Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mattionline schreef: Betalen voor een limiet is in Nederland al lang verleden tijd en ik hoop dat we hier in België binnen 5 jaar ook niet meer over spreken.
In alle andere landen betaal je voor je snelheid (bandbreedte) en gebruikt men voor bijna elk abonnement een FUP.
Denk je dat je in Nederland altijd de volle beloofde snelheid krijgt ?
Overal wordt er "overgeboekt", het internet zou anders niet betaalbaar zijn. Providers betalen namelijk hun uplink naar Internet op basis van de maximale bandbreedte die ze kopen.

Het verschil met Nederland is wel dat deze overboeking tranpsarant is voor de klant. Je betaalt dus niet alleen in functie van de bandbreedte (zoals hierboven beweerd), maar ook naargelang de overboeking. Wil je een lagere overboekingsfactor, dan betaal je meer. Het duurste is dus overboekingsfactor 1: dan heb je constant 24/24 de beloofde snelheid.

Een consummenten abbo van 20 mbps (met overboekingsfactor 50), is goedkoper dan een business abbo van 20mbps (met overboekingsfactor 5), niettegenstaande beide "dezelfde" max. snelheid!
Lees eens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadsn ... verboeking: voor consummenten abbo's is een overboeking van 20-100 normaal!

Het probleem van Telenet is dus volgens mij niet zozeer het netwerk, maar de kost. Als ze hun grootverbruikers in de drukke periodes niet op smallband zouden zetten, dan moeten ze hun bandbreedte naar het Internet aanzienlijk verhogen (wegens de pieken) en dat kost hen (veel?) geld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

decat schreef:Ik heb maar 60 dus veel meer is er op dit ogenblik niet nodig.
Het zal nog wel even duren vooraleer dat Fibernet 60 naar 100 is gestegen.
Waarom zouden ze FiberNet 60 verhogen naar 100? Dit is een abbo dat niet meer aangeboden wordt.
Als FiberNet naar 60 mbps gaat, zal het waarschijnlijk FiberNet60 overbodig maken (en zullen klanten automatisch omgezet worden??)
Of wie het zelf wil, kan zich gratis laten omzetten naar Fibernet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Het verschil met Nederland is wel dat deze overboeking tranpsarant is voor de klant. Je betaalt dus niet alleen in functie van de bandbreedte (zoals hierboven beweerd), maar ook naargelang de overboeking. Wil je een lagere overboekingsfactor, dan betaal je meer. Het duurste is dus overboekingsfactor 1: dan heb je constant 24/24 de beloofde snelheid.

Een consummenten abbo van 20 mbps (met overboekingsfactor 50), is goedkoper dan een business abbo van 20mbps (met overboekingsfactor 5), niettegenstaande beide "dezelfde" max. snelheid
Ik wist niet dat dit zo was in Nederland. Lijkt mij een perfect eerlijk en transparant systeem. Waarom kiest Telenet hiervoor niet ipv die ergelijke telemeter en smalband?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Ik wist niet dat dit zo was in Nederland. Lijkt mij een perfect eerlijk en transparant systeem.
Ook in Nederland is dit niet zo volgens mij... anders moet men eens een link posten waar je de overboekingsfactor kan kiezen voor een consumenten abonnement (business abonnementen is zo ie zo een andere discussie... en prijs).
lucdec schreef:Waarom kiest Telenet hiervoor niet ipv die ergelijke telemeter en smalband?
Telenet heeft dat ook... neem je gewoon een business abonnement (en betaal ervoor) en je hebt ook geen smallband meer.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Bij mij is het ook sneller :banana:

Download Speed: 58537 kbps (7317.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3799 kbps (474.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms

Hopelijk doen ze binnenkort een aankondiging ivm de volumelimieten
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

philippe_d schreef: Waarom zouden ze FiberNet 60 verhogen naar 100? Dit is een abbo dat niet meer aangeboden wordt.
Als FiberNet naar 60 mbps gaat, zal het waarschijnlijk FiberNet60 overbodig maken (en zullen klanten automatisch omgezet worden??)
Of wie het zelf wil, kan zich gratis laten omzetten naar Fibernet.
Ik had 50 en ben nu naar 60 gegaan. :lol:
Als de huidige trend blijft aanhouden en Telenet wilt de dikste of langste blijven behouden zullen we ooit aan 100 geraken zeker? Wie weet wat de toekomst brengt?
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Eerlijk gezegd denk ik dat enkel de waargenomen snelheid gestegen is. Als een reactie tegen de klacht van test-aankoop. Ik denk niet dat de officiële specificaties en het volume zullen stijgen.
digishine
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Miss zouden ze het 30 mbps / 60 mbps / 120mbps doen ?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

