Telenet Digicorder in local netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Geloof het nu toch eens dat het onmogelijk om via zo'n UTP slitser 2 ethernet netwerken te koppelen op één homeplug.
Zo'n UTP splitser gebruikt gewoon de 4 ongebruikte aders in een UTP kabel.
Die homeplug RJ45 aansluiting is standaard ethernet, dus alleen 1-2-3-6 aangesloten.
Het tweede signaal (dat op 4-5-7-8 zit) zal gewoon genegeerd worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Philippe... als ik z'n laatste posting goed begrijp dan heeft hij ervan af gezien.

Blijkbaar gaat hij z'n bestaande homeplugs gebruiken voor z'n decoder, en een extra setje aanschaffen voor z'n netwerk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

In zijn laatste post schreef hij toch dat hij "zeker eens zal experimenteren met die "ethernet economiser" :)
Vandaar mijn reactie: hij kan zich die moeite besparen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

"onmogelijk" staat helaas niet in mijn woordenboek... maar ik geloof jullie hoor!
daarnet trouwens gelezen ergens op de site van ddwrt dat op Ralink cpu gebaseerde routers (waaronder mijn D-Linkj DIR615) niet overweg kunnen met vlan ports...
ik ga dus idd. die ouwe homeplug blijven gebruiken voor de digicorder (snelheid niet van belang) en de nieuwe om mijn netwerk uit te breiden (televisie & media)
maar die nieuwe homeplug van netgear claimt ook gigabit ethernet : dus alle 4 paren van de utp zouden dan toch gekoppeld moeten zijn in hun adapters?
mocht het lukken lukken, dan heb ik maar 1 homeplug meer nodig en mocht het niet lukken, dan was het een beetje tijdverdrijf en kan ik zeggen : "had ik toch maar geluisterd naar die kerels" :-)
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

MadCompie schreef:ik ga dus idd. die ouwe homeplug blijven gebruiken voor de digicorder (snelheid niet van belang)
Zolang je geen opnames van een andere decoder wil bekijken is de snelheid inderdaad niet van belang.
MadCompie schreef:maar die nieuwe homeplug van netgear claimt ook gigabit ethernet : dus alle 4 paren van de utp zouden dan toch gekoppeld moeten zijn in hun adapters?
Ongelovige Thomas staat duidelijk wel in je woordenboek :lol: Homeplugs sturen volgens mij (maar het is aan jou om het uit te proberen) slechts één "netwerk signaal" naar de andere kant, en niet 8 afzonderlijke fysieke draadjes. Aangezien jij eigenlijk twee netwerk signalen op je homeplug zal aansluiten gaat dit volgens mij niet lukken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

MadCompie schreef: mocht het lukken lukken, dan heb ik maar 1 homeplug meer nodig en mocht het niet lukken, dan was het een beetje tijdverdrijf en kan ik zeggen : "had ik toch maar geluisterd naar die kerels" :-)
Als dit lukt, dan wordt jij steenrijk. Want dan heb je echt een nieuwe uitvinding gedaan ....
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

Spijtig heb ik zelf geen homeplugs om te testen maar afhankelijk van de ethernet frames die de homeplugs ondersteunen moet het mogelijk zijn om verschillende VLANS te gebruiken. Dit vereist dan wel min een VLAN aware switch/router achter iedere homeplug.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

De nieuwe homeplugs (AV2) hebben inderdaad een 1 gigabit physical (max 500 Mbit real).
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Provider

FASE 1 gelukt... plug & play.
Speedtest leverde me via de homeplug zo'n 30 Mbps op (tov. het vooropgestelde utopische 500 Mbps).
Via WAN 10 Mbps...
Via LAN 60 Mbps...

Dus ik denk dat dit best meevalt voor internet connectiviteit.

Er zat ook een configtooltje in het pakket, een snelheidstest op het eigen netwerk leverde me zo'n 130 Mbps op,
dus dat is een chique snelheid denk ik toch.

FASE 2 : opsplitsen UTP in 2x 4 aders : bij wijze van bezighoud & experiment : to do, wordt vervolgd...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

MadCompie schreef:Er zat ook een configtooltje in het pakket, een snelheidstest op het eigen netwerk leverde me zo'n 130 Mbps op,
dus dat is een chique snelheid denk ik toch.
Ergens klopt er dan wel iets niet... want dan zou je speedtest via PLC ook 60 Mbps moeten geven !
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Provider

r2504 schreef:Ergens klopt er dan wel iets niet... want dan zou je speedtest via PLC ook 60 Mbps moeten geven !
Die 130 Mbps zal idd. wel een commerciële snelheidstest geweest zijn vrees ik.

Ik heb eens een (ouwe) laptop aan de homeplug switch (PLC @500 Mbps) verbonden, een mapje gedeeld en een bestand van 2 Gb doorgestuurd en opnieuw opgehaald.
Vervolgens idem maar dan wireless (WLAN @54 Mbps) en via UTP (LAN @100 Mbps).

Resultaten : gemeten gemiddelde snelheid via :

PLC = 58 Mbps
WLAN = 15 Mbps
LAN = 92 Mbps
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”