Mobistar laat klanten tegraag gaan => Verbrekingsvergoeding?
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Hallo allemaal, blijkbaar laat mobistar klanten nu al heel graag weggaan naar de concurrentie, zelfs al heb je een getrouwheidscontract en deed je geen officiele opzeg (aangetekende zending):
-Vrijdag 13 april vraag ik via de website proximus generation connect aan.
Het enige wat ik moet mededelen voor nummeroverdracht is mijn gsm-nummer, klantennummer, huidige provider en abonnement.
(alles wat dus ook een wildvreemde persoon weet als hij een van je facturen uit de post plukt)
Ik informeer mobistar per mail dat ze 18/06/2012 (tot die datum loopt immers mijn getrouwheidscontract) mijn nummer moeten vrijgeven naar proximus en dat ik mijn abbo opzeg op die datum. Ik meld ook dat ik die opzeg nog zou formaliseren via aangetekende zending.
(ja ik was er vroeg bij, dit enkel omdat ik lang op verlof ga, generation connect de vorige keer er lang over deed voor ik de simkaart had)
-Maandag 16 april: "enkel noodoproepen" met mijn mobistar kaart. Ik ben de klantendienst die melden dat mijn nummer al overgedragen werd naar proximus.
Ik val uit de lucht aangezien ik hen volledig had geinformeerd (klantendienst bevestigde zelfs de ontvangst van mijn mail), je normaal nog een document fysiek moet ondertekenen (dat bij je opgestuurde simkaart steekt) dat je nummeroverdracht mag starten met ingangsdatum x, hetgeen proximus aan mobistar dan kan voorleggen. Het enige dat de klantendienst mij gaf als oplossing is dat ik bij proximus moet informeren, ze er niets meer aan kunnen doen want het is vrijgegeven.
Proximus meld mij inderdaad dat mijn nummer bij hen geactiveerd is, op de simkaart die dan nog onderweg is met de post naar mij. Ze melden dat omschakelingen standaard worden aangevraagd maar tegengehouden door de andere provider als het abonnementen betreft, zeker als je nog "vastzit aan contract" Dat zal hier dus niet gebeurd zijn.
Mij op zich goed als ik nu al proximus ben maar wat met mijn getrouwheidscontract bij Mobistar?
Het lijkt mij dat proximus weliswaar wat snel gestart is met de overdracht maar het is mobistar zijn fout dat ze het nummer zomaar vrijgeven.
Iedereen kan immers de gegevens die verstrekt zijn snel even online invullen, ik heb niets getekend of officieel opgezegd.
Ik twijfel er echter niet aan dat mobistar wel zal trachten een verbrekingsvergoeding te vragen.
Daarom heb ik een 2e gesprek met de klantendienst opgenomen (waarin ik hen meld dat ze het foutief hebben vrijgegeven) en via mail gemeld dat ik geen enkel verbrekingsvergoeding verwacht of zal betalen.
Ik ben ZEER benieuwd of er wat in de bus gaat vallen van mobistar
Ik hoop alleen dat vandaag mijn proximus-simkaart in de bus zal steken en dat deze direct volledig werkt, niet dat het nummer toch nog ergens geblokkeerd in wacht staat ofzo.
Ik blijf dus bij proximus vanaf heden en beschouw mobistar in fout voor de vrijgave => geen verbrekingsvergoeding
Wat denken jullie ervan?
-Vrijdag 13 april vraag ik via de website proximus generation connect aan.
Het enige wat ik moet mededelen voor nummeroverdracht is mijn gsm-nummer, klantennummer, huidige provider en abonnement.
(alles wat dus ook een wildvreemde persoon weet als hij een van je facturen uit de post plukt)
Ik informeer mobistar per mail dat ze 18/06/2012 (tot die datum loopt immers mijn getrouwheidscontract) mijn nummer moeten vrijgeven naar proximus en dat ik mijn abbo opzeg op die datum. Ik meld ook dat ik die opzeg nog zou formaliseren via aangetekende zending.
(ja ik was er vroeg bij, dit enkel omdat ik lang op verlof ga, generation connect de vorige keer er lang over deed voor ik de simkaart had)
-Maandag 16 april: "enkel noodoproepen" met mijn mobistar kaart. Ik ben de klantendienst die melden dat mijn nummer al overgedragen werd naar proximus.
Ik val uit de lucht aangezien ik hen volledig had geinformeerd (klantendienst bevestigde zelfs de ontvangst van mijn mail), je normaal nog een document fysiek moet ondertekenen (dat bij je opgestuurde simkaart steekt) dat je nummeroverdracht mag starten met ingangsdatum x, hetgeen proximus aan mobistar dan kan voorleggen. Het enige dat de klantendienst mij gaf als oplossing is dat ik bij proximus moet informeren, ze er niets meer aan kunnen doen want het is vrijgegeven.
Proximus meld mij inderdaad dat mijn nummer bij hen geactiveerd is, op de simkaart die dan nog onderweg is met de post naar mij. Ze melden dat omschakelingen standaard worden aangevraagd maar tegengehouden door de andere provider als het abonnementen betreft, zeker als je nog "vastzit aan contract" Dat zal hier dus niet gebeurd zijn.
Mij op zich goed als ik nu al proximus ben maar wat met mijn getrouwheidscontract bij Mobistar?
Het lijkt mij dat proximus weliswaar wat snel gestart is met de overdracht maar het is mobistar zijn fout dat ze het nummer zomaar vrijgeven.
Iedereen kan immers de gegevens die verstrekt zijn snel even online invullen, ik heb niets getekend of officieel opgezegd.
Ik twijfel er echter niet aan dat mobistar wel zal trachten een verbrekingsvergoeding te vragen.
Daarom heb ik een 2e gesprek met de klantendienst opgenomen (waarin ik hen meld dat ze het foutief hebben vrijgegeven) en via mail gemeld dat ik geen enkel verbrekingsvergoeding verwacht of zal betalen.
Ik ben ZEER benieuwd of er wat in de bus gaat vallen van mobistar
Ik hoop alleen dat vandaag mijn proximus-simkaart in de bus zal steken en dat deze direct volledig werkt, niet dat het nummer toch nog ergens geblokkeerd in wacht staat ofzo.
Ik blijf dus bij proximus vanaf heden en beschouw mobistar in fout voor de vrijgave => geen verbrekingsvergoeding
Wat denken jullie ervan?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Typische Generation Connect problemen. De onbekwame pummels die de verwerking doen. Vermoed dat ze de overdracht gewoon aangevraagd hebben.
Vrees dat je een factuurtje zal krijgen.
Vrees dat je een factuurtje zal krijgen.
-
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
Een operator kan geen nummeroverdracht weigeren (of uitstellen) als de nieuwe operator alle gegevens correct doorgeeft.
Dus inderdaad voor een nummeroverdracht heeft de nieuwe operator je klantennummer, naam, gsm nummer enzo nodig. Vervolgens stapt de nieuwe operator naar de huidige operator (dit gebeurt uiteraard niet fysiek, maar via elektronische weg) en als alles overeenkomt, dan moet de huidige operator het nummer vrijgeven binnen de 24u.
Maar als er 1 fout in zit (verkeerde klantennummer, spelfout in de naam) dan weigert de huidige operator om het nummer vrij te geven.
Dus inderdaad voor een nummeroverdracht heeft de nieuwe operator je klantennummer, naam, gsm nummer enzo nodig. Vervolgens stapt de nieuwe operator naar de huidige operator (dit gebeurt uiteraard niet fysiek, maar via elektronische weg) en als alles overeenkomt, dan moet de huidige operator het nummer vrijgeven binnen de 24u.
Maar als er 1 fout in zit (verkeerde klantennummer, spelfout in de naam) dan weigert de huidige operator om het nummer vrij te geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je hebt Mobistar duidelijk je intenties laten weten.
Indien zij je vroeger laten switchen is dat hun keuze.
Er is mijn inziens dan ook geen sprake van een verbrekingsvergoeding mits je ook je nieuwe provider van de beoogde data op de hoogte hebt gesteld.
Eén en ander is uiteraard wél afhankelijk van de exacte bewoordingen die jijzelf gebruikt hebt in je schrijvens.
Indien je A bedoelt maar B zou schrijven ...
Indien zij je vroeger laten switchen is dat hun keuze.
Er is mijn inziens dan ook geen sprake van een verbrekingsvergoeding mits je ook je nieuwe provider van de beoogde data op de hoogte hebt gesteld.
Eén en ander is uiteraard wél afhankelijk van de exacte bewoordingen die jijzelf gebruikt hebt in je schrijvens.
Indien je A bedoelt maar B zou schrijven ...
