Hoe een modem-only setup te bekomen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je enkele posts terug leest zie je alles staan (Motorola 6120E)........
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Met alle geluk van de eerste keer goed.
Sturen bij mij woensdag een technieker langs, deze gaat alles controleren als het werkelijk onmogelijk is wat ik wil.
Merkt ie dat dit het niet het geval is moet ik alle kosten betalen, zo niet dan is het gratis.
Persoon aan de telefoon kon wel niet bevestigen welk type modem het is, maar is in elk geval een modem only type.
Sturen bij mij woensdag een technieker langs, deze gaat alles controleren als het werkelijk onmogelijk is wat ik wil.
Merkt ie dat dit het niet het geval is moet ik alle kosten betalen, zo niet dan is het gratis.
Persoon aan de telefoon kon wel niet bevestigen welk type modem het is, maar is in elk geval een modem only type.
Mij is het uiteindelijk gelukt. Ik wou upgraden van basic naar fibernet internet.
Telenet zelf deed niet moeilijk. Ik zei dat ik het nodig had voor telewerk. (wat ook effectief zo is)
Dus verwees ik naar:
- vpn,
- voice-over-ip,
- verplichte router van werkgever,
waardoor ik kon zeggen dat 2 routers na elkaar miserie geven, zeker voor voip. En dat een klassieke fibernetmodem met router dus geen optie was.
Maw. dat het een modem only moet zijn. ...
Ze hadden een dossier opgemaakt met de vermelding modem-only. Ik heb wel expliciet gevraagd nog niet over te gaan tot de upgrade, want ik wou eerst een Telenet Center vinden die me het juiste type modem kon geven.
Hier begon het probleem.
Het dichtste Telenet Center voor mij is die van Ninove (STS-Center Ninove). Na me lang aan het lijntje te houden was de boodschap: "de niet-draadloze modems worden niet meer geleverd aan de Telenet Centra". Idem Telenet Center Aalst. Daarna Halle geprobeerd: "Je moet vragen aan Telenet om ze via koerier op te sturen, wij hebben die niet."
De vriendelijke dame van Telenet had me nochtans gezegd dat het geen probleem zou zijn om een modem-only doe-het-zelf pakket te verkrijgen.
Dan maar iets verder beginnen kijken...
In Zottegem is er ook een Telenet Center, en die hebben me uit m'n lijden verlost: ze hadden er nog meer dan 10 liggen, type modem : CV6181E.
Yes! Ben er achter gereden (meer dan half uur) en een zeer vriendelijke mens heeft me de modem meegegeven.
Die dag was er (toevallig?) een panne van het Telenet-systeem waardoor het Telenet Center in Zottegem m'n modem niet direct kon activeren.
Ik moest dus bellen naar Telenet Technische Dienst 015 66 66 66 voor die activatie. We zijn opnieuw vertrokken...
Na meer dan 2 uur en 4 medewerkers later, tegen wie ik telkens mijn verhaal opnieuw moest doen ("hoezo, modem only?") kreeg ik uiteindelijk een medewerker aan de lijn van het type "da's nu eens iemand die weet waarover hij praat".
10 minuten later was de modem geactiveerd en kon ik genieten van fibernet ipv. basic internet.
Je ziet, als je volhoudt lukt het wel, maar het is wel spijtig dat je voor een upgrade zoveel moeite moet doen.
Telenet zelf deed niet moeilijk. Ik zei dat ik het nodig had voor telewerk. (wat ook effectief zo is)
Dus verwees ik naar:
- vpn,
- voice-over-ip,
- verplichte router van werkgever,
waardoor ik kon zeggen dat 2 routers na elkaar miserie geven, zeker voor voip. En dat een klassieke fibernetmodem met router dus geen optie was.
Maw. dat het een modem only moet zijn. ...
Ze hadden een dossier opgemaakt met de vermelding modem-only. Ik heb wel expliciet gevraagd nog niet over te gaan tot de upgrade, want ik wou eerst een Telenet Center vinden die me het juiste type modem kon geven.
