Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Acemath schreef:En al dat gezever voor nieuwe klanten: Gratis dit en gratis dat. Dat ze eens iets doen voor langdurige klanten.
Waarom zou men moeite steken in klanten die iedere maand netjes betalen zonder morren ?
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d schreef:
Acemath schreef: En al dat gezever voor nieuwe klanten: Gratis dit en gratis dat. Dat ze eens iets doen voor langdurige klanten.
Je bent dus duidelijk heel slecht geïnformeerd.
Sedert Telenet de "transparantiebelofte" invoerde (zie de verschillende topics hierover) worden bestaande klanten absoluut niet in de kou gezet
  1. alle abbo wijzigingen zijn voortaan gratis voor bestaande klanten, nieuwe klanten zullen 50€ betalen.
  2. alle promoties zijn voortaan ook geldig voor bestaande klanten
  3. langdurige klanten worden geen hardware swapkosten aangerekend (normaal 75€)
Geen idee waaroover jij het hebt!
DAt weet ik wel. Mij gaat het meer over dat ze eens zeggen van : kijk, meneer x, u bent al zolang klant, als beloning krijgt u maandje gratis prime, of u hoeft maandje geen telefoonkosten te betalen. Eens een geste doen tov klanten zonder dat de klant eerst een abbo wijziging of zoiets moet doen. Maar als je dan eens belt met een klacht, dan proberen ze je nog mobile aan te te smeren.

Nu goed, dit is compleet off-topic. Dat is voer voor een andere discussie.
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Op 9lives is er iemand die met Fibernet XL nu 110Mbit haalt. Misschien moet iemand met dit abbonement hier dit nog eens testen :-)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Testen zal ik doen na 23 uur als de smalband periode is afgelopen. :roll:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Hier alvast niets na een korte reboot van Fibernet XL
Everything that has a beginning has an end.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Hier na een modem reboot ook nog altijd geen verhoging van de download en uploadsnelheid.
Nu de download hoeft niet naar omhoog van mij maar de uploadsnelheid mag op zijn minst naar 8mbit ofzo.

Hopelijk word dus daar nog iets aan gedaan.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Tomby schreef:+1 hier.
Na reboot van mijn router/modem steeg mijn upload van 2.4 Mbps naar 3.8 Mbps.
Download kan ik niets over zeggen omdat ik met Powerline zit die de bottleneck is op 45 Mbps.
Zijn dat de Powerlines van Telenet?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bv 202

daarop zou ik niet rekenen.
Zoals altijd volgen ze altijd belgacom.
Daar belgacom oon niks heeft gedaan met hun zwaarste abonnenment lees het afgeschaft is de kans klein dat ze iets gaan doen voor fibernet xl.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Dan zal het downgraden worden.
proximusboyke schreef:bv 202

daarop zou ik niet rekenen.
Zoals altijd volgen ze altijd belgacom.
Daar belgacom oon niks heeft gedaan met hun zwaarste abonnenment lees het afgeschaft is de kans klein dat ze iets gaan doen voor fibernet xl.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

daar rekenen ze waarschijnlijk op :-D
Bij belgacom was een trapje lager nog steeds onbeperkt
bij telenet is een trapje lager terug een limiet.
En misschien is dit wel hun bedoeling
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik kom van telenet fibernet xl en mocht toen bijna 70 euro ophoesten , wel met een zeer hoge snelheid maar toch met die vreselijke capping tijdens de 'spits' uren .
Sinds een tweetal maanden heb ik nu internet overal maxi van Belgacom voor 44,95 euro . Wel met een lagere snelheid maar onbeperkt . En geen snelheidsbeperking. Mijn prijskaartje is snel gemaakt , ik bespaar nu toch een 25 euro per maand . :lol:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboyke schreef:bv 202

daarop zou ik niet rekenen.
Zoals altijd volgen ze altijd belgacom.
Daar belgacom oon niks heeft gedaan met hun zwaarste abonnenment lees het afgeschaft is de kans klein dat ze iets gaan doen voor fibernet xl.
Dat denk ik ook, waarom zouden ze nog verhogen ? ... het heeft al 100 Mbps en er is geen concurrentie op deze snelheid (ook de meeste lan poorten hebben maar 100 Mbps), alleen de upload verhogen voor de klant zelf kan misschien nog.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een verhoging van de download naar 120 Mbps lijkt me niet onmogelijk, maar als ze het wel doen, dan vooral in de upload. Een verschil van 1 Mbps (met FiberNet) is belachelijk...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zit er in de nieuwe modem (wireless) geen Gigabit in??? In de modem-only alvast zeker wel...

