€5 belkosten.......€40 "abbonementkosten"

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

Dat zijn de kosten voor mijn vaste lijn. (telefonie)
Het begint gewoon absurd to worden.

Deze factuur krijg ik tweemaandelijks.
Er word bijna niks gebeld maar ik moet wel altijd €40 ophoesten :|

Heb momenteel scarlet adsl €25 per maand + belgacom vaste lijn
Nu is de vraag of ik voordeliger zou uitkomen door gewoon ineens "scarlet telefonie en internet" abbonement te nemen van €40 per maand?

Dus wat is nu het goedkoopste puur gezien vaste abbonementkosten (telfonie) + internet

1) Scarlet €25 per maand ADSL + Belgacom vaste lijn
2) Scarlet €40 per maand VDSL + telefonie combo

Ik geraak er niet meer uit lol :eek:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb je een bbox2 of zo'n Sagem als modem?
Je moet wel rekenen als je naar adsl zonder vaste lijn gaat dat je 5€ extra betaalt.
Voor nog 5€ meer heb je dan VDSL2 (en een Sagem).

Als je het aandurft kan je steeds telefonie over het internet gebruiken, een goede tip zou kunnen zijn:

https://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/ ... duelle.xml
of
http://nl.weepeetelecom.be/

Bij beiden kan je je nummer overdragen :wink:

(wij kennen het probleem, gesprekskosten zijn maar 2,5€ per maand bij ons)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
remko
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2009, 21:52
Bedankt: 2 keer

je neemt VDSL bij scarlet voor 35 euro en je porteert je vaste lijn naar weepee ( eenmalig 18 euro) http://nl.weepeetelecom.be/
het enigste wat je dan nog moet doen is een voip adapter kopen om je analoge telefoon op aan te sluiten (zelf gebruik ik de linksys papt2 ouder model van de spa122) http://www.voipandgo.be/voip-adapters/m ... pters.html
of een C610 IP telefoon http://weepeetelecom.eu/winkel/product_ ... cts_id/212 ( is niet altijd in voorraad bij weepee, in duitsland kan je hem ook kopen voor 85,35 euro incl verzendkosten http://www.hoh.de/festnetz/voip-telefon ... on-schwarz
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En waarom zou je dat doen als je die modem hiervoor kan gebruiken???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Weslee schreef:Ik geraak er niet meer uit lol
en wat is jouw TV situatie, want anders kan dit mee gecombineerd worden. Nu betaal je +/-45€/mnd voor ADSL + telefonie. Voor 51€ kan je digitale TV erbij nemen en besparen door je analoge kabel op te zeggen (als je die zou hebben en geen 5 TV's aangesloten hebt)
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

bedankt voor de reacties allemaal ik ben het allemaal eens aan het bekijken

en euh @DIBO

1) Mijn TV situatie is de "gewone" TV (ik vermoed dat dit de analoge kabel is waar je het over hebt?) er zijn 2 TV's op aangesloten
ik weet nu niet exact hoeveel "den TV" kost misschien weet jij dat?

zou ik dan voordeliger uitkomen als ik

1) Belgacom vaste lijn abbo opzeg
2) TV kabel opzeg
3) €25 scarlet abbo opzeggen

dan zit ik zonder TV,Internet en Telefonie???.......en dan die TV,Internet en Telefonie all in one €51 formule van scarlet neem?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Moet je bij scarlet niet ook de lijn zelf betalen ?
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb de indruk dat topic starter weinig ervring heeft. Ik zou dan ook geen voip aanraden.

Doe eens op lijntest.be een test en post de resultaten. Dan kijken wij voor jou wat kan.

Analoge tv kost ongeveer 14 euro per maand.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als je je niet meteen aan voip wilt wagen, is een pack bij 1 provider het beste, de meerprijs voor de vaste lijn is dan beperkter.

Zonder kennis van voip, zou ik OVH aanraden als je voip wilt proberen.
Bij OVH kan je een draadloos telefoontoestel bijstellen aan 80 EUR (die je terugkrijgt als je het toestel ooit terugstuurt).
Volgens de website van OVH is dat toestel dan vooraf geconfigureerd en zou het plug-and-play moeten zijn.
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

Goztow schreef:Ik heb de indruk dat topic starter weinig ervring heeft. Ik zou dan ook geen voip aanraden.