Hier begon het probleem.
Het dichtste Telenet Center voor mij is die van Ninove (STS-Center Ninove). Na me lang aan het lijntje te houden was de boodschap: "de niet-draadloze modems worden niet meer geleverd aan de Telenet Centra". Idem Telenet Center Aalst. Daarna Halle geprobeerd: "Je moet vragen aan Telenet om ze via koerier op te sturen, wij hebben die niet."
De vriendelijke dame van Telenet had me nochtans gezegd dat het geen probleem zou zijn om een modem-only doe-het-zelf pakket te verkrijgen.
Dan maar iets verder beginnen kijken...
In Zottegem is er ook een Telenet Center, en die hebben me uit m'n lijden verlost: ze hadden er nog meer dan 10 liggen, type modem : CV6181E.
Yes! Ben er achter gereden (meer dan half uur) en een zeer vriendelijke mens heeft me de modem meegegeven.
Die dag was er (toevallig?) een panne van het Telenet-systeem waardoor het Telenet Center in Zottegem m'n modem niet direct kon activeren.
Ik moest dus bellen naar Telenet Technische Dienst 015 66 66 66 voor die activatie. We zijn opnieuw vertrokken...
Na meer dan 2 uur en 4 medewerkers later, tegen wie ik telkens mijn verhaal opnieuw moest doen ("hoezo, modem only?") kreeg ik uiteindelijk een medewerker aan de lijn van het type "da's nu eens iemand die weet waarover hij praat".
10 minuten later was de modem geactiveerd en kon ik genieten van fibernet ipv. basic internet.
Je ziet, als je volhoudt lukt het wel, maar het is wel spijtig dat je voor een upgrade zoveel moeite moet doen.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Even ook mijn verhaal doen: onlangs overgegaan van Telenet Dig. TV naar Telenet fiber shake. Online fibe shake met self starter box besteld om de extra 20€ korting te krijgen. Daarbij kon ik uiteraard niet melden dat ik een modem-only installatie wenste. Maar ik kreeg een bevestigingsmail met daarin een link om mijn bestelling te kunnen opvolgen. Via die link kon ik in een extra opmerkingsveld vooralsnog bijkomende info bij mijn bestelling geven. Dus hierin gespecifieerd dat het over een modem-only installatie gaat.
De volgende dag een mailtje gekregen dat men bij TN een technische storing had waardoor ze mijn aanvraag niet automatisch konden afwerken. Dus ik bel naar de klantendienst: geen zorgen, gaat wel in orde komen, is enkel een mankementje in hun systeem. Ze zouden me terug bellen als alles ok was. Uit het gesprek kwam wel naar boven dat ze de verkeerde telefoonnummer gingen gebruiken (ik had dat nochtans zelf reeds aangepast tijdens mijn online bestelling) en men wist niets over het feit dat het een modem-only installatie moest zijn. Dus men houdt blijkbaar geen rekening met hetgene de klant doorgeeft. Maar dan was nu alles aangepast in de bestelling.
De volgende dag een mailtje dat ik mijn self starter box mocht komen afhalen in een TN Center naar keuze. Naar dichtstbijzijnde TN Center toe gereden met een prinout van die mail. Daar controleert men mijn bestelling in de computer: weer geen modem-only bestelling! Ik doe mijn uitleg en de man achter de balie wisselt daarop de modem. Thuis aangekomen merk ik dat de switch ontbreekt (de wireless router/modem heeft meerdere uitgangen en dus geen extra switch meer nodig, de modem-only heeft echter maar één uitgang). Ik terug naar de TN Center en zonder problemen de nodige switch meegekregen.
Installatie zelf verliep zonder problemen: 55Mb down - 3,5Mb up. Goed genoeg als je komt van 6Mb down - 620kb up. En nu nog Scarlet opzeggen. Nog één kleinigheidje: men had me blijkbaar vergeten mijn Internet login wachtwoord door te geven. Daardoor kon ik niet op het hoogste niveau van Mijn Telenet aanloggen. Gisteren via een telefoontje aan de technischt dienst is dat ook in orde gekomen.
