Youtube onbruikbaar 's avonds en in weekend
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Sinds Belgacom met de Internet Overal formules gestart is, en dus alle klanten maximaal 30Mbps download heeft ( voor wie een goeie VDSL2 lijn heeft ), loopt Youtube 's avonds na 18 uur en in de weekends voor geen meter meer hier.
Ik zit op een 30/6 profiel: overdag geen problemen met Youtube, zowel rechtstreeks van de Youtube servers als via de cache van Belgacom.
Eens 18 uur lukt laden van een 720P video rechstreeks van Youtube al niet meer: ik heb dan nog een snelheid van zo'n 3Mbps.
Later op de avond, na 20uur, is dit nog slechts 1 Mbps en kan je niks meer afspelen, zelfs niet meer op 480p als het nog niet in de cache van Belgacom zit.
Video's die WEL reeds in de cache zitten, cache.googlevideo.com of van een static Belgacom IP komen, kan ik altijd afspelen en lopen binnen tegen bijna 28 Mbps.
Het youtube probleem is dagelijks te reproduceren: iedere avond dezelfde miserie.
Ik vind dit echt frustrerend omdat ik nog voor een dure Internet Favorite lijn betaal ook.
Snelheden naar enkele Youtube servers op 5/6 omstreeks 21u10:
IP: 74.125.218.146 ( California, Mountain View ) - 1 Mbps
IP: 74.125.218.245 ( California, Mountain View ) - 780 Kbps
IP: 74.125.99.71 ( California, Mountain View ) - 1 Mbps
Of je nu 720P of 1080P neemt maakt niet uit: loopt voor geen meter.
Een speedtest naar California geeft volgend resultaat:
Niet echt om naar huis over te schrijven maar toch beter dan van de Youtube servers.
Stoppen van het downloaden van de video of van kwaliteit wisselen, wat verder in de clip gaan helpen allemaal niks.
Een trukje dat meestal werkt is de refresh button te gebruiken van de browser ( IE8 of Firefox maakt geen verschil ): dan download de clip opeens van cache.googlevideo.com, de Belgacom cache dus tegen quasi de volle snelheid van mijn lijn.
De clips die ik ter test gebruikt heb zijn frequent bekeken clips, >50.000 hits en minder dan 1 jaar oud. Clips met maar enkele honderd hits krijg ik meestal met deze truuk zelf niet aan de praat.
Wat is hier nu het probleem ? Is er een probleem met de Belgacom Cache van Youtube, zijn de servers van Youtube zelf overbelast of is de capaciteit van Belgacom naar de USA onvoldoende nu iedereen lekker aan 30 Mbps kan downloaden ?
Ik ben al minstens 4 jaar klant bij Belgacom en heb dit probleem voor hun nieuw "Internet Overal" met verhoging van de downloadsnelheid van de goedkopere abonnementen nooit niet gehad. Ik denk dat hun netwerk naar de USA/Youtube overbelast is.
Wie zit met hetzelfde probleem ?
Graag wat feedback maar enkel snelheden vergelijken als je rechtstreeks van Youtube afspeelt, niet via de Belgacom cache.
MvG,
Nico
Ik zit op een 30/6 profiel: overdag geen problemen met Youtube, zowel rechtstreeks van de Youtube servers als via de cache van Belgacom.
Eens 18 uur lukt laden van een 720P video rechstreeks van Youtube al niet meer: ik heb dan nog een snelheid van zo'n 3Mbps.
Later op de avond, na 20uur, is dit nog slechts 1 Mbps en kan je niks meer afspelen, zelfs niet meer op 480p als het nog niet in de cache van Belgacom zit.
Video's die WEL reeds in de cache zitten, cache.googlevideo.com of van een static Belgacom IP komen, kan ik altijd afspelen en lopen binnen tegen bijna 28 Mbps.
Het youtube probleem is dagelijks te reproduceren: iedere avond dezelfde miserie.
Ik vind dit echt frustrerend omdat ik nog voor een dure Internet Favorite lijn betaal ook.
