Hoe een modem-only setup te bekomen.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

Hierbij mijn verhaal van de voorbije twee dagen. Opgelet, het heeft heel erg veel weg van een soap!

Maandag 17/01:
10:00
Ik ga naar het Telenet Center om mij te laten overzetten. Het systeem ligt echter plat, en kunnen ze dus niets meegeven. Ik vraag terloops nog even of ze de modem-only in stock hebben, en de persoon gaat dat vrgen en komt terug met de melding dat er enkel WiFi-modems (type CBN) voorradig zijn.

11:00
Ik bel naar de Telenet klantendienst (administratief) om mij te laten overschakelen op FiberShake+, welke 5 euro goedkoper zou zijn als de diamondshake+. Tijdens het bestelproces vraag ik aan de persoon aan de lijn of het mogelijk zou zijn enkel een modem te krijgen ipv een WiFi-model. Ze weet dit niet en gaat het vragen aan haar superieur. Ze komt terug met de mededeling dat die types inderdaad bestaan, maar dat ik best eens de telenet-centers rondbel om te kijken of ze ergens op voorraad zijn. Ik zou dan ook de omschakeling in het telenet-center moeten uitvoeren.

11:15
Ik begin aan het rondbellen van telenet-centers in de buurt. De eerste drie weten begot niet over welk model ik het heb, en beweren het nog nooit gezien te hebben. De vierde zegt mij dat ze dat model gehad hebben, maar nu enkel nog de WiFi-modems. De vijfde (nota bene de winkel waar ik die ochtend was langsgeweest) weet mij eindelijk te vertellen dat ze die modems wel hebben, maar enkel mogen meegeven aan Business-klanten, of voor reparaties aan bestaande opstellingen met dat type.

11:45
Ik bel naar de Telenet klantendienst, deze keer naar de technische. De man aan de telefoon begrijpt mijn probleem, en zegt dat hij in het systeem iets heeft aangepast waardoor ik de 6120 zal meekrijgen bij het telenet-center ipv de 6540. Hij schakelt ons tevens over op de nieuwe FiberShake.

14:00
Het systeem van Telenet werkt weer, wardoor de centers weer modems kunnen leveren. Ik ga voor de tweede keer die dag naar mijn telenet-center, en vraag achter mijn modem. De man noteert mijn klantennummer, en een half uur later (er waren nog veel andere mensen voor een modemswap, en iedere swap vraagt daar een minuut of 7 papierwerk) komt hij terug met een... wait for it... WiFi-model! Nu was ik het echt grondig beu, en laat de winkelier zelf maar naar Telenet bellen.
Na een lang gesprek dat ik niet heb kunnen horen, komt hij terug met de mededeling dat ze in het center de modem écht niet kunnen meegeven omwille van het softwareprogramma, dat hen dit niet zou toelaten. Ik laat de wifi-modem dan maar staan in de winkel, en rij naar huis.

15:30
Thuis aangekomen sluit ik de oude modem weer aan, en wat blijkt? Het internet is overgeschakeld naar FiberNet, en ik zie een modemactivatiepagina van Telenet, dat mij natuurlijk een error geeft met de melding naar de klantendienst te bellen.

15:45
Eerste contact met de Telenet technische dienst na de mislukte modemswap. De persoon aan de lijn is écht onbeschoft, en beweert dat er in het WiFi-model helemaal geen router zit! Hij beweert ook nog nooit over een ander soort modem gehoord te hebben. Nadat ik hem vriendelijk uitleg dat er in het CBN-model wel degelijk een router zit, wordt hij kwaad. Ik vraag daarop of hij me kan doorschakelen naar iemand die er meer van weet (ik ben tenslotte toch bij de technische dienst?), en hij zegt dat dit niet mogelijk is. Zijn laatste antwoord is "U weet het duidelijk beter meneer, en als u denkt zo aan informatie te komen wens ik u veel succes" en hij legt de telefoon neer voor ik iets kan zeggen. Ik denk dat ik hierover maar eens een klachtenmail ga sturen.