Dus goed opvolgen is de boodshap.
De volgende dag een mailtje gekregen dat men bij TN een technische storing had waardoor ze mijn aanvraag niet automatisch konden afwerken. Dus ik bel naar de klantendienst: geen zorgen, gaat wel in orde komen, is enkel een mankementje in hun systeem. Ze zouden me terug bellen als alles ok was. Uit het gesprek kwam wel naar boven dat ze de verkeerde telefoonnummer gingen gebruiken (ik had dat nochtans zelf reeds aangepast tijdens mijn online bestelling) en men wist niets over het feit dat het een modem-only installatie moest zijn. Dus men houdt blijkbaar geen rekening met hetgene de klant doorgeeft. Maar dan was nu alles aangepast in de bestelling.
De volgende dag een mailtje dat ik mijn self starter box mocht komen afhalen in een TN Center naar keuze. Naar dichtstbijzijnde TN Center toe gereden met een prinout van die mail. Daar controleert men mijn bestelling in de computer: weer geen modem-only bestelling! Ik doe mijn uitleg en de man achter de balie wisselt daarop de modem. Thuis aangekomen merk ik dat de switch ontbreekt (de wireless router/modem heeft meerdere uitgangen en dus geen extra switch meer nodig, de modem-only heeft echter maar één uitgang). Ik terug naar de TN Center en zonder problemen de nodige switch meegekregen.
Installatie zelf verliep zonder problemen: 55Mb down - 3,5Mb up. Goed genoeg als je komt van 6Mb down - 620kb up. En nu nog Scarlet opzeggen. Nog één kleinigheidje: men had me blijkbaar vergeten mijn Internet login wachtwoord door te geven. Daardoor kon ik niet op het hoogste niveau van Mijn Telenet aanloggen. Gisteren via een telefoontje aan de technischt dienst is dat ook in orde gekomen.
Dus goed opvolgen is de boodshap.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier ook recent een nieuwe aansluiting aangevraagd. Niets opgegeven, maar bij plaatsing aan de installateur dat vriendelijk gevraagd en ook gekregen. Het moet dus niet altijd moeilijk gaan hé.
-
- Premium Member
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Dit gaat vanzelf.
Heb gisteren mijn ouwe modem ingeruild tegen een nieuwe.
De medewerker van het telenetcenter vroeg mij welke ik wilde hebben . Ik zei modem only docsis 3 , direct geactiveerd, direct meegekregen....toen ik 5 minuten thuis was werkte alles al...
Heb gisteren mijn ouwe modem ingeruild tegen een nieuwe.
De medewerker van het telenetcenter vroeg mij welke ik wilde hebben . Ik zei modem only docsis 3 , direct geactiveerd, direct meegekregen....toen ik 5 minuten thuis was werkte alles al...
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Tja, men doet er idd tegenwoordig niet moeilijk meer over. Maar je moet wel alles goed opvolgen ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Begin sept contact opgenomen met "Charlotte" hier op UB om te informeren hoe ik het best de modem only setup bekom bij een online bestelling.
Enige mogelijkheid was de bestelling gewoon te plaatsen en daarna de installateur ter plaatse ervan op de hoogte te brengen.
19 sept online bestelling geplaatst incl de nodige comfort installatie (om zo de modem only setup te kunnen ontvangen, was niet mogelijk met zelf installatie pakket).
20 sept bevestiging ontvangen van de bestelling en daarna voor de zekerheid contact opgenomen met de technische dienst van 015 66 66 66.
Hier moest ik zelfs geen reden opgeven voor de modem only setup en kreeg dan ook zeer vriendelijke hulp voor de aanpassing op mijn account met de toegevoegde tekst voor de installateur om de modem only te plaatsen.
Techn dienst had het over een EMTA modem, toen ik de E6120 vernoemde zei hij dat er verschillende types mogelijk zijn. Klopt dit voor fibernet xl?
