Belgacom : activeringsproblemen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

2 weken geleden (zaterdag 2 juni) bestel ik bij een belgacomshop in Kortrijk een Comfort pack (dus met vaste telefoon, internet + TV).
1 week later (de vrijdag) bel ik naar de helpdesk omdat ik geen schot in de zaak zie : geen brief met de inloggegevens, geen pack met router en HD-decoder, over de SMS voor de gratis Samsung smartphone ga ik zwijgen...
Volgens de medewerkerster is alles in orde (aanvraag is in behandeling).
Vandaag (andermaal dus vrijdag en dus 2 weken na de bestelling) bel ik nogmaals (want er is nog altijd niets veranderd).
Blijkt dat mijn aanvraag op 1 of andere manier geblokkeerd is in het systeem : het enige wat ik al heb is een klantnummer, voor de rest kan er niets gebeuren.
Om het helemaal zot te maken : omdat ik de bestelling in een shop gedaan heb, kan de medewerker deze bestelling niet ongedaan maken en een nieuwe ingeven.
Ze deblokkeren is blijkbaar ook niet mogelijk. Toch niet door de medewerker die ik aan de lijn heb. Daarvoor heb ik blijkbaar een straffere medewerker nodig, maar hoelang dat zou duren is niet te bepalen...
Er wordt me dus gevraagd om terug de belgacomshop op te zoeken, en deze medewerker te laten opbellen, zodat het zaakje kan opgelost geraken.

Heeft er hier dit al iemand meegemaakt, want ik begrijp er eerlijk gezegd niets van ? Volgens de helpdesk zouden er fouten staan in de aanvraag : als ik echter overloop wat ik hier heb op de afgedrukte samenvatting is alles correct...

Op dit moment zijn dus 14 dagen verlopen, en is er nog altijd niets aan mijn bestelling gebeurt. Je zou verwachten dat Belgacom tenminste een computersysteem gebruikt waarmee dergelijke problemen niet kunnen voorkomen. Maar blijkbaar is dat niet het geval.

Persoonlijk vind ik dit compleet belachelijk is. Ik dacht dat ik hiervoor bij Telenet moest zijn (heb daar evengoed een aantal "rampen" mogen meemaken), maar dit slaat eigenlijk alles...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Polleke
Pro Member
Pro Member

Dus net die Belgacomwinkel binnengestapt. Er zijn dus problemen met het ERP systeem van Belgacom dat de bestellingen moet beheren.
De winkelbediende heeft een emailtje gestuurd naar de technische dienst met de vraag dit op te lossen.
Waarom de support van Belgacom dat niet kan doen is me nog altijd een raadsel. En wanneer het nu opgelost geraakt is dat ook nog altijd.

Belgacom : t'is tijd om dit op te lossen, want dit is compleet belachelijk. Op het Belgacom-forum heb ik al een andere gevonden met hetzelfde probleem die nu al een maand wacht (en zonder enige berichtgeving hieromtrent)...
Als er nog zijn : je moet je maar melden, hé...

En tussen haakjes : als er hier van Belgacom rondlopen die dit kunnen oplossen (EVA ?) : ge moet u niet inhouden, hé...

Polleke
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

twitter eens naar bgc dan zien ze het rapper!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

je bent niet de enige met problemen, hoor. Ik heb me ingeschreven via de website om te genieten van de kortingen. Tot nu toe is er nog niks verlopen zoals het moet. Voor alle opties (fonspots, tvoveral, mobile internet, telefonie...) heb ik al moeten bellen omdat er problemen met de activatie waren. In de belgacomwinkel zelf kunnen ze niets doen omdat dan de hele procedure in de war zal geraken. Alsof het nu nog niet allemaal in de soep loopt :roll:

Veel succes verder met uw aansluiting
Polleke
Pro Member
Pro Member

Allé : dat ziet er weer goed uit...
Ik leef dus voorlopig op de hoop dat het goedkomt ;). We zullen wel zien (zei de blinde). Maar voorlopig zie ik het nog niet.
En als ik mijn en andere verhalen hoor, is het meest verontrustende dat Belgacom zelf het ook niet ziet (de oplossing dus).

Polleke
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Och, hier al 4x een simkaart en brief ontvangen. Verschillende keren bestelling geannuleerd/gewijzigd omdat ze 'hun systeem' volgen. De ene dag moeten ze een team sturen om alles op te breken en laswerken te doen, de week nadien is het niet meer nodig. :bang: Enfin, geluk bij een ongeluk, door al hun geknoei heb ik nu toch recht op die smartphone voor 1€ :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Mmm, dat belooft.

