Hallo,
Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn. Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem en de kwaliteit van de verbinding.
Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.
Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”) of via de rechtstreekse link https://admit.belgacom.be/eservices/wps ... SelfRepair
Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Test uw Belgacom lijn...
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik kan al heel de dag niet aan mijn E-services, ik krijg een error:
Error 500: EJPEJ0097E: The Virtual Portal ID (ObjectID) null could not be stored in a threadlocal variable during the following request com.ibm.ws.webcontainer.srt.SRTServletRequest@1f9a616.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Waar is dit terug te vinden ? Ik zie dit nergens staan, ook niet via je link.
Het enige dat ik zie is dat er technische problemen zijn met de e-services maar da's al maanden zo. Mischien toch eens iets doen aan de stabiliteit want het begint een beetje beschamend te worden
Het enige dat ik zie is dat er technische problemen zijn met de e-services maar da's al maanden zo. Mischien toch eens iets doen aan de stabiliteit want het begint een beetje beschamend te worden
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Code: Selecteer alles
Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen
Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.
Probeer het later opnieuw.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Idem.
Jammer dat we geen details krijgen van de test (snelheden, profielen, lijnwaarden) .Huidige status van ons netwerk:Analyse van de lijn:
- Geen problemen gevonden
- Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Waar moet ik die lijntest ergens zien?
Als ik de link van Eva volg kom ik gewoon op m'n overzichtspagina terecht waar ik m'n vaste lijn zie, internet, ...
Als ik de link van Eva volg kom ik gewoon op m'n overzichtspagina terecht waar ik m'n vaste lijn zie, internet, ...
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ondertussen is het gelukt de test te draaien, en ik zit blijkbaar met een probleem... sta nochtans op 50/6 profiel ? klantendienst contacteren via 0800 22500 staat er, is dat niet het nummer voor zelfstandigen?
- Bijlagen
-
- vdsl2profiel.PNG
- (3.29 KiB) 3422 keer gedownload
-
- ooops.PNG
- (39.71 KiB) Nog niet gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Al een eerste reactie op jullie posts:
- Om de lijntest uit te voeren, is het noodzakelijk dat de B-Box effectief verbonden is met het netwerk en aan staat. Indien dit niet zo is, zal er een foutmelding volgen ("We hebben een probleem met uw lijn aangetroffen...")
- Deze ochtend waren er problemen e-Services waardoor inloggen niet altijd ging, deze namiddag was er een probleem met onze interne systemen waardoor de lijntest niet altijd werkte ("Probeer het later opnieuw..."). Een ongelukkig toeval in het kader van deze communicatie. Onze excuses voor het ongemak hierdoor.
- Het is mogelijk dat jullie lijn werkt (surfen, tv, ... is mogelijk) maar dat er toch een probleem wordt gevonden (zelfs als de modem aan staat), dit kan mogelijks met kwaliteitsproblemen op de lijn te maken hebben of omdat er een repair profiel actief is
- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
- @ meon: de test is normaal beschikbaar voor alle residentiële klanten en KMO klanten. Indien de link niet werkt, bezorg me dan even uw e-Services login via DM en dan kijk ik het na.
Dit is een eerste versie van de lijntest. Er worden dit jaar nog updates gepland die heel wat functionaliteiten zullen toevoegen en nog meer informatie zullen geven.
Bedankt voor jullie reacties & prettig weekend,
Eva
- Om de lijntest uit te voeren, is het noodzakelijk dat de B-Box effectief verbonden is met het netwerk en aan staat. Indien dit niet zo is, zal er een foutmelding volgen ("We hebben een probleem met uw lijn aangetroffen...")
- Deze ochtend waren er problemen e-Services waardoor inloggen niet altijd ging, deze namiddag was er een probleem met onze interne systemen waardoor de lijntest niet altijd werkte ("Probeer het later opnieuw..."). Een ongelukkig toeval in het kader van deze communicatie. Onze excuses voor het ongemak hierdoor.