Tot hiertoe dus een zeer positieve ervaring!
Nu wachten tot de installatie op 3 okt.
Enige mogelijkheid was de bestelling gewoon te plaatsen en daarna de installateur ter plaatse ervan op de hoogte te brengen.
19 sept online bestelling geplaatst incl de nodige comfort installatie (om zo de modem only setup te kunnen ontvangen, was niet mogelijk met zelf installatie pakket).
20 sept bevestiging ontvangen van de bestelling en daarna voor de zekerheid contact opgenomen met de technische dienst van 015 66 66 66.
Hier moest ik zelfs geen reden opgeven voor de modem only setup en kreeg dan ook zeer vriendelijke hulp voor de aanpassing op mijn account met de toegevoegde tekst voor de installateur om de modem only te plaatsen.
Techn dienst had het over een EMTA modem, toen ik de E6120 vernoemde zei hij dat er verschillende types mogelijk zijn. Klopt dit voor fibernet xl?
Tot hiertoe dus een zeer positieve ervaring!
Nu wachten tot de installatie op 3 okt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hier kan je zien welke modems er in omloop zijn.
Voor modem only dacht ik wel dat men steeds 6120's plaatste... HGW's zijn de home gateways... maw. de combi's.
Voor modem only dacht ik wel dat men steeds 6120's plaatste... HGW's zijn de home gateways... maw. de combi's.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nee, als modemonly is't tegenwoordig de 6181 denk ik, alleszins een kleiner dikker model met de lampjes center vooraan en icoontjes ipv tekst. De 6120 is blijkbaar opzij geschoven.
Net gevraagd bij het helpen van een kameraad zijn telenet install (vorgie woensdag, dus vrij recente informatie).
En nee, IT leken of niet, als ik t moet onderhouden komt die router d'r ni in; modemonly setup all the way
Btw, de modemonly keuze was idd niet meer dan t effe vragen aan de technicus van dienst.
Net gevraagd bij het helpen van een kameraad zijn telenet install (vorgie woensdag, dus vrij recente informatie).
En nee, IT leken of niet, als ik t moet onderhouden komt die router d'r ni in; modemonly setup all the way
Btw, de modemonly keuze was idd niet meer dan t effe vragen aan de technicus van dienst.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik durfde het risico niet lopen om bij de installatie geen modem-only te krijgen want dan kan ik mijn eigen netwerk hier wel opdoeken. Na verschillende contacten met de klantendienst kreeg ik telkens de bevestiging dat ik geen modem-only kon krijgen. Wel dat ik eventueel de WIFI kon uitschakelen ... , ja ze denken daar echt dat de mensen achterlijk zijn Ook mijn shake (zonder televisie !) zou vervallen als ik op het fiberverhaal zou intekenen wat het allemaal nog een pak duurder zou maken. Resultaat is dat ik het hele boeltje van Telenet heb opgezegd en bij een andere provider ben gegaan. Intriest voor een klant om dan na 14 jaar te moeten vertrekken.
Enfin, ik ben nu zeker goedkoper af en heb echt onbeperkt internet. Als ik het eerder had geweten was ik vroeger vertrokken.
Enfin, ik ben nu zeker goedkoper af en heb echt onbeperkt internet. Als ik het eerder had geweten was ik vroeger vertrokken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik wil daar toch effe bij vermelden dat ik in mijn geval zowel in de telenet winkel gevraagd had of een modem only een probleem was, waar categoriek "nee, da's echt geen probleem" geantwoord werd, als bij de technici zelf. (een keer bij mijn verhuis, waar ik wel mijn eigen modem mee verhuisd had, en een keer bij de installatie van een kameraad)
Aan de telefoon lijken me de verhalen in de andere richting te gaan, maar mijn ervaring heeft me geleerd nooit, maar dan ook nooit met telenet te bellen als ik het kan vermijden. Het personeel in de telenet shops is echt wel competenter lijkt me.