16:10
Tweede contact met de Telenet technische dienst. Ik doe het hele verhaal van voor af aan aan de vrouw die opnam (na een dikke 10 minuten wachtmuziek). Ze zegt er niets van te begrijpen, en dat er toch enkel een WiFi-model is. Ik doe het verhaal opnieuw. Ze begreep er nog steeds niks van, en vroeg waarom ik zonodig die andere zou moeten hebben. Nadat ik de uitleg over router-based dynamic dns deed, zei ze "Oh, DNS, is dat dat programmaatje?". Ik leg geduldig uit dat DNS geen programma is maar een service die domeinnamen vertaalt naar IP-adressen en omgekeerd, en dat ik op die manier van overal ter wereld aan mijn documenten thuis kan. Ik geef het dan maar op over de modem te praten, en vraag om mijn internet te activeren op mijn oude modem in afwachting van een oplossing. Ze zegt daarop dat er bij haar te zien is dat de LAN down is, wat echt niet kan aangezien zowel de router als de digibox waren aangesloten op de modem via een switch, en alle lampjes groen waren (router gaf ook aan dat hij een WAN-IP had gekregen).
Ze gaf mij daarop het advies naar de 070 te bellen. Ik dankte haar, maar dacht tegelijk "mij niet gezien" en belde opnieuw naar de technische helpdesk.
Duur contact: 25 minuten.

16:55
Na een dik kwartier wachtmuziek neemt iemand op, ik doe mijn verhaal (alweer). Dit is de eerste die blijkbaar de juiste reflex heeft, en schakelt mij door naar de tweedelijns support. Weer een dik kwartier in de wacht, deze keer hopend dat die persoon tenminste zou weten waar het over gaat.
Tweedelijnssupport is heel vriendelijk, en aangezien ik nog steeds geen internet heb, boekt hij een technieker voor de volgende dag. Ik vraag of me dit geld gaat kosten, maar hij verzekert me van niet, aangezien de fout bij hun ligt. Ik vraag of hij ervoor kan zorgen dat er een 6120 geleverd wordt, maar hij zegt dat hij dit niet kan doorsturen, en dat ik dat maar aan de technieker moet vragen, "die toch altijd meerdere soorten modems bijheeft".
Goed, dit wordt dus een internet-loze avond, wat voor de andere gezinsleden heel erg ongelegen komt. Gelukkig kunnen we gebruik maken van de FON-spot van de buren, aangezien er hier ook een staat. Bijster snel is het echter niet, aangezien geknepen op 2KBps.

Dinsdag 18/01:
12:30
Automatisch bericht van Telenet: technieker is onderweg.

13:15
Technieker komt binnen, en ik vraag hem om een Motorola te plaatsen zonder WiFi, ipv een CBN met. We hebben thuis twee modems, een Arris EMTA bij de meterkast voor telefonie, en een Moto in de bureau voor internet + DTV. De NUI was pas een drietal maand geleden vervangen.
De technieker stemt in met mijn verzoek, aangezien hij uit mijn uitleg afleidt dat ik er echt wel iets van ken (student elektronica). Hij belt naar zijn collega, en vraagt of de telefonie moet vervangen worden, gelukkig niet. Hij installeert de gevraagde Moto-modem (eindelijk!) en probeert te activeren.

Telenet Café loopt vast.

Er staat al een DOCSIS3 modem geregistreerd op ons abonnement. De knuppel van het Telenet-center was blijkbaar vergeten de WiFi-modem te deregistreren aangezien ik hem niet had meegenomen.

Via een telefoongesprek met Mechelen (inclusief wachtmuziek) lukt het uiteindelijk de andere modem uit het systeem te halen en de 6120 te registreren. 5 minuten later is de modem geïnitialiseerd en kan ik op internet. Ik dank de installateur hartelijk voor z'n inspanning om het in orde te krijgen voor ons, en hij zegt dat dit voor hem geen probleem is.


Conclusie: als het voor de installateur geen probleem is, waarom dan op de desk in Mechelen wel?
Conclusie bis: iedereen die nu over wil naar Fibernet, en nog een oude DOCSIS2 of 1.1 heeft, en een modem-only wil, maak u klaar om uzelf in honderd verschillende bochten te wringen, en heel wat tijd te verliezen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm lijkt mij iets voor Basta! :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ge zou er schrik van krijgen om te veranderen
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

dit is nu mss een heel erg domme vraag maar hoe zit het eigenlijk met digitale tv als je zo een modem only wil ???
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Het is blijkbaar dus wel degelijk mogelijk om modem-only te krijgen, zeer goed. Het heeft alleen iets weg van een lijdensweg, maar ja, dat hoort erbij zeker :-p
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

steve_jaspers schreef:dit is nu mss een heel erg domme vraag maar hoe zit het eigenlijk met digitale tv als je zo een modem only wil ???

