OVH, duurtijd van aanvraagprocedure

Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Naar aanleiding van de handige tutorial hier op het forum heb ik een account aangevraagd bij OVH, met de Gigaset 610 IP.

Ik kreeg quasi direct de mail met het formulier voor identiteitskaart + factuur gas of iets dergelijke, ik kon dit blijkbaar ook electronisch terugsturen, dus heb ik dat dan ook gedaan, hierop kreeg ik een antwoord, dat als ik het goed verstond mijn procedure goedgekeurd was en kreeg ik een login toegewezen.

Dat was zaterdag, ondertussen zijn we donderdag en is de status op de OVH manager onveranderd gebleven, dit is de status indicatie van mijn order:

Code: Selecteer alles

Bon de commande : 14592698

Procédure :      Fait
Installation :   En cours
Expédition :     A faire
Finalisation :   A faire
Hoe lang duurt die installation normaal ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ter info, vandaag is de procedure installation afgerond, dus dit deel duurde in mijn geval ongeveer 7 dagen.

Nu nog verzending van het toestel etc, maar ik denk dat dit minder tijd in beslag zal nemen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Altijd leuk om concrete ervaringen te delen. Hou ons op de hoogte.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

8 dagen hier...
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Vrijdag poging gedaan tot aanvragen, support ticket ingelegd wegens verkeerde postcode/gemeente/telefoonzone mapping. Snel antwoord met de bevestiging van het probleem gekregen, en vandaag dinsdag opgelost door hun. Aanvraag en documenten zonet verstuurd.
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

besteld vrijdag 6/7 --geleverd en operationeel dinsdag 10/7

jempie
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ik heb altijd mijn diensten de volgende werkdag gehad. (ma-vrij)

Opties activeren van diensten soms nog de dag zelf.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Was bij mij ongeveer een dag of 5, ook met weekend inbegrepen.
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Iemand ervaring met een nummeroverdracht naar OVH ?

Vorige week dinsdag aanvraag ingediend om nummer te porten naar ovh (had al Ligne SIP individuelle). De status blijft er staan op "Address validation letter :
Letter being sent" maar nog altijd niets ontvangen.
Post van Frankrijk naar Belgie moet toch op een week hier zijn of kan dit langer duren ?

Ook gek vind ik de : Operator : Op Not Found melding in mijn Portability in progress scherm. (Zit nu bij Belgacom)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Brieven duurt +_ 2 weken.

Operator not found had ik ook bij een Telenet portatie, in een van de 1e mails is het meestal wel ok.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

En eenmaal de brieven ontvangen zijn, hoelang zou het dan nog duren, wordt dan de overname direct aangevraagd en is het dan juist nog een kwestie dat je huidige provider je nummer vrijgeeft.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Bij mij duurde nummerportatie 3 weken.

Als je dat start geven ze je een keuze van welke datum je de portatie wilt laten plaatsvinden, en je kan voor zover ik zie enkel datums kizen waarvan ze denken dat ze die kunnen halen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Belgische nummeroverdracht is nog steeds in alpha-fase bij OVH.
Je moet tenminste twee weken rekenen tussen de aanvraag en de datum waarop de nummeroverdracht wordt uitgevoerd.
Bij mij duurde het in maart 2012 drie weken wegens enkele bugs in hun systeem.

Volgens hun laatste roadmap zal het tegen oktober 2012 wel iets vlotter gaan.
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Brief nu ontvangen na interventie van de helpdesk.
Mijn huisnummer stond niet in hun databank en de straatnaam (bestaande uit meerdere woorden) hadden ze wat verwisseld.

