Ben bij een klant bezig met een poortautomatisatie inclusief RFID badges en uitgebreide toegangscontrole (logs, server die checkt of de badge nog toegang heeft, etc, etc).
Nu hangt die LAN module van dat hek (gebruik met opzet hek ipv poort om verwarring te vermijden

Nu zou die LAN module van dat hek draadloos verbonden moeten worden met het netwerk. Echter, de LAN module van het hek heeft enkel een bedrade netwerkaansluiting en geen WIFI module.
Dus ik dacht aan die LAN poort een WIFI AP te hangen die dan op zijn beurt verbinding maakt met een SSID van het (ander) netwerk. Achter die WIFI AP zou wel nog een switch moeten komen zodat er ook inéénkeer twee bedrade IP camera's aangesloten kunnen worden.
Een paar vraagjes:
- Voor deze setup moet ik enkel een WIFI AP aankomen dat client mode ondersteunt? Klopt dit?
- Ik hang die WIFI AP gewoon aan een switch, op zijn beurt plug ik in die switch de IP camera's en de LAN module van het hek.
- Alle aangesloten apparaten op de switch krijgen hun IP dan gewoon via de DHCP server van de router?
- Klopt mijn bovenstaande redenering?
Ik wil gewoon voorkomen dat ik alles aankoop voor mijn klant en dan eventueel met verkeerde stukken sta...
Kan iemand me even bevestigen of mij corrigeren?
Moet deze setup werkbaar zijn?
Alvast bedankt!
cyberbozzo