Met enkel een modem blijft je opstelling gelijk hij is, dus als volgt:

Kabel -> Modem -> Switch -> Digibox
en Switch -> Router -> computers
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ben precies net op tijd weg bij Telenet amai wat een meserie pfff ...

Vraag mij af of die ontwikkelaars van mijn.telenet.be daar geen simpele mauw kunnen aanpassen ...

v.b. Functie Router ON of Router OFF ... of gewoon een vak waar je Mac ID ingeeft van je Router ( doen ze nu ook zo voor hun Digiboxen Interactief )
Het kan blijkbaar zelfs nu al niet offiiceel ( zie ander topic ) .. Kan toch niet zo ingewikkeld zijn dat te voorzien in mijn.telenet.be ..
Zou hun toch een heel pak nutteloze telefoontjes besparen en dan kan mogen ze wel zo een wifi modem overal leveren .. kan de klant zelf belissen of hij de interne router/wifi gebruikt of niet ...

Enfin we zien wel als ik binnen enkele jaren misschien nog es terugkeer naar Telenet hoe het dan zit :)
Pergeke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:48

Vraagje

Ik ben ook van plan om over te stappen op Fibernet en wil ook een "modem only" config van Telenet. Uw topic is voor mij dus zeer interessant :-D

Momenteel heb ik dus één Telenet modem (Waar ook Telefoon opzit) met daarop een 8 port switch. Hierop hangen 3 digicorders en 2 routers. Die 2 routers heb ik om 2 afzonderlijke netwerken te "beheren". Eén is het netwerk waar de pc's, printers, smartphones en consoles op aangesloten zijn. Het andere gebruik ik meer als test omgeving. Het voordeel hiervan is ook dat ik 2 WAN IP adressen heb waarmee ik dan ook rdp en vpn toepassingen kan testen. Dit zijn beide small business producten van Cisco, ik zou deze dus graag blijven gebruiken.

Nu mijn vraag. Is het mogelijk om op die modem die jij hebt gekregen mijn huidige config te behouden? Kan de telefoon daar ook op aangesloten worden?
En kan die dus ook 5 WAN IP adresen bezorgen? (3 voor de digicorders en 2 voor de routers)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Met de de Motorola 6120E JA , dan werkt alles zoals nu met je ARRIS ... met het Wifi model zul je 2 nat adressen krijgen op je routers .. ( 192.168.X.X )

http://www.motorola.com/Video-Solutions ... odem_US-EN

Heeft dezelfde aansluitingen of je Arris , 2x Telefonie en 1x UTP ( wel gigiabit in dit geval ) .
Laatst gewijzigd door Kitt op 19 jan 2011, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Pergeke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:48

Ok bedankt!

Morgen eens contact opnemen met de kortsbijgelegen Telenet Center :-D
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

hahaha ja man ! wat een verhaal !
ik heb welgeteld 4 uur bezig gezeten (rondbellen) om zo'n modem only te pakken te krijgen.
En tis me niet gelukt er 1 te pakken te krijgen dus ik kan niet overschakelen (aangezien ik die 2 ip's wil behouden uit noodzaak).

twas echt triestig, niemand wist ook wat dat was een modem only, kheb naar 4 verschillende telenet centers gebeld en nergens kenden ze dat.
Bij telenet zelf kenden ze dat wel (alleja, één persoon toch, toen ik later dan nog terug belde wisten de andere personen er ook niks van)

best wel frustrerend...
sypack
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:31

Zal ik eens mijn verhaal doen.

Ik ga naar een Telenet center (hoofdverdeler van Gent) waar ik vraag naar de modem only oplossing. Daar vertellen ze mij dat ze die liggen hebben maar ze mij die niet mogen meegeven zonder toestemming van Telenet.

Na een halfuurtje wachtmuziek kom ik bij telenet terecht. De dame aan de telefoon weet van tuten of van blazen en verbindt mij door met de technische dienst. Die persoon begrijpt mijn zaak en maakt een dossier aan op mijn account met daarin de toestemming voor een modem only. Tot daar alles goed.

Nu neem ik vandaag verlof om de modem te gaan ophalen. Nu willen ze mij in dat telenet center die modem niet meegeven want dit is tegen de procedure. Kijk naar mijn dossier zeg ik dan. Ze openen het dossier en rararara een leeg dossier. De technieker heeft niets ingevuld (zoals eigelijk verwacht want telenet zit nu eenmaal vol van incompetente mensen).

