Aankoop op Ebay: stuk bij aankomst

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Beste,

Ik kocht volgende op ebay ( http://www.ebay.com/itm/Mian-Flex-Cable ... v4exp=true ) om mijn Google Nexus One te herstellen. Na 20 werkdagen is het pakketje gisteren aangekomen bij mij thuis. Geen enkele zichtbare schade aan de verpakking. Ik deed het pakje open en de print plaat zag er zo uit ( http://tinypic.com/view.php?pic=15wnguc&s=6 ). Er is dus een deel gewoon afgekraakt. Het deeltje zit zelfs niet in de verpakking, men kan het dus niet op de verzendfirma steken. Wat dien ik nu net te doen?

Ik contacteerde al de verkoper met volgende mail:
Hello,

I received this evening this Flex Cable Ribbon for my Nexus One. I opened the package and I see that there is a connector torn (it is not even in the package!). You can view a photo of it here ( http://tinypic.com/view.php?pic=15wnguc&s=6 ).

I waited for this piece 20 days and all I receive now is a broken connector/cable...

Please refund me.
Daarna kreeg ik volgend antwoord:
Thanks for contacting us.

We are sorry for this inconvenience. For this issue, could you accept to just pay another $20.00 as reshipping fee for the replacement? And you don?t have to spend more time and money on returning the item.
If you are agree, you can open the following link to find our payment account (the second one) and then tell us the transaction ID when you complete it.

Then we will reship one to you soon once we confirm the payment.
If you need further assistance, please don't hesitate to reply to this email and let us know.
Ikzelf ben niet echt opgezet met het feit dat ik nogmaals $20 moet betalen voor een printplaat die al kapot was vanaf de verzending? Ik antwoorde daarna het volgende:
Thanks for the quick reply on my complaint.
I can not accept your offer and I strongly object your proposal. Because it was the responsibility of Yallstore to check what they send out. My opinion is, the print board was not damaged during transport. Because the piece who is broken off, is not in the package! Even more, there is no damage on the package. My conclusion is that Yallstore send out pieces, due reason whatever, who are damaged before packing without verifying.

I've payed you till now $39,88 (print board + shipping) as it must be. Now you ask me to pay an additional $20.00 to ship out another new print board to me? Why should I agree with this proposal? Sorry,I can't help the print board is broken/not complete.
And due what reason are the shipping costs $20.00 instead of the mentioned $2.99 on the website? Most likely and (customer) friendly is to ship me a new print board and no surcharges or whatever wil be come on my account.

Sincerely,
Dit werd aangekocht via Paypal. Via Paypal heb ik ook al een klacht neergelegd en de verkoper gevraagd om mijn geld terug te storten, dit heeft men ondertussen al geweigerd. Iemand die nog tips heeft wat ik eventueel kan doen? Ik wacht nu natuurlijk nog op het antwoord van de verkoper.
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Laat het geschil open staan.
Stuur ze eens een mail om het te vergoeden.
Na een 2 tal weken zal het geschil gesloten door PayPal en zij bepalen dan wat er gaat gebeuren .
Zijn zien dan dat jij wel moeite gedaan hebt om het geschil op te lossen.
Normaal zal PayPal het bedrag zelf wel vergoeden.
Ik heb reeds 3 geschillen gehad en PayPal heeft mijn altijd terug betaald.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zelf ook al een paar geschillen gehad, die eerlijk vergoed werden door paypal
de koe zegt boe
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ook gelezen dat je inderdaad na een tijdje Paypal kan laten de beslissing nemen. Ik ga dus vooral voor het Paypal kanaal gaan om mijn geld terug te krijgen en niet zozeer via het Ebay kanaal. Ik lees natuurlijk nog hun antwoord (als ze nog zullen antwoorden).
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Antwoord van de verkoper
I am sorry for all the inconvenience.
Thank you for your timely response.
For this issure, how about we refund 30% to you as compensation?
And you don't need to return this item to us.
Looking forward to your early reply!
Your understanding is highly appreciated.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Bij Paypal moet je enkele dagen wachten voor de klacht officieel wordt...wel meestal zorgen de verkopers er voor dat dit nooit gebeurd en vergoeden ze alles 1 dag op voorhand...

