Opnieuw problemen bereiken sites/servers?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Opnieuw hebben wij hier weer eens problemen met het bereiken van websites/servers.
Sites zoals tumblr, engadget, Guildwars2, ... zijn allemaal niet te bereiken.
Dit is nu al de 3x op 2 weken, wat steken jullie toch uit EDP?
En het feit dat je ook weer eens niemand kan bereiken op de live chat, dat maakt het erger.
Dit is geen service meer hoor..
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Welke DNS servers gebruik je? Hier is namelijk alles wel te bereiken via edpnet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Gebruikte DNS servers:

- 212.71.8.10
- 212.71.0.33
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Of er een verband is of niet, weet ik niet . Maar ik kan mijn eigen websites ook niet meer bereiken en via http://www.downforeveryoneorjustme.com/ zou moeten blijken dat het aan mij ligt.
controleer www.xtr-group.be misschien eens een keer.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Verander de DNS servers eens in één van de volgende (combinatie van):

GoogleDNS
8.8.8.8
8.8.4.4

OpenDNS
208.67.220.220
208.67.222.222

Fusa
91.121.116.217 (Frankrijk)
85.17.239.174 (Nederland)
91.121.105.171 (Frankrijk)
81.95.126.162 (België)
77.243.237.224 (Nederland)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Het aanpassen naar een andere DNS biedt geen oplossing.
Ook zonder DNS aanpassingen kan ik namelijk een nslookup doen en deze geeft een positief resultaat.
Het licht dus niet aan de DNS servers.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit omdat ik ook een EDPnet lijn heb en deze wel werkt. Ik gebruik enkel andere nameservers.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Eigenaardig... Ik vind het persoonlijk erg dat ik ze weer opnieuw nergens kan bereiken, zonder telefoon te moeten nemen dan...
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

hier ook weer verschillende sites onbereikbaar: meise.be, pages.benl.ebay.be, ...

@ Subbieh: tumblr, engadget, Guildwars2 inderdaad onbereikbaar

bende knoeiers :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Subbieh schreef:Eigenaardig... Ik vind het persoonlijk erg dat ik ze weer opnieuw nergens kan bereiken, zonder telefoon te moeten nemen dan...
support AT edpnet DOT be :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Heb nu contact kunnen leggen met EDP via hun on-line chat (hij staat op on, maar nu is er gelukkig iemand).
Ze kunnen het probleem niet vinden voor het moment.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Subbieh : een kennis van mij uit de zone 058 (met edpnet natuurlijk) heeft ook de sites die je omschreef al getest...merkt ook geen probleem.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

geen idee of het hier iets mee te maken heeft, gewoon toeval is, of ik me vergis.

maar vroeger dacht ik php.net ook gewoon zo (dus zonder www. of be.) te kunnen bereiken.
pingen naar php.net gaat perfect.
pingen naar be.php.net en www.php.net gaat ook perfect.

echter krijg ik op php.net een Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): De verbinding is opnieuw ingesteld.
en werken be.php.net en www.php.net wel perfect.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

php.net blijkt een redirect naar www.php.net

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik merk dat ik er 1x in de 10 (ruwweg) keer wel opgeraak via php.net
en zonder de redirect, dus rechtstreeks op www.php.net 1x in de 5 ofzo.
be.php geraak ik altijd gelijk op (tot nu toe)

heb nog op geen enkele andere site problemen ondervonden,
dus geen idee of het "een stukje van een groter geheel" is, of een geisoleerd probleem.
zolang ik via de belgische mirror erop geraak, ga ik er ook niet verder naar kijken :)
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Ikzelf zit in zone 09 en heb nog steeds problemen. Ook heb ik nog steeds geen antwoord gehad van EDPnet tot op heden. De service van hun is echt zwaar achteruit aan het gaan...
meerval
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2012, 14:05

http://www.zerohedge.com

HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 1 2 2 0 0 254
2 213.219.132.** bras05.sn.be.edpnet.net 22 17 22 19 2 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 18 17 19 18 1 0 253
4 212.71.1.225 router03.adamtel.nl.edpnet.net 21 20 22 21 1 0 252
5 * * 20 22 21 1 0 60
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
16 * * 0
17 * * 0
18 * * 0
19 * * 0
20 * * 0
21 * * 0
22 * * 0
23 * * 0
24 * * 0
25 * * 0
26 * * 0
27 * * 0
28 * * 0
29 * * 0
30 * * 0
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hier vanaf meerdere locaties, (ook datacenter) werkt http://www.php.net/ niet
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