Snelheden naar enkele Youtube servers op 5/6 omstreeks 21u10:
IP: 74.125.218.146 ( California, Mountain View ) - 1 Mbps
IP: 74.125.218.245 ( California, Mountain View ) - 780 Kbps
IP: 74.125.99.71 ( California, Mountain View ) - 1 Mbps
Of je nu 720P of 1080P neemt maakt niet uit: loopt voor geen meter.
Een speedtest naar California geeft volgend resultaat:
Niet echt om naar huis over te schrijven maar toch beter dan van de Youtube servers.
Stoppen van het downloaden van de video of van kwaliteit wisselen, wat verder in de clip gaan helpen allemaal niks.
Een trukje dat meestal werkt is de refresh button te gebruiken van de browser ( IE8 of Firefox maakt geen verschil ): dan download de clip opeens van cache.googlevideo.com, de Belgacom cache dus tegen quasi de volle snelheid van mijn lijn.
De clips die ik ter test gebruikt heb zijn frequent bekeken clips, >50.000 hits en minder dan 1 jaar oud. Clips met maar enkele honderd hits krijg ik meestal met deze truuk zelf niet aan de praat.
Wat is hier nu het probleem ? Is er een probleem met de Belgacom Cache van Youtube, zijn de servers van Youtube zelf overbelast of is de capaciteit van Belgacom naar de USA onvoldoende nu iedereen lekker aan 30 Mbps kan downloaden ?
Ik ben al minstens 4 jaar klant bij Belgacom en heb dit probleem voor hun nieuw "Internet Overal" met verhoging van de downloadsnelheid van de goedkopere abonnementen nooit niet gehad. Ik denk dat hun netwerk naar de USA/Youtube overbelast is.
Wie zit met hetzelfde probleem ?
Graag wat feedback maar enkel snelheden vergelijken als je rechtstreeks van Youtube afspeelt, niet via de Belgacom cache.
MvG,
Nico
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hier werkt Youtube perfect via EDPnet (op een 50/6 verbinding). Juist ook getest bij mijn ouders en bij een vereniging : werkt idem dito perfect, zowel op een 16.5/2mbit verbinding als een 50/6 verbinding van Belgacom...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik merk hier anders toch wel het fenomeen dat Nico beschrijft. HD filmpje komt niet binnen tot je even wacht en refresht zodat het uit de Belgacom cache komt en dan loopt het als een speer.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Geen problemen merkbaar hier.
Bij mij gaat het zelfs sneller dan vroeger.
Bij mij gaat het zelfs sneller dan vroeger.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zou mij verwonderen mocht dit gaan via bnix/ams-ix peers. Denk eerder aan transit dan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Het lijkt mij duidelijk een Belgacom probleem aangezien gebruikers van EDPNet wel van Youtube in HD kunnen streamen op hetzelfde tijdstip.
Nu in de voormiddag, 6/6 om 9u20 loopt alles weer normaal. Ik speel nu een 1080P clip af rechtstreeks van de Youtube server met IP 173.194.18.208 tegen 27 Mbps.
Ik ben er wel 100% zeker van dat ik dit vanavond eens 18-19 uur wel kan vergeten. Vandaag moet ik zelf niet meer wachten tot 's avonds: op woensdag heb je het probleem meestal al vanaf 15 uur.
De snelheid naar CA, USA overdag ook een stuk hoger dan tijdens de piekuren en de weekends.
Ik hoop dat Belgacom meeleest en dit probleem oplost. Hebben ze niet genoeg capaciteit, dan moeten ze maar bijkopen.
Ik vond het van de 1e dag al een slecht idee van alle Internet abonnementen dezelfde downloadsnelheid te geven.
Ongezien en strategisch zeer dom als je het mij vraagt: geen enkele andere provider doet dit !
Nico
Nu in de voormiddag, 6/6 om 9u20 loopt alles weer normaal. Ik speel nu een 1080P clip af rechtstreeks van de Youtube server met IP 173.194.18.208 tegen 27 Mbps.