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Ik heb mij mijn aanvraag voor proximus nergens een optie gevonden waar je kan aangeven met welke datum je wilt overschakelen
Ook heb ik nergens een optie gezien waarin je een vrije mededeling kan doen
Na de betaling was er trouwens een vermelding over: "eens je tekent voor akkoord word de nummeroverdracht binnen de 3 dagen uitgevoerd"
Ik heb dat zonet nogmaals gecheckt door een aanvraag te doen (tot je moet betalen, verder kan ik niet natuurlijk)
Nu zag ik wel dat je ook je simkaartnr moest mededelen bij de aanvraag maar ook dit kunnen derden achterhalen als ze je een loer willen draaien.
Feit blijft dat ik niets tekende voor akkoord overdracht.
Dat proximus enkele gegevens van mij aan mobistar correct doorgeeft en zij daarop prompt het nummer vrijgeven kan voor mij niet.
Ik had hen immers duidelijk geinformeert.
Ik kreeg zonet een mail van mobistar:
Ik geef hen zelfs de optie alles terug te draaien en uit te voeren zoals voorzien, als ze dit niet doen lijkt mij dit nogmaals hun keuze: ze zetten hun fout dan immers niet recht.
Ook heb ik nergens een optie gezien waarin je een vrije mededeling kan doen
Na de betaling was er trouwens een vermelding over: "eens je tekent voor akkoord word de nummeroverdracht binnen de 3 dagen uitgevoerd"
Ik heb dat zonet nogmaals gecheckt door een aanvraag te doen (tot je moet betalen, verder kan ik niet natuurlijk)
Nu zag ik wel dat je ook je simkaartnr moest mededelen bij de aanvraag maar ook dit kunnen derden achterhalen als ze je een loer willen draaien.
Feit blijft dat ik niets tekende voor akkoord overdracht.
Dat proximus enkele gegevens van mij aan mobistar correct doorgeeft en zij daarop prompt het nummer vrijgeven kan voor mij niet.
Ik had hen immers duidelijk geinformeert.
Ik kreeg zonet een mail van mobistar:
Ik antwoord opnieuw:Beste heer xxxxx,
Bedankt voor uw e-mail.
U liet ons inderdaad via dit kanaal weten dat u wenst dat op 18/06 uw nummer zou worden overgedragen naar Proximus. Het feit is dat wij echter reeds op 16/04 een aanvraag van Proximus kregen om uw nummer naar hen over te dragen, wat wij dan ook verplicht zijn te doen en dus ook gebeurde.
De aangerekende opzeggingskosten zijn correct en zullen 30 euro bedragen.
Met vriendelijke groeten,
Mobistar klantendienst
Ze gaan het dus toch proberen om de verbreking aan te smeren, ik zal echter niet toegeven.Beste,
Mobistar ontving van mij op voorhand informatie vanaf wanneer de overdacht gestart mocht worden: 18/06/2012.
Mobistar ontving van mij geen enkele ondertekend document dat ik reeds eerder overgedragen wou worden naar proximus noch dat ik gedeactiveerd wenste te worden op het mobistar netwerk.
Dat proximus vroegtijdig de overdracht aanvroeg is irrelevant, mobistar had deze pas op 18/06/2012 mogen aanvaarden. U beschikt immers over geen enkel ondertekend akkoord van mij over deze overdracht. De enige gegevens die verstrekt werden aan proximus zijn: gsmnr, klantennummer, mijn provider en soort abbonnement. Allen gegevens die eender wie kan achterhalen door een van mijn facturen te onderscheppen.
Mobistar was hier aldus in fout door mij vroegtijdig af te sluiten, het nummer vrij te geven. Daarom zal ik eender welke verbrekingsvergoeding weigeren te betalen. Mobistar berokkend mij immers zelfs schade: door de te vroege overdracht ben ik reeds enkele dagen, en nog steeds, onbereikbaar op mijn gsm-nummer.
U heeft de keuze:
1: u regelt zelf met proximus dat mijn nummer onmiddelijk terug actief word bij mobistar (op dezelfde simkaart die ik had van mobistar) en dit tot 18/06/2011 (daarna schakel ik immers naar proximus zoals voorzien), hierbij verwacht ik dan wel een compensatie van mobistar voor de geleden schade in de vorm van een korting op het abbonnement!
2: ik blijf vanaf heden bij proximus, u gaat daarmee akkoord en u ziet daarbij af van eender welke verbrekingsvergoeding aangezien mobistar in fout is, factureert enkel mijn voormalig abbonnement tot en met de datum waarop u mij afsloot: 16/04/2012 In dit geval zie ik dan af van compensatie voor geleden schade.
Zonder uw antwoord ga ik ervan uit dat u akkoord bent met optie 2, zoniet verwacht ik een snelle heractivatie van mijn nummer bij mobistar.
mvg,
xxxxxxx
Ik geef hen zelfs de optie alles terug te draaien en uit te voeren zoals voorzien, als ze dit niet doen lijkt mij dit nogmaals hun keuze: ze zetten hun fout dan immers niet recht.
Laatst gewijzigd door lirec 18 apr 2012, 16:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
je mag een faktuur om 150 euro te betalen verwachten, het is steeds het veiligst pas over te stappen na uw getrouwheidsperiode.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Het probleem is dat jij nu al die generation connect bij proximus hebt aangevraagd (ik denk zelfs niet dat je kan meegeven dat je dit vanaf een bepaalde datum wil activeren).
Eigenlijk had je bij Mobistar uw opzegging aangetekend moeten doen voor een bepaalde datum.
En dan rond diezelfde datum de aanvraag doen bij Proximus.
Jij liet aan de klantendienst via mail je opzegging weten, maar ik denk niet dat wanneer zij de aanvraag van proximus ontvangen dit op dezelfde dienst (klantendienst) gebeurt en dat er daardoor geen transparantie is.
Ik vrees dat als Mobistar een vergoeding gaat aanrekenen, ze recht in hun schoenen staan.
//edit
Je had blijkbaar de response van Mobistar net gepost.
Zoals Mobistar al aangeeft, zij staan recht in hun schoenen. Ze zijn verplicht de overdracht te doen wanneer ze een aanvraag ontvangen.
De fout ligt bij jezelf (je hebt de proximus aanvraag gewoon veel te vroeg gedaan) en niet bij Mobistar.
Eigenlijk had je bij Mobistar uw opzegging aangetekend moeten doen voor een bepaalde datum.
En dan rond diezelfde datum de aanvraag doen bij Proximus.
Jij liet aan de klantendienst via mail je opzegging weten, maar ik denk niet dat wanneer zij de aanvraag van proximus ontvangen dit op dezelfde dienst (klantendienst) gebeurt en dat er daardoor geen transparantie is.
Ik vrees dat als Mobistar een vergoeding gaat aanrekenen, ze recht in hun schoenen staan.
//edit
Je had blijkbaar de response van Mobistar net gepost.
Zoals Mobistar al aangeeft, zij staan recht in hun schoenen. Ze zijn verplicht de overdracht te doen wanneer ze een aanvraag ontvangen.
De fout ligt bij jezelf (je hebt de proximus aanvraag gewoon veel te vroeg gedaan) en niet bij Mobistar.
Laatst gewijzigd door texarcanaa 18 apr 2012, 16:39, in totaal 1 gewijzigd.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
eerst naar een tempo laten overzetten pas daarna naar andere provider gaan is mijn tip
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
De fout zit in eerste instantie bij jou! Jij hebt je nieuwe provider een opdracht gegeven!lirec schreef:Ze gaan het dus toch proberen om de verbreking aan te smeren, ik zal echter niet toegeven.
Ik geef hen zelfs de optie alles terug te draaien en uit te voeren zoals voorzien, als ze dit niet doen lijkt mij dit nogmaals hun keuze: ze zetten hun fout dan immers niet recht.
Een andere opdracht dan jij (allicht) in gedachte had. Doch dit maakt niet uit. Jij kan niet van hen verwachten dat zij weten wat jij denkt.
Verder tegensputteren zal je zowel emotioneel als financieel dieper raken ... denk ik.
Just my 2 cents.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Mobistar kan je abonnement verbreken middels aangetekend schrijven. Ze kunnen echter geen nummeroverdracht doen naar een andere provider. Dit initiatief moet altijd uitgaan van de andere provider.
Volgens hoe dat ik het interpreteer ligt de fout bij Proximus. Als je niets getekend had mochten ze je immers niet omschakelen. Je zou hier op z'n minst een bevestigingsbrief van ontvangen moeten hebben.
Oplossing is aan Proximus de geleden (met mobistar contractueel overeengekomen) verbrekingsvergoeding terug te eisen.
Indien ze hier niet willen op ingaan klacht indienen tegen Proximus.
Voor meer informatie hierover stuur me maar een pb.
Volgens hoe dat ik het interpreteer ligt de fout bij Proximus. Als je niets getekend had mochten ze je immers niet omschakelen. Je zou hier op z'n minst een bevestigingsbrief van ontvangen moeten hebben.
Oplossing is aan Proximus de geleden (met mobistar contractueel overeengekomen) verbrekingsvergoeding terug te eisen.
Indien ze hier niet willen op ingaan klacht indienen tegen Proximus.