PHP.net werkt hier nog wel. Maar zerohedge.net ook niet.
Gaat fout op dezelfde plaats al de poster.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

[root@85 ~]# traceroute www.zerohedge.com
traceroute to www.zerohedge.com (178.209.48.14), 30 hops max, 40 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.837 ms 19.839 ms 19.853 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 81.053 ms 81.084 ms 81.127 ms
3 router03.adamtel.nl.edpnet.net (212.71.1.225) 23.264 ms 23.311 ms 23.355 ms
4 r1ams1.core.init7.net (195.69.144.210) 23.689 ms 23.894 ms 24.104 ms
5 r1fra1.core.init7.net (77.109.128.153) 32.916 ms 32.794 ms 32.908 ms
6 r1zrh1.core.init7.net (77.109.128.249) 45.472 ms 46.523 ms 46.315 ms
7 r1zlz1.core.init7.net (77.109.128.210) 36.688 ms 37.129 ms 37.162 ms
8 gw-nine.init7.net (77.109.135.6) 37.809 ms 37.860 ms 37.889 ms
9 ge0.r9.cz.nine.ch (217.150.240.19) 37.946 ms 38.410 ms 37.944 ms
10 * * *

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Hier ook heel wat sites niet te bereiken,
vb; http://www.tones.be/
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

one.com ligt ook down...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

hier te bereiken hoor...

Code: Selecteer alles

[root@85 ~]# tracert www.tones.be
traceroute to www.tones.be (176.9.136.198), 30 hops max, 40 byte packets
 1  bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17)  19.302 ms  19.764 ms  20.040 ms
 2  212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1)  20.183 ms  20.456 ms  20.718 ms
 3  router03.adamtel.nl.edpnet.net (212.71.1.225)  30.810 ms  30.959 ms  31.324 ms
 4  router02.ffanc.de.edpnet.net (212.71.1.230)  31.038 ms  31.126 ms  31.386 ms
 5  decix-gw.hetzner.de (80.81.192.164)  31.449 ms  31.809 ms  32.004 ms
 6  hos-bb1.juniper1.rz16.hetzner.de (213.239.240.199)  72.625 ms  53.592 ms  53.608 ms
 7  * hos-tr1.ex3k1.rz16.hetzner.de (213.239.222.66)  37.094 ms  36.645 ms
 8  master.tones.be (176.9.136.198)  35.761 ms  35.200 ms  35.698 ms

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://issues.edpnet.be/
Juist gebeld naar edpnet, vannacht zijn er updates te NL en DE aan de cisco routers.


An urgent maintenance in Amsterdam and Frankfurt has been scheduled in order to re-establish access to certain websites that are currently unreachable.

Maintenance window: 01:00 - 03:00
Downtime: Amsterdam: 2 x ~20 minutes
Frankfurt: ~30 minutes

