Telenet helft van snelheid.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

Hoe komt ik dat ik nog niet aan den helft van mijn normale snelheid kom nimeer? Dit is nu al den tweede keer dat ik dit mee maak. 2 meter van de telenet modem (ik gebruik geen switch of router daarachter) met utp kabel in men macbook:

http://dl.dropbox.com/u/2329882/Screen% ... .51.14.png

Als ik mijn telenet modem telkens reset heb ik terug normale snelheid 110-120 Mbps.

wtf is up?

Fibernet XL btw
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Staat iets met torrents open?

Telenet pest die mensen met dikke internetafknijping.

(Zie andere topic op dit forum)

Of piekuur met een toffe buurman die ook bij Telenet zit.
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

Ik gebruik geen torrents. Maar wat ik niet snap dat ik modem reset terug volledig snelheid krijg, Moest mijn buurman de node overbelast of wat dan ook moet het na de reset toch hetzelfde zijn?
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Achtergrondprogramma ergens op een pc die iets doet?

Je zou zo'n programma moeten die kijkt hoeveel netwerkverkeer je hebt, en voor welke applicatie.

Volgens mij stonden die programma's ook ergens op het forum gelinkt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bestaat er een mogelijkheid om een speedtest te doen s morgens vroeg (bvb voor je vertrekt naar je werk...6/7 uur?) of 's nachts?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

tendonsie schreef:Achtergrondprogramma ergens op een pc die iets doet?

Je zou zo'n programma moeten die kijkt hoeveel netwerkverkeer je hebt, en voor welke applicatie.

Volgens mij stonden die programma's ook ergens op het forum gelinkt.
Nope helemaal niets dat runt in de background. toch niets dat upload/download.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik haal op dit moment maximum maar 20 Mbit op bepaalde sites (ook veel daarvan speedtest).

Ik denk dat er iets mis is met een bepaalde link/datacenter/IX.
(NZB downloaden via een andere link en andere route werkt perfect daarintegen)
Wou het even melden. Dus morgen nogmaals proberen...

Grappige is: naar Telenet speedtest haalde ik ook trage snelheden...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Best testen als je met utp netwerkabel verbonden bent en niet via Wifi.
mvg
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

mitchke schreef:2 meter van de telenet modem (ik gebruik geen switch of router daarachter) met utp kabel in men macbook:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Met andere kabel proberen ?

Driver netwerkkaart updaten ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Driver netwerkkaart updaten ?
Niet echt van toepassing op een Macbook :wink:
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Zoals ik in een andere thread heb gemeld, heb ik dezelfde ervaringen - lagere snelheid dan wat je zou verwachten. Blijkbaar ben ik dus niet de enige (ook, zoals gemeld in de andere thread, heb ik alle mogelijke testen gedaan: via modem; via router, zonder router, verschillende momenten van de dag, resets etc.)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Digivan2 schreef:Zoals ik in een andere thread heb gemeld, heb ik dezelfde ervaringen
Heb jij dan ook terug de normale snelheid na het resetten van je modem ?

Het is niet omdat je beiden een lagere snelheid hebt dat de oorzaak dezelfde is.

Ik zou de TS eens laten testen met een andere PC of laptop... kijken of die het probleem ook heeft.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het makkelijkste om uit te vogelen wat er juist mis is, is te weten wat de juiste oorzaken kunnen zijn van een trage verbinding :
Je kan die opsplitsen in 3 grote groepen :
1. Er is iets mis met de binnen installatie
2. Er is iets mis met de modem/buiten installatie
3. Overboeking

Voor
1. Sluit je notebook aan met een lankabel, herstart modem, doe een telenet snelheidstest. = De snelheid niet oke, herhaal met andere notebook en andere lankabel
2. heb je nog altijd slechte snelheid, bel naar Mechelen en vraag een technieker langs te komen.
3. Herhaal punt 1 op verschillende uren .... in de voormiddag, in de namiddag, in de avond, in het holst van de nacht. = is je snelheid op sommige uren wel oke.... dan weet je waarom telenet met hun regenboog uren werkt, er zijn gewoon teveel Telenet klanten in uw straat(netwerk overbelast).
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

Ik heb op alle laptops/pc's de zelfde metingen. Just weer een testje gedaan weer net hetzelfde... 30 Mbps..... upload is normaal. Modem weeral gaan resette?