Voor meer informatie hierover stuur me maar een pb.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Dit is een maximaal bedrag. Als je dus nog maar 2 maand te gaan hebt mogen ze niet 150euro aanrekenen! Denk dat velen hierin fout zijn.laroyj schreef:je mag een faktuur om 150 euro te betalen verwachten, het is steeds het veiligst pas over te stappen na uw getrouwheidsperiode.....
En als je contact opneemt met mobistar voor je dingen gaat doen, dan zijn ze vaak zelfs niet zo moeilijk. (uit eigen ervaring)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Je moet inderdaad bij proximus zijn met je klachten
Mobistar heeft hier niets in beslist of gedaan dat ik zie
Jij bent overgestapt
Proximus heeft ...
Mobistar heeft hier niets in beslist of gedaan dat ik zie
Jij bent overgestapt
Proximus heeft ...
The eternal and true pessimist
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Ok, uit de reacties begrijp ik dat het dus standaardpraktijk is voor providers om het gsm-nr onmiddellijk vrij te geven als een andere providers daarom vraagt.
Uit dat standpunt zie ik dan ook wel dat proximus dan als eerste in de fout is gegaan. MAAR: dan dient dit systeem toch eens op de korrel genomen te worden.
Het lijkt mij dan dat de providers onderling een betere manier van werken dienen af te spreken. Als proximus is de fout ging dan mag voor mijn part mobistar zelf zijn verhaal bij proximus gaan halen vind ik en niet mij opzadelen met een verbrekingsvergoeding.
Immers: Ik heb een rechtstreeks contract met mobistar en het is aan mij, of een derde partij met mijn volmacht/handtekening/goedkeuring die dat contact kunnen herroepen/wijzigen.
Als mobistar het toelaat aan een derde partij om zonder mijn expliciete toestemming/volmacht/handtekening
(en het is nog steeds die handtekening de doorslaggevend is!, iedereen kan een webformulier invullen zonder mijn medeweten)
en zelfs zonder mij hierover even te contacteren een contract tussen mij en mobistar te wijzigen
en daarna het wettelijk voor elkaar krijgt om mij daarvoor verantwoordelijk te stellen: een verbrekingsvergoeding aan te rekenen
dat lijkt mij het contractrecht in zijn geheel in de vuilbak te mogen.
Temeer omdat ik hen wijs op hun fout, hen de kans geef dit recht te zetten, doen zij dit niet dan beschouw ik hen in gebreke.
Of zie ik dat nu zo verkeerd?
Uit dat standpunt zie ik dan ook wel dat proximus dan als eerste in de fout is gegaan. MAAR: dan dient dit systeem toch eens op de korrel genomen te worden.
Het lijkt mij dan dat de providers onderling een betere manier van werken dienen af te spreken. Als proximus is de fout ging dan mag voor mijn part mobistar zelf zijn verhaal bij proximus gaan halen vind ik en niet mij opzadelen met een verbrekingsvergoeding.
Immers: Ik heb een rechtstreeks contract met mobistar en het is aan mij, of een derde partij met mijn volmacht/handtekening/goedkeuring die dat contact kunnen herroepen/wijzigen.
Als mobistar het toelaat aan een derde partij om zonder mijn expliciete toestemming/volmacht/handtekening
(en het is nog steeds die handtekening de doorslaggevend is!, iedereen kan een webformulier invullen zonder mijn medeweten)
en zelfs zonder mij hierover even te contacteren een contract tussen mij en mobistar te wijzigen
en daarna het wettelijk voor elkaar krijgt om mij daarvoor verantwoordelijk te stellen: een verbrekingsvergoeding aan te rekenen
dat lijkt mij het contractrecht in zijn geheel in de vuilbak te mogen.
Temeer omdat ik hen wijs op hun fout, hen de kans geef dit recht te zetten, doen zij dit niet dan beschouw ik hen in gebreke.
Of zie ik dat nu zo verkeerd?
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
er zou een systeem moeten komen zoals bij een overstap op de energiemarkt.
Ik heb een overstap gemaakt. Daar heb ik de datums ingegeven van contracteinde bij de oude en start bij de nieuwe energieleveraar.
Een contract is wel een contract en je moet je aan de datums houden.
Ik heb een overstap gemaakt. Daar heb ik de datums ingegeven van contracteinde bij de oude en start bij de nieuwe energieleveraar.
Een contract is wel een contract en je moet je aan de datums houden.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Je bent wel iets vergeten... Bij het aanvragen van je nieuwe sim bij Proximus moest je je huidige simkaartnummer doorgeven. En aangezien Proximus niet met memodatums werkt, voeren ze natuurlijk dat onmiddellijk uit wanneer ze een "bestelling" binnenkrijgen. Het doorgeven van je simkaartnummer is vrijwel hetzelfde je handtekening geven. Aangezien niet iedereen een overdracht kan aanvragen zonder de fysieke simkaart bij zich te hebben tijdens de aanvraag.
Enige provider die een goede nummeroverdracht systeem heeft is Mobile Vikings. Daar vraag je je sim aan en gebeurd de overdracht pas wanneer je een SMS stuurt naar Mobile Vikings om de overdracht te starten.
Enige provider die een goede nummeroverdracht systeem heeft is Mobile Vikings. Daar vraag je je sim aan en gebeurd de overdracht pas wanneer je een SMS stuurt naar Mobile Vikings om de overdracht te starten.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Ik ga akkoord dat hiermee redelijkerwijs kan aangenomen worden dat geen compleet wildvreemde de aanvraag kan gestart hebben, je moet idd de gsm fysiek hebben gehadHet doorgeven van je simkaartnummer is vrijwel hetzelfde je handtekening geven
Dit gelijkstellen aan een handtekening is echter onzin volgens mij:
1) als iemand mij wil te grazen nemen en even mijn gsm pakt, het nr noteerd, een aanvraag doet op internet dan kan ik hooguit wat kwaad zijn op die persoon
2) als iemand in mijn naam, mijn handtekening vervalst dan is dit valsheid in geschriften en redelijk strafbaar
Sta me toe een semi-vergelijking te maken met een geheel ander product maar dan zie je pas de complete waanzin van de situatie in:
Code: Selecteer alles
Ik heb een bankrekening bij fortis
Ik heb een 100€ schuld bij mijn aannemer, deze heeft mij een factuur uitgeschreven en ik heb deze nog niet betaald....ik ben echter in mijn recht: de vervaldag is nog niet verstreken
Mijn aannemer wil echter graag nu al zijn geld, weet mijn rekeningnummer en mijn gegevens en gaat naar fortis: "mag ik alsjeblieft 100€ hebben van rekening X? Hier zijn nog wat gegevens over de eigenaar van rekening X+de factuur waarop je de 100€ ziet staan, ik heb wel geen enkele volmacht/handtekening van de eigenaar dat ik nu al die 100€ mag komen halen maar wij regelen dat toch altijd zo onder elkaar meneer de bankdirecteur?"
Fortis geeft daarop mijn 100€ foutief vrij aan mijn aannemer en presenteerd mij 5€ kosten omdat zei personeelskosten hebben gehad omdat mijn aannemer bij hen geld is komen halen van mijn rekening.
Wie is in hoofdzaak in fout: de bankdirecteur om deze situatie toe te staan, mobistar dus in weze.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Lirec,
Beter voorbeeld zou zijn dat een aannemer je vraagt of hij voor jou geld mag afhalen.
Je zegt dat dit goed is, maar dat hij nog moet wachten tot je terug positief staat, want momenteel sta je in het rood en betaal je hier interesten op. Omdat je de man vertrouwt geef je hem je bankkaart en pincode.
Ondanks zijn belofte gaat hij vroegtijdig met je bankkaart en pincode naar de automaat en haalt daar geld af waarop jij interesten moet betalen.
Wie moet je dan aanklagen? De bank die interesten aanrekent terwijl je anders nooit in het rood gaat of die aannemer die zich niet aan zijn belofte heeft gehouden?
Stel dat je nu nog naar Mobistar gebeld had met de vraag de nummeroverdracht niet te laten doorgaan, dan nog kon je dat niet tegenhouden. Omgekeerd ook niet trouwens.
Als verkoper kan je bestellingen doorgeven zonder handtekening. Echter, als er discussie ontstaat hierover ben je als verkoper hier wel verantwoordelijk voor en kan je via ombudsdienst of rechtbank veroordeeld worden tot het terugbetalen van de geleden schade.
Ik begrijp niet waarom je je pijlen op Mobistar richt terwijl hier duidelijk Proximus in de fout gegaan is als zij zonder bedenktijd dadelijk overgegaan zijn tot aanvraag nummeroverdracht zonder handtekening.
Normaal gezien kan je via ombudsdienst of juridische weg je 30 euro terugvorderen, maar dan moet je wel de juiste partij aanklagen.
Bel om te beginnen naar Proximus en vraag een getekend document van nummeroverdracht.
