opgenomen beelden afspelen op pc

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
danita
Starter
Starter

hallo iedereen,

ik heb van tvvlaanderen een M7 ontvanger
ik kan daar via een usb poort een harddisk op aansluiten en prg's opnemen en ook afspelen via tv

dit alles lukt zonder enig probleem

mijn vraag is nu kun je deze opgenomen prg's ook afspelen via een pc met win7
wat heb je daarvoor nodig, windows 7 vind het juiste item niet :bang:

met dank

dan
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

nee, dit lukt enkel met niet gecertificeerde ontvangers ala vu+ dreambox en co.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

download tsdoctor eens en blokt die zal het niet lukken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zijn die files in .TS formaat ?
Anders zou dat wel moeten lukken met bijv. Media Player Classic (freeware).
Of anders eens VLC proberen.
En anders heb je ook nog Videoredo, naast de al genoemde TS Doctor.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vermoed dat je de m7 sat801 hebt. Nee dat gaat niet. Opnames zijn gelinkt aan decoder. Je kan ze ook niet op een andere m7 sat801 bekijken. Enkel die waar het is opgenomen geeft ze ook weer.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik geef je 1 raad , koop een deftige ontvanger . Moet daarom niet veel meer kosten , kan al vanaf een 75 € .Het kan zijn dat het ooit nietmeer werkt , maar je hebt al die tijd stabiel kunnen kijken , meestal met meer gebruiksgemak en een aangename OSD interface .

Ik heb dat onding ook de M7sat801HD , opnemen heb ik nooit getest , de rest was al erg genoeg ( traag zappen , 5 a 10 vastlopers op een avond , beeld da blijft hangen terwijl geluid doorloopt , ongevoelige tuner , .... en zo kan ik nog effe doorgaan ) , ondanks de laatste software v1.09c . Dit was met doel gekocht omdat ik meer in de provincie luxemburg verblijf voor het werk , het is zover dat ik na een week de SAB titan meeneem :') .

http://www.ferguson-digital.nl/index.ph ... Itemid=114.

Plak je achter je tv , onzichtbaar , en blijkbaar als je wat forums afschuimt ook veel belovend .
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben een groot voorstander van Linux ontvangers (Dreambox, Vu+...). Meestal hebben die dingen een ethernet aansluiting waarmee je de ontvanger dan kan toevoegen aan je lokale netwerk (hebben een IP adres). Zelf heb ik een Dreambox 800. Opnemen, afspelen, streamen, branden op DVD... het is allemaal mogelijk. Alleen kost die iets meer dan een "goedgekeurde" ontvanger. Schuim eens de satelliet fora af. Daar kan je meestal voor een zacht prijsje een tweedehands Dreambox op de kop tikken. Luxsat is een goed begin.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Een VU uno is ook aan te raden . Zeker als dit tegen het einde van het jaar als dualtuner geschikt gaat zijn . Er gaat namelijk een insteek module uitkomen waar 2 aparte tuners opzitten (dvb-s2) . Dus maak je heel simpel van een enkele tuner een dubbele . De ultimo zal dan worden uitgerust met 1 vaste dualtuner en 2 sloten voor extra tuners , 4 in totaal dus . Kwam overlaatst nog een webshop tegen in belgie die bv de ultimo aanbied aan 399 € ( zonder tuner in , dvb-s2 tuner kost 49 € ) .

Afbeelding
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Die VU zeker in de gaten houden mocht mijn Dreambox ooit de geest geven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dopke
Elite Poster
Elite Poster

ik wil ook niks anders niet meer , heb een 800 HD gehad , over de 8000 kan ik me niet uitspreken . Maar dit was echt een ramp toestel , meer crash logs dan beeld bij wijze van spreke . Bij de ultimo heb ik nog geen gezien na 6 maanden .
Het beeld van de dream op TVV is wel iets beter , ondanks de lage bitrate , maar op andere zenders merk je gewoon geen verschil ( tvv zend zenders aan 2 mbit door bv !! ) .

Maar het toestel erbovenop , tja , waag je er niet aan voor 180 € , in zap tijd (vu 1/3 van tvv doos ) , gebruiksgemak , zenderlijst dll en programeren via pc , opnames bewaren , energie vriendelijk ( geen nodeloos geratel aan x aantal € 's per uur als je slaapt om die opname te decoderen ) , en zo kan ik nog lang doorgaan , gaat de vu vlot langs die goedgekeurde TVV doos voorbij , op elk gebied .

Een sab is ook heel goed , maar dan moet je een ci module gebruiken , aangezien de sab op cccam 2.0.11 draait , krijgt deze geen updates meer door ( vandaar ok de 2de kaart periodiek in de ultimo ) .

Afbeelding

Geef me dit toch maar ipv die goedgekeurde .......... .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”