service is een punt, tot nu toe hebben wij nog maar 1x een probleem gehad met EDPNet. Edpnet moet hun chatbox niet op "online" zetten als ze er niet zijn, dit is misleidend. Als ze op die chatbox zitten, dan moeten ze ook antwoorden, dan heb ik geen zin om te telefoneren.
Wij hebben ook al problemen gehad in het weekend, bij EDPnet mag je je plan maar trekken, telefonisch niet bereikbaar in het weekend, terwijl dat bij andere providers wel het geval is.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja 3 problemen op evenveel weken...en hoeveel weken werken ze zonder problemen?
Betreffende de chatbox heb je gelijk, al kan ik daar niet van meespreken. Bij het melden van problemen gebruik ik dit nooit, enkel telefonisch. En wat weekendsupport betreft : tja de ene isp heeft dat als je belt naar een betaalnummer, de andere heeft dat op een kwart van de normale bezetting. Voor die paar keer dat ik de helpdesk nodig heb, dan mail ik ze wel even via mijn gsm. En heb ik ook direct antwoord...
Betreffende de chatbox heb je gelijk, al kan ik daar niet van meespreken. Bij het melden van problemen gebruik ik dit nooit, enkel telefonisch. En wat weekendsupport betreft : tja de ene isp heeft dat als je belt naar een betaalnummer, de andere heeft dat op een kwart van de normale bezetting. Voor die paar keer dat ik de helpdesk nodig heb, dan mail ik ze wel even via mijn gsm. En heb ik ook direct antwoord...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
3 in 2 weken.
Niet altijd een betaalnummer hoor...
Ook, direct antwoord op e-mail support? De vorige keer dat ik mailde voor hetzelfde probleem heb ik geen enkel antwoord gehad. Nu heb ik wel een antwoord gehad nadat meerdere mensen geklaagd hadden.
Niet altijd een betaalnummer hoor...
Ook, direct antwoord op e-mail support? De vorige keer dat ik mailde voor hetzelfde probleem heb ik geen enkel antwoord gehad. Nu heb ik wel een antwoord gehad nadat meerdere mensen geklaagd hadden.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
3 problemen in 2 weken...whatever. 't Is niet dat je helemaal geen internet meer hebt hé. Je loopt mijn inziens gewoon veel te hard van stapel. Vraag mij dan af welke ISP die jij kent dat in het weekend een bemande NOC heeft zonder betaalnummer en waar ze weldegelijk opnemen.
En ja, als ik mail heb ik altijd direct antwoord. Heb net eens gekeken : langste dat ik heb moeten wachten is 6u...op een zaterdagmiddag (12u17 heb ik gemaild, om 18u02 antwoord).
En ja, als ik mail heb ik altijd direct antwoord. Heb net eens gekeken : langste dat ik heb moeten wachten is 6u...op een zaterdagmiddag (12u17 heb ik gemaild, om 18u02 antwoord).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Eerder geen problemen, nu liggen ook de betamaxproviders er uit op mijn edpnet lijn.
Op mijn Dommellijn geen probleem.
Het grappige is dat ze beide via hwng gaan, de een wel en de ander geen probleem geeft
MTU probleem?
edit:Niet dus. Toch eens een betere leesbril kopen, dit begint al met een onjuist ip verkregen bij de edpnet dns, 8.5.1.37 ipv 77.72.169.129
++++++++++++++++++ via DOMMEL +++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++via EDPNET++++++++++++++++++++++++++++++++++
Op mijn Dommellijn geen probleem.