Steven
Beter voorbeeld zou zijn dat een aannemer je vraagt of hij voor jou geld mag afhalen.
Je zegt dat dit goed is, maar dat hij nog moet wachten tot je terug positief staat, want momenteel sta je in het rood en betaal je hier interesten op. Omdat je de man vertrouwt geef je hem je bankkaart en pincode.
Ondanks zijn belofte gaat hij vroegtijdig met je bankkaart en pincode naar de automaat en haalt daar geld af waarop jij interesten moet betalen.
Wie moet je dan aanklagen? De bank die interesten aanrekent terwijl je anders nooit in het rood gaat of die aannemer die zich niet aan zijn belofte heeft gehouden?
Stel dat je nu nog naar Mobistar gebeld had met de vraag de nummeroverdracht niet te laten doorgaan, dan nog kon je dat niet tegenhouden. Omgekeerd ook niet trouwens.
Als verkoper kan je bestellingen doorgeven zonder handtekening. Echter, als er discussie ontstaat hierover ben je als verkoper hier wel verantwoordelijk voor en kan je via ombudsdienst of rechtbank veroordeeld worden tot het terugbetalen van de geleden schade.
Ik begrijp niet waarom je je pijlen op Mobistar richt terwijl hier duidelijk Proximus in de fout gegaan is als zij zonder bedenktijd dadelijk overgegaan zijn tot aanvraag nummeroverdracht zonder handtekening.
Normaal gezien kan je via ombudsdienst of juridische weg je 30 euro terugvorderen, maar dan moet je wel de juiste partij aanklagen.
Bel om te beginnen naar Proximus en vraag een getekend document van nummeroverdracht.
Steven
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Steven,
Ik kan je volgen in de vergelijking, en deze is voor mijn part ook vrij goed.
Het enige waar ik niet helemaal in meega is het volgende:
Het is een algemeen aanvaard principe dat je met de kaart/pincode geld kan afhalen zonder enige tussenkomst van je bank. Wanneer ik deze middelen dan verstrek aan die aannemer ben ikzelf inderdaad verantwoordelijk daarvoor.
Het is een algemeen aanvaard principe dat je aangetekend je opzeg moet doen (met handtekening) voor een gsm abonnement. Daar word mogelijk soms vanaf geweken om het gemakkelijker te maken voor beide partijen (lees: naar prepaid gaan bij je eigen provider of nummeroverdracht als je geen getrouwheidscontract meer hebt op je abonnement) maar het staat zo in elke algemene voorwaarde. Ze hebben de "versimpeling" echter te ver gedreven als een derde partij hetzelfde kan op simpele aanvraag zonder volmacht. Mobistar gaat akkoord met zulke simpele aanvraag terwijl ik in principe hen aangetekend moet sturen, wetende dat dit dan contractbreuk zou zijn van mijn kant en financiele gevolgen heeft, en dit zonder dat ze mij vooraf informeren hierover of controleren of alles wel correct is? Ik heb in geen enkel geval proximus alle middelen verstrekt zoals dat bij de kaart/pincode wel het geval is: er bestaat immers geen enkele getekende volmacht => zo ben ik niet verantwoordelijk voor mijn gelede schade. Schade die Mobistar in hoofdzaak mij berokkend door mij af te sluiten, te trachten een vergoeding te vragen.
In mijn ogen moet Mobistar controleren of proximus zijn vraag gerechtvaardigd is en wanneer dat niet zo is de aanvraag weigeren:
-ze moeten proximus dus het bewijs vragen en dat moet minstens bestaan uit mijn handtekening op een overdrachtsformulier. Punt uit zoals dat bij elk contract gedaan word
-is dat te veel werk volgens hun dan kan men minstens mij mondeling om confirmatie vragen en dit gesprek registreren/opnemen
Dat ze bovenstaande handelswijze, uit gemak, niet hanteren kan ik inkomen maar als er dan iets misloopt, zoals nu, dan moet men zijn eigen fout inzien.
Het gaat mij zelfs niet om de verbrekingsvergoeding op zich als deze inderdaad slechts 30€ zou bedragen. Het gaat mij erom dat ze volledig geinformeerd waren door mij, desondanks de overdracht reeds deden, ik meld de fout, ze zetten het niet recht en vragen toch vergoeding. Dit terwijl ook ik schade ondervind, handelde als "goede huisvader".
Al jullie reacties waren enigzinds verhelderend, waarvoor dank. Ik begrijp echter niet dat iedereen altijd naar proximus wijst als schuldige. Ja ze waren te snel, Mobistar moet het echter controleren: met Mobistar heb ik op dat moment nog een lopend contract en het is Mobistar die het contract afsluit zonder mijn expliciet akkoord + mij daar een vergoeding voor gaat vragen op de koop toe.
Ik ga denk ik tegen Mobistar ingaan, ookal houd dat enigzinds een risico in.
Ze zullen een rechter moeten inschakelen en ten gronde hun zaak bewijzen voor ze van mij een verbrekingsvergoeding innen.
Daar gaan ze falen verwacht ik aangezien het fundament ontbreekt: mijn handtekening voor akkoord.
Ik vermoed dat ze daarvan zelf heus op de hoogte zijn en het niet verder dan enkele aanmaningen laten komen voor ze de schuld gewoon schrappen.
Ze weten echter verdomd goed dat 99% van de mensen braafjes betalen "om er vanaf te zijn" en daar rekenen ze net op, wat mij mateloos stoort.
Zo snel hier een effectieve brief met verbrekningsvergoeding in de bus valt schakel ik de ombudsdienst in.
Volstaat dit niet voor mobistar dan ga ik eens bij mijn rechtsbijstand horen hoe het zit.
Ik houd jullie op de hoogte
Ik kan je volgen in de vergelijking, en deze is voor mijn part ook vrij goed.
Het enige waar ik niet helemaal in meega is het volgende:
Het is een algemeen aanvaard principe dat je met de kaart/pincode geld kan afhalen zonder enige tussenkomst van je bank. Wanneer ik deze middelen dan verstrek aan die aannemer ben ikzelf inderdaad verantwoordelijk daarvoor.
Het is een algemeen aanvaard principe dat je aangetekend je opzeg moet doen (met handtekening) voor een gsm abonnement. Daar word mogelijk soms vanaf geweken om het gemakkelijker te maken voor beide partijen (lees: naar prepaid gaan bij je eigen provider of nummeroverdracht als je geen getrouwheidscontract meer hebt op je abonnement) maar het staat zo in elke algemene voorwaarde. Ze hebben de "versimpeling" echter te ver gedreven als een derde partij hetzelfde kan op simpele aanvraag zonder volmacht. Mobistar gaat akkoord met zulke simpele aanvraag terwijl ik in principe hen aangetekend moet sturen, wetende dat dit dan contractbreuk zou zijn van mijn kant en financiele gevolgen heeft, en dit zonder dat ze mij vooraf informeren hierover of controleren of alles wel correct is? Ik heb in geen enkel geval proximus alle middelen verstrekt zoals dat bij de kaart/pincode wel het geval is: er bestaat immers geen enkele getekende volmacht => zo ben ik niet verantwoordelijk voor mijn gelede schade. Schade die Mobistar in hoofdzaak mij berokkend door mij af te sluiten, te trachten een vergoeding te vragen.
In mijn ogen moet Mobistar controleren of proximus zijn vraag gerechtvaardigd is en wanneer dat niet zo is de aanvraag weigeren:
-ze moeten proximus dus het bewijs vragen en dat moet minstens bestaan uit mijn handtekening op een overdrachtsformulier. Punt uit zoals dat bij elk contract gedaan word
-is dat te veel werk volgens hun dan kan men minstens mij mondeling om confirmatie vragen en dit gesprek registreren/opnemen
Dat ze bovenstaande handelswijze, uit gemak, niet hanteren kan ik inkomen maar als er dan iets misloopt, zoals nu, dan moet men zijn eigen fout inzien.
Het gaat mij zelfs niet om de verbrekingsvergoeding op zich als deze inderdaad slechts 30€ zou bedragen. Het gaat mij erom dat ze volledig geinformeerd waren door mij, desondanks de overdracht reeds deden, ik meld de fout, ze zetten het niet recht en vragen toch vergoeding. Dit terwijl ook ik schade ondervind, handelde als "goede huisvader".
Al jullie reacties waren enigzinds verhelderend, waarvoor dank. Ik begrijp echter niet dat iedereen altijd naar proximus wijst als schuldige. Ja ze waren te snel, Mobistar moet het echter controleren: met Mobistar heb ik op dat moment nog een lopend contract en het is Mobistar die het contract afsluit zonder mijn expliciet akkoord + mij daar een vergoeding voor gaat vragen op de koop toe.
Ik ga denk ik tegen Mobistar ingaan, ookal houd dat enigzinds een risico in.
Ze zullen een rechter moeten inschakelen en ten gronde hun zaak bewijzen voor ze van mij een verbrekingsvergoeding innen.
