![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.google.be/search?q=pedro+poublon
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Wat er onder tafel afspeelt maakt in princiepe niet uit (niet dat het netjes is)... maar JIJ als deelnemer aan de groepsaankoop moet uiteindelijk voor jezelf beslissen of het aanbod de moeite waard is of niet.Mobile Viking schreef:Stel dat een kleine speler de kans ziet om zo duizenden klanten erbij te krijgen en hij geeft de initiatiefnemer, ik zeg maar wat €10.000 onder tafel? Wie gaat zoiets controleren?
jan28 schreef:@Mobile Viking, al eens bij stil gestaan dat niet elke leverancier in zee wil gaan met de "groepsaankopen"? Dat het resultaat van die groepsaankoop dan ook niet noodzakelijk de "goedkoopste" is? Groepsaankopen zijn er vooral voor mensen die zelf het opzoekwerk, het vergelijken, het overstappen niet zo zien zitten. Userbasers staan er voor bekend alles beter te kunnen en te weten, overal het goedkoopste uit te peuteren, dus.... voor hen hier zijn groepsaankopen niet noodzakelijk nuttig.
Dat is iets dat je nooit zal weten... noch voor Joske, noch voor bv. je gemeente/provincie die dergelijk systeem opzet.Mobile Viking schreef:maar er moet zeker ook gekeken worden naar hoe dat aanbod tot stand is gekomen. Wanneer er omkoping bij komt kijken dan worden consumenten bedrogen en moeten ze daartegen beschermd worden.
Een groepsaankomt heeft als doel de goedkoopste te vinden... niet de beste (wat dat ook moge wezen). Voor de ene persoon is support namelijk enorm belangrijk, voor de andere dan weer niet (m'n persoonlijke ervaring is dat de meeste helpdesks toch waardeloos zijn voor echte problemen).Mobile Viking schreef:Wanneer ik bvb zie dat Essent, een leverancier waar in het verleden veel klachten over zijn geweest, er dikwijls als beste uitkomt dan stel ik mij toch vragen.