ADSL2FIT: NO UPLOAD

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Bon, het heeft bloed zweet en tranen gekost, maar mijn upload "-" probleem lijkt opgelost nadat Scarlet ??iets?? aan de lijn gedaan heeft. Niemand weet wat ze juist gedaan hebben, maar de upload is weer de oude.

De download is nu van 10kbyte/s naar 38byte/s gegaan.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 305 kbit/s or 38 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s
Wed Jun 16 2004 at 20:15:38 UTC+0200

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

Styno schreef:Bon, het heeft bloed zweet en tranen gekost, maar mijn upload "-" probleem lijkt opgelost nadat Scarlet ??iets?? aan de lijn gedaan heeft. Niemand weet wat ze juist gedaan hebben, maar de upload is weer de oude.

De download is nu van 10kbyte/s naar 38byte/s gegaan.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 305 kbit/s or 38 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s
Wed Jun 16 2004 at 20:15:38 UTC+0200

Styno

Nu nog ongerveer 25 keer je download snelheid verhogen en je bent er. :P

Your current download speed:
5kbit/s
or
1kbyte/s Your current upload speed:
-

Bij mij nog niks verandering.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Die download, Download speed : 305 kbit/s or 38 kbyte/s
is ongeveer wat de meeste van ons momenteel hebben,
terug naar af/een maand geleden.
Je hebt dus weer een "gewone" a2f aansluiting Styno.

aanvulling 22:45
packetloss momenteel 25% rond Gig-0-1-ias-be-bru-ar01.KPNbelgium.be

dus weer een onbruikbare aansluiting
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Komaan Webvisie ... fix mijn probleem nu ook eens en laat eens iets weten! :???:

Je hebt alle info ontvangen, ik zou nu graag mijn mails eens willen checken na 14 dagen :wink:
unicomplex
Member
Member

ik ben terug bij telenet.

eergisteren gebeld om mijn lijn te heractiveren, gisteren kon ik al terug aan vollen bak surfen. iets wat ik in maanden nie echt goe gekunnen heb.

normaal gezien tot 5 WD ging het duren en dan ging het al geactiveerd zijn, eergisteren iets voor 17.00 gebeld, dag erna tegen 12.00 smiddags kon ik al terug surfen. excellente service. ook weer iets wat ik erg gemist heb gedurende mijn maanden bij webvisie.

mensen vd commerciele dienst heel vriendelijk, vroeger zelfs hoe het zat met me oude verbinding, contract, .... -> hoeven ze niet mee in te zitten :) maar heel attent om te vragen natuurlijk. ook weer iets wat ik niet echt gezien heb ivm support voor de klanten. ik ga hierdoor weer mensen tegen me krijgen :) maar als ge een paar keer die "behoorlijk onbeleefde kerel" (kzal het heel braaf zeggen) aan de lijn gehad hebt dan heb je er ook wel genoeg van.

momenteel heb ik die volume packs genomen tot 30 GB en ik beperkt me enkel tot nachtelijk dl -> kan ik mooi 55-60 GB dl per 30 dagen. en kan ik eindelijk terug streaming audio luisteren, behoorlijk moeilijk als je remote een winamp station runt en niet eens zelf kunt streamen naar u thuis om te luisteren. en kan ik ook weer video online bekijken.
ook weer iets wat ik sinds lange tijd niet gekunnen heb.

mvg Uni
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Succes met je verbinding unicomplex.

Maar ik wil je er toch even op attent maken dat de mensen van TN enkel en alleen zulke goede service en klantvriendelijkheid tentoon stellen omdat je van een andere ISP "terug" naar TN gaat hoor. Een klant die "terug" komt is een klant die tevreden is en was. Is hetzelfde bij Skynet enzo.