En als je een wireless modem hebt, moet je toch geen switches voorzien? Dus dan is 120Mbps helemaal geen probleem... En bijna elke moderne computer heeft wel een gigabit kaartje. En begin niet over hele oude computers, die kunnen waarschijnlijk nog eens de 100Mbps toch niet aan :)


PS: ik verwacht dinsdag een aankondiging, dinsdag doen ze dat om een of andere reden vaker.
Heeft er al iemand toevallig gebeld? Misschien hebben ze iets meer gezegd???

EDIT: pffft, commerciele dienst is dicht, technische dienst weet van niks ze zeggen: "ja, er komt een verhoging, ze zijn aan het testen, maar verder nog niks bekend bij hun, ze zijn laatste die de info krijgen bij upgrades."
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ja er zitten Gigabit poorten in, maar of ze effectief 1 Gigabit doorlaten is een vraagteken (iemand op UB had die poorten getest en kwam aan 200 Mbps)
maar velen hebben ook nog een 100 switchke (D-link van telenet) tussen zitten en die zal wel de botleneck vormen, beste is die er dan van tussenuit laten voor die mannen met FNXL.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Dima_2005 schreef:
PS: ik verwacht dinsdag een aankondiging, dinsdag doen ze dat om een of andere reden vaker.
Heeft er al iemand toevallig gebeld? Misschien hebben ze iets meer gezegd???

EDIT: pffft, commerciele dienst is dicht, technische dienst weet van niks ze zeggen: "ja, er komt een verhoging, ze zijn aan het testen, maar verder nog niks bekend bij hun, ze zijn laatste die de info krijgen bij upgrades."
Vraag het toch aan Duco. [email protected] Die zal je graag verderhelpen :lol:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een aankondiging zal wel snel volgen hopelijk :)
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

De klacht van testaankoop zou wel is de reden kunnen zijn waarom ze de snelheid hebben opgetrokken.
Testaankoop wil dat ze i.p.v. maximumsnelheden de gemiddelde snelheid adverteren.
Misschien heeft telenet hierop gereageerd door de snelheden omhoog te trekken waardoor je altijd garantie hebt op een bepaald minimum?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 2_00164495
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Gemiddelde snelheden zijn voor iedereen verschillend. De klacht van test aankoop vind ik dus geen reden om de snelheid te verhogen. Trouwens jij verwacht nu 60 Mbit, ipv 50Mbit. Omgekeerd voor mij dus. Overigens na een reset ook geen verbetering hier
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Patje schreef:Ja er zitten Gigabit poorten in, maar of ze effectief 1 Gigabit doorlaten is een vraagteken (iemand op UB had die poorten getest en kwam aan 200 Mbps)
Huis tuin en keuken routers hebben vaak gigabit poorten terwijl de backbone zelf maar enkele honderden megabits aan throughput kan verwerken. Dat zal hier zeker wel het geval zijn.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb ook even mijn router gereset en dit zijn mijn resultaten (in Leuven) op een Telenet Basiclijn:

Afbeelding

Dus download gaat van 20 naar 30 Mbit. Ik ben tevreden :banana:
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

-etienne- schreef:
Dus download gaat van 20 naar 30 Mbit. Ik ben tevreden :banana:
Nu moet je mij toch echt eens uitleggen wat verschil dat maakt 20 of 30 voor U.

Ik heb ook basicinternet en voor ons gezin maakt dit geen wezenlijkverschil. Nochtans zijn er hier 3 pc's actief.