Activatie met de qrcode in de brief was gemakkelijk. Nu nog wachten op de nummeroverdracht uitvoering.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Vorige week de 7de ook OVH aangevraagd met nieuwe nummer, dezelfde dag de gevraagde documenten doorgestuurd via email.
Nu is er blijkbaar een wachttijd van 10 dagen, de zogezegd herroepingsrecht . Pas na 10 dagen wordt de procedure verder uitgevoerd. Dus het zal bij mij ook 2 weken duren in totaal.
Gebruikersavatar
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2012, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

thepretorian schreef:Vorige week de 7de ook OVH aangevraagd met nieuwe nummer, dezelfde dag de gevraagde documenten doorgestuurd via email.
Nu is er blijkbaar een wachttijd van 10 dagen, de zogezegd herroepingsrecht . Pas na 10 dagen wordt de procedure verder uitgevoerd. Dus het zal bij mij ook 2 weken duren in totaal.
Om de procedure te versnellen kan je tijdens de aanvraag dat herroepingsrecht weigeren waardoor de procedure direct verder kan gaan. Op deze manier was bij mij de aanvraag al de volgende werkdag voltooid (vrijdag aangevraagd / maandag operationeel).
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Goed om te weten voor de volgende keer. Deze ochtend heb ik de SIP gegevens gekregen en mijn lijntje is actief :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

  • Vannacht omstreeks 4u00 een "Ligne SIP individuelle" (met een nieuw Belgisch telefoonnummer) besteld en betaald met credit kaart. Wel met de aangevinkte optie om de bestelling onmiddellijk uit te voeren (Vous sollicitez l’exécution immédiate de la prestation et reconnaissez qu’à ce titre, vous ne pourrez exercer votre droit de rétractation conformément aux dispositions de l’article 121-20-2 du code de la consommation.).
  • Enkele minuten later een e-mail ontvangen: "[OVH-IMPORTANT] We are waiting for your VOIP procedure to complete your order."
    Ik dien de volgende documenten op te sturen:
    • Pièce d'identité : Une photocopie de votre carte d'identité ou de votre passeport.
    • Preuve de domiciliation : Une photocopie d'une facture de gaz, eau, electricité ou téléphone mobile.
  • Ik ben moe en ga slapen. :wink:
    Omstreeks 7u30 loopt de wekker immers af. 8)
  • Omstreeks 5u35 een e-mail binnengekomen dat ze de betaling goed ontvangen hebben, deze betaling gaan verwerken en dan de bestelling verder afwerken.
  • Omstreeks 10u45 heb ik een e-mail gestuurd naar het verkeerde adres ([email protected]) met in bijlage:
    • kopie voorzijde identiteitskaart (met de foto van een schoon madam);
    • kopie achterzijde identiteitskaart;
    • recente factuur van elektriciteit;
    • hun bestand "procedure.pdf".
  • Omstreeks 10u55 heb ik een e-mail gestuurd naar het juiste adres ([email protected]) met in bijlage:
    • kopie voorzijde identiteitskaart (met de foto van een schoon madam);
    • kopie achterzijde identiteitskaart;
    • recente factuur van elektriciteit;
    • hun bestand "procedure.pdf".
Voila, nu maar wachten hoe snel alles verder verloopt.
Dit lijntje ga ik dan ook eens voor een test-drive gebruiken ivm codec G.722 alvorens op de definitieve plaats te installeren.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Hierna krijg je normaal gezien een bevestiging dat de procedure is goedgekeurd en je binnen 24uren nog een mail krijgt met de login gegevens.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Idd, je moet wachten op de mail "Votre forfait est opérationnel".
Ik gebruik het systeem sinds januari:

- 0,0 klachten over OVH
- gemiste oproepen als mp3 in mailbox.
- goeie kwaliteit van de connectie
- g.729 ondersteuning
- 100% duidelijke factuur
- webinterface werkt 100 keer beter & overzichtelijker dan deze van bgc. Dat is een vaststelling, geen verwijt.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Idem hier, ik ben zeer content van OVH. soms hebben we wel een connectie waarbij je wel goed kan horen dat de kwaliteit iets minder is.

Maar alle andere functies, nummerherkenning, kost etc, zijn dingen waarvoor je bij belgacom enkel meer voor moet betalen.

Ook van de 610IP telefoon zelf ben ik heel content, eenmaal je dialing plans ingesteld en ik doe thuis alles met de vaste telefoon want het is goedkoper. Heb nog maar 2 euro opgebeld bij InternetCalls en 50 cet bij VoipWise. En ik heb al veel gebeld naar BE en FR GMS's
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Zelf heb ik al een zo'n "Ligne SIP individuelle". :wink:
Toen heeft het exact 2 uur en 45 minuten geduurd (time-stamp van de e-mails) vanaf het aanmaken van de account tot het operationeel zijn van de lijn. Dat halen ze deze keer niet.