Langs de andere kant snap ik best je beslissing en reactie. Maar ik zou het nu niet AL te roos voorstellen :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
unicomplex
Member
Member

nah sasuke, dat doe ik ook niet, ik stel het niet al te roos voor hoor,
maar voor me periode van adsl 2 fit ben ik 3 jaar bij telenet geweest, ik heb daar 99.9% uptime gekend (af en toe es probleemke aan hunne kant), maar dat werd me ook telkens doorgegeven als er problemen/werken zouden gebeuren,
ik heb ook nooit langer dan een paar uur zonder goede verbinding gezeten.

in die 3 jaar heb ik dus amper problemen gekend. en als je dan terecht komt bij a2f (wegens mooi ogende unlimited karakter) en je hebt van al u maanden bij die provider amper 4 tot max 5 weken waar je iets deftig kunt doen, dan stel ik me toch wel vragen daarbij.

nu, ik ben tevreden terug gekeerd bij TN, ik ben nu ook wijzer geworden ivm "beginnende" (wil nog niet zeggen amateuristische) providers. gevestigde waarden zijn en blijven nog altijd de beste, TN en skynet (ook al zouden ze wel iets meer kunnen op gebied van bandbreedte, maar ze wille niet echt :) ).

ik haal mooi terug snelheden van 850+KBps via me kabellijntje en ben daar uiteraard meer dan tevreden mee.

nu, ik ben blij dat er toch klanten zijn van webvisie die goede speeds halen, maar bij mij was het gewoon niet meer te doen, vooral niet voor hetgeen ik met mij i-net connectie wil doen.

mvg Uni
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Was je contract ten einde?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Unicomplex,

Ik geef je dan ook volledig gelijk. Ik doe ook nog m'n contract uit .. en zal dan zien. Snelheden hebben bij mij de laatste 2-3 maanden altijd iets hoger gelegen dan het gemiddelde, dus het "echte" probleem van geen upload of packetloss e.d. heb ik dan ook nooit meegemaakt (buiten in den beginne). Maar uiteraard is het verre van ideaal. Indien dit niet opgelost is tegen het einde van m'n contract (allez, de maand daarvoor, augustus dus) dan ga ik me toch eens serieus moeten bezinnen. Want die 40Gb vind ik persoonlijk nog altijd een leuk volume.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou ook willen blijven indien de goeie speeds zich aanhouden.
Als en slechts als dat zo blijft , zou ik mss nog overwegen om te blijven ...
Ik hoop dat dit ook de laatste keer is geweest dat ik zolang moeten wachten heb eer problemen opgelost worden! :x
De prijs van volume kan volgens mij zeker nog wat goedkoper als je dat vergelijkt met EDPnet of Euphony (0.5€/GB!!) :!:
Shag
Plus Member
Plus Member

Spacekiek schreef:Ik zou ook willen blijven indien de goeie speeds zich aanhouden.
Als en slechts als dat zo blijft , zou ik mss nog overwegen om te blijven ...
Ik hoop dat dit ook de laatste keer is geweest dat ik zolang moeten wachten heb eer problemen opgelost worden! :x
De prijs van volume kan volgens mij zeker nog wat goedkoper als je dat vergelijkt met EDPnet of Euphony (0.5€/GB!!) :!:

Ben ik volledig mee eens. Heb ook men twijfels dat ik blijf na verloop van het contract.

En jah, waarom hetzelfde doen als andere providers met hun 1€ per GB. Van mijn part mocht de snelheid op 2 of zelfs 1mbit staan en een hogere limiet. Of gewoon verschillende soorten abbo's: 1mbit 40GB, 3mbit 80GB,... Enfin het zijn maar gedachten. Ik zou het in ieder geval anders doen zoals webvisie nu doet.

Maja dat zijn allemaal dingen voor later. Als ze het nu in orde krijgen is het al goed en vooral die upload. Prentjes versturen via msn van nog geen 500kb gaat gewoon veeeel te traag.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Shag schreef:Maja dat zijn allemaal dingen voor later. Als ze het nu in orde krijgen is het al goed en vooral die upload. Prentjes versturen via msn van nog geen 500kb gaat gewoon veeeel te traag.