Wat wel groot verschil zou maken, zou een volumeverhoging zijn. Nu is dit een slechte zaak: de snelheid verhoogt, maar het volume blijft ongewijzigd, conclusie nog vlugger onwerkbaar naar het einde van de maand toe.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

concluderen dat het volume hetzelfde blijft kan toch niet. Dat kan pas als alle wijzigingen doorgevoerd zijn bij de officiele release
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

mailracer schreef:concluderen dat het volume hetzelfde blijft kan toch niet. Dat kan pas als alle wijzigingen doorgevoerd zijn bij de officiele release
Als ik naar die domme meter kijk, zie ik nog altijd max 50 gig/maand staan. Ik zie ook dat het terug meer dan een week onwerkbaar zal zijn op het
einde van de maand. Lang leve het "snel" internet van Telenet. :twisted:

Persoonlijk had ik veel liever een halvering van de snelheid gezien, en een verdubbeling van volume. Nu, ik denk blijkbaar anders dan de meesten :?
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

lucdec schreef:
-etienne- schreef:
Dus download gaat van 20 naar 30 Mbit. Ik ben tevreden :banana:
Nu moet je mij toch echt eens uitleggen wat verschil dat maakt 20 of 30 voor U.

Ik heb ook basicinternet en voor ons gezin maakt dit geen wezenlijkverschil. Nochtans zijn er hier 3 pc's actief.

Wat wel groot verschil zou maken, zou een volumeverhoging zijn. Nu is dit een slechte zaak: de snelheid verhoogt, maar het volume blijft ongewijzigd, conclusie nog vlugger onwerkbaar naar het einde van de maand toe.
Ik heb geen probleem met de datalimieten van Telenet. 50 GB is voor ons gezin meer dan voldoende.
Deze upgrade vind fijn omdat echt grote bestanden waar je lang moet op wachten nu 50% sneller zijn gedownload.
Een slechte zaak kan dit niet zijn, want je krijgt wat je voorheen had, maar dan met een hogere snelheid aan dezelfde prijs.

Je spreekt je eigen tegen dat je geen verschil merkt tussen 20 en 30 Mbit maar dat je wel nog sneller aan je limiet bent naar het einde van de maand.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het spreekt voor zich dat een verhoging van volume niet op dezelfde moment als een snelheidsverhoging word ingevoerd. Geduld tot de officiele update en dan pas conclusies maken lijkt me beter dan te discusieren over de limiet die er nu heerst bij sommige abonementen.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Ik denk dat telenet niets liever wil dan die limieten afschaffen maar het probleem is gewoon het netwerk.

De downstream van telenet is 600Mhz X 55.62mbit/8Mhz geeft een totale bandbreedte van 4171.5 mbit/node.
De upstream van telenet is 65Mhz X 30.72mbit/6.4Mhz geeft een totale bandbreedte van 312 mbit/node.
Per node* zijn er ongeveer 500 huishoudens aangesloten.
Dit resulteert in 8.343 Mbit down en 0.624 Mbit up per connectie als iedereen tegelijk zou beginnen downloaden.

Eigenlijk kunnen maar maximaal een 40-tal mensen met Fibernet XL op één node tegen maximale snelheid downloaden.
Zo zie je dat er dus wel degelijk een reden is om grootverbruikers in de drukke periodes op smallband te zetten.

*Knooppunt van glasvezelnetwerk waaruit COAX naar de huizen vertrekt.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Deze upgrade vind fijn omdat echt grote bestanden waar je lang moet op wachten nu 50% sneller zijn gedownload.
Ik ken geen enkele gratis service op het net die je laat afhalen aan 30mb/s, U mag gerust een paar voorbeelden geven.
Trouwens hoelang denk je dat je kan downloaden aan 30mb/s tot je 50 gig erdoor is?, niet lang hoor.
Je spreekt je eigen tegen dat je geen verschil merkt tussen 20 en 30 Mbit maar dat je wel nog sneller aan je limiet bent naar het einde van de maand
.[/quote]
Toch is het zo. De kinderen klikken op een youtube filmpje, of iets anders. Door de grote snelheid is het direct binnen, volume weg.
Achteraf al dikwijls gezien dat het dan nooit bekeken wordt. Had het internet trager geweest, was het beeldfragment nog
niet volledig binnen, was er volume bespaard geweest, dit bedoel ik..
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

mattionline schreef:
Ik denk dat telenet niets liever wil dan die limieten afschaffen maar het probleem is gewoon het netwerk.