Ik ben er wel 100% zeker van dat ik dit vanavond eens 18-19 uur wel kan vergeten. Vandaag moet ik zelf niet meer wachten tot 's avonds: op woensdag heb je het probleem meestal al vanaf 15 uur.
De snelheid naar CA, USA overdag ook een stuk hoger dan tijdens de piekuren en de weekends.
Ik hoop dat Belgacom meeleest en dit probleem oplost. Hebben ze niet genoeg capaciteit, dan moeten ze maar bijkopen.
Ik vond het van de 1e dag al een slecht idee van alle Internet abonnementen dezelfde downloadsnelheid te geven.
Ongezien en strategisch zeer dom als je het mij vraagt: geen enkele andere provider doet dit !
Nico
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben een tracert gedaan naar een Youtube IP: 173.194.18.208
Tracing route to 173.194.18.208 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 21 ms 21 ms 20 ms 1.78-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.78.
3 * * 23 ms 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.210]
4 * * * Request timed out.
5 23 ms 23 ms 23 ms bru-22-r5-t3-1.car.belbone.be [80.84.20.174]
6 33 ms 33 ms 33 ms 94.102.162.201 ( Zwitserland )
7 32 ms 33 ms 32 ms 94.102.162.208 ( Zwitserland )
8 32 ms 33 ms 32 ms 74.125.50.21 ( USA, CA, Mountain View )
9 32 ms 32 ms 32 ms 209.85.240.63
10 33 ms 66 ms 33 ms 209.85.253.196
11 55 ms 34 ms 50 ms 209.85.243.33
12 39 ms 39 ms 40 ms 209.85.241.229
13 39 ms 39 ms 39 ms 72.14.239.63
14 40 ms 39 ms 71 ms 72.14.238.45
15 39 ms 40 ms 40 ms 66.249.95.1
16 40 ms 40 ms 40 ms 173.194.18.208
------------------------
Blijkbaar loopt de verbinding via Zwitserland en zo direct naar USA, CA
Tracing route to 173.194.18.208 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 21 ms 21 ms 20 ms 1.78-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.78.
3 * * 23 ms 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.210]
4 * * * Request timed out.
5 23 ms 23 ms 23 ms bru-22-r5-t3-1.car.belbone.be [80.84.20.174]
6 33 ms 33 ms 33 ms 94.102.162.201 ( Zwitserland )
7 32 ms 33 ms 32 ms 94.102.162.208 ( Zwitserland )
8 32 ms 33 ms 32 ms 74.125.50.21 ( USA, CA, Mountain View )
9 32 ms 32 ms 32 ms 209.85.240.63
10 33 ms 66 ms 33 ms 209.85.253.196
11 55 ms 34 ms 50 ms 209.85.243.33
12 39 ms 39 ms 40 ms 209.85.241.229
13 39 ms 39 ms 39 ms 72.14.239.63
14 40 ms 39 ms 71 ms 72.14.238.45
15 39 ms 40 ms 40 ms 66.249.95.1
16 40 ms 40 ms 40 ms 173.194.18.208
------------------------
Blijkbaar loopt de verbinding via Zwitserland en zo direct naar USA, CA
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Met WeePee VDSL2
1 5 ms 7 ms 4 ms 10.101.0.1
2 19 ms 19 ms 22 ms 217.145.41.145
3 22 ms 27 ms 24 ms 10.253.1.74
4 27 ms 26 ms 27 ms br2-bru3.waldc.net [84.17.128.241]
5 22 ms 42 ms 25 ms xe-0-1-0-65.bru20.ip4.tinet.net [77.67.72.177]
6 31 ms 29 ms 30 ms xe-5-0-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.186.201]
7 34 ms 27 ms 26 ms as15169.ip4.tinet.net [77.67.73.50]
8 27 ms 31 ms 28 ms 209.85.248.92
9 29 ms 30 ms 27 ms 209.85.255.60
10 68 ms 33 ms 34 ms 209.85.241.227