Dus laat ik hun naar Telenet bellen en daar krijgen ze het antwoord dat ze die modem niet mogen meegeven.

Uiteindelijk ben ik dus weer een halve dag verlof kwijt voor niets.

Kan er mij iemand de contactgegevens van de ombudsdienst geven aub want ik vind dat nergens terug?

Het is dus overduidelijk dat Telenet de deur uitvliegt bij mij.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

sypack schreef:Kan er mij iemand de contactgegevens van de ombudsdienst geven aub want ik vind dat nergens terug?

Het is dus overduidelijk dat Telenet de deur uitvliegt bij mij.

http://www.ombudsmantelecom.be
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

sypack schreef:Zal ik eens mijn verhaal doen.

Ik ga naar een Telenet center (hoofdverdeler van Gent) waar ik vraag naar de modem only oplossing. Daar vertellen ze mij dat ze die liggen hebben maar ze mij die niet mogen meegeven zonder toestemming van Telenet.

Na een halfuurtje wachtmuziek kom ik bij telenet terecht. De dame aan de telefoon weet van tuten of van blazen en verbindt mij door met de technische dienst. Die persoon begrijpt mijn zaak en maakt een dossier aan op mijn account met daarin de toestemming voor een modem only. Tot daar alles goed.

Nu neem ik vandaag verlof om de modem te gaan ophalen. Nu willen ze mij in dat telenet center die modem niet meegeven want dit is tegen de procedure. Kijk naar mijn dossier zeg ik dan. Ze openen het dossier en rararara een leeg dossier. De technieker heeft niets ingevuld (zoals eigelijk verwacht want telenet zit nu eenmaal vol van incompetente mensen).

Dus laat ik hun naar Telenet bellen en daar krijgen ze het antwoord dat ze die modem niet mogen meegeven.

Uiteindelijk ben ik dus weer een halve dag verlof kwijt voor niets.

Kan er mij iemand de contactgegevens van de ombudsdienst geven aub want ik vind dat nergens terug?

Het is dus overduidelijk dat Telenet de deur uitvliegt bij mij.


Klinkt ongeveer hetzelfde als bij mij, had je het over het center in D'Bergen of SDW?
De enige oplossing is dus een technicus laten komen en die mens vriendelijk achter een motorola modem vragen.
sypack
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:31

jaker schreef:
sypack schreef:Kan er mij iemand de contactgegevens van de ombudsdienst geven aub want ik vind dat nergens terug?

Het is dus overduidelijk dat Telenet de deur uitvliegt bij mij.

http://www.ombudsmantelecom.be


Bedankt.
wimpollet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2008, 14:05

Men mag de modem-only types enkel uitleveren aan de business fibernet klanten. Hoorde ik net van een telenet technieker die m'n fibernet kwam installeren. Hij had er zelfs een stuk of 3 mee voor als hij business fibernet moet installeren. Ik heb niet zo'n probleem met de wifi-router modems, is handig om m'n draadloos netwerk wat uit te breiden (je zet je eigen draadloze router op zolder bv, heb daar ethernetaansluiting zitten).
Enige wat niet werkt is dynamic dns, m'n eigen router (dlink DIR-655) krijgt nu een lokaal IP (192.168.x.x) en blijkbaar geeft deze dit door aan dlinkddns.com ipv het werkelijk extern IP adres. Heb m'n lokale IP range moeten wijzigen naar 172.16.x.x omdat die anders conflict geeft met die van Telenet (192.168.x.x).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Nog even wachten dus met fibernet 40 aan te schaffen, tot ze modem only meegeven.. :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

denk maar niet dat dat ooit nog zal veranderen, dat ze terug modem only gaan geven aan thuisgebruikers :)
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Mijn verhaal (Turbonet klant):

Ik passeer toevallig mijn Telenet center in de buurt en denk, zal eens gaan horen of het mogelijk is een 6120 mee te krijgen. Ik doe mijn verhaal, de verkoopster kent er niet veel van maar gaat naar achteren en brengt 2 modems mee en laat ze me zien. Eentje in gele doos, de wifi modem en de andere in een gewone bruine niet flashy doos.. jawel een 6120. Ik zeg dat ik graag die 6120 zou hebben wegens mijn 'speciale' netwerk configuratie thuis (wat ook zo is). Geen probleem zegt ze, en ze maakt alles in orde. Ze is nog wel even aan haar collega gaan vragen of het mocht, maar die zei dat de klant zelf mocht beslissen welke modem hij wil gebruiken. Mocht zelfs mijn oude modem later binnen brengen.

