Teletenne wordt donderdag aangekondigd

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De vraag is of je eender welke decoder zal kunnen gebruiken en wat een 'gecertifieerde decoder' is. Is dit een Telenet made box zoals de digibox of gaan ze gewoon verschillende merken van decoders en TV's certifieren.

Hoe dan ook met zo'n prijs en aanbod gaat het geen stormloop zijn, da's zeker.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
fiberweazel
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het zal enkel te bekijken zijn met een gecerficeerde ontvanger van Telenet.

Je zal het aanbod dus niet kunnen bekijken op een andere ontvanger (zelfde codering als op kabel zie ik, net gecheckt met een DVB-T ontvanger, dus zelfde systeem als via kabel waarschijnlijk...)
Laatst gewijzigd door fiberweazel op 21 jun 2012, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

"De hardware die je nodig hebt, is niet inbegrepen in je Teletenne-abonnement. Je moet daarvoor zelf een door Teletenne gecertificeerde decoder en antenne kopen."

Redelijk dure grap ja...

Dan moet je al geen belgacom, geen kabel hebben en geen satelliet (TVV basic light 10.90€/mnd) kunnen hangen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Tim.Bracquez schreef:En je 2de tv ook zoveel betalen?

Blijf dan maar mooi bij analoog... Voldoende hier

Via de ether kan je al aantal jaar geen analoge kanalen meer ontvangen...

fiberweazel schreef:Het zal enkel te bekijken zijn met een gecerficeerde ontvanger van Telenet.

Je zal het aanbod dus niet kunnen bekijken op een andere ontvanger (zelfde codering als op kabel zie ik, net gecheckt met een DVB-T ontvanger, dus zelfde systeem als via kabel waarschijnlijk...)

Dat kunnen we nu nog niet met 100% zekerheid zeggen. Op de productpagina zie je dat de smartcard en ontvanger afzonderlijk aangekocht kunnen zijn, dus die lijken mij niet perse gekoppeld aan elkaar.
Laatst gewijzigd door TomG op 21 jun 2012, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

4,95 euro/maand was een betere prijs geweest voor dit "aanbod" ...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Gemiste kans, misschien voor een paar euro per maand als CAM/smartcard voor de bestaande klanten, de 2e tv zonder kabel. Gewoon al extratje. Maar als product stand alone ?

Ik stel me vragen, we kunnen hopen dat de gecertifieerde hardware er ook is als CAM + smartcard maar soit ik geloof er niet echt in.
fiberweazel
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

TomG schreef:
Tim.Bracquez schreef:En je 2de tv ook zoveel betalen?

Blijf dan maar mooi bij analoog... Voldoende hier

Via de ether kan je al aantal jaar geen analoge kanalen meer ontvangen...

fiberweazel schreef:Het zal enkel te bekijken zijn met een gecerficeerde ontvanger van Telenet.

Je zal het aanbod dus niet kunnen bekijken op een andere ontvanger (zelfde codering als op kabel zie ik, net gecheckt met een DVB-T ontvanger, dus zelfde systeem als via kabel waarschijnlijk...)

Dat kunnen we nu nog niet met 100% zekerheid zeggen. Op de productpagina zie je dat de smartcard en ontvanger afzonderlijk aangekocht kunnen zijn, dus die lijken mij niet perse gekoppeld aan elkaar.


Mijn DVB-T ontvanger zegt dat de codering "Kudelski SA" is, dus vermoed Nagravision.
In dat geval kan dat toch niet?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VOiD schreef:De vraag is of je eender welke decoder zal kunnen gebruiken en wat een 'gecertifieerde decoder' is.

Oei, wat een moeilijke woorden gebruikt Telenet toch allemaal. Ik snap er niets van. :oops:

Heb ik trouwens pech dat m'n microgolfoven niet gecertificeerd is voor de diepvriesmaaltijden uit den Aldi. :twisted:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

@raf1

Eigenlijk maakt het ook niets uit. Voor welke doelgroep is dit aanbod interessant ? Quasi geen enkele volgens mij...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

ze mogen het nu al houden, hun brol... man man, wat stelt dat bedrijf uit Mechelen me toch telkens weer teleur.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dit is een spookproduct omdat Norkring z'n DVB-T-licentie zou kunnen verliezen als er geen commercieel aanbod kwam.
Kostprijs voor dit tiental reclamezenders is 267 euro, onmiddellijk te betalen wellicht want... "je krijgt een jaarlijkse aanrekening"
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Om digitale televisie te kijken via antenne heeft de klant geen kabel of satelliet nodig. Een Teletenne smartcard en speciale kit met een kleine binnenhuisantenne en een door Teletenne gecertificeerde decoder volstaan. Deze zijn vanaf 2 juli te verkrijgen bij een Telenet Center, Telenet Shop, Belcompany of SmartSpot. De prijs voor deze toolkit is €129. De decoder is niet interactief en bevat geen harde schijf. Het is bijgevolg niet mogelijk om programma's op te nemen of te bestellen. De decoder is aansluitbaar op eender welk televisietoestel met scart-of HDMI-uitgang.