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Dit is echt geen houding meer...
Toch maar eens denken om over te stappen naar een concurrent, want dit is echt niet meer te doen...
En inderdaad, tones is niet bereikbaar.
Ook meerdere foto's op Facebook e.d. werken niet...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor die 2x dat er problemen waren. Je doet natuurlijk wat je wilt maar wees eerlijk : ken jij een ISP die je beter behandeld dan dit? Ik heb gebeld naar de helpdesk (weet niet of jij dit hebt gedaan), alsook een tweet gestuurd. Via twitter respons gehad dat ze niet op de hoogte waren van problemen, en nu aan telefoon meteen een bericht dat ze op de hoogte zijn, en dat men zorgt voor een update van hun routers (zie hun blog). Elke ISP ligt er wel eens uit hoor, maar dit is de eerste die zijn klanten op de hoogte brengt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Excuses, 3x in een periode van 2 weken max.
Service is een punt, tot nu toe hebben wij nog maar 1x een probleem gehad met EDPNet. Edpnet moet hun chatbox niet op "online" zetten als ze er niet zijn, dit is misleidend. Als ze op die chatbox zitten, dan moeten ze ook antwoorden, dan heb ik geen zin om te telefoneren.
Wij hebben ook al problemen gehad in het weekend, bij EDPnet mag je je plan maar trekken, telefonisch niet bereikbaar in het weekend, terwijl dat bij andere providers wel het geval is.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja 3 problemen op evenveel weken...en hoeveel weken werken ze zonder problemen?
Betreffende de chatbox heb je gelijk, al kan ik daar niet van meespreken. Bij het melden van problemen gebruik ik dit nooit, enkel telefonisch. En wat weekendsupport betreft : tja de ene isp heeft dat als je belt naar een betaalnummer, de andere heeft dat op een kwart van de normale bezetting. Voor die paar keer dat ik de helpdesk nodig heb, dan mail ik ze wel even via mijn gsm. En heb ik ook direct antwoord...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

3 in 2 weken.
Niet altijd een betaalnummer hoor...
Ook, direct antwoord op e-mail support? De vorige keer dat ik mailde voor hetzelfde probleem heb ik geen enkel antwoord gehad. Nu heb ik wel een antwoord gehad nadat meerdere mensen geklaagd hadden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

3 problemen in 2 weken...whatever. 't Is niet dat je helemaal geen internet meer hebt hé. Je loopt mijn inziens gewoon veel te hard van stapel. Vraag mij dan af welke ISP die jij kent dat in het weekend een bemande NOC heeft zonder betaalnummer en waar ze weldegelijk opnemen.

En ja, als ik mail heb ik altijd direct antwoord. Heb net eens gekeken : langste dat ik heb moeten wachten is 6u...op een zaterdagmiddag (12u17 heb ik gemaild, om 18u02 antwoord).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Eerder geen problemen, nu liggen ook de betamaxproviders er uit op mijn edpnet lijn.
Op mijn Dommellijn geen probleem.
Het grappige is dat ze beide via hwng gaan, de een wel en de ander geen probleem geeft
MTU probleem?

edit:Niet dus. Toch eens een betere leesbril kopen, dit begint al met een onjuist ip verkregen bij de edpnet dns, 8.5.1.37 ipv 77.72.169.129 :oops:

++++++++++++++++++ via DOMMEL +++++++++++++++++++++++++++++++++

Code: Selecteer alles

Target Name: sip.12voip.com
         IP: 77.72.169.129
  Date/Time: 9/20/2012 6:20:37 PM to 9/20/2012 6:20:43 PM

 1    1 ms    0 ms    0 ms    1 ms    1 ms    1 ms    0 ms  [192.168.1.1]
 2   22 ms   22 ms   22 ms   22 ms   22 ms   22 ms   22 ms  ip-83-101-5-193.customer.schedom-europe.net [83.101.5.193]
 3   24 ms   24 ms   24 ms   24 ms   24 ms   24 ms   24 ms  vlan233.ae2.largo-matisse.bru.schedom-europe.net 

[83.101.0.22]
 4   25 ms   24 ms   24 ms   25 ms   25 ms   24 ms   25 ms  4-4.r1.br.hwng.net [69.16.190.225]
 5   32 ms   39 ms   32 ms   38 ms   32 ms   35 ms   32 ms  4-1.r1.fr.hwng.net [69.16.191.90]
 6   40 ms   39 ms   38 ms   *       *       42 ms   39 ms  decix.comnet.nl [80.81.192.179]
 7   37 ms   38 ms   37 ms   36 ms   37 ms   37 ms   36 ms  [10.254.4.98]
 8   37 ms   36 ms   36 ms   37 ms   36 ms   36 ms   36 ms  [77.72.169.129]

