Test uw Belgacom lijn...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn. Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”) of via de rechtstreekse link https://admit.belgacom.be/eservices/wps ... SelfRepair


Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik kan al heel de dag niet aan mijn E-services, ik krijg een error:
Error 500: EJPEJ0097E: The Virtual Portal ID (ObjectID) null could not be stored in a threadlocal variable during the following request com.ibm.ws.webcontainer.srt.SRTServletRequest@1f9a616.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Waar is dit terug te vinden ? Ik zie dit nergens staan, ook niet via je link.

Het enige dat ik zie is dat er technische problemen zijn met de e-services maar da's al maanden zo. Mischien toch eens iets doen aan de stabiliteit want het begint een beetje beschamend te worden :-(
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Code: Selecteer alles

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen

Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.
Probeer het later opnieuw.
als je hardnekkige problemen hebt met e-services probeer dan eens te bellen met e-services support team op 0800 22301
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

werkt hier zonder problemen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Idem.
Huidige status van ons netwerk:
  • Geen problemen gevonden
Analyse van de lijn:
  • Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
    Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina
Jammer dat we geen details krijgen van de test (snelheden, profielen, lijnwaarden) :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Waar moet ik die lijntest ergens zien?
Als ik de link van Eva volg kom ik gewoon op m'n overzichtspagina terecht waar ik m'n vaste lijn zie, internet, ...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ondertussen is het gelukt de test te draaien, en ik zit blijkbaar met een probleem... sta nochtans op 50/6 profiel ? klantendienst contacteren via 0800 22500 staat er, is dat niet het nummer voor zelfstandigen?
Bijlagen
vdsl2profiel.PNG
(3.29 KiB) 3422 keer gedownload
ooops.PNG
(39.71 KiB) Nog niet gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik krijg nu dezelfde fout als Pengu :-(
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Al een eerste reactie op jullie posts:

- Om de lijntest uit te voeren, is het noodzakelijk dat de B-Box effectief verbonden is met het netwerk en aan staat. Indien dit niet zo is, zal er een foutmelding volgen ("We hebben een probleem met uw lijn aangetroffen...")
- Deze ochtend waren er problemen e-Services waardoor inloggen niet altijd ging, deze namiddag was er een probleem met onze interne systemen waardoor de lijntest niet altijd werkte ("Probeer het later opnieuw..."). Een ongelukkig toeval in het kader van deze communicatie. Onze excuses voor het ongemak hierdoor.
- Het is mogelijk dat jullie lijn werkt (surfen, tv, ... is mogelijk) maar dat er toch een probleem wordt gevonden (zelfs als de modem aan staat), dit kan mogelijks met kwaliteitsproblemen op de lijn te maken hebben of omdat er een repair profiel actief is
- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
- @ meon: de test is normaal beschikbaar voor alle residentiële klanten en KMO klanten. Indien de link niet werkt, bezorg me dan even uw e-Services login via DM en dan kijk ik het na.

Dit is een eerste versie van de lijntest. Er worden dit jaar nog updates gepland die heel wat functionaliteiten zullen toevoegen en nog meer informatie zullen geven.

Bedankt voor jullie reacties & prettig weekend,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

De lijntest werkt bij mij, en is te vinden onder Mijn Administratie.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Eva_van_Belgacom schreef:A- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
ik ben geen zefstandige zenne... maar ik zie dat je ondertussen de nummers al omgewisseld hebt, waarvoor dank
zal dan maar eens bellen voor 'mijn probleem'
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ivm mijn 'probleem', heb dan maar eens gebeld gehad
lange wachttijden? alles bij elkaar heeft mijn oproep 7min 36 sec geduurd
enfin, ze zien onderbrekingen op mijn lijn.... morgen komt technieker, meteen sms ontvangen met de bevestiging van de afspraak
enige ongemak dat ik de laatste dagen gemerkt heb is dat mijn profiel van 50/6 soms naar 50/1 ofzo springt, na rest modem is het dan terug 50/6
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Eva_van_Belgacom schreef:Al een eerste reactie op jullie posts:

- Om de lijntest uit te voeren, is het noodzakelijk dat de B-Box effectief verbonden is met het netwerk en aan staat. Indien dit niet zo is, zal er een foutmelding volgen ("We hebben een probleem met uw lijn aangetroffen...")
- Deze ochtend waren er problemen e-Services waardoor inloggen niet altijd ging, deze namiddag was er een probleem met onze interne systemen waardoor de lijntest niet altijd werkte ("Probeer het later opnieuw..."). Een ongelukkig toeval in het kader van deze communicatie. Onze excuses voor het ongemak hierdoor.
- Het is mogelijk dat jullie lijn werkt (surfen, tv, ... is mogelijk) maar dat er toch een probleem wordt gevonden (zelfs als de modem aan staat), dit kan mogelijks met kwaliteitsproblemen op de lijn te maken hebben of omdat er een repair profiel actief is
- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
- @ meon: de test is normaal beschikbaar voor alle residentiële klanten en KMO klanten. Indien de link niet werkt, bezorg me dan even uw e-Services login via DM en dan kijk ik het na.