6 juni heb ik via website Internet comfort + TV besteld. Activatie heb ik pas op 29/6 gevraagd (heb nu Scarlet).
En gisteren kreeg ik plots telefoon van Belgacom om mijn bestelling te bevestigen. Voor de activatiedatum moesten ze nog kijken. Ik antwoordde toen dat ik 29/6 aangevraagd had. Daarop antwoordde ze dat ze moest nakijken of er een technieker moet langskomen. Ik zei dat ik nu internet + TV van Scarlet had. Maar die dame zei dat het toch altijd kon zijn dat er iets moest gewijzigd worden ter plaatse. Ze ging het nakijken en me direct terugbellen, wat natuurlijk niet gebeurd is...
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Polleke,

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens bezorgen(klantnr, naam, gsmnr, telefoonnr,)?

Dan kan ik uw dossier eens opvragen.

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

Beste Eva, het zou tof zijn om ook nog eens verder te doen met mijn dossier .

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Vanmorgen weer een telefoon gehad. Het gesprek was zeer verwarrend. Ze wilden zo snel mogelijk activeren, terwijl ik zei dat ik 29/6 had gevraagd.
Ik zei ook dat ik nog geen decoders had ontvangen. Daarop zei de mevrouw van belgacom dat die opgestuurd worden na de activatie, dus dan zit je een paar dagen zonder tv???
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

normaal krijg je alles toch voor activatie, als er iemand moet langskomen staat alles er al...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Polleke
Pro Member
Pro Member

Normaal wel. Maar de laatste tijd is "normaal" en "Belgacom" wat moeilijk met elkaar verzoenbaar...
Voorlopig wacht ik ook nog altijd op het eerste teken van leven van Belgacom, maar hoop doet leven zeker.

K'heb EVA in elk geval al de info gestuurd die ze nodig had...

Polleke
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren 2 brieven gehad: 1 met bevestiging van bestelling, 1 met de sim-kaart.
Volgens de eerste brief zou vandaag het pakket met de Bbox2 enz geleverd worden. De brief bevatte nog wel geen login gegevens.
Polleke
Pro Member
Pro Member

Hier begint er ook wat schot in de zaak te komen. Volgende week zit ik in hogere regionen, maar normaal begin de week daarop zou het in kannen en kruiken moeten zijn. We zullen wel zien, hé...
Vandaag toch al het SMS'sje gekregen dat de bestelling er is doorgekomen (iets wat ik dus een dikke 2 weken al moest gehad hebben). En er komt nog een technieker om de lijn uit te testen...

Polleke
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

johcla schreef:Gisteren 2 brieven gehad: 1 met bevestiging van bestelling, 1 met de sim-kaart.
Volgens de eerste brief zou vandaag het pakket met de Bbox2 enz geleverd worden. De brief bevatte nog wel geen login gegevens.

Die bevestiging heb ik ook ontvangen kort na de bestelling, de brief mag login-gegevens heb ik 2 maand na de bestelling nog steeds niet ontvangen. Ik heb alle logingegevens, paswoorden, ... steeds moeten bekomen via de technische dienst. Ze waren niet echt happig om die via de telefoon door te geven.

Op mijn brief stond mijn pakket ging geleverd worden op 29 april, ik heb hem uiteindelijk kunnen afhalen in het kialapunt een maand later :roll:
De simkaart die in de enveloppe zat heb ik kunnen activeren maar kon hem nooit gebruiken (geen service). ik heb vorige week vrijdag een nieuwe gehad en heb nog steeds "geen service". Technische dienst is op de hoogte en het zou binnen de 48 opgelost zijn, vandaag dus. Op mijn ipad staat uiteraard nu nog steeds "geen service". Weeral een deadline niet gehaald.

veel succes met je activatie-procedure.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Nog eens een update.
Activatiedatum die gevraagd was, was 29/6, afgelopen vrijdag dus.
Vrijdag nog eens een telefoon gehad, dat er een fout gemaakt was met de vorige aanvraag, en dat er een nieuwe aanvraag gemaakt is.
Om het sneller te laten gaan nu, zou er een technieker langskomen om de aansluiting op een ander paar aan te sluiten.
Zaterdag een sms gehad dat er vandaag iemand zou langskomen, maar ik heb geantwoord dat vandaag niet lukte en dus voor vrijdag gevraagd.

Gisterenavond zag ik in de e-services dat er een product 'Internet Comfort' bijgekomen is.
Ik heb wel 'Internet Comfort + TV' gevraagd. Is het normaal dat je enkel het internetabonnement ziet en niet het pack?
Activatie van sim-kaart is ook nog niet gelukt :(
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier zat het dossier ook 'vast'. Als ik niet gebeld had was het volgens mij nooit verwerkt. Ben ook wel 3x gebeld geweest om een afspraak te maken.... :roll:
Qua administratie is het daar dus knap waardeloos en ik hoop maar dat ze daadwerkelijk op de stoep staan op 11/7, anders is het snel gedaan met Belgacom bij ons.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste johcla,

Het kan wel even duren vooraleer de e-Services aangepast zijn.

Indien de activatie van de simkaart nog niet gelukt is, gelieve dan via een privé-bericht uw gegevens (naam, klantennr of telefoonnr, contactnr) even door te sturen.
Ik kijk dit dan even na.