Charlotte kan jij eens zien wat er gaande is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zet je Telenet Homespot functie eens uit... dacht dat daar initieel ook rare dingen mee waren.
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

Doe juist nog eens een testje, en nu heb ik weer volle snelheid. Wat een rare boel...
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Bij mij niets vandered.
Toch wel straf dat aanwezigheid van andere gebruikers in de buurt - zoals hoger aangegeven door een andere poster - zo'n invloed kan hebben op de snelheid. Enfin, ik hou het de komende dagen in de gaten; verandert er iets, dan laat ik het weten.
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

volgens mij word ik al afgeknepen terwijl dit einde van deze maand in werking ging... Terwijl ik niees grootverbruiker ben... Leuk systeem is dat, Belgische ISP wat een klucht.

Misschien andere oplossing kan ik zien hoe druk de node hier in de buurt is?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Misschien andere oplossing kan ik zien hoe druk de node hier in de buurt is?
Velen hebben het geprobeerd, allen hebben gefaald. De wegen van Telenet zijn ondoorgrondelijk. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Digivan2 schreef:Toch wel straf dat aanwezigheid van andere gebruikers in de buurt - zoals hoger aangegeven door een andere poster - zo'n invloed kan hebben op de snelheid.
Ik ontken niet dat dat het probleem is... maar volgens mij ben je te snel conclusies aan het trekken.

Probeer verschillende testen op verschillende dagen/uren en verzamel deze info (handig om later een dossier op te maken)... en contacteer TN (probeer eventueel verder dan hun helpdesk want die gaan toch maar zeuren over slechte UTP kabels en virussen) hierover (verlaagde snelheid zonder dat je grootverbruiker bent).
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

mitchke,

kun je mij een PB sturen met je klantennummer en alle info? Dan kijk ik dit verder na.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Disclaimer voor Telenet-klanten:
(1) Snelheid: De vermelde snelheden zijn theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet is de netwerktesten aan het afronden, waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden, en laat deze vanaf 30/7/2012 overgaan in Telenet Netwerk Beheer (meer info). Volume: Als Telenet Internet klant hebt je de keuze tussen een internetformule met een vaste volumelimiet of een internetformule met vrij downloaden (meer info).
bron: http://telenet.be/219/nl/thuis/internet/internet-thuis

Dus je hebt slechts de helft van de snelheid bij Telenet? Test eens met dezelfde laptop op een VDSL2-verbinding.
Dan weet je meteen of het aan Telenet ligt. :roll:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Eventjes inhaken:

sinds die overschakeling van mijn Fibernet abbo dat van 100GB naar onbeperkt is gegaan, merk ik toch ook wel een verschil in downloadsnelheid!
Ik heb nog geen metingen uitgevoerd, maar het verschil is wel degelijk te merken.

Stel dat ik terug zou stappen naar een basicnet abbo, ben je dan ook gelimiteerd aan deze downloaduren?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Neen dan zijn die gele en rode uren niet meer van toepassing op een Basic internet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Zoals hoger gemeld, heb ik ook een verlaging van de snelheid ervaren (zit met fibernet xl, waarvoor de snelheid zou worden verhoogd). Bij de aanpassing, bleek die ineens veel lager te liggen. Afgelopen maandag dan plots geen internet, modem reset en vervolgens terug acceptabele snelheid (rond 90 - terwijl het 120 of in die buurt, zou moeten zijn). Er lijkt toch wel eea aan de hand te zijn met het netwerk;
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Digivan2 schreef:rond 90 - terwijl het 120 of in die buurt, zou moeten zijn
Heb je een gigabit netwerkkaartje en eventueel gigabit switchen ?
u32kjs
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2011, 11:09

sinds gisteren heb ik ubersloom internet. Telenet zegt dat er niets bij hen mis is. Ook niet met de modem :-s
Rooksignalen zijn momenteel zelfs sneller en dit probleem doet zich voor op alle toestellen, behalve op de
telenet decoder.
Afbeelding
Afbeelding

Het meest zotte van het verhaal is, als ik via homespot om dezelfde modem connecteer heb ik prima snelheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sta je niet als "grootgebruiker" ?
u32kjs
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2011, 11:09

neen helemaal niet, met slechts 40GB op mijn teller :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja... TN contacteren tot je iemand kan vinden die je wil helpen.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

u32kjs,

kun je mij een PB sturen met je klantennummer en wat meer info? Dan kijk ik dit verder na.
u32kjs
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2011, 11:09

sinds zondag is mijn probleem opgelost. Had de modem nu last van warmte,... geen idee. Wel jammer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”