Poging 1: Gebeld naar het helpdesknummer op de factuur. Ik wil mijn abonnement opzeggen, vanaf datum X (anderhalve maand in de toekomst).
Ik heb geen printer, een onleesbaar geschrift, en niet veel zin om nodeloos 6eur aan portkost te betalen. Ik woon ook niet naast een postpunt.Opzeggen gaat niet per telefoon, mijnheer. U moet ofwel naar een Belgacom Shop, ofwel een aangetekende brief sturen.
Poging 2: Belgacom shop (speciale verplaatsing)
Poging 3: Belgacom shop (moest er nog eens in de buurt zijn). Als jullie computer dat niet kan registreren, willen jullie dat dan opschrijven en het over enkele dagen in jullie computer invoeren?Oh, dat gaat niet, mijnheer. Dat kunnen wij niet. Ons computerprogramma kan dat niet aan. We kunnen enkel en alleen uw lijn opzeggen over exact 1 maand, maar niet over (bijvoorbeeld) 1 maand en 1 dag. Daarvoor zou u dan morgen moeten terugkomen, of respectievelijk op de dag exact 1 maand voor de gewenste einddatum. Valt dat op een zondag of een dag dat u niet kan, dat is dan pech. U kan wel opzeggen per aangetekende zending.
Poging 4: Gebeld naar het technische-problemen nummer op de factuur, om te zeggen dat ze me incorrecte informatie hebben verstrekt. Waarom stuurt ge me voor niets naar een Belgacom Shop??Oh nee, mijnheer. Iets opschrijven, dat mogen wij niet. Pen en papier zijn hier ten strengste verboden. En onze computer, dat is er een zonder geheugen, dat weet u al. U moet opzeggen per aangetekende zending.
Die maffia-bende hoopt waarschijnlijk dat een deel van de vertrekkers het op de duur opgeeft en dan toch maar bij Belgacom blijft. Dat zijn echt oneerlijke praktijken. Om een nieuw abonnement aan te gaan, maken ze de hordes toch zo hoog niet!Oh, wanneer wil u precies opzeggen? Ok, op die datum, geen probleem, mijnheer. Ja, telefonisch opzeggen, dat kan en in de Belgacom winkels kan u dat ook, tussen drie en een maand op voorhand. We zullen u een bevestiging sturen.