Het grappige is dat ze beide via hwng gaan, de een wel en de ander geen probleem geeft
MTU probleem?
edit:Niet dus. Toch eens een betere leesbril kopen, dit begint al met een onjuist ip verkregen bij de edpnet dns, 8.5.1.37 ipv 77.72.169.129
++++++++++++++++++ via DOMMEL +++++++++++++++++++++++++++++++++
Code: Selecteer alles
Target Name: sip.12voip.com
IP: 77.72.169.129
Date/Time: 9/20/2012 6:20:37 PM to 9/20/2012 6:20:43 PM
1 1 ms 0 ms 0 ms 1 ms 1 ms 1 ms 0 ms [192.168.1.1]
2 22 ms 22 ms 22 ms 22 ms 22 ms 22 ms 22 ms ip-83-101-5-193.customer.schedom-europe.net [83.101.5.193]
3 24 ms 24 ms 24 ms 24 ms 24 ms 24 ms 24 ms vlan233.ae2.largo-matisse.bru.schedom-europe.net
[83.101.0.22]
4 25 ms 24 ms 24 ms 25 ms 25 ms 24 ms 25 ms 4-4.r1.br.hwng.net [69.16.190.225]
5 32 ms 39 ms 32 ms 38 ms 32 ms 35 ms 32 ms 4-1.r1.fr.hwng.net [69.16.191.90]
6 40 ms 39 ms 38 ms * * 42 ms 39 ms decix.comnet.nl [80.81.192.179]
7 37 ms 38 ms 37 ms 36 ms 37 ms 37 ms 36 ms [10.254.4.98]
8 37 ms 36 ms 36 ms 37 ms 36 ms 36 ms 36 ms [77.72.169.129]
Ping statistics for sip.12voip.com
Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0.0%)
Round Trip Times: Minimum = 36ms, Maximum = 37ms, Average = 36ms
Code: Selecteer alles
Target Name: sip.12vip.com
IP: 8.5.1.37
Date/Time: 20-9-2012 18:24:24 to 20-9-2012 18:24:52
1 1 ms 0 ms 0 ms 0 ms 1 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms [192.168.1.3]
2 * * * * * * * * N/A N/A [-]
3 24 ms 24 ms 24 ms 26 ms 24 ms 24 ms 42 ms 25 ms 25 ms N/A 85.234.208.25.static.edpnet.net
[85.234.208.25]
4 25 ms 24 ms 24 ms 24 ms 24 ms 25 ms 31 ms 24 ms 24 ms N/A eweka.bnix.net [194.53.172.84]
5 33 ms 50 ms 30 ms 50 ms 33 ms 33 ms 39 ms 30 ms 33 ms N/A 3-4.r1.am.hwng.net [69.16.191.85]
6 38 ms 38 ms 37 ms 38 ms 38 ms 37 ms 39 ms 37 ms 37 ms N/A 1-3.r1.lo.hwng.net [69.16.190.58]
7 110 ms 109 ms 108 ms 109 ms 109 ms 108 ms 109 ms 108 ms 110 ms N/A 4-1.r1.ny.hwng.net [69.16.190.209]
8 136 ms 136 ms 136 ms 138 ms 136 ms 137 ms 138 ms 137 ms 137 ms N/A e2-4.r1.ch.hwng.net [209.197.0.33]
9 * * * * * * * * N/A N/A [-]
10 206 ms 198 ms 198 ms 198 ms 207 ms 207 ms 199 ms 202 ms 206 ms N/A [209.234.240.250]
11 199 ms 198 ms 198 ms 480 ms 198 ms 198 ms 198 ms 199 ms 327 ms N/A [209.197.6.206]
12 199 ms 198 ms 198 ms 199 ms 198 ms 199 ms 199 ms 226 ms 200 ms N/A [69.64.152.189]
13 * * * * * * * * N/A N/A [-]
14 * * * * * * * * N/A N/A [-]
=====enz======
34 * * * * * * * * N/A N/A [-]
35 * * * * * * * * N/A N/A [-]
Destination not reached in 35 hops
Laatst gewijzigd door Limburg 21 sep 2012, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
sip.12voip.com
HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
ook de nog bereikbare site worden trager gevonden
verder
1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 2 2 2 0 0 254
2 213.219.132.17 bras05.sn.be.edpnet.net 20 18 20 19 1 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 19 19 19 19 0 0 253
4 * * 0
5 * * 0
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
ook de nog bereikbare site worden trager gevonden
verder
1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 2 2 2 0 0 254
2 213.219.132.17 bras05.sn.be.edpnet.net 20 18 20 19 1 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 19 19 19 19 0 0 253
4 * * 0
5 * * 0
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Allereerst mijn excuses voor al deze problemen.