Mijn voorgaand bericht was eigenlijk bedoeld ter documentatie in deze thread.
Maar uiteraard goed om weten dat er nog mensen erg tevreden zijn over OVH!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

eternum schreef:Vannacht omstreeks 4u00 een "Ligne SIP individuelle" (met een nieuw Belgisch telefoonnummer) besteld
[snip]
Lijn actief om 17u05. :thumbs:

Nog eventjes wat aanvullen: als standaard codec werd door OVH G.729 ingesteld.
Dit heb ik uiteraard maar alvast snel veranderd naar een codec van hogere kwaliteit: G.711.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

eternum,

mss stomme vraag, maar waar kan je dat zien en aanpassen ?

Op de telefoon zelf ? Of is dat iets in het control panel ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

"Ligne" => "Gestion" => "Codecs" => "Modifier".

Afbeelding

Als ik tijd heb ga ik ook eens testen met de G.722. :wink:

Op je telefoon kan je dat normaliter ook aanpassen.
Afhankelijk van het toestel dat je hebt, zijn er diverse codecs ter beschikking.
Ook is dit toestel afhankelijk hoe gemakkelijk je dit kan veranderen.
Op een Fritzbox kan je dit doen via telnet.
Bij een Siemens Gigaset VoIP toestel gewoon via de webinterface.

Edit:
Intussen heb ik het plaatje terug gevonden van een Siemens Gigaset.

Afbeelding

Indien je nu:
  • zowel in de manager van OVH
  • als in de webinterface van zo'n Siemens Gigaset
enkel en alleen G.711 kiest dan zullen alle gesprekken tussen jouw toestel en OVH gedwongen in G.711 kwaliteit verlopen. Met andere woorden: jij zal dus nooit de oorzaak zijn dat er een lagere kwaliteit van codec gebruik wordt in een gesprek.
Uiteraard kan OVH (of een andere "tussenstation") dienen te transcoderen indien jouw uiteindelijke gesprekspartner geen gesprek in de deze kwaliteit kan voeren (bv een GSM, of iemand die enkel de G.729 codec ter beschikking heeft)...

Let ook op de volgorde van de codecs in bovenstaande lijsten: indien je meerdere codecs hebt staan, is het (normaliter) in deze volgorde dat er genegotieerd zal worden tussen jouw toestel en de provider.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 12 okt 2012, 10:40, in totaal 2 gewijzigd.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

OVH manger -> Management -> Codecs -> wijzigen

Dan kan je kiezen voor:
  • g729, g711
  • g711
  • g711, g729
  • g722, g729, g711 (Bêta)
  • g722, g711, g729 (Bêta)
Waarbij ik 'g711, g729' geselecteerd heb.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

eternum schreef:Let ook op de volgorde van de codecs in bovenstaande lijsten: indien je meerdere codecs hebt staan, is het (normaliter) in deze volgorde dat er genegotieerd zal worden tussen jouw toestel en de provider.
Ik heb de indruk dat de volgorde die er genegotieerd wordt tussen de eindgebruiker en de provider verschilt tussen inkomende en uitgaande gesprekken. Ik heb mij zelf nog niet verdiept in SIP protocollen, maar ik denk dat de volgorde bepaald wordt door degen die de call initieert.
  • bij binnenkomende gesprekken bepaalt dus de ISP welke Codec er eerst aangeboden wordt. Indien deze Codec ondersteund wordt door de tegenpartij (= de eindgebruiker), dan wordt deze gebruikt, ongeacht jouw volgorde.
  • bij uitgaande gesprekken bepaalt dus jouw toestel welke Codec er eerst aangeboden wordt. Indien deze Codec ondersteund wordt door de tegenpartij (= de provider), dan wordt deze gebruikt, zoniet de volgende (in jouw volgorde).
Zoals eternum schrijft moet je het dus aan de 2 kanten aanpassen om altijd dezelfde Codec als prioritair te gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Bestelling geplaatst 17/10/2012
Telefoonlijn actief 25/10/2012
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”