Belgacom CEO: Met Apple samenwerken gaat moeilijk

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

In een interview met European Communications, stelde Belgacom CEO Didier Bellens dat samenwerken met Apple moeilijk is. Ook besprak Bellens de strategie van Belgacom en de nauwe samenwerking met enkele andere bedrijven.

Was Apple gemakkelijker om mee samen te werken, dan hadden we wellicht een iPhone 4S of de nieuwe iPad gezien in het aanbod van Belgacom. 'We hebben samengezeten met Apple, maar het is moeilijk om met hen te praten', stelt Bellens. 'Als je een deal wilt met hen, willen ze bij marketing en al de rest betrokken zijn. Daarenboven hou ik van het open karakter van Android.'
Daarom werkt Belgacom samen met onder andere Samsung. In mei 2011 lanceerden beide bedrijven een totaalpakket voor particulieren met daarbij een tablet met vast én mobiel internet. Het pakket bleek zeer winstgevend en succesvol, zo succesvol dat Belgacom meer tablets verkoopt dan eender welk Europees land, volgens Bellens.

Daarnaast ging Belgacom ook in zee met Fon, wereldwijd internetten via Wi-Fi, en Deezer, voor een vast bedrag per maand onbeperkt muziek streamen. Daarmee kan Belgacom inzetten op convergentie, wat volgens Bellens de toekomst is. Volgens de CEO wil de consument en totaalpakket van internet, telefonie en televisie bij één leverancier hebben.

Enkele dagen geleden Belgacom maakte kwartaalverslag voor Q1 van 2012 openbaar. Er kwamen in totaal onder andere 43.000 nieuwe Belgacom TV-klanten bij (1,254 miljoen klanten), 39.000 mobiele kaarten waarvan 34.000 abonnementen (5,498 miljoen mobiele kaarten), en 15.000 vaste internetlijnen (1,606 miljoen internetklanten). Het totaal aantal packs bedraag 1,143 miljoen.

UB Frontpage
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Dat apple moeilijk is om mee samen te werken kan ik alleen maar bevestigen uit ervaring. Ik heb een tijd bij een bekende multimediazaak gewerkt en kwam zo wel wat te weten over de wanpraktijken in het onderhandelen met de retail.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het probleem is dat je als tegenpartij niet te kiezen hebt. Je neemt het aan onder de voorwaarden van apple of je verkoopt er niets van.

En van de inkoper bij ons op't werk kan ik bevestigen dat de winstmarges op apple producten enorm laag liggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

In de Belgische groothandels zijn Apple producten gewoon duurder dan in de Applestores, je verkoop die prullen dus meestal enkel om de baas een plezier te doen (en neemt je winst op het hoesje/kabelke enz.)
De verkoop van Apple producten is puur marketing, zij beslissen wie wat verkoopt, hoe de winkel eruitziet, hoeveel marge je mag nemen, wie de support doet, enz.
en ze zijn daar redelijk veeleisend/fanatiek in.... dat geldt voor zowel de kleinhandel als de grote spelers.

Soit, laat hem maar eens een dikke middenvinger opsteken naar Apple, kan helemaal geen kwaad.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

"t is ne goeie die het zegt"

net nog voor een BGC Explore monosite een aanpassing gevraagd die volgens de BGC ICT support perfect technisch mogelijk is maar die ze niet mogen uitvoeren wegens commerciele/marketing redenen, tot grote frustratie van de support medewerker in kwestie.

Met BGC samenwerken is ook een uitdaging. Nog steeds.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Old news ook voor mij.

Apple is gewoon een super arrogant bedrijf dat het eigenlijk eens verdient een paar keer grondig op zijn bek te gaan.

Volumekortingen - sorry: noppes. U bent geen Apple dealer (al verkoop je al jaren IT producten, waaronder soms ook eens producten van hen).
Zelfs als je e.g. aankomt met een leuke deal van +50 Apple producten (categorie 400-1000 EUR) met marketingvisibiliteit in de pers was er niets onderhandelen bij ...

Hoe kan ik apple dealer worden? Geen antwoord. 2e: geen antwoord. 3e keer: na sterk aandringen via telefoon, sorry u heeft enkel een online shop en we willen enkel shops met een toonzaal en voor ons speciaal gereserveerde verkoopsruimte (incl. voorraad) + er zijn al genoeg gecertifieerde dealers in uw regio. Tja, interessante mannier om dealers aan te sporen uw producten te verkopen: 't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Ik kan eveneens bevestigen dat de marges bij de groothandels (Techdata, Ingram, ...) als je geen officieel apple dealer bent erg slecht zijn, en je op sommige producten als normale dealer zelfs slechtere prijzen krijgt (om nog maar te zwijgen van vaak erg slechte leverbaarheid) dan een eindgebruiker in de applestore (waar het bewuste item dan nog vaak op stock is, incl. alle taksen is en gratis vanaf geleverd wordt...)

Ok, de iPhone en iPad zijn mooie producten - maar dat maakt ze nog niet "perfect" en "foutloos" zoals sommige Apple fanboys lijken te beweren...
En Foxconn (Hon Hai Precision Industries) assembleert ze aan een hongersalaris in China (getuige het aantal zelfmoorden binnen dat bedrijf), terwijl Apple zelf maar winst binnenhaalt dat het niet mooi meer is...

Nu denk ik inderdaad niet de Didier Bellens de best geplaatste persoon is om zijn ongenoegen te uiten over een samenwerking met Apple. Met zijn bedrijf is ook vaak moeilijk samen te werken, en over zijn wedde (en allerlei andere praktijken die zich in de Belgacomtower afspelen) zullen we ook maar best zwijgen zeker?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Foxconn assembleert aan een hongersalaris voor: Apple, Samsung, HP, Dell, Sony, Nokia... en zo kan ik er nog een paar opnoemen. Als je Foxconn met hongerloon associeert, OK voor mij. Als je Apple erbij betrekt in dezelfde zin, gelieve dan tussen haakjes ook de hier aangehaalde andere merken te citeren. Kwestie dat er niet zo een eenzijdige kijk op de zaken wordt gegeven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Apple is een hyper-commercieel bedrijf, en wil dus gewoon winst maken. Met de manier waarop ze alles aanpakken ... zijn ze daar dan niet héél goed mee bezig?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

"Apple wil absoluut Belgacom als iPhone-verdeler"
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 968733.htm

... Belgacom lijkt me wel in een interessante onderhandelingspositie te zitten :)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”