Ik licht graag even toe dat de outages de laatste 2 weken feitelijk allemaal met hetzelfde probleem te maken hebben.
Edpnet heeft ervoor gekozen te investeren in de laatste nieuwe generatie cisco routers, en heeft in London, Amsterdam, Frankfurt en Brussel Cisco ASR9010 routers staan, echt beesten van routers, super snel, volledig redundant, en we hadden er tot voor kort nooit problemen mee.
Maar zaterdag 8 september kregen we meldingen dat sommige gebruikers, sommige websites niet konden bereiken. Na uren zoeken samen met Cisco bleek het probleem zich te situeren op de router in London, maar we konden het eigenlijke probleem niet vinden. We hebben toen beslist de externe links die deze router afhandelt uit te schakelen, en de trafiek te laten herleiden langs onze andere links.
De maandag erna hebben feedback gekregen Cisco dat er een bug gevonden was, en dat een update geschreven zou worden. Spijtig genoeg is tijdens de analyse een fout commando ingegeven waardoor er opnieuw een outage ontstaan is (10 september).
Deze ochtend is de bugfix geïmplementeerd in London, en was de planning om na dit grondig te testen en te monitoren deze bugfix ook te installeren op onze andere ASR9000 routers. Spijtig genoeg heeft het lot anders beslist, en is de bug vandaag opnieuw naar boven gekomen, maar dan op een andere router. Kortom deze nacht wordt de bugfix ook op de andere routers geïmplementeerd.
Ik ben er me van bewust dat dit niet had mogen voorvallen, en dat onze bereikbaarheid soms niet voldoende is, daarom ook mijn excuses, we trachten hier steeds uit te leren.
Met vriendelijke groeten,
Joachim
Ik licht graag even toe dat de outages de laatste 2 weken feitelijk allemaal met hetzelfde probleem te maken hebben.
Edpnet heeft ervoor gekozen te investeren in de laatste nieuwe generatie cisco routers, en heeft in London, Amsterdam, Frankfurt en Brussel Cisco ASR9010 routers staan, echt beesten van routers, super snel, volledig redundant, en we hadden er tot voor kort nooit problemen mee.
Maar zaterdag 8 september kregen we meldingen dat sommige gebruikers, sommige websites niet konden bereiken. Na uren zoeken samen met Cisco bleek het probleem zich te situeren op de router in London, maar we konden het eigenlijke probleem niet vinden. We hebben toen beslist de externe links die deze router afhandelt uit te schakelen, en de trafiek te laten herleiden langs onze andere links.
De maandag erna hebben feedback gekregen Cisco dat er een bug gevonden was, en dat een update geschreven zou worden. Spijtig genoeg is tijdens de analyse een fout commando ingegeven waardoor er opnieuw een outage ontstaan is (10 september).
Deze ochtend is de bugfix geïmplementeerd in London, en was de planning om na dit grondig te testen en te monitoren deze bugfix ook te installeren op onze andere ASR9000 routers. Spijtig genoeg heeft het lot anders beslist, en is de bug vandaag opnieuw naar boven gekomen, maar dan op een andere router. Kortom deze nacht wordt de bugfix ook op de andere routers geïmplementeerd.
Ik ben er me van bewust dat dit niet had mogen voorvallen, en dat onze bereikbaarheid soms niet voldoende is, daarom ook mijn excuses, we trachten hier steeds uit te leren.
Met vriendelijke groeten,
Joachim
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Het OS van de Cisco is dezelfde over die ASR 9000 routers heen, dus is zelfde software op al deze routers. Als bij Cisco een software release uitgebracht wordt is het echt wel veel getest, het zou zeker niet mogen gebeuren, maar de realiteit is toch wel anders. Om dit kort door de bocht 'niet professioneel' te noemen vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht.meerval schreef:dus Cisco heeft de soft niet (goed) getest,
en jullie ook niet,
en de bug zat ook op andere routers dus andere soft?