Dit is een eerste versie van de lijntest. Er worden dit jaar nog updates gepland die heel wat functionaliteiten zullen toevoegen en nog meer informatie zullen geven.

Bedankt voor jullie reacties & prettig weekend,
Eva
Ik zie de test ook niet. (Consument)
Nog niet overal aanwezig dus. Ik wacht wel even af.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Jha hier is een probleem maar dat heb ik al meer dan een jaar geleden aangehaald dat het kastje op straat voor heel de buurt veel te ver weg staat en dat hier dringen een boostbox voor de deur moet komen en fiber worden geblazen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nav van deze test ben ik dus in blije afwachting van komst technieker, al wat pintjes koud gezet...
als ik nu de test nog eens probeer te doen komt er op:

Code: Selecteer alles

We werken aan een oplossing voor uw probleem

Belgacom is op de hoogte van een probleem met deze lijn en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Voor meer informatie, contacteer ons op het gratis nummer 0800 22 800.
ik laat nog weten wat hij of zij te zeggen had

btw, het zou ook wel goed zijn mocht deze test melden als er een upgrade van technologie mogelijk is (bv van adsl/adsl2 naar vdsl2)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

't vervolg van Xenne zijn verhaal heb ik hier gevonden :
http://community.belgacom.be/comment/73883

mvg
Nico
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

modem is vervangen, beetje een wilde gok van de technieker.... hij stond nogal heet vond em... als je dan toch gokt dan is de modem vervangen al gauw de eerste keuze natuurlijk, zeker op een zaterdag .... :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Een update ivm jullie posts :

Iedereen zou ondertussen een lijntest via de e-Services moeten kunnen doen.

Jullie moeten niet via jullie eigen internetaansluiting verbonden zijn om de lijntest te kunnen doen.
Indien jullie bv. toegang tot de test hebben via een computer van iemand anders, op het werk, enz. of via een FON-verbinding, dan kan dit ook.

Er is een mobiele versie voorzien, maar we kunnen nog geen lanceringsdatum meedelen (ter info: zal in 2013 zijn).

Om de test te draaien, moet de modem actief zijn.
Wanneer de modem niet aanstaat, zal de test aangeven dat de verbinding niet functioneert zoals het hoort.

Jullie dienen de instructies te volgen die in de test zijn vermeld:

Bv. soms worden jullie verzocht de kabel van zijn modem te controleren en de test opnieuw te doen.
o Indien het resultaat hetzelfde is (fout), moeten jullie ons opbellen.
o Indien het resultaat nu verschillend is (geen fout), is het probleem verholpen en is geen actie vereist.


Voor in de toekomst werken nu al aan een nieuwe en uitgebreide versie van de lijntest.
Details kunnen we nog niet geven, maar in de mate van het mogelijke houden we u via deze forums op de hoogte.
Intussen verwelkomen we uw feedback, zodat we deze tool met uw hulp verder kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Klopt ! Bij mij werkt het intussen !

Goed idee van Belgacom. Nu alleen nog de sync waarden enz van de modem op de website. Momenteel is de info iets te pover.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je kan deze toch op je modem ook aflezen of wat bedoel je juist ?

mvg.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ja, maar voor de meeste mensen zou het duidelijker zijn dat Belgacom in de e-services weergeven wat de sync snelheden zijn van de lijn en de max. snelheden van hun abonnement met een duidelijke uitleg bij wat hun uiteindelijke max. surfsnelheid is.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

+1
Voor zichtbaar profiel en lijnwaarden. Het zou immers super zijn om die dingen op een gemakkelijke manier remote te kunnen bekijken.
GO Belgacom, GO! :lol:
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Analyse van de lijn

Geen problemen aangetroffen

Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina.




Een half jaar geleden zijn ze hier geweest van belgacom om een aanpassing te doen, deze was nodig om mij op het 50mbit profiel te kunnen zetten. Dagje verlof daarvoor moeten nemen.
Tot op heden sta ik nog altijd op het 30mbit profiel.

Waarom moet dit zo lang duren ???
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”