Ping statistics for sip.12voip.com
Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0.0%)
Round Trip Times: Minimum = 36ms, Maximum = 37ms, Average = 36ms
++++++++++++++++++++++++++via EDPNET++++++++++++++++++++++++++++++++++

Code: Selecteer alles

Target Name: sip.12vip.com
         IP: 8.5.1.37
  Date/Time: 20-9-2012 18:24:24 to 20-9-2012 18:24:52

 1    1 ms    0 ms    0 ms    0 ms    1 ms    0 ms    0 ms    0 ms    0 ms    0 ms  [192.168.1.3]
 2   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]
 3   24 ms   24 ms   24 ms   26 ms   24 ms   24 ms   42 ms   25 ms   25 ms  N/A     85.234.208.25.static.edpnet.net 

[85.234.208.25]
 4   25 ms   24 ms   24 ms   24 ms   24 ms   25 ms   31 ms   24 ms   24 ms  N/A     eweka.bnix.net [194.53.172.84]
 5   33 ms   50 ms   30 ms   50 ms   33 ms   33 ms   39 ms   30 ms   33 ms  N/A     3-4.r1.am.hwng.net [69.16.191.85]
 6   38 ms   38 ms   37 ms   38 ms   38 ms   37 ms   39 ms   37 ms   37 ms  N/A     1-3.r1.lo.hwng.net [69.16.190.58]
 7  110 ms  109 ms  108 ms  109 ms  109 ms  108 ms  109 ms  108 ms  110 ms  N/A     4-1.r1.ny.hwng.net [69.16.190.209]
 8  136 ms  136 ms  136 ms  138 ms  136 ms  137 ms  138 ms  137 ms  137 ms  N/A     e2-4.r1.ch.hwng.net [209.197.0.33]
 9   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]
10  206 ms  198 ms  198 ms  198 ms  207 ms  207 ms  199 ms  202 ms  206 ms  N/A     [209.234.240.250]
11  199 ms  198 ms  198 ms  480 ms  198 ms  198 ms  198 ms  199 ms  327 ms  N/A     [209.197.6.206]
12  199 ms  198 ms  198 ms  199 ms  198 ms  199 ms  199 ms  226 ms  200 ms  N/A     [69.64.152.189]
13   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]
14   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]
=====enz======
34   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]
35   *       *       *       *       *       *       *       *      N/A     N/A      [-]

Destination not reached in 35 hops
Laatst gewijzigd door Limburg 21 sep 2012, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
meerval
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2012, 14:05

sip.12voip.com

HopIP Hostname last [ms]min [ms]max [ms]ava. [ms]var. [ms]total Lossperc. LossLatitudeLongitudeRTTLASN
ook de nog bereikbare site worden trager gevonden

verder

1 192.168.1.1 192.168.1.1 2 2 2 2 0 0 254
2 213.219.132.17 bras05.sn.be.edpnet.net 20 18 20 19 1 0 254
3 212.71.17.1 212.71.17.1.res.static.edpnet.net 19 19 19 19 0 0 253
4 * * 0
5 * * 0
6 * * 0
7 * * 0
8 * * 0
9 * * 0
10 * * 0
11 * * 0
12 * * 0
13 * * 0
14 * * 0
15 * * 0
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Allereerst mijn excuses voor al deze problemen.

Ik licht graag even toe dat de outages de laatste 2 weken feitelijk allemaal met hetzelfde probleem te maken hebben.

Edpnet heeft ervoor gekozen te investeren in de laatste nieuwe generatie cisco routers, en heeft in London, Amsterdam, Frankfurt en Brussel Cisco ASR9010 routers staan, echt beesten van routers, super snel, volledig redundant, en we hadden er tot voor kort nooit problemen mee.

Maar zaterdag 8 september kregen we meldingen dat sommige gebruikers, sommige websites niet konden bereiken. Na uren zoeken samen met Cisco bleek het probleem zich te situeren op de router in London, maar we konden het eigenlijke probleem niet vinden. We hebben toen beslist de externe links die deze router afhandelt uit te schakelen, en de trafiek te laten herleiden langs onze andere links.