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
karp_p
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Ach ja, Belgacom...

Heb nu ook mijn internet via Belgacom omdat mijn werkgever alleen tussenkomt bij Belgacom of Telenet. Ik dacht daar ik in het centrum vaneen stad woon, laat ik maar belgacom nemen dan is de snelheid toch stabiel, daar met Telenet als er veel volk op dien kabel zit........

Maar niet alles loopt als gepland...
- online aangevraagd maar er was een probleempje met de adressen, had aangeduid dat ik het "pakketje" op een ander adres geleverd wou zien worden daar ik toch op mijn werk zit. Dat was online OK, maar op de bevestigingsmail was het leveringsadres opeens facturatie adres geworden. Maar even gebeld om dit na te laten kijken, vriendelijke dame aan de lijn die er niet in slaagde een afleveradres in te voeren........ och ja niet erg dan maar zaterdag ochtend naar de post geweest.
- Activatie van de lijn, mooi op de dag waarop beloofd. Alleen spijtig dat mijn connectie nu trager is dan bij Dommel...... na nazicht blijk ik op ADSL2 te staan en niet op VDSL. Maar even gebeld, vriendelijke meneer aan de lijn ja dit is juist die connectie zou VDSL moeten zijn, dit gaat deze nacht in orde komen......
4 Dagen daarna, nog steeds ADSL2. Wederom gebeld naar Belgacom, weer een vriendelijke dame aan de lijn, ja ik zie dat U reeds gebeld hebt, ja het is nog steeds niet in orde. Dame ging zelf contact opnemen met de desbetreffende dienst en het ging in orde komen. Moest er nog iets zijn dan gingen ze me bellen. Nog steeds niets gehoord en nog steeds op ADSL2. Activatie was op 18/06/2012. En u de zomer er aankomt/is, zal het waarschijnlijk nog moeilijker worden om dit in orde te krijgen. Het leven zou gewoon te eenvoudig zijn als ze het direct van in het begin juist gedaan zouden hebben.

- mobile SIM kaart werkte ook niet, maar dat kan reeds in orde zijn, heb het nog niet opnieuw getest :oops: :oops:

Nu ja ik heb internet , daar zullen we in deze moderne tijden al blij mee mogen zijn.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

na nazicht blijk ik op ADSL2 te staan en niet op VDSL. Maar even gebeld, vriendelijke meneer aan de lijn ja dit is juist die connectie zou VDSL moeten zijn, dit gaat deze nacht in orde komen......
overzetten van adsl2 naar vdsl2 is geen puur administratieve kwestie, dus gaat zeker niet lukken om dat 's nachts te doen, er komt zeker een technieker aan te pas... dus hier werd je fout geïnformeerd. tussen aanvraag migratie en uitvoering zit er meestal wel een dag of 10-12
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
karp_p
Member
Member
Bedankt: 3 keer

ja zal dan nog een beetje wachten hé!
Polleke
Pro Member
Pro Member

Hier is het gisteren dus in orde gekomen. De technieker heeft het zaakje geactiveerd, en het werkt voortreffelijk (zit op een 30/6 profiel, met een ROP op een goeie 80 m. van het appartement ;)). Telefoon en TV werkt ook zoals het hoort.
Voorlopig zie ik enkel een klein probleempje met die fon hotspot : die staat op enabled in de Bbox 2, maar is toch niet actief met een "hotspot is down : heartbeat triggered offline"-melding.
Maar blijkbaar ben ik ook niet alleen met dat probleempje...

Polleke
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Hier is het sinds vandaag ook in orde gekomen.
Een vriendelijke en behulpzame technieker, die er niet moeilijk over deed dat er een fritzbox stond ipv een BBox.

Nu nog even de eerste factuur afwachten. Gezien de hele voorgeschiedenis zal die wel niet kloppen, maar bij Belgacom is dat meestal met 1 telefoontje aangepast.

Update 19/7:
Factuur ontvangen, en inderdaad enkele zaken verkeerd gefactuurd: dubbel facturing, promotie niet verrrekend, activeringsdatum verkeerd.
Telefoontje is al gepleegd en creditnota is al ontvangen.
Gisteren de gsm ontvangen, dus eind goed, al goed :)
Polleke
Pro Member
Pro Member

Allé : hier ziet de eerste factuur er redelijk goed uit, de activeringsdatum klopt en ze kunnen zelfs het regeltje van 3 toepassen ;).
Enige probleem is nog altijd die smartphone. Ze hebben nu beloofd dat die volgende week zou moeten toekomen...
Hoop doet leven zeker.

Polleke
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Zal wel in orde komen, geloof me.

PS: met hartelijke dank aan Eva
Polleke
Pro Member
Pro Member

Is vandaag inderdaad gearriveerd. Je moet soms veel geduld hebben, maar uiteindelijk komt het toch goed...

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”