Teletenne wordt donderdag aangekondigd

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Inderdaad, dat is belachelijk om de vrt nog eens met encryptie door te stralen. In Nederland ontvangt men de openbare uitzendingen op dvb-t gewoon op 1 frequentie, het maakt daar niet uit of iemand digitenne heeft of niet.

De ongecodeerde uitzending van Actua-TV hebben ze er dan weer afgegooid blijkbaar
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

De ongecodeerde uitzending van Actua-TV hebben ze er dan weer afgegooid blijkbaar
Ja maar dan wel vervangen door ongecodeerde uitzending van Njam.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Moet de openbare omroep niet vrij te ontvangen zijn? :eek: Ik dacht dat ze hiertoe verplicht waren
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

svenska schreef: Ja maar dan wel vervangen door ongecodeerde uitzending van Njam.
Al de andere kanalen zenden al ik-weet-niet-hoeveel kookprogramma's in verschillende formats.
Ik ga dan echt niet kijken naar een zender die niks anders uitzend.
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

En om hun Teletenne hier te kunnen ontvangen zou ik ook nog eens een buitenhuisantenne moeten plaatsen :eek:

Kan ik evengoed een schotelantenne plaatsen met tvv abonnement, dan heb ik veel meer voor minder....

Wat een klucht!
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

MClaeys schreef:Moet de openbare omroep niet vrij te ontvangen zijn? :eek: Ik dacht dat ze hiertoe verplicht waren

Dit dacht ik dus ook...
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Nogmaals, de openbare omroep wordt 2 maal de ether ingestuurd: FTA en op de mux van Telenet

De VRT kan men dus nog steeds gratis ontvangen, zoals vroeger.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Daar ben ik me wel van bewust hoor.

Het gaat maar om het principe. Misschien is de Mux van Norkring wel beter te ontvangen in mijn regio aangezien ik op 2 km van de zendmast woon. Dus waarom niet gebruik willen maken van deze waarvoor ik als belastingbetaler toch onrechstreeks voor mee betaal? :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iedere zender heeft allem muxen (zowel de FTA als deze van TN dus).

Waarom TN kostbare bandbreedte verkwist aan het dubbel plaatsen van zenders ontgaat me dus een beetje. NU ja, TN heeft helemaal niet de bedoeling hiermee een commercieel interessant aanbod op de markt te brengen, dus wat maakt het uit of ze bandbreedte verkwisten of niet.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

sardonis schreef:Misschien is de Mux van Norkring wel beter te ontvangen in mijn regio aangezien ik op 2 km van de zendmast woon. Dus waarom niet gebruik willen maken van deze waarvoor ik als belastingbetaler toch onrechstreeks voor mee betaal? :lol:
Alle DVB-T zenders worden uitgezonden door Norkring. Die van Teletenne (over het algemeen gecodeerd dus) én die van de VRT (FTA).
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

r2504 schreef:Iedere zender heeft allem muxen (zowel de FTA als deze van TN dus)
Dat is blijkbaar niet zo: http://norkring.be/index2.php?page=zenderpark_kaart
Dus het is een goede opmerking dat in sommige gebieden er betere ontvangst van de Telenet zenders dan de VRT mux.
Telenet heeft volgens de kaart veel meer versterkingsmasten ter beschikking, terwijl de VRT op de oude masten is blijven zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svenska schreef:Dat is blijkbaar niet zo: http://norkring.be/index2.php?page=zenderpark_kaart
Waar zie jij dat een bepaalde zender niet alle muxen zou hebben ?

Of het een eigen mast is (eigendom van Norkring) of niet (welke ze zelf huren) staat hier volledig los van.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Bij die van Oostvleteren, Meerhout, Oud Turnhout, Nieuwkerken-Waas en Attenrode-Wever staat enkel "DVB-T Telenet", terwijl er bij de andere masten die DVB-T uitzenden staat "DVBT VRT-Telenet".

Dus ik ga er vanuit dat bovengenoemde masten als versterking dienen voor de Teletenne zenders, en dat de FTA VRT zenders daar niet op uitgezonden worden.
Shoot me if I'm wrong :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volgens dat kaartje zouden er in Gent 2 masten (steunmasten) staan. Ik weet dat er eentje staat op de BGC-toren in Gent (keizer Karellaan). Maar waar staat die andere dan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svenska schreef:Shoot me if I'm wrong :wink:
Nope... denk dat je logica inderdaad correct is (had zelf nog niet gezien dat je extra info kreeg als je hooverde over de mast).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

krisken schreef:Volgens dat kaartje zouden er in Gent 2 masten (steunmasten) staan. Ik weet dat er eentje staat op de BGC-toren in Gent (keizer Karellaan). Maar waar staat die andere dan?
Even mezelf citeren : Boekentoren dus... Wist het ook niet van dat hooveren :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