11 154 ms 86 ms 34 ms 72.14.239.63
12 33 ms 33 ms 35 ms 72.14.238.97
13 36 ms 36 ms 40 ms 66.249.95.1
14 39 ms 35 ms 33 ms 173.194.18.208
1 5 ms 7 ms 4 ms 10.101.0.1
2 19 ms 19 ms 22 ms 217.145.41.145
3 22 ms 27 ms 24 ms 10.253.1.74
4 27 ms 26 ms 27 ms br2-bru3.waldc.net [84.17.128.241]
5 22 ms 42 ms 25 ms xe-0-1-0-65.bru20.ip4.tinet.net [77.67.72.177]
6 31 ms 29 ms 30 ms xe-5-0-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.186.201]
7 34 ms 27 ms 26 ms as15169.ip4.tinet.net [77.67.73.50]
8 27 ms 31 ms 28 ms 209.85.248.92
9 29 ms 30 ms 27 ms 209.85.255.60
10 68 ms 33 ms 34 ms 209.85.241.227
11 154 ms 86 ms 34 ms 72.14.239.63
12 33 ms 33 ms 35 ms 72.14.238.97
13 36 ms 36 ms 40 ms 66.249.95.1
14 39 ms 35 ms 33 ms 173.194.18.208
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 17 keer
ik heb er soms ook last van... zelfs bij 240p ! nu is alles weer tip top.
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Traceroute vanaf EDPnet
[root@v01 ~]# traceroute 173.194.18.208
traceroute to 173.194.18.208 (173.194.18.208), 30 hops max, 60 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.979 ms 19.986 ms 20.206 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 20.459 ms 20.513 ms 20.444 ms
3 router02.bruix.be.edpnet.net (212.71.1.62) 22.107 ms 22.105 ms 21.779 ms
4 google.franceix.net (193.105.232.2) 34.317 ms 34.335 ms 34.420 ms
5 72.14.238.234 (72.14.238.234) 51.397 ms 72.14.238.228 (72.14.238.228) 34.590 ms 34.622 ms
6 72.14.235.16 (72.14.235.16) 38.069 ms 72.14.235.14 (72.14.235.14) 37.118 ms 37.105 ms
7 72.14.239.61 (72.14.239.61) 37.524 ms 72.14.239.63 (72.14.239.63) 38.049 ms 72.14.236.69 (72.14.236.69) 38.479 ms
8 72.14.238.97 (72.14.238.97) 39.445 ms 39.870 ms 72.14.238.47 (72.14.238.47) 40.614 ms
9 66.249.95.1 (66.249.95.1) 39.859 ms 40.300 ms 40.299 ms
10 173.194.18.208 (173.194.18.208) 40.780 ms 41.172 ms 41.056 ms
[root@v01 ~]# traceroute 173.194.18.208
traceroute to 173.194.18.208 (173.194.18.208), 30 hops max, 60 byte packets
1 bras05.sn.be.edpnet.net (213.219.132.17) 19.979 ms 19.986 ms 20.206 ms
2 212.71.17.1.res.static.edpnet.net (212.71.17.1) 20.459 ms 20.513 ms 20.444 ms
3 router02.bruix.be.edpnet.net (212.71.1.62) 22.107 ms 22.105 ms 21.779 ms
4 google.franceix.net (193.105.232.2) 34.317 ms 34.335 ms 34.420 ms
5 72.14.238.234 (72.14.238.234) 51.397 ms 72.14.238.228 (72.14.238.228) 34.590 ms 34.622 ms
6 72.14.235.16 (72.14.235.16) 38.069 ms 72.14.235.14 (72.14.235.14) 37.118 ms 37.105 ms
7 72.14.239.61 (72.14.239.61) 37.524 ms 72.14.239.63 (72.14.239.63) 38.049 ms 72.14.236.69 (72.14.236.69) 38.479 ms
8 72.14.238.97 (72.14.238.97) 39.445 ms 39.870 ms 72.14.238.47 (72.14.238.47) 40.614 ms
9 66.249.95.1 (66.249.95.1) 39.859 ms 40.300 ms 40.299 ms
10 173.194.18.208 (173.194.18.208) 40.780 ms 41.172 ms 41.056 ms
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik heb hier ook vdsl (edp) 16.5/10
Er draait hier 24/7 een server op die toch wel heel de tijd > 1MB/s doet. Nooit problemen mee, daarnaast zit ik soms nog wat youtube e.d. te doen.