- Het is mogelijk dat jullie lijn werkt (surfen, tv, ... is mogelijk) maar dat er toch een probleem wordt gevonden (zelfs als de modem aan staat), dit kan mogelijks met kwaliteitsproblemen op de lijn te maken hebben of omdat er een repair profiel actief is
- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
- @ meon: de test is normaal beschikbaar voor alle residentiële klanten en KMO klanten. Indien de link niet werkt, bezorg me dan even uw e-Services login via DM en dan kijk ik het na.
Dit is een eerste versie van de lijntest. Er worden dit jaar nog updates gepland die heel wat functionaliteiten zullen toevoegen en nog meer informatie zullen geven.
Bedankt voor jullie reacties & prettig weekend,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik ben geen zefstandige zenne... maar ik zie dat je ondertussen de nummers al omgewisseld hebt, waarvoor dankEva_van_Belgacom schreef:A- @ xenne: De getoonde telefoonnummers hangen in principe af van uw klantenprofiel
zal dan maar eens bellen voor 'mijn probleem'
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ivm mijn 'probleem', heb dan maar eens gebeld gehad
lange wachttijden? alles bij elkaar heeft mijn oproep 7min 36 sec geduurd
enfin, ze zien onderbrekingen op mijn lijn.... morgen komt technieker, meteen sms ontvangen met de bevestiging van de afspraak
enige ongemak dat ik de laatste dagen gemerkt heb is dat mijn profiel van 50/6 soms naar 50/1 ofzo springt, na rest modem is het dan terug 50/6
lange wachttijden? alles bij elkaar heeft mijn oproep 7min 36 sec geduurd
enfin, ze zien onderbrekingen op mijn lijn.... morgen komt technieker, meteen sms ontvangen met de bevestiging van de afspraak
enige ongemak dat ik de laatste dagen gemerkt heb is dat mijn profiel van 50/6 soms naar 50/1 ofzo springt, na rest modem is het dan terug 50/6
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Ik zie de test ook niet. (Consument)onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Nog niet overal aanwezig dus. Ik wacht wel even af.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Premium Member
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Jha hier is een probleem maar dat heb ik al meer dan een jaar geleden aangehaald dat het kastje op straat voor heel de buurt veel te ver weg staat en dat hier dringen een boostbox voor de deur moet komen en fiber worden geblazen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
nav van deze test ben ik dus in blije afwachting van komst technieker, al wat pintjes koud gezet...
als ik nu de test nog eens probeer te doen komt er op:
ik laat nog weten wat hij of zij te zeggen had
btw, het zou ook wel goed zijn mocht deze test melden als er een upgrade van technologie mogelijk is (bv van adsl/adsl2 naar vdsl2)
als ik nu de test nog eens probeer te doen komt er op:
Code: Selecteer alles
We werken aan een oplossing voor uw probleem
Belgacom is op de hoogte van een probleem met deze lijn en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Voor meer informatie, contacteer ons op het gratis nummer 0800 22 800.
btw, het zou ook wel goed zijn mocht deze test melden als er een upgrade van technologie mogelijk is (bv van adsl/adsl2 naar vdsl2)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
't vervolg van Xenne zijn verhaal heb ik hier gevonden :
http://community.belgacom.be/comment/73883
mvg
Nico
http://community.belgacom.be/comment/73883
mvg
Nico
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
modem is vervangen, beetje een wilde gok van de technieker.... hij stond nogal heet vond em... als je dan toch gokt dan is de modem vervangen al gauw de eerste keuze natuurlijk, zeker op een zaterdag ....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Een update ivm jullie posts :
Iedereen zou ondertussen een lijntest via de e-Services moeten kunnen doen.
Jullie moeten niet via jullie eigen internetaansluiting verbonden zijn om de lijntest te kunnen doen.
Indien jullie bv. toegang tot de test hebben via een computer van iemand anders, op het werk, enz. of via een FON-verbinding, dan kan dit ook.
