DIBO schreef:Inderdaad, de voorstellen om via VOIP (Weepee of anderen) te bellen, is toch net iets te complex voor de doorsnee burger.
- nu betaal je 25€ internet (ADSL) + ongev. 20€ Telefoon + ongev. 14€ voor TV (gewone kabel = analoge kabel) = totaal 59€
- mogelijk altenatief : ScarletOne 51€ : sneller internet (VDSL) / telefoon / Digitale TV (voor 1 tv toestel) + extra decoder voor 2e tv 7€ = totaal 58€
--> voordelen: sneller internet, digitale tv met voor beide tv's mogelijkheid om programma's op te nemen, tijdens het kijken te pauzeren en nadien verder te kijken, HD (hoge definitie) beeldkwaliteit voor een aantal posten.
--> nadelen: je huidige bekabeling naar de tv's (via coax kabel), moet vervangen worden door UTP kabels die vanaf de 'internet' modem vertrekken naar de tv's en dus niet vertrekken vanwaar de tv kabel nu binnenkomt. Elke TV krijgt ook een decoder (formaat van kleine video recorder) die plaats inneemt, ook stroom moet hebben en aantal minuten duurt voor die bruikbaar is als je pas de stroom aanzet (maar waarmee je wel kunt opnemen, programma pauseren, etc)
Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk kiezen voor Scarlet One, maar als je het in Keulen hoort donderden bij mijn verhaal over coax en UTP, dan wordt die hele verandering wel een serieuze onderneming. Als je geen gratis hulp kunt krijgen ivm. trekken UTP kabels e.d., kan die verandering ook nog flink wat kosten meebrengen (afhankelijk van jouw huidige situatie ).
Zal dan maar voor scarlet one gaan hehe
Moet ik dan zelf belgacom vaste lijn opzeggen of doet scarlet dan allemaal in jouw plaats?
En mijn huidige €25 ADSL bij scarlet?....ook eerst opzeggen of word dat gewoon automatisch geannuleerd door het aangaan van scarlet One?
Anders moet ik 3 aangetekende brieven sturen.
1)Opzegging kabel bij Telenet
2)Opzegging vaste lijn Belgacom
3)Opzegging €25 adsl bij Scarlet omdat het nu outdated is
hopelijk regelt Scarlet nummberke 2) en 3) zelf
Waarschijnlijk nie zeker?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)