![Afbeelding](http://userbase.be/images/stories/misc/didierbellens.jpg)
In een interview met European Communications, stelde Belgacom CEO Didier Bellens dat samenwerken met Apple moeilijk is. Ook besprak Bellens de strategie van Belgacom en de nauwe samenwerking met enkele andere bedrijven.
Was Apple gemakkelijker om mee samen te werken, dan hadden we wellicht een iPhone 4S of de nieuwe iPad gezien in het aanbod van Belgacom. 'We hebben samengezeten met Apple, maar het is moeilijk om met hen te praten', stelt Bellens. 'Als je een deal wilt met hen, willen ze bij marketing en al de rest betrokken zijn. Daarenboven hou ik van het open karakter van Android.'
Daarom werkt Belgacom samen met onder andere Samsung. In mei 2011 lanceerden beide bedrijven een totaalpakket voor particulieren met daarbij een tablet met vast én mobiel internet. Het pakket bleek zeer winstgevend en succesvol, zo succesvol dat Belgacom meer tablets verkoopt dan eender welk Europees land, volgens Bellens.
Daarnaast ging Belgacom ook in zee met Fon, wereldwijd internetten via Wi-Fi, en Deezer, voor een vast bedrag per maand onbeperkt muziek streamen. Daarmee kan Belgacom inzetten op convergentie, wat volgens Bellens de toekomst is. Volgens de CEO wil de consument en totaalpakket van internet, telefonie en televisie bij één leverancier hebben.
Enkele dagen geleden Belgacom maakte kwartaalverslag voor Q1 van 2012 openbaar. Er kwamen in totaal onder andere 43.000 nieuwe Belgacom TV-klanten bij (1,254 miljoen klanten), 39.000 mobiele kaarten waarvan 34.000 abonnementen (5,498 miljoen mobiele kaarten), en 15.000 vaste internetlijnen (1,606 miljoen internetklanten). Het totaal aantal packs bedraag 1,143 miljoen.
UB Frontpage