Dus een simpele DVB-T(2?) ontvanger met HDMI uitgang. Niets meer dan dat. Dan is 129 euro zeer prijzig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hardyscript schreef: Dan zullen mensen dit wel nemen. 138 per jaar (geen kabelkost erbij) is goedkoper.


Hopelijk besef je dat je die 138 euro gewoon moet vergelijken met de kabelkost (zoewel bij kabel als Teletenne is geen hardware inbegrepen).

De kabel betaal je amper enkele eurootjes meer en je aanbod is véél groter ! Dit is dus gewoon mega overpriced !
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Wat een grap ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Het had iets mooi kunnen worden, maar dan moest je er maar bij bedenken dat het van Telenet kwam en dan kon je dus ook weer verwachten dat het gene vette zou zijn. Voor 10,9 euro per maand heb je TVV, een pak meer zenders en goedkoper :| Het is duidelijk dat ze dit gewoon invoeren om de licentie te mogen behouden, ze willen zo min mogelijk klanten hierop. + bij TVV kan je wel opnemen.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Heel wat televisies die in de voorbije jaren werden verkocht beschikken over een ingebouwde DVB-T-tuner. Die kan echter niet gebruikt worden. Een aparte Telenet-decoder blijft een vereiste.

Nochtans is het in Nederland bij Digitenne wel mogelijk om gecodeerde DVB-T-uitzendingen rechtstreeks op een compatibele tv te bekijken. Daarvoor verkoopt KPN een smartcard-adapter die in een sleuf op de televisie past. Technisch lijkt er geen reden waarom dit niet in België zou kunnen.

“Op dit moment hebben we gekozen voor een gecertificeerde decoder”, zegt Telenet-woordvoerder Coenjaerts. “Maar als de vraag van de klanten voldoende groot is, willen we ook bekijken of er via andere manieren kan worden gewerkt.” Een gelijkaardig geluid maakt Telenet overigens ook als er gevraagd wordt naar de mogelijkheid om tv’s met ingebouwde DVB-C-tuners rechtstreeks met het digitaal televisie-aanbod van Telenet te gebruiken, zonder digicorder.

http://www.zdnet.be/news/140724/telenet ... -de-ether/

Ik zag iemand op Twitter dit doen: https://twitter.com/awmnt/status/215795314374881280
@Charlotte: Bij deze mijn vraag naar gebruik van DVB-C- en DVB-T-standaarden.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

viewtopic.php?f=102&t=32355&p=439351#p439351

Lopende petitie wat aangepast door ook DVB-T in het introtekstje op te nemen.
Dus hier alvast 286 mensen die opteren voor een vrije hardwarekeuze
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Dit is een spookproduct omdat Norkring z'n DVB-T-licentie zou kunnen verliezen als er geen commercieel aanbod kwam.
Kostprijs voor dit tiental reclamezenders is 267 euro, onmiddellijk te betalen wellicht want... "je krijgt een jaarlijkse aanrekening"

Als het klopt van die jaarlijkse aanrekening dan is dat nog maar eens een bewijs dat ze eigenlijk liever hebben dat niemand via die manier tv zou kijken.

Zo'n dienst (dvb-t ) zou eigenlijk juist perfect moeten te krijgen zijn voor korte perioden (vakanties in eigen land bv).

Enfin, ze hebben gedaan wat we van hen mochten verwachten ... niemand kan ze nog verwijten dat ze hun licenties voor de frequenties niet gebruiken.
En een goedkoop maar deftig dvb-t aanbod zoals in Nederland is nu zeker niet meer mogelijk zolang Telenet dit schertsprodukt mag 'leveren'.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Telenet heeft beloofd dat de prijs hetzelfde blijft als de zenders van de VMMA er bij komen ... hm
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Met nadruk op ALS :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Gewoon belachelijk!
Ik heb scarlet one en ik dacht (naïef als ik was natuurlijk) misschien komt telenet met iets basic maar wel goedkoop af waardoor ik mijn tv-abbo kon opzeggen. Niet dus! Het komt zelfs duurder uit dan wat ik nu betaal! Ik betaal nu €11/maand aan tv bij scarlet voor iets veeeeeel beter dan dit.
Dus het is duidelijk welk spelletje telenet aan het spelen is. En het is in hun eigen nadeel, want nu word ik geen klant (wat bij een prijs van bv €8 wel het geval zou zijn).
Ik ben op dit moment een gefrustreerde consument.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dus voor 3€ minder per maand zou jij tevreden zijn met +-7x minder zenders, geen HD en een decoder willen aanschaffen voor 129€ die niet interactief is en waar je zelfs niet mee kan opnemen (en die je bij een defect zelf mag vervangen) ? :bang:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zo zie je maar weer hoe een koe een haas vangt, of... digitale tv voor dummies!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Het gaat er mij om dat die €8 zowat het max zou zijn. Voor mij is het belangrijk dat ik gewoon minder betaal per maand voor iets wat ik amper gebruik. Ik kijk raar of zelden naar iets anders dan vrt. Dan vind ik 11.5 nogal veel. Die decoder zal niet snel stukgaan hier.
Laatst gewijzigd door punk op 21 jun 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

@punk

VRT is vandaag gewoon gratis via DVB-T. Daarvoor moet je gene Teletenne nemen.

