Telenet helft van snelheid.
Hoe komt ik dat ik nog niet aan den helft van mijn normale snelheid kom nimeer? Dit is nu al den tweede keer dat ik dit mee maak. 2 meter van de telenet modem (ik gebruik geen switch of router daarachter) met utp kabel in men macbook:
http://dl.dropbox.com/u/2329882/Screen% ... .51.14.png
Als ik mijn telenet modem telkens reset heb ik terug normale snelheid 110-120 Mbps.
wtf is up?
Fibernet XL btw
http://dl.dropbox.com/u/2329882/Screen% ... .51.14.png
Als ik mijn telenet modem telkens reset heb ik terug normale snelheid 110-120 Mbps.
wtf is up?
Fibernet XL btw
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Staat iets met torrents open?
Telenet pest die mensen met dikke internetafknijping.
(Zie andere topic op dit forum)
Of piekuur met een toffe buurman die ook bij Telenet zit.
Telenet pest die mensen met dikke internetafknijping.
(Zie andere topic op dit forum)
Of piekuur met een toffe buurman die ook bij Telenet zit.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Achtergrondprogramma ergens op een pc die iets doet?
Je zou zo'n programma moeten die kijkt hoeveel netwerkverkeer je hebt, en voor welke applicatie.
Volgens mij stonden die programma's ook ergens op het forum gelinkt.
Je zou zo'n programma moeten die kijkt hoeveel netwerkverkeer je hebt, en voor welke applicatie.
Volgens mij stonden die programma's ook ergens op het forum gelinkt.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bestaat er een mogelijkheid om een speedtest te doen s morgens vroeg (bvb voor je vertrekt naar je werk...6/7 uur?) of 's nachts?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nope helemaal niets dat runt in de background. toch niets dat upload/download.tendonsie schreef:Achtergrondprogramma ergens op een pc die iets doet?
Je zou zo'n programma moeten die kijkt hoeveel netwerkverkeer je hebt, en voor welke applicatie.
Volgens mij stonden die programma's ook ergens op het forum gelinkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik haal op dit moment maximum maar 20 Mbit op bepaalde sites (ook veel daarvan speedtest).
Ik denk dat er iets mis is met een bepaalde link/datacenter/IX.
(NZB downloaden via een andere link en andere route werkt perfect daarintegen)
Wou het even melden. Dus morgen nogmaals proberen...
Grappige is: naar Telenet speedtest haalde ik ook trage snelheden...
Ik denk dat er iets mis is met een bepaalde link/datacenter/IX.
(NZB downloaden via een andere link en andere route werkt perfect daarintegen)
Wou het even melden. Dus morgen nogmaals proberen...
Grappige is: naar Telenet speedtest haalde ik ook trage snelheden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Met andere kabel proberen ?
Driver netwerkkaart updaten ?
Driver netwerkkaart updaten ?
Zoals ik in een andere thread heb gemeld, heb ik dezelfde ervaringen - lagere snelheid dan wat je zou verwachten. Blijkbaar ben ik dus niet de enige (ook, zoals gemeld in de andere thread, heb ik alle mogelijke testen gedaan: via modem; via router, zonder router, verschillende momenten van de dag, resets etc.)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb jij dan ook terug de normale snelheid na het resetten van je modem ?Digivan2 schreef:Zoals ik in een andere thread heb gemeld, heb ik dezelfde ervaringen
Het is niet omdat je beiden een lagere snelheid hebt dat de oorzaak dezelfde is.
Ik zou de TS eens laten testen met een andere PC of laptop... kijken of die het probleem ook heeft.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het makkelijkste om uit te vogelen wat er juist mis is, is te weten wat de juiste oorzaken kunnen zijn van een trage verbinding :
Je kan die opsplitsen in 3 grote groepen :
1. Er is iets mis met de binnen installatie
2. Er is iets mis met de modem/buiten installatie
3. Overboeking
Voor
1. Sluit je notebook aan met een lankabel, herstart modem, doe een telenet snelheidstest. = De snelheid niet oke, herhaal met andere notebook en andere lankabel
2. heb je nog altijd slechte snelheid, bel naar Mechelen en vraag een technieker langs te komen.
3. Herhaal punt 1 op verschillende uren .... in de voormiddag, in de namiddag, in de avond, in het holst van de nacht. = is je snelheid op sommige uren wel oke.... dan weet je waarom telenet met hun regenboog uren werkt, er zijn gewoon teveel Telenet klanten in uw straat(netwerk overbelast).
Je kan die opsplitsen in 3 grote groepen :
1. Er is iets mis met de binnen installatie
2. Er is iets mis met de modem/buiten installatie
3. Overboeking
Voor
1. Sluit je notebook aan met een lankabel, herstart modem, doe een telenet snelheidstest. = De snelheid niet oke, herhaal met andere notebook en andere lankabel
2. heb je nog altijd slechte snelheid, bel naar Mechelen en vraag een technieker langs te komen.