SamuelDebruyn schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat enkel de waargenomen snelheid gestegen is. Als een reactie tegen de klacht van test-aankoop. Ik denk niet dat de officiële specificaties en het volume zullen stijgen.
Ik vrees ook dat dit een reactie was op test-aankoop maar hoop toch nog dat er een aankondiging komt. Hier kunnen ze alvast gemakkelijk allle abonnementen een FUP geven als je ziet hoeveel nodes er hier de laatste tijd zijn bijgekomen.
digishine schreef:Miss zouden ze het 30 mbps / 60 mbps / 120mbps doen ?
Basic internet en fibernet zullen wel een snelheidsverhoging krijgen aangezien ze steeds sneller willen zijn dan de concurrentie (lees: belgacom en Edpnet).
Op die 100mbps hebben ze geen concurrrentie dus de kans is klein dat er daar iets aan veranderd. Misschien de uploadsnelheid omhoog of de prijs omlaag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mattionline schreef:Ik vrees ook dat dit een reactie was op test-aankoop maar hoop toch nog dat er een aankondiging komt.
Je gelooft toch echt niet dat TN wakker ligt van TA.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wat maakt het de grote meute nu uit dat je voor 50€ kan downloaden aan 50 of 60 Mbps??
De grote meute maakt het uit dat je aan 50€ of aan 60€ kan downloaden aan 50 Mbps..
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Dafke schreef:Wat maakt het de grote meute nu uit dat je voor 50€ kan downloaden aan 50 of 60 Mbps??
De grote meute maakt het uit dat je aan 50€ of aan 60€ kan downloaden aan 50 Mbps..
Die 50 of 60Mbps maakt mij ook niet uit.
De uploadsnelheid daarentegen mocht wel omhoog, voordien duurde het soms lang om video's/foto's door te sturen.
Maar inderdaad, ook de prijs is een belangrijk gegeven :-D
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik denk het niet want dan zouden er meer kiezen om voor €23 te downloaden aan 20 mbit :angel:
De meute wil vooral snelheid "want ze hebben dat echt nodig" ...
... die ze dan niet (kunnen) gebruiken

Want als ze het dan toch gebruiken -> smallband

Ik zal de meute nooit snappen :roll:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vind de upload-snelheid wel super, iets waar Telenet al jaren op achterliep en grootste kritiek kreeg. 4Mbps is nu sneller dan het hoogste abonnement bij BGC. Dus daar hebben de tegenstaanders geen argument meer tegen..

Ik heb me trouwens proberen te informeren over de veranderingen, maar ze wouden niks kwijt. Ook al hoorde ik in hun stem dat ze wel van meer wisten. Vooral grappig dat ze me probeerden te overtuigen dat er niks veranderd is en dat ik snellere snelheden haal iets te maken heeft met mij, niet met Telenet :lol: (toppunt van ontkenning).
Denk dus dat ze het groots willen aankondigen, vorige keren had ik veel gemakkelijker de info.
Wat wel bevestigd werd door iedereen is dat er binnenkort een upgrade komt van snelheid+volume (zoals ze jaarlijks doen)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

duizend schreef: De meute wil vooral snelheid "want ze hebben dat echt nodig" ...
... die ze dan niet (kunnen) gebruiken

Want als ze het dan toch gebruiken -> smallband

Ik zal de meute nooit snappen :roll:
Abonnementen met meer datavolume zijn gekoppeld aan hogere snelheden bij telenet. Heb je meer volume nodig, dan heb je automatisch een hoge snelheid. Iets wat je later niet graag afgeeft. Overigens heb je nadien wel smalband wat te begrijpen valt voor coax netwerken, maar dat valt best goed mee voor mezelf.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

duizend schreef:Ik denk het niet want dan zouden er meer kiezen om voor €23 te downloaden aan 20 mbit :angel:
De meute wil vooral snelheid "want ze hebben dat echt nodig" ...
... die ze dan niet (kunnen) gebruiken

