"Ligne" => "Gestion" => "Codecs" => "Modifier".
Als ik tijd heb ga ik ook eens testen met de G.722.
Op je telefoon kan je dat normaliter ook aanpassen.
Afhankelijk van het toestel dat je hebt, zijn er diverse codecs ter beschikking.
Ook is dit toestel afhankelijk hoe gemakkelijk je dit kan veranderen.
Op een Fritzbox kan je dit doen via telnet.
Bij een Siemens Gigaset VoIP toestel gewoon via de webinterface.
Edit:
Intussen heb ik het plaatje terug gevonden van een Siemens Gigaset.
Indien je nu:
- zowel in de manager van OVH
- als in de webinterface van zo'n Siemens Gigaset
enkel en alleen G.711 kiest dan zullen
alle gesprekken tussen jouw toestel en OVH gedwongen in G.711 kwaliteit verlopen. Met andere woorden: jij zal dus nooit de oorzaak zijn dat er een lagere kwaliteit van codec gebruik wordt in een gesprek.
Uiteraard kan OVH (of een andere "tussenstation") dienen te transcoderen indien jouw uiteindelijke gesprekspartner geen gesprek in de deze kwaliteit kan voeren (bv een GSM, of iemand die enkel de G.729 codec ter beschikking heeft)...
Let ook op de volgorde van de codecs in bovenstaande lijsten: indien je meerdere codecs hebt staan, is het (normaliter) in deze volgorde dat er genegotieerd zal worden tussen jouw toestel en de provider.