Onmiddellijk naar huis gereden, modems geswitched, speedtest gestart en 57Mbps down/3.25Mbps up. :)

(Heb wel internet only van Telenet, ttz heb indy voor digitale tv, dat is eigenlijk ook van Telenet, maar heb geen Telenet hd digicorder).

Greetz,
C_S
Pergeke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:48

Bij welke center ben je geweest? De mijne wil niet direct en heb nog geen tijd gehad om bij TN helpdesk te gaan zagen :?
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Heb je een pm gestuurd... geen idee of het veel kwaad kan dat ik dat openlijk post. (Nu niet dat het zo moeilijk is om erachter te komen, ex indy gebied. :))
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

@coolsmoe , je mag mij ook een sturen aub, ben ook van dat gebied :wink:
GuyL
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2011, 14:46

Hallo, ik ben enkele maanden overgeschakeld naar telenet (diamondshake+) en er staat nu een motorola SBV6120E te blinken. Volgens mij zou die perfect moeten kunnen werken met fibernet. Volgens telenet (eerst klantendienst maar die begrepen de vraag niet, daarna technische dienst) kan dit niet en moet er echt wel een wifi modem komen (die ik niet nodig heb en eigenlijk ook niet wil). Weet iemand hoe dit nu eigenlijk zit want ik lees hier dat er toch enkele in geslaagd zijn om met een 6120 thuis te komen ...
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

GuyL, ik het FiberNet 60 met een Motorola / SBV6120E (DOCSIS).
Is technisch dus perfect mogelijk.
Afbeelding
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Het zou me ook straf lijken moest het niet werken met die 6120.
GuyL
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2011, 14:46

Ja dat denk ik ook, maar enig idee hoe ik dat dan gefikst krijg ...? Omschakelen willen ze blijkbaar niet zonder hun WiFi
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Begin een ingewikkelde uitleg over NAT en DHCP met IP conflits op uw netwerk...
Daarna vraag je naar second line support en vraag die om uw profiel op te waarderen.

Met een beetje geluk laten ze u door.
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

De TN technieker die nu juist buiten is vertelde me dat ze vorige week allemaal hun modem's hebben moeten binnenleveren (CAS-VOS).
Pech dus . . .
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Wat is CAS-VOS?
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Onderaannemers die installaties uitvoeren in opdracht van Telenet.
Afbeelding
sypack
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:31

coolsmoe schreef:Mijn verhaal (Turbonet klant):

Ik passeer toevallig mijn Telenet center in de buurt en denk, zal eens gaan horen of het mogelijk is een 6120 mee te krijgen. Ik doe mijn verhaal, de verkoopster kent er niet veel van maar gaat naar achteren en brengt 2 modems mee en laat ze me zien. Eentje in gele doos, de wifi modem en de andere in een gewone bruine niet flashy doos.. jawel een 6120. Ik zeg dat ik graag die 6120 zou hebben wegens mijn 'speciale' netwerk configuratie thuis (wat ook zo is). Geen probleem zegt ze, en ze maakt alles in orde. Ze is nog wel even aan haar collega gaan vragen of het mocht, maar die zei dat de klant zelf mocht beslissen welke modem hij wil gebruiken. Mocht zelfs mijn oude modem later binnen brengen.

Onmiddellijk naar huis gereden, modems geswitched, speedtest gestart en 57Mbps down/3.25Mbps up. :)

(Heb wel internet only van Telenet, ttz heb indy voor digitale tv, dat is eigenlijk ook van Telenet, maar heb geen Telenet hd digicorder).

Greetz,
C_S


Die waar ik geweest ben in gent (Sint denijs westrem) wilden ze mij deze niet meegeven. Is zelfs onmogelijk om in te voeren in het systeem zeiden ze. Man man man wat een bende leugenaars. Nu heb ik weer gebeld naar Telenet en hebben het deze maal correct ingegeven in mijn dossier dat ik zo'n modem mag meenmen. Nu ga ik naar een ander telenet center. De onbeleefderikken in Sint Denijs Westrem gaan geen commissie opstrijken van mij.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

lipflip schreef:ik heb welgeteld 4 uur bezig gezeten (rondbellen) om zo'n modem only te pakken te krijgen.
En tis me niet gelukt er 1 te pakken te krijgen dus ik kan niet overschakelen (aangezien ik die 2 ip's wil behouden uit noodzaak).

