ik heb al een tijdje een probleem met mn laptop. De plaats waar ik de kop van de lader (Lite-On) moet van achter in mn laptop is kapot en da zat vast op mn moederbord dus ik dacht ik zal wel een nieuw moederbord nodig hebben, ma ik heb mn laptop zelf open gedraaid en da stukje zelfs terug vast gesoldeerd.ma u komt da altijd weer los enzo na de laaste keer da ik di heb open gedraaid was mn HD gecrasht . ma ik heb alles nog kunnen redden door een prog. wet iemand of ik dit stukje op mn moederbord ergens kan bestellen en da nieuwe stukje erop kan zetten want deze is echt na de kloten.
en toen ik alles terug in elkaar was aant steken heb ik het kabelke van de muis en wa te hard in geschoven denk ik want nu werkt mn touchpad ook ni meer weet iemand misschien of ik da ook ergens kan vast krijgen?
ik had altijd windows xp proffesional erop staan ma nu heb ik er windows xp home edition opgezet. ma das gans traag als ik pagina's op internet aant browsen ben is dit normaal? en als ik een chat room zoals jippii wil binnen gaan ofzo werkt dit ook ni di opent zelfs de speedtest op deze site nog ni es . Ligt da aan xp home edition?
Thnx all
Laptop gechrasht :(
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Wel, de hardwarematige kant zal je door een firma moeten laten doen vrees ik. Dus binnensturen en laten maken.
Dat van dat touchpad weet ik niet.
Normaal is er niet zo veel verschil tussen XP Home en Pro. Zeker niet wat het openen van internetpagina's betreft. Ik gok eerder op een firewall ofzo. Probeer eens een andere browser (opera, firefox, mozilla, ...).
En die chat, dat is gewoon het ontbreken van de JVM (java virtual machine). Deze zat vroeger in SP1, maar nu niet meer. Gewoon de JVM installeren en dan moet dat terug werken.
http://www.userbase.be/downloads/msjavx86.exe <-- MS JVM
Cheers
Dat van dat touchpad weet ik niet.
Normaal is er niet zo veel verschil tussen XP Home en Pro. Zeker niet wat het openen van internetpagina's betreft. Ik gok eerder op een firewall ofzo. Probeer eens een andere browser (opera, firefox, mozilla, ...).
En die chat, dat is gewoon het ontbreken van de JVM (java virtual machine). Deze zat vroeger in SP1, maar nu niet meer. Gewoon de JVM installeren en dan moet dat terug werken.
http://www.userbase.be/downloads/msjavx86.exe <-- MS JVM
Cheers
wel ik heb nog 6 maanden garantie op mn laptop ma ik was na de winkel geweest waar ik di had gekocht en di man zei da het mijn fout was da da kapot was en da ik moest betalen voor de reparatie en een nieuwe moederbord voor een laptop kost toch veeeeeeeeeeeelllllllll hoor
Ai, nooit aan een laptop prutsen die nog in garantie is. Nuja, die tip komt wel te laat natuurlijk.
Ik vrees dat er niets anders opzit dan te betalen voor de reparatie.
Greetz
Ik vrees dat er niets anders opzit dan te betalen voor de reparatie.
Greetz
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Laptop-onderdelen worden nooit hersteld, altijd vervangen. Er worden dus geen onderdelen vastgelast, gewoon het hele zootje wordt vervangen. En dat betaal je natuurlijk. Reken op zo'n 250 € voor een nieuw moederbord, afhankelijk van het merk en type.