Want als ze het dan toch gebruiken -> smallband

Ik zal de meute nooit snappen :roll:
Dan behoor ik tot die meute.
Vroeger constant 9Mbit gehad en nu heb ik er 60, door powerlines helaas gecapped op 50.
Zoals Telenet vroeger zei, je bent het wachten niet meer gewoon. Als ik een bepaalde ROM voor de gsm wil downloaden (halve GB) en dat gaat traag zoek ik een andere mirror die sneller gaat, gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Veel verwende nesten ;)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Hier (Aalst) nu ook 56 tot 57 Mbps down en 3,7 à ,8 bij verschillende tests
Sele
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2007, 18:54

ik weet dat her hier eigenlijk niet hoord,maar ik heb een bussines m shake en ik haal nooit de max 50 Mbps die ik zou moeten halen,dit is een speedtest van telenet.
Last Result:
Download Speed: 36713 kbps (4589.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4701 kbps (587.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms
woensdag 30 mei 2012 9:04:30

nu heb ik wel gemekrt dat het met wifi nog minder snelheid heb,ook al zit er een dlink achter die ze hebben geinstaleerd van telenet uit,maar nu zit men pc online via de kabel in de pries(met zo een bakje)
is ook eerste keer dat ik bij telenet ben dus totaal geen ervaring mee.
nog eens sorry dat ik dit hier post want hoord hier totaal niet.

gtz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sele schreef:nu heb ik wel gemekrt dat het met wifi nog minder snelheid heb,ook al zit er een dlink achter die ze hebben geinstaleerd van telenet uit,maar nu zit men pc online via de kabel in de pries(met zo een bakje)
De enige correcte snelheidstest is je PC rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op je modem (en dan zal jij wel je snelheid halen).

WIFI en powerlines zijn gewoonweg niet geschikt voor hogere snelheden... ongeacht wie die plaatst.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volledig eens met r2504. Zet (tijdelijk?) je pc eens rechtstreeks met een UTP kabel op jouw modem en test dan nogmaals.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En zie ik daar een upload van 5Mbps? :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

In mijn handtekening mijn snelheid via WIFI..
Zit op ongeveer een 6 meter en 3 muren tussen.. FN50

Het gaat wel hoor!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Het gaat wel hoor!
Het kan... maar als jij dergelijke uitspraken gaat doen denken mensen dat het ALTIJD kan of moet en dat is absoluut niet waar.

Nogmaals, de enige correcte test is je PC rechstreeks aangesloten via UTP op je modem (dus zelfs zonder de switch van TN als die er nog is).
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Hier op Basic Internet (geen shake) haal ik via wifi op 2m van router dit: 27Mbps down en 2,5 upload :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat zal niet op de 2.4GHz band zijn ze :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

En waarom niet?
Ik haal zonder problemen een gemiddelde van 85 mbps gedurende een tijdsspanne van 24 uur via de 2,4GHz band.
Daadwerkelijke data overdracht wel te verstaan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het theroretische maximum op de 2.4GHz (G-band) is 54Mbit. In praktijk is dit véél lager daar deze band letterlijk overvol zit. Een betere frequentie is het 5GHz spectrum daarvoor. Zit belange niet vol en is sneller.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Het theroretische maximum op de 2.4GHz (G-band) is 54Mbit.
Euh... wireless N (met theoretische snelheden van 300 Mbps) is mogelijk in zowel de 2.4 als 5 GHz band.

Ik blijf het herhalen... alle specificaties voor wireless en powerline blijven THEORETISCHE cijfers (en op basis daarvan doe je geen testen) !
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zoals reeds gezegd, dit is wel mogelijk indien Router of access point en client perfect op elkaar afgesteld staan en er geen sprake is van storingen. Die situaties kan je eerder meemaken in een vrijstaand huis dan in rijwoningen, stad, ...

Maar de correcte manier om snelheden te meten van je internet is nog steeds rechtstreeks verbonden met de modem...

Nu eventjes terug on-topic.

Al Fibernet XL gebruikers met wijzigingen?
Everything that has a beginning has an end.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
krisken schreef:Het theroretische maximum op de 2.4GHz (G-band) is 54Mbit.
Euh... wireless N (met theoretische snelheden van 300 Mbps) is mogelijk in zowel de 2.4 als 5 GHz band.

