-Vrijdag 13 april vraag ik via de website proximus generation connect aan.
Het enige wat ik moet mededelen voor nummeroverdracht is mijn gsm-nummer, klantennummer, huidige provider en abonnement.
(alles wat dus ook een wildvreemde persoon weet als hij een van je facturen uit de post plukt)
Ik informeer mobistar per mail dat ze 18/06/2012 (tot die datum loopt immers mijn getrouwheidscontract) mijn nummer moeten vrijgeven naar proximus en dat ik mijn abbo opzeg op die datum. Ik meld ook dat ik die opzeg nog zou formaliseren via aangetekende zending.
(ja ik was er vroeg bij, dit enkel omdat ik lang op verlof ga, generation connect de vorige keer er lang over deed voor ik de simkaart had)
-Maandag 16 april: "enkel noodoproepen" met mijn mobistar kaart. Ik ben de klantendienst die melden dat mijn nummer al overgedragen werd naar proximus.
Ik val uit de lucht aangezien ik hen volledig had geinformeerd (klantendienst bevestigde zelfs de ontvangst van mijn mail), je normaal nog een document fysiek moet ondertekenen (dat bij je opgestuurde simkaart steekt) dat je nummeroverdracht mag starten met ingangsdatum x, hetgeen proximus aan mobistar dan kan voorleggen. Het enige dat de klantendienst mij gaf als oplossing is dat ik bij proximus moet informeren, ze er niets meer aan kunnen doen want het is vrijgegeven.
Proximus meld mij inderdaad dat mijn nummer bij hen geactiveerd is, op de simkaart die dan nog onderweg is met de post naar mij. Ze melden dat omschakelingen standaard worden aangevraagd maar tegengehouden door de andere provider als het abonnementen betreft, zeker als je nog "vastzit aan contract" Dat zal hier dus niet gebeurd zijn.
Mij op zich goed als ik nu al proximus ben maar wat met mijn getrouwheidscontract bij Mobistar?
Het lijkt mij dat proximus weliswaar wat snel gestart is met de overdracht maar het is mobistar zijn fout dat ze het nummer zomaar vrijgeven.
Iedereen kan immers de gegevens die verstrekt zijn snel even online invullen, ik heb niets getekend of officieel opgezegd.
Ik twijfel er echter niet aan dat mobistar wel zal trachten een verbrekingsvergoeding te vragen.
Daarom heb ik een 2e gesprek met de klantendienst opgenomen (waarin ik hen meld dat ze het foutief hebben vrijgegeven) en via mail gemeld dat ik geen enkel verbrekingsvergoeding verwacht of zal betalen.
Ik ben ZEER benieuwd of er wat in de bus gaat vallen van mobistar
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik hoop alleen dat vandaag mijn proximus-simkaart in de bus zal steken en dat deze direct volledig werkt, niet dat het nummer toch nog ergens geblokkeerd in wacht staat ofzo.
Ik blijf dus bij proximus vanaf heden en beschouw mobistar in fout voor de vrijgave => geen verbrekingsvergoeding
Wat denken jullie ervan?