3. Herhaal punt 1 op verschillende uren .... in de voormiddag, in de namiddag, in de avond, in het holst van de nacht. = is je snelheid op sommige uren wel oke.... dan weet je waarom telenet met hun regenboog uren werkt, er zijn gewoon teveel Telenet klanten in uw straat(netwerk overbelast).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zet je Telenet Homespot functie eens uit... dacht dat daar initieel ook rare dingen mee waren.
Bij mij niets vandered.
Toch wel straf dat aanwezigheid van andere gebruikers in de buurt - zoals hoger aangegeven door een andere poster - zo'n invloed kan hebben op de snelheid. Enfin, ik hou het de komende dagen in de gaten; verandert er iets, dan laat ik het weten.
Toch wel straf dat aanwezigheid van andere gebruikers in de buurt - zoals hoger aangegeven door een andere poster - zo'n invloed kan hebben op de snelheid. Enfin, ik hou het de komende dagen in de gaten; verandert er iets, dan laat ik het weten.
volgens mij word ik al afgeknepen terwijl dit einde van deze maand in werking ging... Terwijl ik niees grootverbruiker ben... Leuk systeem is dat, Belgische ISP wat een klucht.
Misschien andere oplossing kan ik zien hoe druk de node hier in de buurt is?
Misschien andere oplossing kan ik zien hoe druk de node hier in de buurt is?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Velen hebben het geprobeerd, allen hebben gefaald. De wegen van Telenet zijn ondoorgrondelijk.Misschien andere oplossing kan ik zien hoe druk de node hier in de buurt is?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ontken niet dat dat het probleem is... maar volgens mij ben je te snel conclusies aan het trekken.Digivan2 schreef:Toch wel straf dat aanwezigheid van andere gebruikers in de buurt - zoals hoger aangegeven door een andere poster - zo'n invloed kan hebben op de snelheid.
Probeer verschillende testen op verschillende dagen/uren en verzamel deze info (handig om later een dossier op te maken)... en contacteer TN (probeer eventueel verder dan hun helpdesk want die gaan toch maar zeuren over slechte UTP kabels en virussen) hierover (verlaagde snelheid zonder dat je grootverbruiker bent).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Disclaimer voor Telenet-klanten:
Dus je hebt slechts de helft van de snelheid bij Telenet? Test eens met dezelfde laptop op een VDSL2-verbinding.
Dan weet je meteen of het aan Telenet ligt.
bron: http://telenet.be/219/nl/thuis/internet/internet-thuis(1) Snelheid: De vermelde snelheden zijn theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet is de netwerktesten aan het afronden, waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden, en laat deze vanaf 30/7/2012 overgaan in Telenet Netwerk Beheer (meer info). Volume: Als Telenet Internet klant hebt je de keuze tussen een internetformule met een vaste volumelimiet of een internetformule met vrij downloaden (meer info).
Dus je hebt slechts de helft van de snelheid bij Telenet? Test eens met dezelfde laptop op een VDSL2-verbinding.
Dan weet je meteen of het aan Telenet ligt.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Eventjes inhaken:
sinds die overschakeling van mijn Fibernet abbo dat van 100GB naar onbeperkt is gegaan, merk ik toch ook wel een verschil in downloadsnelheid!
Ik heb nog geen metingen uitgevoerd, maar het verschil is wel degelijk te merken.
Stel dat ik terug zou stappen naar een basicnet abbo, ben je dan ook gelimiteerd aan deze downloaduren?
sinds die overschakeling van mijn Fibernet abbo dat van 100GB naar onbeperkt is gegaan, merk ik toch ook wel een verschil in downloadsnelheid!
Ik heb nog geen metingen uitgevoerd, maar het verschil is wel degelijk te merken.
Stel dat ik terug zou stappen naar een basicnet abbo, ben je dan ook gelimiteerd aan deze downloaduren?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Neen dan zijn die gele en rode uren niet meer van toepassing op een Basic internet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zoals hoger gemeld, heb ik ook een verlaging van de snelheid ervaren (zit met fibernet xl, waarvoor de snelheid zou worden verhoogd). Bij de aanpassing, bleek die ineens veel lager te liggen. Afgelopen maandag dan plots geen internet, modem reset en vervolgens terug acceptabele snelheid (rond 90 - terwijl het 120 of in die buurt, zou moeten zijn). Er lijkt toch wel eea aan de hand te zijn met het netwerk;
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb je een gigabit netwerkkaartje en eventueel gigabit switchen ?Digivan2 schreef:rond 90 - terwijl het 120 of in die buurt, zou moeten zijn
sinds gisteren heb ik ubersloom internet. Telenet zegt dat er niets bij hen mis is. Ook niet met de modem :-s
Rooksignalen zijn momenteel zelfs sneller en dit probleem doet zich voor op alle toestellen, behalve op de
telenet decoder.
Het meest zotte van het verhaal is, als ik via homespot om dezelfde modem connecteer heb ik prima snelheid.
Rooksignalen zijn momenteel zelfs sneller en dit probleem doet zich voor op alle toestellen, behalve op de
telenet decoder.
Het meest zotte van het verhaal is, als ik via homespot om dezelfde modem connecteer heb ik prima snelheid.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sta je niet als "grootgebruiker" ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... TN contacteren tot je iemand kan vinden die je wil helpen.