Ik blijf het herhalen... alle specificaties voor wireless en powerline blijven THEORETISCHE cijfers (en op basis daarvan doe je geen testen) !
Hmmz juist, de N zit ook op de 2.4GHz. Was even mijn kop in weet-ik-veel-welk-land dat ik dacht dat dit enkel op 5GHz was.
Maar met je stelling ivm specificaties wireless/powerline geef ik je absoluut gelijk!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Op de vaste lijn is enkel mijn upload verhoogd ( na af en aanzetten modem met een 10 minuten ertussen)

Kannhet dat mijn uploadsnelheid op de computer lager ligt dan deze via de ipad. De telenet speedtest op de imac zit ik rond 3,74 upload terwijl ik op de ipad telkenmale kom tussen 5 en 6 , maar op de ipad is de downloadspeed dan weer kleiner dan op de imac

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bartman schreef:Kannhet dat mijn uploadsnelheid op de computer lager ligt dan deze via de ipad.
Dat lijkt mij raar... zeker de upload (de download kan soms verschillen als je een tragere PC hebt, maar bij 3 a 5 Mbps is dat geen issue).
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

.. tja, ze hebben nog voldoende schade in te halen wat betreft upload vs. download ratio. Het kan alleszins een stuk beter, bijvoorbeeld 1/4 (25Mpbs up) i.p.v. 1/20 (5Mbps up) bij de huidige fibernet xl - zou ook al wat geven...

Nu - als ze al eens met bijvoorbeeld 10Mbps up zouden starten en er voor zorgen dat hun smalband toch nog een beetje werkbaar blijft (e.g. je kan nog op een deftige manier mails afhalen etc.) : dat zou al een goed begin zijn (+ over langere termijn verder investeren in upgrades en verdere verkleining van de nodes en switch --> ftth) ...

Of nog beter: upstream omhoog en datalimieten, belachelijke meter-toestanden en erg eigenzinnige interpretaties van het woord "vrij" gewoon achterwege laten.
Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Jelly schreef:..........

Nu eventjes terug on-topic.

Al Fibernet XL gebruikers met wijzigingen?
Neen ik heb nog altijd geen wijziging gezien hier bij mij.
En reboot de moden elke dag een keer of 2 om zeker te zijn.

Had ook een mailtje naar den duco gestuurd en kreeg een antwoord terug van hem.
In de stijl van we blijven veranderen en verbeteren blablabla en we zijn beter dan de concurentie blablabla.
Volgens ispmonitor zijn wij nog de snelste blablabla.
Voor uw abbo zullen we ook nog wel eens bekijken in de toekomst blablabla.

Niet veel goed nieuws dus.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan je die mail zelf eens posten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik had ook een mail gestuurd naar Duco .

Vroeg meer volume voor basicinternet en een hogere smalbandsnelheid.

We praatten langs elkaar heen.

Kreeg geen antwoord op mijn vragen, Hij antwoordde dat hij zeer veel moest investeren, en dat het merendeel
van zijn klanten snelheid verkozen boven volume.

Na een vijftal mailsheen en weer haakte hij af en moest een andere stafmedewerker verder gaan (Herbert)
Deze zei dan dat ik nog wat geduld moest hebben. .....
Laatst gewijzigd door lucdec 30 mei 2012, 14:40, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Ik had ook een mail gestuurd naar Duco.
Ik denk niet dat het de bedoeling is voor dergelijke vragen het Duco adres te gebruiken... maar da's natuurlijk mijn persoonlijke mening. Het Duco adres is in princiepe het laatste redmiddel bij serieuse problemen (geen commerciele vragen dus)... als Charlotte het ook laat afweten. Indien iedereen voor "het minste" het betreffende adres gaat gebruiken gaat het nut ervan snel verdwijnen en heb je geen enkel kanaal meer.

Aangezien er rond deze snelheidsverhoging trouwens nog steeds geen officieel statement is lijkt het me voorbarig TN te bestoken met mails hierover.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik denk niet dat het de bedoeling is voor dergelijke vragen het Duco adres te gebruiken...
Toch wel hoor

Als er plots geswitched wordt van 20 naar 30 heb je toch als klant het recht om te weten wat eraan het gebeuren is.
Bij de helpdesk wist er niemand van niks, dus was Duco het laatste redmiddel.
Nu, Herbert, die bij Duco in copie stond
zei dat ik nog efkens moest geduld oefenen, dus er zal wel meer volume in de pipeline zitten. Hopelijk toch, anders verhuis ik naar Scarlet...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Da's onzin. De specificaties zijn zelfs nog niet aangekondigd, dan moet je de mail van duco ook niet gaan misbruiken. Waarom zouden ze jou iets meer vertellen dat de rest nog niet weet? Telenet is heel geheim over dit soort zaken en gaan ze zeker niet zomaar meedelen aan een klant die een e-mailadres misbruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”