Doe eens op lijntest.be een test en post de resultaten. Dan kijken wij voor jou wat kan.

Analoge tv kost ongeveer 14 euro per maand.

[ Post made via mobile device ]
Afbeelding

lijntest info
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Inderdaad, de voorstellen om via VOIP (Weepee of anderen) te bellen, is toch net iets te complex voor de doorsnee burger.

@Weslee
- nu betaal je 25€ internet (ADSL) + ongev. 20€ Telefoon + ongev. 14€ voor TV (gewone kabel = analoge kabel) = totaal 59€
- mogelijk altenatief : ScarletOne 51€ : sneller internet (VDSL) / telefoon / Digitale TV (voor 1 tv toestel) + extra decoder voor 2e tv 7€ = totaal 58€
--> voordelen: sneller internet, digitale tv met voor beide tv's mogelijkheid om programma's op te nemen, tijdens het kijken te pauzeren en nadien verder te kijken, HD (hoge definitie) beeldkwaliteit voor een aantal posten.
--> nadelen: je huidige bekabeling naar de tv's (via coax kabel), moet vervangen worden door UTP kabels die vanaf de 'internet' modem vertrekken naar de tv's en dus niet vertrekken vanwaar de tv kabel nu binnenkomt. Elke TV krijgt ook een decoder (formaat van kleine video recorder) die plaats inneemt, ook stroom moet hebben en aantal minuten duurt voor die bruikbaar is als je pas de stroom aanzet (maar waarmee je wel kunt opnemen, programma pauseren, etc)

Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk kiezen voor Scarlet One, maar als je het in Keulen hoort donderden bij mijn verhaal over coax en UTP, dan wordt die hele verandering wel een serieuze onderneming. Als je geen gratis hulp kunt krijgen ivm. trekken UTP kabels e.d., kan die verandering ook nog flink wat kosten meebrengen (afhankelijk van jouw huidige situatie ).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

voip... eenmaal alles goed ingesteld is heb je er weinig omkijken naar lijkt me.

Werkt het even niet, genoeg hulp hier te vinden.
En je hebt vast wel een gsm waar je tijdelijk bereikbaar op bent / de nodige gesprekken kan doen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

DIBO schreef:Inderdaad, de voorstellen om via VOIP (Weepee of anderen) te bellen, is toch net iets te complex voor de doorsnee burger.


- nu betaal je 25€ internet (ADSL) + ongev. 20€ Telefoon + ongev. 14€ voor TV (gewone kabel = analoge kabel) = totaal 59€
- mogelijk altenatief : ScarletOne 51€ : sneller internet (VDSL) / telefoon / Digitale TV (voor 1 tv toestel) + extra decoder voor 2e tv 7€ = totaal 58€
--> voordelen: sneller internet, digitale tv met voor beide tv's mogelijkheid om programma's op te nemen, tijdens het kijken te pauzeren en nadien verder te kijken, HD (hoge definitie) beeldkwaliteit voor een aantal posten.
--> nadelen: je huidige bekabeling naar de tv's (via coax kabel), moet vervangen worden door UTP kabels die vanaf de 'internet' modem vertrekken naar de tv's en dus niet vertrekken vanwaar de tv kabel nu binnenkomt. Elke TV krijgt ook een decoder (formaat van kleine video recorder) die plaats inneemt, ook stroom moet hebben en aantal minuten duurt voor die bruikbaar is als je pas de stroom aanzet (maar waarmee je wel kunt opnemen, programma pauseren, etc)

Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk kiezen voor Scarlet One, maar als je het in Keulen hoort donderden bij mijn verhaal over coax en UTP, dan wordt die hele verandering wel een serieuze onderneming. Als je geen gratis hulp kunt krijgen ivm. trekken UTP kabels e.d., kan die verandering ook nog flink wat kosten meebrengen (afhankelijk van jouw huidige situatie ).
Zal dan maar voor scarlet one gaan hehe :lol:
Moet ik dan zelf belgacom vaste lijn opzeggen of doet scarlet dan allemaal in jouw plaats?
En mijn huidige €25 ADSL bij scarlet?....ook eerst opzeggen of word dat gewoon automatisch geannuleerd door het aangaan van scarlet One?