Ik vermoed dat WeepeeTV het Telenet aanbod compleet belachelijk gaat maken...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Weet ik. Maar ik ben niet de enige die hier woont. Ik heb 4 kinderen onder de 4 jaar. Dus bv die studio100-tv zou een zegen zijn.
Al die interactiviteit heb ik echt niet noodzakelijk nodig. Net zoals tientallen zenders.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Teletenne zal 11,50 euro per maand kosten voor 13 zenders,


De doelgroep hiervan zijn mensen die ergens op een camping willen TV kijken. En mogelijk ook zot om €11,5 aan 13 zenders te betalen. Met een jaarcontract aan hun been. En dan nog eens 129 euro voor een ontvanger. :bang: Moet je weten dat een usb stickje voor dit type van ontvangst een kleine 50 Euro kost.
Overpriced is het zeker.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@void

voor weepee, just wait and see...

@punk

daar heb je een punt, bijgevolg verkies ik TVV voor ca 132,00 €/jaar, en alles te bedienen met één afstandsbediening: FTA zenders, VRT zenders én TVV zenders!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lol, meteen voor n jaar betalen, kijkt ge minder dan storten ze het wel eens terug...
Artikel in Het Laatste Nieuws: (hopelijk wat leesbaar met die tapatalk upload)
Afbeelding
Bijlagen
ImageUploadedByTapatalk1340330356.714251.jpg
(185.88 KiB) Nog niet gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb zo'n vermoeden dat TN de prijs veel te hoog heeft gezet om na een jaar te kunnen zeggen... zie je wel, niemand heeft interesse in DVB-T (dus we stoppen ermee, en geef ons dat spectrum maar voor 4G).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

te hoog ? dit is toch het goedkoopste aanbod op de vlaamse markt ?

Had men dit met vrije hardware gedaan aan deze prijs, dan had iedereen een gat in de lucht gesprongen.
Laatst gewijzigd door iceke op 22 jun 2012, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Het goedkoopste aanbod op de Vlaamse markt is volledig gratis. De VRT zenders zitten gratis op DVB-T en op satteliet zijn ook honderden (duizenden) gratis zenders.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

iceke schreef:te hoog ? dit is toch het goedkoopste aanbod op de vlaamse markt ?


Tuurlijk
Ik ga een bedrijf oprichten om de concurrentie aan te gaan.
Mijn aanbod: €10 voor 5 zenders (Eén, Canvas, Op12, TVE, tv katmandu,)... Settopbox van slechts €100 en activatie van €25.
En bovendien zal het BIPT en de telecomwaakhonden ook content zijn dat er concurrentie is...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, vooral tv katmandu lijkt mij tof... en, met ca 132,00 €/jaar, blijft TVV toch goedkoper dan teledummie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
balaban2
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011, 20:47

Geen frans zenders in Brussel????? :-( Dus geen franstalige klanten in Brussel...
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Momenteel dvb-t met een usb-stickje van €15 en een antenne van €20. Komt binnen op linux server-pc en vrt mux wordt via vlc gedemuxed en gestreamed naar het netwerk. Iedereen kan op het netwerk, of via internet als ik die poorten unblock, dus naar om het even welke zender uit de mux kijken. De enige extra zender die ze aanbieden die ms interessant kan worden olv Woestijnvis is vt4. Duur gevangenisje dat ze aanbieden... lijkt wel een apple product.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

balaban2 schreef:Geen frans zenders in Brussel????? :-(


TELE BRUXELLES wordt FTA uitgezonden en is tot in Herent te ontvangen. En in (sommige delen van) Brussel zijn de FTA zenders van de RTBF ook wel te onvagen.

Wie op elk moment wil weten wat er bij mij in de lucht hangt van zenders, kan kijken op dvbt.depeje.net. Elke nacht om 5 uur wordt de ether gescanned.
potter2
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:21

Njam is FTA , enjoy :-D
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Wordt EEN en Canvas ook nog eens (FTA??) op de masten van Norkring uitgezonden?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wordt EEN en Canvas ook nog eens (FTA??) op de masten van Norkring uitgezonden?

Ze worden encrypted doorgestuurd via de Telenet mux op Norkring, wat dus belachelijk is, want daarmee pakken ze nog meer bandbreedte in.
Moest het nu nog EEN HD en Canvas HD en Ketnet HD zijn... dat zou de zaak al anders maken!

Nu belooft Telenet 13 zenders, maar je betaalt eigenlijk maar voor 10.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”