De maandag erna hebben feedback gekregen Cisco dat er een bug gevonden was, en dat een update geschreven zou worden. Spijtig genoeg is tijdens de analyse een fout commando ingegeven waardoor er opnieuw een outage ontstaan is (10 september).

Deze ochtend is de bugfix geïmplementeerd in London, en was de planning om na dit grondig te testen en te monitoren deze bugfix ook te installeren op onze andere ASR9000 routers. Spijtig genoeg heeft het lot anders beslist, en is de bug vandaag opnieuw naar boven gekomen, maar dan op een andere router. Kortom deze nacht wordt de bugfix ook op de andere routers geïmplementeerd.

Ik ben er me van bewust dat dit niet had mogen voorvallen, en dat onze bereikbaarheid soms niet voldoende is, daarom ook mijn excuses, we trachten hier steeds uit te leren.

Met vriendelijke groeten,

Joachim
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Mooie uitgebreide uitleg, aangenaam om dit te lezen!

Die Cisco ASR 9010 ziet er inderdaad een beest uit!
Afbeelding
meerval
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2012, 14:05

dus Cisco heeft de soft niet (goed) getest,
en jullie ook niet,
en de bug zat ook op andere routers dus andere soft?

Echt niet professioneel.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

meerval schreef:dus Cisco heeft de soft niet (goed) getest,
en jullie ook niet,
en de bug zat ook op andere routers dus andere soft?

Echt niet professioneel.
Het OS van de Cisco is dezelfde over die ASR 9000 routers heen, dus is zelfde software op al deze routers. Als bij Cisco een software release uitgebracht wordt is het echt wel veel getest, het zou zeker niet mogen gebeuren, maar de realiteit is toch wel anders. Om dit kort door de bocht 'niet professioneel' te noemen vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Alles lijkt weer OK.
Ik waardeer de openheid van EDPnet.
Dit getuigt van respect voor ons klanten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Joachim,

Bedankt voor je openheid en deze deskundige uitleg! Als klant geef ik toch een meerwaarde aan dergelijke uitgebreide informatie dan een "stuur mij even een PM met je gegevens" die we te zien krijgen van andere ISP's.

Geen enkele ISP is failsafe, maar de manier waarop je omgaat met je klanten doet ook veel!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik ben recent overgestapt van Telenet naar Edpnet voor allerhande redenen (zie topic op tik vzw : http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=46&t=15163.

Uitval en technische problemen overvallen iedere provider zoals hierboven reeds gemeld. Wat voor mij echter van tel is, is hoe die provider er mee omgaat en de klant informeert. En ik moet zeggen dat die dienstverlening bij Edpnet toch wel top is. En tja, je zal zien dat zulke storingen zich meestal voordoen buiten de kantooruren, en dan is een live chatsessie nogal moeilijk. Over die dienstverlening kunnen klanten bij andere providers slechts van dromen. Maar ja, ik ben nog nieuw bij Edpnet ... :?

Heel vroeger kreeg ik van Telenet op voorhand melding van geplande werken, maar dat is iets dat deze grote speler de laatste jaren steeds meer verzaakt heeft. En ik heb het laatste jaar bij Telenet 6 keer, meer dan 4 uur totaal van het net af gelegen. Zonder verontschuldiging of informatie. Dat op zich vind ik veel erger dan de uiteindelijke onderbreking.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Tja, cisco...
Ten tijde dat ik nog bij Belgacom werkte ook fratsen meegemaakt.
We hadden daar een switch van 1.5jaar oud waar dat we een bug op ontdekte en toen we dit aan cisco melde, droog een antwoord kregen dat er van die switch weinig verkocht waren en geen support meer was... tenzij tegen cash (veel cash).
En nog een andere bug die in de cisco (voip) telefoons zat, werd opgelost door een nieuwe firmware die groter was als het intern geheugen van de telefoons (1MB). :bang:

Soit, ze zullen ook wel goed materiaal hebben...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”