Bij mij is het sinds vandaag in orde! De volle 350KB/s ...
Enfin, ik durf niet te hard juichen, zal dat pas doen als ik een volledige week deze speeds heb...
Ik weet niet of dit geholpen heeft, maar via IRC ben ik te weten gekomen dat we best de waarden van de Router + speedtests + traceroutes doormailen nr hun! Heb ik gedaan en vandaag was het in orde...
En nu HOUDEN ZO hé Webvisie :?
Shag
Plus Member
Plus Member

Spacekiek schreef:Bij mij is het sinds vandaag in orde! De volle 350KB/s ...
Enfin, ik durf niet te hard juichen, zal dat pas doen als ik een volledige week deze speeds heb...
Ik weet niet of dit geholpen heeft, maar via IRC ben ik te weten gekomen dat we best de waarden van de Router + speedtests + traceroutes doormailen nr hun! Heb ik gedaan en vandaag was het in orde...
En nu HOUDEN ZO hé Webvisie :?

Fantastisch!! Maar wat bedoel je met de waarden van de router? Mijn speedtests en traceroutes heb ik deze maand al gestuurd, maar nog steeds niks verandering.

Khoop het voor jouw dat het zo blijft. :wink:
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Mijn sync snelheid is nog nooit zo hoog geweest (was gisteren 7.9Mbit) en toch zijn mijn snelheden verre van normaal.

Sinds gisteren- of eergisterenavond echter haal ik terug 35KByte up en down, dus daar kan ik mee leven qua werkbaarheid ... heb eindelijk nog eens mijn mail kunnen downloaden ... 239 nieuwe mails .. heb er ff mijn werk mee gehad... :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

C-phest ..

synch snelheid ?? Die zou CONSTANT moeten zijn, is dat NIET .. dan is er een lijnprobleem. Ofwel bij jou, ofwel bij BGC. Maar de synchspeed is totaal onafhankelijk van het adsl2fit.be

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Shag schreef:Khoop het voor jouw dat het zo blijft. :wink:

Wel ... 't was te denken. Rond 22.30u kreeg ik een disconnect en zat ik weer op de rotsnelheden van de voorbije twee weken!!! :evil: :evil: :cry:
4KB/s Down en "-" up ??!!!
Hoe kan dit nu nadat het voor 12u zo fantatisch goed heeft gewerkt?!

Webvisie, plz check this ... :cry: :cry:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Rare zaak Spacekiek.

Bij mij is het plots -ZONDER- disconnect goed beginnen gaan.

Styno
Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

unicomplex schreef:
mensen vd commerciele dienst heel vriendelijk, vroeger zelfs hoe het zat met me oude verbinding, contract, .... -> hoeven ze niet mee in te zitten :) maar heel attent om te vragen natuurlijk. ook weer iets wat ik niet echt gezien heb ivm support voor de klanten. ik ga hierdoor weer mensen tegen me krijgen :) maar als ge een paar keer die "behoorlijk onbeleefde kerel" (kzal het heel braaf zeggen) aan de lijn gehad hebt dan heb je er ook wel genoeg van.

Hoi uni,

Wil toch even meegeven dat de mensen die ik aan de lijn gekregen heb bij A2F toch echt wel vriendelijk en correct waren. Aangezien A2F staff hier meeleest zal ik maar zeggen dat ik met iemand gesproken heb die paul noemt (paul als ge opslag krijgt graag een bedankje :P :P :P )
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Visi0n4ir schreef:Aangezien A2F staff hier meeleest zal ik maar zeggen dat ik met iemand gesproken heb die paul noemt (paul als ge opslag krijgt graag een bedankje :P :P :P )

De helft van de mensen noemt daar Paul ;)

Styno
Afbeelding
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

't zijn de Paulen die ook vriendelijk zijn ...
Herman is nogal ...goh ja hoe zouden we het zeggen... :-)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Sasuke schreef:C-phest ..
synch snelheid ?? Die zou CONSTANT moeten zijn, is dat NIET .. dan is er een lijnprobleem. Ofwel bij jou, ofwel bij BGC. Maar de synchspeed is totaal onafhankelijk van het adsl2fit.be

Sync snelheid moet niet noodzakelijk op de kop af 8Mbit zijn volgens mij ... is dat niet zoals modem verkeer? Soms belt ge in aan 52.000bps, dan eens aan 49.000 bps ...