Daar gaan ze falen verwacht ik aangezien het fundament ontbreekt: mijn handtekening voor akkoord.
Ik vermoed dat ze daarvan zelf heus op de hoogte zijn en het niet verder dan enkele aanmaningen laten komen voor ze de schuld gewoon schrappen.
Ze weten echter verdomd goed dat 99% van de mensen braafjes betalen "om er vanaf te zijn" en daar rekenen ze net op, wat mij mateloos stoort.
Zo snel hier een effectieve brief met verbrekningsvergoeding in de bus valt schakel ik de ombudsdienst in.
Volstaat dit niet voor mobistar dan ga ik eens bij mijn rechtsbijstand horen hoe het zit.
Ik houd jullie op de hoogte
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Betaal nou gewoon die 30€ en leer uit je fouten, ik zie niet in waarom je geld gaat steken in iets dat je nooit kan winnen...
Efkes tot tien tellen, bezinnen en je er bij neerleggen. je redenering was goed (ik vraag het goed op tijd aan) de afhandeling van Proximus was onverwacht waardoor je in de problemen kwam bij je huidige provider..
Een overlappingsperiode heb je altijd =30€ - X€, je doet nu 2 maand sneller profijt veronderstel ik = 30€ -X€ - 2X x€
Efkes tot tien tellen, bezinnen en je er bij neerleggen. je redenering was goed (ik vraag het goed op tijd aan) de afhandeling van Proximus was onverwacht waardoor je in de problemen kwam bij je huidige provider..
Een overlappingsperiode heb je altijd =30€ - X€, je doet nu 2 maand sneller profijt veronderstel ik = 30€ -X€ - 2X x€
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Lirec,
Het is ook een algemeen aanvaard principe dat provideres (zowel Mobistar, Proximus als Base) nummeroverdracht kunnen doen zonder handtekening. Echter, bij discussie moet de partij die overgegaan tot aanvraag die wel kunnen voorleggen.
Als Euphony-verkoper moet ik elk contract schriftelijk invullen, laten handtekenen en binnenbrengen op kantoor. Ik kan echter wel zelf in de pc het contract al laten activeren. Geen begeleidend gehandtekend contract is geen commissie.
Maar ik zou bv. wel contract kunnen ingeven op pc en niet binnenbrengen. Bij klacht hierover en niet-gehandtekend contract ben ik alleen hier verantwoordelijk voor.
In het verleden heb ik een gelijkaardig geval gehad. Klant zit bij Proximus en hangt nog 1,5 jaar vast. Ik spreek met hem af terug te komen als het contract bijna ten einde is. Komt een deur-aan-deur-verkoper van Mobistar langs nog voor die termijn om is en klant tekent daar voor zichzelf, vrouw en kinderen contract.
De verkoper is nog maar juist weg en de klant beseft dat hij een stommiteit begaan heeft en belt mij op. Bij contracten op afstand of buiten de verkoopslokalen heeft de klant immers 14 werkdagen bedenktijd. De verkoper van het contract gebeld, maar die wilde van geen wijken weten.
Mobistar en Proximus gebeld en gevraagd het contract tegen te houden. Nummeroverdracht was immers nog niet gebeurd. Geen van beide kon mij helpen. Aangetekend schrijven kwam te laat aan.
Klant terug omgezet naar Proximus en via ombudsdienst klacht ingediend tegen Mobistar. Boete van Mobistar is dan kwijtgescholden. Paar maanden later is de klant dan toch terug omgeschakeld naar Mobistar via mij.
Vermoedelijk zal die verkoper wel voor die boete verantwoordelijk gesteld geweest zijn. Achteraf heb ik immers nog serieus ambras gehad met die verkoper.
Ik geeft dit voorbeeld maar om aan te tonen dat dit bij elke provider identiek wordt afgehandeld.
Wil je je opzegvergoeding terug zal je toch de juiste partij moeten aanklagen.
Ombudsdienst is verzoenend orgaan. Als je niet tot een akkoord komt moet het via de rechtbank en ben je m.i. kansloos met je klacht tegen Mobistar.
Het is ook een algemeen aanvaard principe dat provideres (zowel Mobistar, Proximus als Base) nummeroverdracht kunnen doen zonder handtekening. Echter, bij discussie moet de partij die overgegaan tot aanvraag die wel kunnen voorleggen.
Als Euphony-verkoper moet ik elk contract schriftelijk invullen, laten handtekenen en binnenbrengen op kantoor. Ik kan echter wel zelf in de pc het contract al laten activeren. Geen begeleidend gehandtekend contract is geen commissie.
Maar ik zou bv. wel contract kunnen ingeven op pc en niet binnenbrengen. Bij klacht hierover en niet-gehandtekend contract ben ik alleen hier verantwoordelijk voor.
In het verleden heb ik een gelijkaardig geval gehad. Klant zit bij Proximus en hangt nog 1,5 jaar vast. Ik spreek met hem af terug te komen als het contract bijna ten einde is. Komt een deur-aan-deur-verkoper van Mobistar langs nog voor die termijn om is en klant tekent daar voor zichzelf, vrouw en kinderen contract.
De verkoper is nog maar juist weg en de klant beseft dat hij een stommiteit begaan heeft en belt mij op. Bij contracten op afstand of buiten de verkoopslokalen heeft de klant immers 14 werkdagen bedenktijd. De verkoper van het contract gebeld, maar die wilde van geen wijken weten.
Mobistar en Proximus gebeld en gevraagd het contract tegen te houden. Nummeroverdracht was immers nog niet gebeurd. Geen van beide kon mij helpen. Aangetekend schrijven kwam te laat aan.
Klant terug omgezet naar Proximus en via ombudsdienst klacht ingediend tegen Mobistar. Boete van Mobistar is dan kwijtgescholden. Paar maanden later is de klant dan toch terug omgeschakeld naar Mobistar via mij.
Vermoedelijk zal die verkoper wel voor die boete verantwoordelijk gesteld geweest zijn. Achteraf heb ik immers nog serieus ambras gehad met die verkoper.
Ik geeft dit voorbeeld maar om aan te tonen dat dit bij elke provider identiek wordt afgehandeld.
Wil je je opzegvergoeding terug zal je toch de juiste partij moeten aanklagen.
Ombudsdienst is verzoenend orgaan. Als je niet tot een akkoord komt moet het via de rechtbank en ben je m.i. kansloos met je klacht tegen Mobistar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Je zal in je onrecht geplaatst worden Lirec ,
Je hebt je intentie gegeven de firma te willen verlaten
Net zoals met andere overname van gebeurd neemt je nieuwe firma het over van het oude waardoor jijzelf niets meer moet doen
Wie is er dus in fout eventueel , op de eerste plaats jij die verklaard Mobistar te willen verlaten , op tweede plaats maar is niet echt een fout is dat proximus je nummervrijgave/overname aanvraagt en Mobistar deze niet ken en mag weigeren (op krijgt problemen met zijn regulator)
En dus ja , op laatste plaats Mobistar , die geen fout berust en moest je nog onder contracttermijn staan verbrekingsvergoeding zal opeisen
Ombusdienst kan enkel adviseren , en geloof me vrij Mobistar zal niet buigen in zo een (voor hen) rechtgeldige situatie met hun batterij aan legal guidance firma's
Zo word je in beste geval 30 € , in slecht geval een paar honderd , misschien duizend euro
Zoals al gezegd , leer uit je fout of ga klagen bij de diegene die deels fout zijn (proximus) , maar Mobistar staat loodrecht in hun schoenen hoor
Dus niets van :"99% van de mensen braafjes betalen "om er vanaf te zijn" en daar rekenen ze net op, wat mij mateloos stoort" , want je bent gewoon in fout( of hen treft geen fout)
Je hebt je intentie gegeven de firma te willen verlaten
Net zoals met andere overname van gebeurd neemt je nieuwe firma het over van het oude waardoor jijzelf niets meer moet doen
Wie is er dus in fout eventueel , op de eerste plaats jij die verklaard Mobistar te willen verlaten , op tweede plaats maar is niet echt een fout is dat proximus je nummervrijgave/overname aanvraagt en Mobistar deze niet ken en mag weigeren (op krijgt problemen met zijn regulator)
En dus ja , op laatste plaats Mobistar , die geen fout berust en moest je nog onder contracttermijn staan verbrekingsvergoeding zal opeisen
Ombusdienst kan enkel adviseren , en geloof me vrij Mobistar zal niet buigen in zo een (voor hen) rechtgeldige situatie met hun batterij aan legal guidance firma's
Zo word je in beste geval 30 € , in slecht geval een paar honderd , misschien duizend euro
Zoals al gezegd , leer uit je fout of ga klagen bij de diegene die deels fout zijn (proximus) , maar Mobistar staat loodrecht in hun schoenen hoor
Dus niets van :"99% van de mensen braafjes betalen "om er vanaf te zijn" en daar rekenen ze net op, wat mij mateloos stoort" , want je bent gewoon in fout( of hen treft geen fout)
The eternal and true pessimist
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Lirec, er is een verschil tussen 'het in je recht zijn' en 'vinden hoe het zóu moeten zijn'. Dat laatste subjectieve gevoel kunnen we hier met z'n allen heel erg goed begrijpen en die mening delen we wellicht ook, maar enkel het eerste is hier feitelijk jammergenoeg van toepassing en daar voldoe je objectief gezien niet aan.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
En ik vrees dat je ook bij Proximus geen 30 euro zult vinden om de kosten te dekken die je nu zal krijgen bij Mobistar. Bij het bestellen van je sim-kaart bij Generation Connect accepteer je immers de algemene voorwaarden, en daar staat onder andere dit in:
Ik raad je aan om toch maar de dertig euro te betalen en te leren uit je fouten. Proximus kan het systeem inderdaad wel beteren, bijvoorbeeld zoals Mobile Vikings het doet met een sms om te zaak te activeren. Er zijn voldoende mensen die reeds een geactiveerde sim hadden, maar het kaartje zat nog op de post. Neen ik vrees dat je zelfs van geluk mag spreken dat alles nog zo vlot gegaan is.2. Totstandkoming van de overeenkomst
2.1.De overeenkomst komt op geldige wijze tot stand op de dag waarop Belgacom het kasticket of de papieren of zelfs elektronische factuur overhandigt, dit voor zover de klant zonder voorbehoud de door hem geplaatste bestelling aanvaardt.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Een update over de uitkomst:
-Ik werd nog opgebeld door Mobistar, een heel gesprek gehad over wie waar in de fout ging. De persoon zelf was zeer begripvol maar meldde dat hij op dat moment niets kon doen voor mij. Ik vroeg hem waarom hij mij dan opbelde. Meer dan: daar kreeg ik opdracht toe kwam er toen niet meer uit. Bizar vond ik maar ik vroeg hem dan maar te noteren dat ze de vergoeding niet moeten verwachten van mij.