Echt niet professioneel.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Joachim,
Bedankt voor je openheid en deze deskundige uitleg! Als klant geef ik toch een meerwaarde aan dergelijke uitgebreide informatie dan een "stuur mij even een PM met je gegevens" die we te zien krijgen van andere ISP's.
Geen enkele ISP is failsafe, maar de manier waarop je omgaat met je klanten doet ook veel!
Bedankt voor je openheid en deze deskundige uitleg! Als klant geef ik toch een meerwaarde aan dergelijke uitgebreide informatie dan een "stuur mij even een PM met je gegevens" die we te zien krijgen van andere ISP's.
Geen enkele ISP is failsafe, maar de manier waarop je omgaat met je klanten doet ook veel!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik ben recent overgestapt van Telenet naar Edpnet voor allerhande redenen (zie topic op tik vzw : http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=46&t=15163.
Uitval en technische problemen overvallen iedere provider zoals hierboven reeds gemeld. Wat voor mij echter van tel is, is hoe die provider er mee omgaat en de klant informeert. En ik moet zeggen dat die dienstverlening bij Edpnet toch wel top is. En tja, je zal zien dat zulke storingen zich meestal voordoen buiten de kantooruren, en dan is een live chatsessie nogal moeilijk. Over die dienstverlening kunnen klanten bij andere providers slechts van dromen. Maar ja, ik ben nog nieuw bij Edpnet ...
Heel vroeger kreeg ik van Telenet op voorhand melding van geplande werken, maar dat is iets dat deze grote speler de laatste jaren steeds meer verzaakt heeft. En ik heb het laatste jaar bij Telenet 6 keer, meer dan 4 uur totaal van het net af gelegen. Zonder verontschuldiging of informatie. Dat op zich vind ik veel erger dan de uiteindelijke onderbreking.
Uitval en technische problemen overvallen iedere provider zoals hierboven reeds gemeld. Wat voor mij echter van tel is, is hoe die provider er mee omgaat en de klant informeert. En ik moet zeggen dat die dienstverlening bij Edpnet toch wel top is. En tja, je zal zien dat zulke storingen zich meestal voordoen buiten de kantooruren, en dan is een live chatsessie nogal moeilijk. Over die dienstverlening kunnen klanten bij andere providers slechts van dromen. Maar ja, ik ben nog nieuw bij Edpnet ...
Heel vroeger kreeg ik van Telenet op voorhand melding van geplande werken, maar dat is iets dat deze grote speler de laatste jaren steeds meer verzaakt heeft. En ik heb het laatste jaar bij Telenet 6 keer, meer dan 4 uur totaal van het net af gelegen. Zonder verontschuldiging of informatie. Dat op zich vind ik veel erger dan de uiteindelijke onderbreking.
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Tja, cisco...
Ten tijde dat ik nog bij Belgacom werkte ook fratsen meegemaakt.
We hadden daar een switch van 1.5jaar oud waar dat we een bug op ontdekte en toen we dit aan cisco melde, droog een antwoord kregen dat er van die switch weinig verkocht waren en geen support meer was... tenzij tegen cash (veel cash).
En nog een andere bug die in de cisco (voip) telefoons zat, werd opgelost door een nieuwe firmware die groter was als het intern geheugen van de telefoons (1MB).
Soit, ze zullen ook wel goed materiaal hebben...
Mvg Wim
Ten tijde dat ik nog bij Belgacom werkte ook fratsen meegemaakt.
We hadden daar een switch van 1.5jaar oud waar dat we een bug op ontdekte en toen we dit aan cisco melde, droog een antwoord kregen dat er van die switch weinig verkocht waren en geen support meer was... tenzij tegen cash (veel cash).
En nog een andere bug die in de cisco (voip) telefoons zat, werd opgelost door een nieuwe firmware die groter was als het intern geheugen van de telefoons (1MB).
Soit, ze zullen ook wel goed materiaal hebben...
Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."