Er is een mobiele versie voorzien, maar we kunnen nog geen lanceringsdatum meedelen (ter info: zal in 2013 zijn).
Om de test te draaien, moet de modem actief zijn.
Wanneer de modem niet aanstaat, zal de test aangeven dat de verbinding niet functioneert zoals het hoort.
Jullie dienen de instructies te volgen die in de test zijn vermeld:
Bv. soms worden jullie verzocht de kabel van zijn modem te controleren en de test opnieuw te doen.
o Indien het resultaat hetzelfde is (fout), moeten jullie ons opbellen.
o Indien het resultaat nu verschillend is (geen fout), is het probleem verholpen en is geen actie vereist.
Voor in de toekomst werken nu al aan een nieuwe en uitgebreide versie van de lijntest.
Details kunnen we nog niet geven, maar in de mate van het mogelijke houden we u via deze forums op de hoogte.
Intussen verwelkomen we uw feedback, zodat we deze tool met uw hulp verder kunnen verbeteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Iedereen zou ondertussen een lijntest via de e-Services moeten kunnen doen.
Jullie moeten niet via jullie eigen internetaansluiting verbonden zijn om de lijntest te kunnen doen.
Indien jullie bv. toegang tot de test hebben via een computer van iemand anders, op het werk, enz. of via een FON-verbinding, dan kan dit ook.
Er is een mobiele versie voorzien, maar we kunnen nog geen lanceringsdatum meedelen (ter info: zal in 2013 zijn).
Om de test te draaien, moet de modem actief zijn.
Wanneer de modem niet aanstaat, zal de test aangeven dat de verbinding niet functioneert zoals het hoort.
Jullie dienen de instructies te volgen die in de test zijn vermeld:
Bv. soms worden jullie verzocht de kabel van zijn modem te controleren en de test opnieuw te doen.
o Indien het resultaat hetzelfde is (fout), moeten jullie ons opbellen.
o Indien het resultaat nu verschillend is (geen fout), is het probleem verholpen en is geen actie vereist.
Voor in de toekomst werken nu al aan een nieuwe en uitgebreide versie van de lijntest.
Details kunnen we nog niet geven, maar in de mate van het mogelijke houden we u via deze forums op de hoogte.
Intussen verwelkomen we uw feedback, zodat we deze tool met uw hulp verder kunnen verbeteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Klopt ! Bij mij werkt het intussen !
Goed idee van Belgacom. Nu alleen nog de sync waarden enz van de modem op de website. Momenteel is de info iets te pover.
Goed idee van Belgacom. Nu alleen nog de sync waarden enz van de modem op de website. Momenteel is de info iets te pover.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ja, maar voor de meeste mensen zou het duidelijker zijn dat Belgacom in de e-services weergeven wat de sync snelheden zijn van de lijn en de max. snelheden van hun abonnement met een duidelijke uitleg bij wat hun uiteindelijke max. surfsnelheid is.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
+1
Voor zichtbaar profiel en lijnwaarden. Het zou immers super zijn om die dingen op een gemakkelijke manier remote te kunnen bekijken.
GO Belgacom, GO!
Voor zichtbaar profiel en lijnwaarden. Het zou immers super zijn om die dingen op een gemakkelijke manier remote te kunnen bekijken.
GO Belgacom, GO!
Analyse van de lijn
Geen problemen aangetroffen
Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina.
Een half jaar geleden zijn ze hier geweest van belgacom om een aanpassing te doen, deze was nodig om mij op het 50mbit profiel te kunnen zetten. Dagje verlof daarvoor moeten nemen.
Tot op heden sta ik nog altijd op het 30mbit profiel.
Waarom moet dit zo lang duren ???
Geen problemen aangetroffen
Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina.
Een half jaar geleden zijn ze hier geweest van belgacom om een aanpassing te doen, deze was nodig om mij op het 50mbit profiel te kunnen zetten. Dagje verlof daarvoor moeten nemen.
Tot op heden sta ik nog altijd op het 30mbit profiel.
Waarom moet dit zo lang duren ???