potter2 schreef:Njam is FTA , enjoy :-D
Is dat nog altijd zo? Een aantal dagen geleden eens geprobeerd te bekijken, maar dat lukte niet. Mat de tuner van mijn TV vertelde die mij na een tijdje proberen dat het kanaal versleuteld is. In de lijst met zenders staat wel alles aangeduid als FTA. Ik zie dat ook mijn server moeite heeft, en nergens aanduidt dat het kanaal "scambled" is. Vroeger, voordat telenet dvbt verkocht, was dat wel zo.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik krijg ook geen beeld/geluid meer uit Njam, dus ik denk dat het nu wel versleuteld is.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het is en blijft eigenlijk een triestige situatie hier... Vorige week op vakantie in Denemarken en daar werkte men via DVB-T met een cam + smartcard direct in de tv. Daarmee heb je alle nationale zenders, inclusief sommige in HD.
Voor de internationale zenders heeft zowat iedereen daar ook een schotel hangen. Dus combinatie van DVB-T met cam en smartcard en schotel voor FTA.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

svenska schreef:Bij die van Oostvleteren, Meerhout, Oud Turnhout, Nieuwkerken-Waas en Attenrode-Wever staat enkel "DVB-T Telenet", terwijl er bij de andere masten die DVB-T uitzenden staat "DVBT VRT-Telenet".

Dus ik ga er vanuit dat bovengenoemde masten als versterking dienen voor de Teletenne zenders, en dat de FTA VRT zenders daar niet op uitgezonden worden.
Shoot me if I'm wrong :wink:
Je bent correct.
Woon in Oud-Turnhout: de VRT kan ik enkel ontvangen van de zender in Schoten.
Met gewone antennekabel kon ik de zender van Oud-Turnhout ontvangen, maar daar zit dus geen VRT op.
Heb echte antenne moeten kopen om de VRT te ontvangen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

TomG schreef:Het is en blijft eigenlijk een triestige situatie hier... Vorige week op vakantie in Denemarken en daar werkte men via DVB-T met een cam + smartcard direct in de tv. Daarmee heb je alle nationale zenders, inclusief sommige in HD.
Voor de internationale zenders heeft zowat iedereen daar ook een schotel hangen. Dus combinatie van DVB-T met cam en smartcard en schotel voor FTA.
En wat is dan het verschil met België ? :bang: Het kabelmonopolie ? Dat gaat enkel opgelost worden door dat boeltje buiten te smijten en anders te kijken hoor.

Edit: maar dat moet ik u natuurlijk al lang niet meer uitleggen ;-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://blogs.tijd.be/tzine/2012/08/gete ... lenet.html

het wordt tijd dat ze de vrije zenders in dvb-t2 (HD) uitzenden. UK al in 2009. :-o

idd. schande dat ze geen CI aanbieden met smartcard (zoals tv-vlaanderen).

- Hoef je geen overprijsde decoder te kopen die nog eens extra verbruikt (in alle tv's van 4 jaar en jonger zit dvb-T(2) ingebouwd)
- estetischer & makkelijker
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

svenska schreef:
r2504 schreef:Iedere zender heeft allem muxen (zowel de FTA als deze van TN dus)
Dat is blijkbaar niet zo: http://norkring.be/index2.php?page=zenderpark_kaart
Dus het is een goede opmerking dat in sommige gebieden er betere ontvangst van de Telenet zenders dan de VRT mux.
Telenet heeft volgens de kaart veel meer versterkingsmasten ter beschikking, terwijl de VRT op de oude masten is blijven zitten.
Bovendien, zelfs als alle multiplexen op alle zendmasten zouden zitten kan nog steeds betekenen dat je de ene multiplex niet, slecht of beter ontvangt dan de andere.
Zendrichting en zendsterkte (kwh) zijn immers ook van groot belang. Daarnaast is ook de plaats op de antennepaal van belang, meestal hoe hoger hoe beter ...

Theoretisch zou het dus perfect kunnen dat ze de vrt multiplex zender van de vrt lager hangen en minder krachtig uitzenden dan de vrt multiplex zender van telenet.

Had zelf ook nog een vraagje over die 2 zendmasten in Gent ? Weet er iemand wat het nut daarvan is, 2 masten zo dicht bij elkaar (k karelstr en boekentoren) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

De verschillende multiplexen op één mast worden via dezelfde antenne uitgezonden hoor. De locatie op de mast is dus dezelfde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Hier in Vlaanderen is dat misschien zo, in Frankrijk alvast niet. Daar kan je grote verschillen hebben in ontvangstkwaliteit tussen de verschillende multiplexen, aan 1 paal hangen daar meerdere antennes met bovenvermelde gevolgen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:Had zelf ook nog een vraagje over die 2 zendmasten in Gent ? Weet er iemand wat het nut daarvan is, 2 masten zo dicht bij elkaar (k karelstr en boekentoren) ?
Bij het hooveren over het kaartje kwam ik zelf achter het antwoord: de zenders zenden niet alle 2 dvb-t uit, die op de boekentoren is voor DAB (digitale radio)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Hooveren :)
Normaal reageer ik niet op taalfouten, maar dit is wel een grappige.
To hover = zweven.
To hoover = stofzuigen.
Probleem is dat hier veel mensen die twee woorden op dezelfde manier uitspreken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”