In alle geval ben je er nu vanaf Ik zou alleszins ook (met tegenzin) verhuizen als ik mijn eigen netwerk niet kon beheren.
Spijtig wel dat je het niet gewoon geriskeerd hebt. De technici zijn echt wel behulpzaam, en je kon hem desnoods nog altijd onverrichterzake wegsturen als ie weigerde.
[ Post made via mobile device ]
Aan de telefoon lijken me de verhalen in de andere richting te gaan, maar mijn ervaring heeft me geleerd nooit, maar dan ook nooit met telenet te bellen als ik het kan vermijden. Het personeel in de telenet shops is echt wel competenter lijkt me.
In alle geval ben je er nu vanaf Ik zou alleszins ook (met tegenzin) verhuizen als ik mijn eigen netwerk niet kon beheren.
Spijtig wel dat je het niet gewoon geriskeerd hebt. De technici zijn echt wel behulpzaam, en je kon hem desnoods nog altijd onverrichterzake wegsturen als ie weigerde.
[ Post made via mobile device ]
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
In opvolging van mijn bericht hierboven is de installatie perfect verlopen vandaag op 3 okt.
Moest enkel nog aanhalen dat het om een modem only setup ging en dat dit was afgesproken met de helpdesk, maar hier was geen enkel probleem rond.
Daar hier al Telenet internet heeft gelegen meer dan 2 jaar terug op mijn naam was de modem zelfs direct actief.
Ik zit alvast als enige met een fibernet XL abonnement in de buurt, mogen er blijkbaar max 4 per node zitten.
Hij had het over dat de download banden met 4 zijn verbonden en de upload met 2, deze upload banden zouden ze in het kort gaan verhogen naar 3 banden ofzoiets. Daar ik op dat vlak een leek ben is het belangrijkste nieuws hieruit dat de upload snelheid waarschijnlijk naar boven zal gaan.
Het aantal verbonden banden kan je blijkbaar zien als het lichtje op de modem blauw is.
1 blauw is omdat er 4 download banden zijn, nog 1 blauw is indien er een gigabit netwerkkaart is verbonden en binnenkort zou het upload lichtje dus ook van groen op blauw moeten springen als ze de uploadbanden van 2 naar 3 brengen per node.
Klinkt alvast heel positief bij de start van men fibernet XL abonnement.
Snelheidstesten zijn dan ook gewoon perfect.
Moest enkel nog aanhalen dat het om een modem only setup ging en dat dit was afgesproken met de helpdesk, maar hier was geen enkel probleem rond.
Daar hier al Telenet internet heeft gelegen meer dan 2 jaar terug op mijn naam was de modem zelfs direct actief.
Ik zit alvast als enige met een fibernet XL abonnement in de buurt, mogen er blijkbaar max 4 per node zitten.
Hij had het over dat de download banden met 4 zijn verbonden en de upload met 2, deze upload banden zouden ze in het kort gaan verhogen naar 3 banden ofzoiets. Daar ik op dat vlak een leek ben is het belangrijkste nieuws hieruit dat de upload snelheid waarschijnlijk naar boven zal gaan.
Het aantal verbonden banden kan je blijkbaar zien als het lichtje op de modem blauw is.
1 blauw is omdat er 4 download banden zijn, nog 1 blauw is indien er een gigabit netwerkkaart is verbonden en binnenkort zou het upload lichtje dus ook van groen op blauw moeten springen als ze de uploadbanden van 2 naar 3 brengen per node.
Klinkt alvast heel positief bij de start van men fibernet XL abonnement.
Snelheidstesten zijn dan ook gewoon perfect.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Modbreak:
Offtopic
*** MOD ***Offtopic
Upload discussie heeft niets te maken met ''een modem only setup te bekomen''. Indien u een discussie over upload wil starten dan mag u hiervoor een nieuwe topic openen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 11 okt 2012, 10:17, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Niet relevant aan deze topic.
Reden: Niet relevant aan deze topic.