-Laatste factuur vermeldde inderdaad verbrekingsvergoeding. Ik betaalde enkel de geleverde diensten (verbreking niet dus!). Opnieuw mail naar Mobistar verstuurd met daarin verwijzing naar de vorige mails, nieuwsbericht over de nieuwe telecomwetgeving en hun eigen nieuwsbericht over de nieuwe abbo's zonder contractduur (met vermelding dat dit inderdaad nog niet van toepassing was op mijn contract maar dat het lichtjes hypocriet is gezien ik niet moedwillig het contract verbrak, ze op de hoogte waren, ....)
-Eerst wel nog een herinneringsbrief gekregen met nogmaals extra kosten enzovoort maar daarna een mail dat ze afzien van de verbrekingsvergoeding uit commerciele overwegingen.
Conclusie: altijd ingaan tegen deze wanpraktijken.Gelukkig zijn deze echter eindelijk grotendeels verdwenen in de toekomst met de nieuwe telecomwet. Ze hebben voor mijn bvb wel vrij veel personeelskosten gehad en brieven verstuurd om uiteindelijk geheel niets te ontvangen. Hopelijk hebben ze eindelijk door dat de gemaakte kosten, klantontevredenheid en imageschade echt niet opwegen tegen die enkele euro's die ze er trachten uit te persen.
mag een slotje op topic
-Ik werd nog opgebeld door Mobistar, een heel gesprek gehad over wie waar in de fout ging. De persoon zelf was zeer begripvol maar meldde dat hij op dat moment niets kon doen voor mij. Ik vroeg hem waarom hij mij dan opbelde. Meer dan: daar kreeg ik opdracht toe kwam er toen niet meer uit. Bizar vond ik maar ik vroeg hem dan maar te noteren dat ze de vergoeding niet moeten verwachten van mij.
-Laatste factuur vermeldde inderdaad verbrekingsvergoeding. Ik betaalde enkel de geleverde diensten (verbreking niet dus!). Opnieuw mail naar Mobistar verstuurd met daarin verwijzing naar de vorige mails, nieuwsbericht over de nieuwe telecomwetgeving en hun eigen nieuwsbericht over de nieuwe abbo's zonder contractduur (met vermelding dat dit inderdaad nog niet van toepassing was op mijn contract maar dat het lichtjes hypocriet is gezien ik niet moedwillig het contract verbrak, ze op de hoogte waren, ....)
-Eerst wel nog een herinneringsbrief gekregen met nogmaals extra kosten enzovoort maar daarna een mail dat ze afzien van de verbrekingsvergoeding uit commerciele overwegingen.
Conclusie: altijd ingaan tegen deze wanpraktijken.Gelukkig zijn deze echter eindelijk grotendeels verdwenen in de toekomst met de nieuwe telecomwet. Ze hebben voor mijn bvb wel vrij veel personeelskosten gehad en brieven verstuurd om uiteindelijk geheel niets te ontvangen. Hopelijk hebben ze eindelijk door dat de gemaakte kosten, klantontevredenheid en imageschade echt niet opwegen tegen die enkele euro's die ze er trachten uit te persen.
mag een slotje op topic
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Wees echt blij dat ze uit commercieele redenen je , terrecht aangerekende , verbrekingsvergoeding kwijtgescholden hebben
Had je mijn case geweest had je naar de juridiche dienst gevlogen hoor en had je daar nogmaals je ongelijk kunnen krijgen
Had je mijn case geweest had je naar de juridiche dienst gevlogen hoor en had je daar nogmaals je ongelijk kunnen krijgen
The eternal and true pessimist
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Tja, iedereen zijn aanraden dat ik in fout was ten spijt blijf ik ervan overtuigd dat als puntje bij paaltje komt ook de rechter zal zeggen: "toon mij een handtekening van de client op een overdrachtsformulier" Want zo staat het bij het bipt aangegeven dat het moet gebeuren, net als bij proximus, toen ik mobistar aanvroeg zat daar en overdractsformulier bij, bij mijn proximus gc kaart ook....waar dient dat anders voor?
Er zijn maar een handvol providers, dat ze onderling eens regelen hoe ze overschakelprocedures hanteren. Willen ze de hoekjes eraf rijden om alles wat sneller te laten gaan ipv alles grondig te checken (zoals dat hier het geval is: er was geen overdrachtsformulier) mij best maar dan moeten ze bij elkaar maar de hand uitsteken voor compensatie, niet bij de consument die ter goeder trouw handeld.
Blijbaar oordeeld mobistar dan ook zo, anders hadden ze mij best voor de rechter kunnen slepen voor de 15€. Opnieuw het ging me niet om het geld, ookal riskeerde ik veel meer te moeten betalen uiteindelijk.....het ging om het principe. Als iedereen "maar snel betaald want stel dat je toch ongelijk krijgt" zoals iedereen hier aanraadde dan blijven deze slechte procedures maar bestaan. Maak je het de schuldeiser moeilijk voor belachelijke bedragen dan sleutelen ze misschien eens aan het slechte beleid
Er zijn maar een handvol providers, dat ze onderling eens regelen hoe ze overschakelprocedures hanteren. Willen ze de hoekjes eraf rijden om alles wat sneller te laten gaan ipv alles grondig te checken (zoals dat hier het geval is: er was geen overdrachtsformulier) mij best maar dan moeten ze bij elkaar maar de hand uitsteken voor compensatie, niet bij de consument die ter goeder trouw handeld.
Blijbaar oordeeld mobistar dan ook zo, anders hadden ze mij best voor de rechter kunnen slepen voor de 15€. Opnieuw het ging me niet om het geld, ookal riskeerde ik veel meer te moeten betalen uiteindelijk.....het ging om het principe. Als iedereen "maar snel betaald want stel dat je toch ongelijk krijgt" zoals iedereen hier aanraadde dan blijven deze slechte procedures maar bestaan. Maak je het de schuldeiser moeilijk voor belachelijke bedragen dan sleutelen ze misschien eens aan het slechte beleid
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Het signaal dat jij nu geeft is nogmaals dat je , zelfs terwijl je ongelijk hebt , moet blijven dwarsliggen en de reeds benadeelde partij (Mobistar) blijven pushen tot nog een grotere benadeling voor hun (commercieele geste)
Principe ? Ik vind het niet kunnen dat je , terwijl je zelf niet recht in je schoenen staat , zo verder ermee gaat en jezelf nog in het gelijk tracht te stellen ook
Je "handtekening" is je simkaartnummer en kan men enkel weten als jij daadwerkelijk opdracht hebt gegeven tot de overdracht
Opnames etc zullen dat waarschijnlijk bevestigen , moesten ze die dus ooit opvragen
Daar is je "overdrachtspapier" dan voor je moeite ... want staar je toch niet zo blind op "papier"
14 jaar geleden moest ik een papier invullen voor men Orange GSM nummer , sindsdien heb ik dit nummer nog steeds en ben ik al bij elke operator ermee al geweest (soms meermaals )
Nooit meer heb ik papieren moeten tekenen of zien , laat zelfs staan fysiek naar een "punt" gemoeten
Zou je dit dan wel willen ? gewoon omdat jij in dit geval in de fout bent gegaan door te snel je akkoord te hebben gegeven aan proximus om over te gaan naar hun (ok onder valse belofte van hen maar dat maakt weer een heel ander verhaal)
Principe ? Ik vind het niet kunnen dat je , terwijl je zelf niet recht in je schoenen staat , zo verder ermee gaat en jezelf nog in het gelijk tracht te stellen ook
Je "handtekening" is je simkaartnummer en kan men enkel weten als jij daadwerkelijk opdracht hebt gegeven tot de overdracht
Opnames etc zullen dat waarschijnlijk bevestigen , moesten ze die dus ooit opvragen
Daar is je "overdrachtspapier" dan voor je moeite ... want staar je toch niet zo blind op "papier"
14 jaar geleden moest ik een papier invullen voor men Orange GSM nummer , sindsdien heb ik dit nummer nog steeds en ben ik al bij elke operator ermee al geweest (soms meermaals )
Nooit meer heb ik papieren moeten tekenen of zien , laat zelfs staan fysiek naar een "punt" gemoeten
Zou je dit dan wel willen ? gewoon omdat jij in dit geval in de fout bent gegaan door te snel je akkoord te hebben gegeven aan proximus om over te gaan naar hun (ok onder valse belofte van hen maar dat maakt weer een heel ander verhaal)
The eternal and true pessimist
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Ik waardeer je punt wel degelijk a3ke....maar je ziet het mijne nog steeds niet.