Ik herinner mij gelijk aardige problemen van telenet gebruikers een tijdje terug, het zou zijn opgelost nadat youtube/google een extra lijntje naar telenet had gelegd van hun locatie in bergen.
Er draait hier 24/7 een server op die toch wel heel de tijd > 1MB/s doet. Nooit problemen mee, daarnaast zit ik soms nog wat youtube e.d. te doen.
Ik herinner mij gelijk aardige problemen van telenet gebruikers een tijdje terug, het zou zijn opgelost nadat youtube/google een extra lijntje naar telenet had gelegd van hun locatie in bergen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Het is vooral het tijdstip dat belangrijk is.
Buiten de piekuren heb ik bij Belgacom ook geen enkel probleem. Het is maar 's avonds + in de weekends dat de problemen beginnen.
Er moet ook duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen een clip die reeds in de Cache van Belgacom zit of die rechtstreeks van Youtube moet komen.
Als ze al in de Cache zit is er geen probleem, zelfs in de piekuren niet.
's avonds vanaf 18-20 uur stuikt de snelheid van Youtube helemaal in elkaar en wordt het quasi onbruikbaar om nog clips te streamen die niet in de Cache zitten.
Je ziet ook in mijn Speedtests naar CA, USA in voorgaande postings dat 's avonds de snelheid maar de helft is van overdag. En dit is dan niet specifiek naar Youtube maar gewoon naar een Speedtest server in CA, USA.
Belgacom heeft volgens mij een capaciteitsprobleem naar de USA.
Ik merk uit de antwoorden tot nu toe op dat EDPNet dit probleem niet heeft.
Kunnen EDPNet gebruikers eens enkele snelheden posten, 's avonds na 19 uur, bij afspelen van een Youtube 1080P video ?
Nico
Buiten de piekuren heb ik bij Belgacom ook geen enkel probleem. Het is maar 's avonds + in de weekends dat de problemen beginnen.
Er moet ook duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen een clip die reeds in de Cache van Belgacom zit of die rechtstreeks van Youtube moet komen.
Als ze al in de Cache zit is er geen probleem, zelfs in de piekuren niet.
's avonds vanaf 18-20 uur stuikt de snelheid van Youtube helemaal in elkaar en wordt het quasi onbruikbaar om nog clips te streamen die niet in de Cache zitten.
Je ziet ook in mijn Speedtests naar CA, USA in voorgaande postings dat 's avonds de snelheid maar de helft is van overdag. En dit is dan niet specifiek naar Youtube maar gewoon naar een Speedtest server in CA, USA.
Belgacom heeft volgens mij een capaciteitsprobleem naar de USA.
Ik merk uit de antwoorden tot nu toe op dat EDPNet dit probleem niet heeft.
Kunnen EDPNet gebruikers eens enkele snelheden posten, 's avonds na 19 uur, bij afspelen van een Youtube 1080P video ?
Nico
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Het is hier opnieuw prijs bij Belgacom. Ik heb nu nog Amper 1 Mbps naar de Youtube servers en kan niks meer afspelen wat nog niet in de Belgacom cache zit.
IP's Youtube servers:
- 173.194.62.180 ( Clip 6 maanden oud, 100.000 keer bekeken )
- 173.194.18.202 ( clip 7 maanden oud, 40.000 keer bekeken )
- 173.194.62.178 ( 5 maanden oud, 110.000 vieuws )
Het heeft weinig zin dat ik Url's van de clips zelf post aangezien ze na 1x aanklikken toch automatisch naar de cache van Belgacom gedownload worden.