En indien niet..paypal verzendingen zijn verzekerd en zodoende zou je via hun je geld toch nog moeten terug krijgen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Een gat in de markt gevonden?
Kapotte bucht opsturen en trachten er nog geld uit te puren ook. :eek:
Argon
Elite Poster
Elite Poster

exact zelfde idee hierover ! :-)

Hier mijn antwoord naar hen:
Dear Customer Care,

I'm very upset with this answer.Do I need to buy another print board with a discount of 30%!? Again, I can't help the print board was incomplete sent to me.I suggest you sent me a new print board, no more costs will come to my account. And this is my final answer. If you can't agree with it, I waive all cooperation with Yallstore, and I will give this issue in the hands of Paypal. Looking forward to receive a final, positive, decision from Yallstore.
PS. When we come to a positive agreement, and I need to return the print board to Yallstore please let me know your courier and account to close this case.

Best regards,

Of the record.
I'm employed in a big American company (world leader in producing laundry equipment) here in Belgium, and responsible at the warranty division. When customer can proof on the hand of the serial of the machine, is not older than 3 YEARS, there is no discussion at all for credit note. No matter what it costs. This is our 'CUSTOMER NUMBER ONE' procedure.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Love the flemglish. '...on the hand of...' :wink:

On topic, die gasten hebben wel nogal lef. :eek:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Nieuwe wending:
We are glad to tell you that your item was reshipped out already.
The tracking# is: xxxxxxx
As it is international shipping. The USPS tracking # can not track the shipping status.
It will take a little longer to deliver, about 3-5 weeks.
Pls kindly wait for a little longer. You will receive the item soon.
Could you close the dispute for us now?
If there is anything we can help, pls feel free to contact us.

Best regards,
Yallstore customer care
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De verkoper wil absoluut zijn status als "Top rate seller" (99.2 postitive feedabck) niet verliezen.
Van zodra hij zag dat je een officiële "dispute" hebt geopend werd hij plots wat inschikkelijker.
Want als paypal jou zou vergoeden, zouden zij dat geld automatisch van de verkoper geclaimd hebben :-) .

Conclusie: altijd op je strepen staan, en niet zomaar ingaan op hun eerste voorstel om nog eens te betalen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ondertussen laat je wel het dispuut bij paypal open staan.... tot wanneer je kunt zien of de volgende zending ook goed en gebeurd is.
de koe zegt boe
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Antwoord en actie is oke. Enkel heb ik nog niet onmiddellijk een zekerheid dat het pakketje weldegelijk is verstuurd. Ik heb een code, maar ik kan het pakket toch niet volgen...

Daarom had ik ook graag het dispute bij Paypal nog laten openstaan, maar op de site van Paypal staat:
You can escalate this dispute to a claim any time between 14/08/2012 16:23 GMT+02:00 and 24/09/2012 22:42 GMT+02:00.

Daarna wordt volgens mij het dispute vanzelf op non-actief gezet... Ik zal dus niet anders kunnen dan het dispute sluiten denk ik en afwachten wat het pakketje mij brengt binnen enkele weken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Zou gewoon verder gaan met je claim, beetje druk op de ketel houden.
Eenmaal alles afgesloten word het einde verhaal vrees ik.

Dat je nieuwe zending niet getracked kan worden maakt me al wantrouwig, zeker na je eerdere ervaring met deze verkoper.
Succes nog.

Edit: Lees de negatieve feedback er es op na, heel wat kapotte items, missing parts etc...
Laatst gewijzigd door Petrikske 07 sep 2012, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik zou het ook verder escaleren, als je nieuw item niet voor 24/9 geleverd kan worden.
Als zijn verhaal klopt, kan hij na levering een nieuwe aanvraag tot betaling indienen bij Paypal.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

idd ik ga ook alleen maar kopen als ik "positieve" commentaren hoor
is dit een 100% foolproof...tuurlijk niet...
m'n recentste aankoop was ook een kabeltje dat niet zo goed ineenstak en direct brak;
om geen "negative comment" te krijgen hebben ze een 100% refund gegeven...
en kan ik m'n tijd spenderen aan het verlijmen van die kabeltjes...
wel veel heen en weer gemail dat ze "nog nooit" problemen hebben gehad met die kabeltjes;
tja... kheb blijkbaar een "slechte batch" gehad... maar ze konden het zelf niet testen (500 kabeltjes per zak) ... heel die batch was al weg (en ik was de enige klager :-)
sjaah ... met alle chinezen....