Anders moet ik 3 aangetekende brieven sturen.
1)Opzegging kabel bij Telenet
2)Opzegging vaste lijn Belgacom
3)Opzegging €25 adsl bij Scarlet omdat het nu outdated is

hopelijk regelt Scarlet nummberke 2) en 3) zelf :eek:
Waarschijnlijk nie zeker? :lol:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Alles wordt voor jouw geregeld behalve de kabel opzeggen.
Zeg dus NIET zelf je vaste lijn op zoals de dame vertelde als wij de bestelling plaatste.

Je zou natuurlijk steeds de packs van Belgacom eens kunnen bekijken, deze zijn vaak niet zo noemenswaardig duurder dan Scarlet, en je hebt wel nog wat andere voordelen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

Euh even nog een vraagje
Mijn vader zij juist dat omdat we de telefoon (vaste lijn) vrijwel niet gebruiken kunnen we dan gewoon geen vaste lijn nemen?

Dus eigenlijk VDSL Internet + Digitale Tv....en als we moeten bellen zullen we dat wel via GSM doen. :-o

Gaat zoiets?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ja, is 5 euro minder.
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

dus "Scarlet Internet & TV" is dan €5 minder dan op de site staat?



staat €46
dus maar €41 dan?

EDIT: aaah verschil 5€ tegenover Scarlet One bedoel je ok :lol:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Hou er rekening mee dat de tweede TV wel extra kost.
Je kan een extra decoder aanschaffen in een belgacom winkel, of 1 extra huren bij scarlet voor 7 euro per maand iirc.
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

Komt het dan niet voordeliger uit als je zon 2de decoder koopt ipv to huren?
Wat kost zon ding?

En moet dat een speciaal model/type zijn dat compatibel is met scarlet tv etc?
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zou zeker ook naar het aanbod van belgacom kijken, internet + TV voor 50,95 EUR.
Is een kleine meerprijs tov de 46 EUR van scarlet maar de support van belgacom is veel beter.

Ook krijg je dan toegang tot de fon-hotspots, TV-overal, mobiele data, gratis fotoprints.
Bij belgacom krijg je ook zeker de v4 decoder, bij scarlet zal je waarschijnlijk nog steeds de oudere v3b krijgen.

Op deze site kan je de prijzen voor een decoder zien.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... ment.page?

Of het goedkoper uitvalt om 2e decoder te kopen moet je zelf afwegen.

Telenet Yugo
OVH voip
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nee, je krijgt nu de V4 bij Scarlet. Stockbreuk is al een tijd gedaan.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Niet zo lang geleden had ik "zogezegd" de laatste V4 wegens toeleveringsproblemen.
Je weet wel dat de harde schijven het een tijd zwaar gehad hebben door een overstroming en ze dus maar om verder te kunnen v3b voorraad aangekocht hadden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Weslee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2007, 06:01

Ivm opzegging Belgacom vaste lijn. (dat noemt officieel "Discovery lijn" zeker?)
Heeft er iemand misschien een voorbeeld word document of pdf'ke dat ik kan gebruiken ? :-o

Zou handig zijn.

Thx
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hangt ervan af wel tarief je hebt, maar inderdaad, Discovery Line is de commerciële benaming.

Als je opzegt: vermeld je klantennummer, telefoonnummer van de lijn, datum wanneer de opzeg moet ingaan (minstens 31 dagen na postdatum) en een eventueel contacteernummer.

Als je het met de hand schrijft, doe het duidelijk en desnoods in blokletters!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik had het je eerder al eens gezegd en lord beantwoordt zuiver je gestelde vraag:

Je mag je vaste lijn NIET zelf opzeggen als je telefonie bij Scarlet wil. Anders loop je her risico dat je je vaste nummer kwijt speelt :wink:
Er valt geen nummer meer te porteren als het nummer niet meer actief is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Idd. Eerst nummerportering aanvragen bij provider en zorgen dat ze het uitvoeren, anders ben je je nummer idd kwijt. Als je je nummer wil behouden, tenminste.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”