Vandaag ging het redelijk tot rond 19u, daarna is alles opnieuw ineengestuikt
Een Speedtest naar bvb Frankrijk geeft goede waarden maar daar zit het probleem niet. Naar de USA is een heel ander verhaal, zie maar zelf:
IP's Youtube servers:
- 173.194.62.180 ( Clip 6 maanden oud, 100.000 keer bekeken )
- 173.194.18.202 ( clip 7 maanden oud, 40.000 keer bekeken )
- 173.194.62.178 ( 5 maanden oud, 110.000 vieuws )
Het heeft weinig zin dat ik Url's van de clips zelf post aangezien ze na 1x aanklikken toch automatisch naar de cache van Belgacom gedownload worden.
Vandaag ging het redelijk tot rond 19u, daarna is alles opnieuw ineengestuikt
Een Speedtest naar bvb Frankrijk geeft goede waarden maar daar zit het probleem niet. Naar de USA is een heel ander verhaal, zie maar zelf:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Speedtest naar US is 100% normaal dat het traag is. Heel Europa maakt gebruikt van dat mieserig stukje glasvezel.
Hier een testje van Telenet:
Kun je soms links posten van trage streams, wil ik hier eens proberen...
Trouwens: tussen Europa en VS, heb je ook VS-VS, naar NY bv:
Hier een testje van Telenet:
Kun je soms links posten van trage streams, wil ik hier eens proberen...
Trouwens: tussen Europa en VS, heb je ook VS-VS, naar NY bv:
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Vijf minuten gekeken via een ScarletVDSL-verbinding en geen haperingen gemerkt.
Dus het is geen algemeen provider-onafhankelijk probleem.
Dit is mijn snelheid op dit moment naar Amerika (of toch Los Angeles)
Dus het is geen algemeen provider-onafhankelijk probleem.
Dit is mijn snelheid op dit moment naar Amerika (of toch Los Angeles)
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
De stream werkt maar ik zie dat deze binnenloopt via een Static IP van Belgacom ( zie trace ) , dus vanuit de youtube Cache.
Live streams kan men ook cachen zoals alle andere video's met bvb enkele seconden of minuten vertraging.
De stream komt binnen via IP 194.78.99.166
>tracert 194.78.99.166
Tracing route to 166.99-78-194.adsl-static.isp.belgacom.be [194.78.99.166]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms http://www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 57 ms 21 ms 21 ms 1.78-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.78.
1]
3 112 ms 125 ms 23 ms 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1
83.241.210]
4 24 ms 23 ms 23 ms lag-23-1000.ibrmar2.isp.belgacom.be [91.183.246.
149]
5 24 ms 23 ms 23 ms lag-20-1000.idrmar1.isp.belgacom.be [91.183.246.
136]
6 31 ms 33 ms 28 ms 166.99-78-194.adsl-static.isp.belgacom.be [194.7
8.99.166]
Trace complete.
Dus het is normaal dat de stream werkt voor alle users van Scarlet en Belgacom nadat 1 user hem heeft gebruikt, hij loopt via de Cache van Belgacom, de trace bewijst dit. Voor zover ik weet gebruikt Scarlet ook de Youtube Cache van Belgacom, waarschijnlijk zelfs hetzelfde netwerk.
Live streams kan men ook cachen zoals alle andere video's met bvb enkele seconden of minuten vertraging.
De stream komt binnen via IP 194.78.99.166
>tracert 194.78.99.166
Tracing route to 166.99-78-194.adsl-static.isp.belgacom.be [194.78.99.166]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms http://www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 57 ms 21 ms 21 ms 1.78-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.78.
1]
3 112 ms 125 ms 23 ms 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1
83.241.210]
4 24 ms 23 ms 23 ms lag-23-1000.ibrmar2.isp.belgacom.be [91.183.246.
149]
5 24 ms 23 ms 23 ms lag-20-1000.idrmar1.isp.belgacom.be [91.183.246.
136]
6 31 ms 33 ms 28 ms 166.99-78-194.adsl-static.isp.belgacom.be [194.7
8.99.166]
Trace complete.