Nee ik wil niet terug naar hoe het vroeger was: alles met bergen paperassen
Ja ik ben, gezien het huidige effectieve overdrachtbeleid, ben ik misschien in fout.
Maar: ik ben in mijn recht volgens hoe bipt het voorschrijft: geen handtekening. Je mag zoveel roepen ja wilt dat enkel ik opdracht kon gegeven hebben wegens simkaartnummer als je wil. Dit gaat niet op, dat is nog steeds niet erkend als handtekening, niet voor een rechter en niet voor het bipt klaarblijkelijk anders schreven ze wel voor: het simkaartnummer geld als.....en niet: het ondertekende overdrachtsformulier geld....
Ja zo'n procedure is traag en vervelend en daarom moeten ze voor mijn part deze niet volgen. Als het dan echter misloopt moeten ze geen vergoeding komen vragen voor hun eigen onkunde. Oplossing: dat providers onderling duidelijke afspraken maken wanneer het exact kan, wat er minimum nodig is, wie ervoor opdraait als er iets misloopt. Enorm eenvoudiger dan je klantendienst overstelpt te zien worden door ontevreden klanten.
Het is niet voor niets dat elk jaar het aantal klachten bij de ombudsdienst telecom bleef stijgen, ze nu per wet de verbrekingsvergoedingen ten minste willen aanpakken.
Nee ik wil niet terug naar hoe het vroeger was: alles met bergen paperassen
Ja ik ben, gezien het huidige effectieve overdrachtbeleid, ben ik misschien in fout.
Maar: ik ben in mijn recht volgens hoe bipt het voorschrijft: geen handtekening. Je mag zoveel roepen ja wilt dat enkel ik opdracht kon gegeven hebben wegens simkaartnummer als je wil. Dit gaat niet op, dat is nog steeds niet erkend als handtekening, niet voor een rechter en niet voor het bipt klaarblijkelijk anders schreven ze wel voor: het simkaartnummer geld als.....en niet: het ondertekende overdrachtsformulier geld....
Ja zo'n procedure is traag en vervelend en daarom moeten ze voor mijn part deze niet volgen. Als het dan echter misloopt moeten ze geen vergoeding komen vragen voor hun eigen onkunde. Oplossing: dat providers onderling duidelijke afspraken maken wanneer het exact kan, wat er minimum nodig is, wie ervoor opdraait als er iets misloopt. Enorm eenvoudiger dan je klantendienst overstelpt te zien worden door ontevreden klanten.
Het is niet voor niets dat elk jaar het aantal klachten bij de ombudsdienst telecom bleef stijgen, ze nu per wet de verbrekingsvergoedingen ten minste willen aanpakken.
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Er zijn inderdaad twee punten. Dat van @lirec is de 'zo-zou-het-moeten-zijn'-matige, en dat van @a3ke het feitelijke :'). Het hebben van een punt is niet noodzakelijk hetzelfde als in je recht staan.
Ik weet dat zoiets moeilijk is om te aanvaarden (' u mateloos stoort' etc), maar:
FEITEN:
- Je MOET aan je toekomstige provider doorgeven vanaf wanneer ze je nummer mogen porteren (= opeisen bij je huidige operator). Is daar geen mogelijkheid toe, neem geen risico's door enkel je huidige provider te contacteren: zij MOETEN immers het nummer vrijgeven als jij een aanvraag hebt gedaan bij je nieuwe provider (er is dus geen sprake van 'ze mogen het niet aanvaarden'). Ze hebben geen verplichting om enige preventieve actie te ondernemen wat betreft de te betalen verbrekingsvergoeding (u informeren bvb of het allemaal controleren want ze hebben er niets aan te zeggen). Je moet met andere woorden met je toekomstige provider overeenkomen wat de exacte porteringsdatum is.
- Een bevestiging van ontvangst van een mail is geen bevestiging van akkoord (uitvoering) met de inhoud van een mail.
- Je hebt de wettelijke identificatieinfo verschaft die nodig is om een portering in gang te zetten, dat is door het BIPT zo geregeld, ze doen maw niets illegaal zoals jij beweert. Deze gegevens en het akkoord met de algemene voorwaarden geldt als handtekening. De aanwezigheid van een gehandtekend document is niet nodig. De rechter zal dus niet genoodzaakt zijn om de eventuele handtekening te checken, en dat als criterium te hanteren.
- De redenering dat iedereen jouw persoonlijke info kan weten is niet waar: je moet als een goede huisvader zorgen voor je spullen zodat niemand die identificatiegegevens kan inzien. Zorg je er voor als een goede huisvader en gebeurt er toch een gegevensdiefstal (ik zou het dus niet zomaar een 'loer draaien' noemen, facturen onderscheppen bvb is wel een stukje erger), dan is er sprake van een misdrijf en zal het zonder problemen rechtgezet worden door de operator. Als het daarnaast echt zo is dat jouw persoonlijke info te grabbel zouden liggen (zoals je zelf aangeeft), dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid.
- Jij bent de persoon die in fout is. Mocht je absoluut een andere schuldige zoeken, dan is Proximus de eerstvolgende in de rij (cfr reactie @Steven7, @iceke, @a3ke)
MENING::
- Iemand die in een bemiddelingsconversatie de andere partij zelfs nog een bijkomende schadevergoeding wil erbijlappen lijkt me erg ver gaan.
- Je kan idd vinden dat dit systeem op de korrel dient genomen te worden (is ook mijn mening), maar niet in de vorm van het ontlopen van een veroorzaakte en terecht toegepaste verbrekingsvergoeding.
Ik weet dat zoiets moeilijk is om te aanvaarden (' u mateloos stoort' etc), maar:
FEITEN:
- Je MOET aan je toekomstige provider doorgeven vanaf wanneer ze je nummer mogen porteren (= opeisen bij je huidige operator). Is daar geen mogelijkheid toe, neem geen risico's door enkel je huidige provider te contacteren: zij MOETEN immers het nummer vrijgeven als jij een aanvraag hebt gedaan bij je nieuwe provider (er is dus geen sprake van 'ze mogen het niet aanvaarden'). Ze hebben geen verplichting om enige preventieve actie te ondernemen wat betreft de te betalen verbrekingsvergoeding (u informeren bvb of het allemaal controleren want ze hebben er niets aan te zeggen). Je moet met andere woorden met je toekomstige provider overeenkomen wat de exacte porteringsdatum is.
- Een bevestiging van ontvangst van een mail is geen bevestiging van akkoord (uitvoering) met de inhoud van een mail.
- Je hebt de wettelijke identificatieinfo verschaft die nodig is om een portering in gang te zetten, dat is door het BIPT zo geregeld, ze doen maw niets illegaal zoals jij beweert. Deze gegevens en het akkoord met de algemene voorwaarden geldt als handtekening. De aanwezigheid van een gehandtekend document is niet nodig. De rechter zal dus niet genoodzaakt zijn om de eventuele handtekening te checken, en dat als criterium te hanteren.
- De redenering dat iedereen jouw persoonlijke info kan weten is niet waar: je moet als een goede huisvader zorgen voor je spullen zodat niemand die identificatiegegevens kan inzien. Zorg je er voor als een goede huisvader en gebeurt er toch een gegevensdiefstal (ik zou het dus niet zomaar een 'loer draaien' noemen, facturen onderscheppen bvb is wel een stukje erger), dan is er sprake van een misdrijf en zal het zonder problemen rechtgezet worden door de operator. Als het daarnaast echt zo is dat jouw persoonlijke info te grabbel zouden liggen (zoals je zelf aangeeft), dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid.