nu dit was via zo'n "engelse" chinees (kwestie van geen 8 weken te wachten)...

een nieuwe (glas/touchscreen) cover+bezel voor m'n Aldi gsm uit Hongkong kwam goed aan trouwens... en zelf gemonteerd gekregen :-)
weliswaar eventjes over gedaan in transport...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Verzending 3 tot 5 weken, komt dat met de stoomboot ofzo?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

van zodra buiten "europa" heb je zoiets dat noemt "douane"... en dat blijft daar soms een maandje "wachten"...
en dan kun je bij dingen met een waarde >xx euro's nog extra douane taks verwachten :-)
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Even off-topic misschien maar het maandje wachten bij de douane valt (hier althans) zeer goed mee. Met de gewone post waren bestellingen uit China er wel na een dag of tien. Koerierdiensten uit de VS doen er 2 a 3 dagen over (Chicago, San Francisco en New Jersey oa) en soms met de 70% (!!) douanetaks -_-*

EDIT de 70% is afaik geen officieel getal maar in realiteit wel wat ik nu al 3 maal heb mogen betalen na elkaar op twee weken tijd.. :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sirWard schreef:en soms met de 70% (!!) douanetaks -_-*
70% taks kan natuurlijk niet, wel kosten ...
De importkosten bestaan uit:
  • import duties (taksen). Dit is afhankelijk welk product je importeert van buiten Europa (afhankelijk van het "customs tariff" nummer). In de meeste gevallen is dit 0%.
  • BTW (21% in België).
  • Agentschapskosten. Dit zijn geen taksen, maar een "fee" die je betaalt aan het douane agentschap (vergoeding voor de papieren die zij moeten invullen en het voorschot dat zij aan de douane betalen).
Deze laatste post kan in verhouding tot de waarde van de goederen relatief hoog oplopen, vandaar de 70% "douanetaks" ?
Dit agentschap kies je gewoonlijk niet zelf, maar hangt af van de koerierdienst die gebruikt wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb vaak de indruk dat ze er gewoon met de natte vinger een bedrag op kleven zonder rekening te houden met de waarde van de inhoud.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Paypal is altijd heel correct in het terugbetalen.

1 ding waar je wel moet op letten is dat de tijd waarin je een refund kan claimen beperkt is. 1 maand ofzo (weet het niet vanbuiten).
Laat je dus nooit door een verkoopspraatje over die grens duwen of je kan fluiten naar je centen.

Advies : dispuut laten openstaan maar (nog) niet escaleren, gewoon laten rusten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ben ik van plan.
Bedankt voor de reacties!
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Zoals gevreesd sluit Paypal binnen enkele dagen mijn dispute af maar ik heb het nieuw opgestuurde stuk nog niet ontvangen want is nog even onderweg...
Your dispute over the payment you sent to N&K TRADING INC will
automatically close on 24 Sep 2012.

-----------------------------------
Transaction Details
-----------------------------------

Seller's Name: N&K TRADING INC
Seller's Email: [email protected]
Seller's Transaction ID: XXXXXXXX

Transaction Date: 14 Aug 2012
Transaction Amount: -$39,88 USD
Your Transaction ID: XXXXXXX
Case Number: XXXXXXXX

Buyer's Transaction ID: XXXXXXXX

If you are still trying to resolve the problem with your seller, keep in
mind that you have until 24 Sep 2012 to escalate the dispute to a PayPal
claim.

By escalating to a claim, you would be asking PayPal to review the case and
decide the outcome.

We will assume that the dispute is resolved and will automatically close it
unless you log in to the Resolution Center and escalate it before 24 Sep
2012. A closed dispute cannot be reopened or escalated to a PayPal claim.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Nu escaleren en laten sluiten als het is aangekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”