Dus het is normaal dat de stream werkt voor alle users van Scarlet en Belgacom nadat 1 user hem heeft gebruikt, hij loopt via de Cache van Belgacom, de trace bewijst dit. Voor zover ik weet gebruikt Scarlet ook de Youtube Cache van Belgacom, waarschijnlijk zelfs hetzelfde netwerk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Ja en toch af en toe een onderbreking (in mindere mate) (hoe check je het ip van de youtube server/belgacom cache)Dus het is normaal dat de stream werkt voor alle users van Scarlet en Belgacom nadat 1 user hem heeft gebruikt, hij loopt via de Cache van Belgacom, de trace bewijst dit. Voor zover ik weet gebruikt Scarlet ook de Youtube Cache van Belgacom, waarschijnlijk zelfs hetzelfde netwerk.
Zelfs de testvideo blokt heel de tijd in 720p
http://www.youtube.com/my_speed#
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Onder Windows 7:Ja en toch af en toe een onderbreking (in mindere mate) (hoe check je het ip van de youtube server/belgacom cache)
- Start de Task Manager via ALT-CRTL-DEL
- Ga naar de Tab Performance
- Klik op Resource Monitor
- Klik in deze applicatie op de tab Network
Zo kan je al je netwerkverbindingen zien incl de snelheid en het IP.
Voor wat betreft Youtube: als je bij afspelen van een video een Static IP van Belgacom of cache.googlevideo.com ziet als bron IP dan stream je van de Belgacom Cache.
Ik ben benieuwd naar de resultaten deze avond....
Wie kan, test dit even na 20 uur, met een Youtube clip die niet uit de Cache komt.
Nico
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Gisterenavond was het weer prijs. Het is een dagelijkse gewoonte geworden bij Belgacom dat Youtube niet meer werkt 's avonds ( tenzij je uit de cache afspeelt ).
Met de uitleg in mijn vorige posting kan iedereen met Windows 7 makkelijk zien van waar de stream afgespeeld wordt.
Ik zou het erg op prijs stellen als enkele forumleden vanavond na 20 uur eens kunnen testen wat dit geeft.
Ik zou graag wat feedback hebben van Belgacom, Scarlet en Edpnet gebruikers.
Heeft Telenet nu nog youtube problemen of is dit hetzelfde verhaal als bij Belgacom ? ( snel uit Cache, traag naar Youtube servers )
Met de uitleg in mijn vorige posting kan iedereen met Windows 7 makkelijk zien van waar de stream afgespeeld wordt.
Ik zou het erg op prijs stellen als enkele forumleden vanavond na 20 uur eens kunnen testen wat dit geeft.
Ik zou graag wat feedback hebben van Belgacom, Scarlet en Edpnet gebruikers.
Heeft Telenet nu nog youtube problemen of is dit hetzelfde verhaal als bij Belgacom ? ( snel uit Cache, traag naar Youtube servers )
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb vroeger vaak problemen gehad met algemeen snelheid van internet in de avond (met piek rond 19u30-20u), waarbij ik op sommige sites zelfs 15sec moest wachten om te laden!
Is het hier Youtube-specifiek probleem eigenlijk???
Is het hier Youtube-specifiek probleem eigenlijk???
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste forumgebruikers,
alvast bedankt voor het melden.
Onze ingenieurs hebben alles in het werk gesteld om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Gisteren zijn er acties ondernomen. Deze acties zouden een zichtbare verbetering moeten teweegbrengen. Het is wel nog mogelijk dat er vertragingen optreden. Indien dit het geval is, mogen jullie dit zeker laten weten.
Mvg
Eva van Belgacom
alvast bedankt voor het melden.
Onze ingenieurs hebben alles in het werk gesteld om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Gisteren zijn er acties ondernomen. Deze acties zouden een zichtbare verbetering moeten teweegbrengen. Het is wel nog mogelijk dat er vertragingen optreden. Indien dit het geval is, mogen jullie dit zeker laten weten.
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.