Ik moet er wel aann toevoegen dat ik rond de 7.6Mbit schommelde dus altijd wel een hoge sync snelheid.

Bovendien is 8Mbit echt wel pushen van de huidige infrastructuur / ADSL technologie, dus ik zou het niet onlogisch tout court vinden als die 8Mbit nooit compleet gehaald wordt ...

Styno schreef:De helft van de mensen noemt daar Paul

Styno

Eigenlijk 2/3 :p ... alhoewel ik daarstraks een mail gekregen heb van een zekere Tom Verhaegen, dus ze hebben daar blijkbaar uitgebreid :) Misschien een crisis PR-manager? ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

normaal moet de sync altijd dezelfde zijn

ik syns altijd op 4096 (4mbit)
ook bij skynet was het altijd constant, het is dus niet normaal dat het zo schommelt

kan je de waarden van je lijn eens geven (tutorials/hardware/foonlijn testen)
zo'n data zijn ook in diverser routers terug te vinden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

SeNsEi Ze0n schreef:normaal moet de sync altijd dezelfde zijn

ik syns altijd op 4096 (4mbit)
ook bij skynet was het altijd constant, het is dus niet normaal dat het zo schommelt

kan je de waarden van je lijn eens geven (tutorials/hardware/foonlijn testen)
zo'n data zijn ook in diverser routers terug te vinden

heb ook mijn lijn willen uitmeten maar expert mode werkt niet hoor ook niet het beschreven alternatief
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Zijn er nog veel mensen die last hebben van dat upload probleem met bijhorende modemsnelheden?
Morgen begin ik ver aan dag 20 (-1 dag goeie speeds eerlijksheidhalve :roll: ) aan deze crappy speeds :cry: :

28kbit/s
or
4kbyte/s
Your current upload speed:
-
Shag
Plus Member
Plus Member

Still no changes :|

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jun 19 2004 om 22:54:42 UTC+0200)
Download : 7.9 KByte/sec
Upload : gaat hier zelfs niet.

adslbox:
20kbit/s
or
3kbyte/s Your current upload speed:
-

Ze gingen het al een week geleden nazien :roll:. Elke dag ze der niks aan doen, krijgen ze minder geld. Ondertussen trek ik eigenlijk al geld terug van hen. :twisted:
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 7956 kbit/sec
Attainable Atm rate : 7488 kbit/sec
Used line rate : 7916 kbit/sec
Fast used Atm rate : 7456 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 99
Noise Margin : 0 dB
Line attenuation : 19 dB
Output Power : 13 dBm

Ik moet wel zeggen; sinds enkele dagen zijn deze waarden zo ... vroeger haalde ik lagere sync en had ik noise margin 6 dacht ik ...

Ik heb ook sinds 04/06 0Kbyte upload ... vrijdagmorgen dan ineens 700Kbyte/s down en 40kbyte/s up ...

Vrijdagavond terug nouga bolle upload :(

In de namiddag heb ik trouwens naar de helpdesk gebeld en daar hadden ze geen idee wat Scarlet zou kunnen gedaan hebben ...
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

C-Phest schreef:Ik moet wel zeggen; sinds enkele dagen zijn deze waarden zo ... vroeger haalde ik lagere sync en had ik noise margin 6 dacht ik ...

ik dacht dat 6 het minimum was dat je nodig had om te syncen :???:
en hoe hoger die waarde hoe beter ..
charlie

Is er iemand die een GOEIE provider kent die officieel toelaat dat er een server draait. (met het oogmerk van provider te veranderen vaneigens...)
Overigens, adsl2fit laat dat wel toe volgens hun reklame, als men de voorwaarden leest, ziet men dat er geen gebruik mag gemaakt worden van een dynamic dns (allà dyndns.org)
Hoe zit het tegenwoordig met brutele? Hun service trekt (trok) ook op nie veel, maar ze zagen tenminste nie.
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

2 weekjes ok kunnen surfen, nog wel wat packet-loss, maar 't viel wel mee.
sinds gisteren weer terug naar a(2)f :/

Your current download speed: 4kbit/s or 1kbyte/s
Your current upload speed: -

:(
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”