- Jij bent de persoon die in fout is. Mocht je absoluut een andere schuldige zoeken, dan is Proximus de eerstvolgende in de rij (cfr reactie @Steven7, @iceke, @a3ke)
MENING::
- Iemand die in een bemiddelingsconversatie de andere partij zelfs nog een bijkomende schadevergoeding wil erbijlappen lijkt me erg ver gaan.
- Je kan idd vinden dat dit systeem op de korrel dient genomen te worden (is ook mijn mening), maar niet in de vorm van het ontlopen van een veroorzaakte en terecht toegepaste verbrekingsvergoeding.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Constructieve post die al heel wat meer klaarheid bied dan alle post daarboven "betaal nu maar gewoon", waarvoor zeker applaus. (imho)
De enige tegenstelling is wel: "het zou op de korrel moeten genomen worden maar niet op deze manier".
Graag een voorstel dan hoe je dat ooit voor elkaar gaat krijgen.
Het zal nu eenmaal nooit op de korrel worden genomen als iedereen ja-knikt en de providers het huidige systeem kunnen blijven toepassen.
Het "feiten"-standpunt is mij nu heel wat duidelijker. Ik zou echter graag willen opmerken dat de meerderheid van de consumenten eerder vanuit mijn initiele standpunt "mening" vertrekt. Je ziet al snel waarom het dan botst, waarom er zoveel klachten zijn, waarom het systeem echt op de schop zou moeten.
Nu goed, ik ben er vanaf en heb nu zelfs geen aangetekende zending moeten doen voor opzeg van mijn abbonnement. Dat is overigens ook zo iets absurd, je kan alles aanvragen met een vingerknip maar officieel wat opzeggen: aangetekende zending meestal. Dat kan dan plots weer niet via een knopje in je e-services/account van de dienstverlener. Maar daar kan je een heel nieuw topic over maken natuurlijk.
De enige tegenstelling is wel: "het zou op de korrel moeten genomen worden maar niet op deze manier".
Graag een voorstel dan hoe je dat ooit voor elkaar gaat krijgen.
Het zal nu eenmaal nooit op de korrel worden genomen als iedereen ja-knikt en de providers het huidige systeem kunnen blijven toepassen.
Het "feiten"-standpunt is mij nu heel wat duidelijker. Ik zou echter graag willen opmerken dat de meerderheid van de consumenten eerder vanuit mijn initiele standpunt "mening" vertrekt. Je ziet al snel waarom het dan botst, waarom er zoveel klachten zijn, waarom het systeem echt op de schop zou moeten.
Nu goed, ik ben er vanaf en heb nu zelfs geen aangetekende zending moeten doen voor opzeg van mijn abbonnement. Dat is overigens ook zo iets absurd, je kan alles aanvragen met een vingerknip maar officieel wat opzeggen: aangetekende zending meestal. Dat kan dan plots weer niet via een knopje in je e-services/account van de dienstverlener. Maar daar kan je een heel nieuw topic over maken natuurlijk.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@lirec
Wil je dan eens in het kort beschrijven (stappenplan) , hoe volgens jou, een nummeroverdracht zou moeten gebeuren ?
Volgens de huidige procedures (die jij wil wijzigen) wordt jouw nummeroverdracht aanvraag (al dan niet getekend ) altijd als een geldige opzeg van je contract aanzien.
Wil je dan eens in het kort beschrijven (stappenplan) , hoe volgens jou, een nummeroverdracht zou moeten gebeuren ?
Bij geen enkele telefonieprovider moet je aangetekend opzeggen als het over een nummeroverdracht gaat.lirec schreef:Nu goed, ik ben er vanaf en heb nu zelfs geen aangetekende zending moeten doen voor opzeg van mijn abonnement. Dat is overigens ook zo iets absurd, je kan alles aanvragen met een vingerknip maar officieel wat opzeggen: aangetekende zending meestal.
Volgens de huidige procedures (die jij wil wijzigen) wordt jouw nummeroverdracht aanvraag (al dan niet getekend ) altijd als een geldige opzeg van je contract aanzien.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Akkoord daar ging ik te snel uit de bocht, voor niet anders kunnen opzeggen dan aangetekend dan gaat het meer over belgacom/telenet vaste telefonie/internet/packs. Bij gsm is het enkel van tel als je ook je nummer zelf vrijgeeft, gebeurt niet vaak maar toch vervelend.philippe_d schreef:Bij geen enkele telefonieprovider moet je aangetekend opzeggen als het over een nummeroverdracht gaat.
Mag ik dromen?philippe_d schreef:Wil je dan eens in het kort beschrijven (stappenplan) , hoe volgens jou, een nummeroverdracht zou moeten gebeuren ?
-www.nummeroverdracht.be (of iets dergelijks)
=onafhankelijke dienst die verplicht gefinancierd word door alle providers bvb 50% op basis van aantal klanten, 50% op basis van omzet van die klanten
-Nummeroverdracht voorziet het raamwerk en bemiddeling (maar dit zal slechts uiterst beperkt meer nodig zijn bij goede uitvoering van het systeem)
-De providers kunnen opgeven wat voor hun noodzakelijk is va gegevens bij pure opzeg en wat bij nummeroverdracht (op termijn ook pure aanvraag, maar daar zijn minder problemen mee uiteraard)
-Je krijgt onmiddellijk na je aanvraag een geldig afschrift van indiening van je aanvraag op deze wijze, alle partijen zijn duidelijk ingelicht. Als er iets misloopt is duidelijk te traceren wie in fout is. Herhaaldelijke fout van bepaalde providers? Naar de schadeloosstelling van de consument of de tegenprovider kan je als "boete" inbouwen:verplicht meer financieren aan nummeroverdracht dan zijn normale deel. De fouten zullen sterk dalen.
Voor overdracht specifiek kan je dan voorzien dat er duidelijk kan aangegeven worden:
-op welke dag je abbo stopt en tot waar dus de factuur mag gaan, de site duid direct aan wat de verbrekingsvergoeding zou zijn als je opzegt op die dag
-je oude provider moet echter blijven zorgen dat je bereikbaar bijft ook na de stopzettingsdatum! (max tweetal weken bvb)
-dit totdat je op de site aanvinkt dat alles ok is (simkaart ontvangen van nieuwe provider....)
-je vinkt het aan => uurtje later overgeschakeld.
Maar al het bovenstaande is echt wel dromen
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Feitelijk heb je wel getekend voor nummeroverdracht. Voor een rechter is een betaling (voorschot) voldoende bewijs dat je akkoord bent met een bepaalde dienst en geldt dit eigenlijk al als contract.
Aangezien je geen GC kan bestellen zonder je eerste belwaarde te betalen, heb je dus een betaling uitgevoerd en ben je akkoord gegaan met een overname door proximus. Dit is waarschijnlijk na de mail aan mobistar gebeurd waardoor je dus eigenlijk NOG een opzeg aangevraagd hebt, namelijk onmiddellijk via proximus. Mobistar heeft correct gehandeld (immers, je eerste opzeg was zelfs niet officieel via aangetekend schrijven). Proximus eigenlijk ook denk ik, immers je hebt hen niet laten weten dat ze nog niet meteen mochten opzeggen. Alleen jij bent fout geweest. Nuja, voor 30 € hadden ze je sowieso nooit voor de rechter gesleept ...
Enkel spijtig voor het bedrijf dat correct gehandeld heeft dat ze aan jou een hoop werk/ellende gehad hebben ...
Aangezien je geen GC kan bestellen zonder je eerste belwaarde te betalen, heb je dus een betaling uitgevoerd en ben je akkoord gegaan met een overname door proximus. Dit is waarschijnlijk na de mail aan mobistar gebeurd waardoor je dus eigenlijk NOG een opzeg aangevraagd hebt, namelijk onmiddellijk via proximus. Mobistar heeft correct gehandeld (immers, je eerste opzeg was zelfs niet officieel via aangetekend schrijven). Proximus eigenlijk ook denk ik, immers je hebt hen niet laten weten dat ze nog niet meteen mochten opzeggen. Alleen jij bent fout geweest. Nuja, voor 30 € hadden ze je sowieso nooit voor de rechter gesleept ...
Enkel spijtig voor het bedrijf dat correct gehandeld heeft dat ze aan jou een hoop werk/ellende gehad hebben ...
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Als ik het vier pagina's ver was moeten gaan halen, zou het inderdaad onnuttig geweest zijn, maar dit topic stond nog niet eens halfweg de eerste pagina ...
Ik zie ook niet in waarom ik mijn visie niet zou mogen geven. Het is niet dat dit iemand anders 2 maanden later niet meer kan overkomen ...
Ik zie ook niet in waarom ik mijn visie niet zou mogen geven. Het is niet dat dit iemand anders 2 maanden later niet meer kan overkomen ...