OK, zo goed onderlegd ben ik niet
maar waarom die onwerkbare smalband.
Moesten ze nu eens deze op 4mb/s brengen bijvoorbeeld. Je zou tenminste nog fatsoenlijk kunnen werken, en hun netwerk kan hier onmogelijk uit het evenwicht gebracht worden.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

lucdec schreef: OK, zo goed onderlegd ben ik niet
maar waarom die onwerkbare smalband.
Moesten ze nu eens deze op 4mb/s brengen bijvoorbeeld. Je zou tenminste nog fatsoenlijk kunnen werken, en hun netwerk kan hier onmogelijk uit het evenwicht gebracht worden.
Het netwerk is misschien niet de enige reden maar toch een belangrijke reden.
Ik snap echter ook niet waarom ze die smallband zo traag maken.
4 mb/s is wat veel maar ik denk dat je 4 Mbps bedoeld :wink:
1 Mbps down / 0.5 up vind ik een minimum om deftig te kunnen surfen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik denk dat telenet niets liever wil dan die limieten afschaffen ........
De limiet is een referentie van het abonnement, afschaffen is dus niet aan de orde. Overigens verdient telenet geld aan mensen die de limiet overschrijden.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

mailracer schreef:
Ik denk dat telenet niets liever wil dan die limieten afschaffen ........
De limiet is een referentie van het abonnement, afschaffen is dus niet aan de orde. Overigens verdient telenet geld aan mensen die de limiet overschrijden.
Betalen voor een limiet is in Nederland al lang verleden tijd en ik hoop dat we hier in België binnen 5 jaar ook niet meer over spreken.
In alle andere landen betaal je voor je snelheid (bandbreedte) en gebruikt men voor bijna elk abonnement een FUP.
Dit is ook hier perfect mogelijk, zolang iedereen redelijk is in zijn verbruik en geen TB's per maand download.
Maar het is natuurlijk ook de taak van Telenet om te blijven investeren in hun netwerk om te voldoen aan de vraag naar meer bandbreedte.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

De poorten van de Telenet modem + router CH6541E zijn volgens de fabrikant Gigabit-poorten. Maar uit tests (zie een eerder topic in dit forum) blijkt dat ze een maximale switching capaciteit hebben van ca. 180 Mbps. Dit kan aan een softwarematige fout liggen. Routing capaciteit kan ik niet testen. Voel u vrij om zelf ook tests af te nemen :)

Voor reboot:

Last Result:
Download Speed: 48084 kbps (6010.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 2391 kbps (298.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
Sun May 27 2012 15:57:26 GMT+0200 (Romance (zomertijd))


Na reboot:

Last Result:
Download Speed: 54485 kbps (6810.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3763 kbps (470.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms
Sun May 27 2012 16:02:00 GMT+0200 (Romance (zomertijd))


Postcode: 1650
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoe zit het dan met fn60 klanten?? is er daar al iets over bekend?
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Die krijgen volgens mij niets want die hebben nog een een oud abonnement.
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier blijkbaar ook een verhoging waargenomen na reset modem (FN50) :
Last Result:
Download Speed: 57162 kbps (7145.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3795 kbps (474.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms
zondag 27 mei 2012 19:33:38
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier gaan we eens moeten uitkijken naar andere powerlines. Die van Telenet trekken het maar tot 50Mbit.
Ik hoop dat ze die niet installeren bij hun 100Mbit klanten. :lol:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, je gaat dan niet ver geraken decat. De beste 500Mbit powerlines halen meestal zo'n 90Mbit in redelijk ideale situaties. Dus je 100Mbit ga je niet halen vrees ik. Deze techniek is echt verre van ideaal voor internet.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb maar 60 dus veel meer is er op dit ogenblik niet nodig.
Het zal nog wel even duren vooraleer dat Fibernet 60 naar 100 is gestegen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik denk dat er zo goed als niets nog gaat veranderen aan FN60, want is niet meer verkrijgbaar ... normaal zijn het alleen de actieve abo's op de site die ze veranderen qua datalimiet en snelheden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”