Met Fibernet 40 zou je zelfs 4 ip's krijgen zo dacht ik ergens gelezen te hebben, dus waarom zo een probleem ....
Laatst gewijzigd door Patje op 19 jan 2011, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

lipflip anders bellen en vragen hoe je kan opzeggen.
Veel kans dat kwaliteitsopvolging nen gratis technieker zal sturen met zo een modem die jij wenst
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

juist heel historie weer achter de rug...

om het kort te maken:

ik had gebeld naar tele center en gevraagd of ze modem-only hebben liggen.
De man aan de lijn zei JA (maar niet zoveel meer).

ik belde dan naar telenet om naar fiber 40 te gaan en met expliciet erbij te zetten dat ik modem ONLY wil hebben. De mens (van technische dienst) vond dat ok, en hij schreef bij de bestelbon=> géén wifi, MODEM ONLY.

Dus ik tevreden en kga naar telenet center. Daar zeggen ze dan dat ze dat niet hebben, die modem only (terwijl aan telefoon zeiden ze van wel!!!!). Nu goed, een uur gediscuteerd en uiteindelijk zal ik nu een modem only krijgen, maar ik moet er gwn op wachten (normaal gezien volgende woensdag zou ik hem moeten hebben, bij de volgende levering bij tele center).

Dan ging ik terug naar huis met oude modem, schakelde die terug aan, maar NIKS werkte nog. Dus ik met mijn gsm bellen naar klantendienst (dure affaire) en probleem uitgelegd, en die mens heeft het probleem nu opgelost, dus nu zit ik voorlopig op fiber 40 maar met oude modem. En die mens verzekerde mij dat ik dus een modem only zal ontvangen.

dus afwachten nu maar...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Patje schreef:Met Fibernet 40 zou je zelfs 4 ip's krijgen zo dacht ik ergens gelezen te hebben, dus waarom zo een probleem ....


Waarom kan je dan tot 8 computers voorzien van een anti virus. Zie naar specs van FN40 op telenet
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Wellicht dat ik er over gelezen heb, maar die 6120 is dus ook enkel via mijn telenet te bereiken?
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Bij een 6120 dient er niets ingesteld te worden. Het is gewoon een modem.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

is die 6120 de eerste docsis3 die is geintroduceerd bij de FN100 lancering ?
Witte8
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:03

Bij ons is die gewoon geïnstalleerd bij de verhuis naar onze nieuwe woning...er hing een oudere motorale surboard modem en ze hebben die gewoon vervangen toen. Ik had toen (en nu voorlopig ook nog) een diamondshake. Dit alles was in september 2010
simia
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011, 15:23

Gelijkaardig verhaal hier. Omwille van professionele doeleinden > modem-only zoals mijn huidige config.

- Bel naar Telenet voor omschakeling naar FN60 (slechts 2 minuten wachtmuziek).
- "Geen probleem, dit is het dichtsbijzijnde Telenet Center, ga het toestel maar afhalen, ..."
- Ik wil wel gewoon een modem, type Motorola 6120, zonder router, wireless... zoals mijn huidige configuratie...
- "Oei, daar weet ik niets van: even aan een collega vragen".
---10 minuten later---
- "Ok, geen probleem, zij hebben die normaal ook in voorraad".

- Ik bel vervolgens naar het dichtsbijzijnde Telenet-center (zijnde een plaatselijke 'pc-winkel' met geen al te goede reputatie).
- Ik doe het verhaal in het kort.
- "Nee, die hebben we niet, maar je kan de wireless ook uitschakelen".
- Dat heb ik niet gevraagd...

- Ik bel vervolgens naar twee andere Telenet-centers (meer dan 20 km verder !).
- In de ene winkel wist men niet waarover ik het had, en kon/wou men mij ook niet verder helpen. In de andere winkel vertelde men me dat er op alle dozen "wireless" staat. (zie foto's van modemdozen die hier al gepost zijn)... dus daar wist ik het antwoord ook al.

- Terug gebeld naar Telenet met de melding dat die toestellen nergens in voorraad zijn en gevraagd achter een oplossing.
- Ah, we zullen een technieker sturen, en ik noteer op de aanvraag dat je specifiek een modem wil zonder wireless.
- En die technieker zal kosteloos langskomen (ik hoop het...).

(wel pas binnen twee weken, en dan post ik wel een update).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”