ADSL2FIT: NO UPLOAD

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als de mods het mij toelaten, zou hier graag eens de berichtjes verzamelen van alle mensen die momenteel een serieus uploadprobleem hebben bij A2F, aangezien deze niet worden opgenomen in de statistieken van deze provider. Typische vorm op de speedtest op UB:

-> Zéér lage downloadsnelheid en "-" bij upload.
Gelieve een speedtest bij te vermelden met enkele nuttige info erbij, zoals wanneer dit probleem begonnen is etc...

Mijn situatie:

Your current download speed:
50kbit/s
or
6kbyte/s
Your current upload speed:
-

Begonnen op de nacht van 4 op 5 juni.
Linetest gedaan door BGC -> in orde
Scarlet vond ook geen problemen. (Harde)lineresets halen niets uit.
inter
Pro Member
Pro Member

44kbit/s
or
6kbyte/s Your current upload speed:
-

line reset hielp toen ik van 112 terug op ip range 98 kwam waar dan weer enkel BE goed is, spijtig was het maar voor een uurtje dat ik daar zat.
Terug op de 112 weer bovenstaande toestand.
Ja, ik ben grootverbruiker.
Sinds donderdagavond begonnen.
Regio Brugge
Laatst gewijzigd door inter 13 jun 2004, 00:53, in totaal 1 gewijzigd.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Styno
Elite Poster
Elite Poster

51kbit/s
or
6kbyte/s
-

Begonnen zaterdagochtend 5 Jun. 6:55 na een disconnect.
Gemeld maandagnamiddag. Er zou een troubleticket openstaan bij Scarlet vanaf woensdag. Elke dag gebeld voor een update, maar tot nu toe nog geen extra info verkregen.

Het rare is dat de snelheid tussen a2f gebruikers wel goed is. Wat ik niet kan begrijpen is dat dit probleem zich voordoet bij en gemeld is door meerdere users, maar dat men na een week nog steeds geen enkel idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Shisydo

43kbit/s
or
5kbyte/s
-

Ik heb vrijwel geen upload meer sinds vorige week zaterdag!
Ze weten nog steeds niet wat het is, de helpdesk is totaal nutteloos.
Dit zijn geen lage snelheden meer, je kan beter géén connectie meer hebben! :evil:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Effe gesnoeid in de posts. Gelieve je aan het topic te houden.

Cheers
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

54kbit/s
or
7kbyte/s Your current upload speed:
-

Begonnen vanaf 8juni denk ik. De dagen voor 8juni had ik goede snelheden dus heb ik ervan geprofiteerd. Daarna disconnect, daarna geen upload meer en snelheden zijn ernom gezakt toen.

Ook op andere speedtests heb ik geen upload.
OBiWaN

idem hier :

69kbit/s
or
8kbyte/s
-

Problemen begonnen de nacht van 11-06 op 12-06
disconnect gehad en sindsdien totaal omzeep.
Reeds ip ranges gehad/geprobeerd van 98 - 112 en 113
allemaal zelfde probleem
Shag
Plus Member
Plus Member

Shag schreef:Your current download speed:
54kbit/s
or
7kbyte/s Your current upload speed:
-

Begonnen vanaf 8juni denk ik. De dagen voor 8juni had ik goede snelheden dus heb ik ervan geprofiteerd. Daarna disconnect, daarna geen upload meer en snelheden zijn ernom gezakt toen.

Ook op andere speedtests heb ik geen upload.

ff iets bijvoegen aan men eigen post. 9juni line reset aangevraagd, zonder resultaat.
YodaTheOne
Starter
Starter

idem hier
46kbit/s
or
6kbyte/s
-
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Als ik mag vragen .. misschien allemaal ook regio erbij zetten ? Want ik zie hier toevallig een hele hoop mensen in en rond leuven (of ni ?)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

Sasuke schreef:Als ik mag vragen .. misschien allemaal ook regio erbij zetten ? Want ik zie hier toevallig een hele hoop mensen in en rond leuven (of ni ?)

Grtz,

Sasuke

Bij mij staat het onder mijn avatar. "Landen" ligt tussen Sint-truiden en Tienen, voor diegene die niet weten waar het ligt.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

goed plan sasuke. Had het in een ander topic ook al eens voorgesteld :)

Ik woon rond het gentse en hier is het weer goe.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Gelieve alleen posts te doen in dit topic als je upload "-" is, je kan ook een post doen als het veranderd is, maar geen gewone speedtest posts, daar is een ander topic voor! nl dit

de overige posts zullen verwijderd worden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Wref
Starter
Starter

0kbit/s
or
0kbyte/s Your current upload speed:
-

een nieuw record ;)

ik woon dicht bij geel/herentals, toch wel een eindje van leuven...
Mosquito

72kbit/s or 9kbyte/s
-

Ik woon in Frameries (Bergen)
Terro
Member
Member

Haha, ikke nog beter (euh, ik bedoel slechter) dan Wref :

0 kbit/s down and -2 kbit/s up.

Dit in Hemiksem (juist ten zuiden van Antwerpen).
Wref
Starter
Starter

Ik heb een TT aangemaakt, maar vorige TT kreeg ik "kritiek" omdat er gezien mijn hoge download er eigenlijk niks mis kon zijn met mijn snelheid...
Toen ik zei dat ik alleen kon downloaden via VEEL threads maar surfen praktisch nie mogelijk was kreeg ik als antwoord dat ik eerst moest stoppen met mijn truukjes (veel threads) dat het dan wel beter zou gaan ...

ik vind het niet leuk dat als ik iets aankaart (een wezenlijk probleem) ze dit van zich afschuiven door het terug op mij te kaatsen...

Als ze nu een fair use policy hadden of een vastgestelde limiet en ik ging erover konden/mochten ze dat doen, maar dat hebben ze niet dus...

*kiddy mode* :cry: :cry: :cry: IT's NOT FAIR !!! :cry: :cry: :cry:*/kiddy mode*
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Terro schreef:Haha, ikke nog beter (euh, ik bedoel slechter) dan Wref :

hoe kan je negatief gaan? :?
Lady_Q
Starter
Starter

Dit bericht heb ik moeten plaatsen bij een vriend die Telenet heeft , aangezien het internet bij mij thuis onmenselijk traag geworden is.
Ik heb het speedtest programma geïnstalleerd en bekwam de volgende resultaten, al weet ik nu niet of dit goed is of niet. Ik heb wel een "-" bij upload.
49KBIT/S
or
6KBYTE/S
-
Deze problemen zijn opgedoken vorige week zaterdag toen ik zelfs mijn mail niet meer kon ophalen.
Terro
Member
Member

Davy_117 schreef:
Terro schreef:Haha, ikke nog beter (euh, ik bedoel slechter) dan Wref :

hoe kan je negatief gaan? :?

Geen idee ? Vraag dat eens aan de makers van de speedtest, maar heb juist de test nog eens gedaan en er een screenshot van gemaakt, dan kan je het zelf zien ... download is nu wel "ietsjes" beter :wink:

Vraag me nu niet hoe het komt van die melding dat ik niet alle stappen correct heb gedaan, 'k heb nog nooit een ander scherm gehad, misschien door mijne firewall/router ?
Bijlagen
speedtest.jpg
(39.18 KiB) 2155 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Terro schreef:Vraag me nu niet hoe het komt van die melding dat ik niet alle stappen correct heb gedaan, 'k heb nog nooit een ander scherm gehad, misschien door mijne firewall/router ?

Hoe lang duurde de test zelf? Misschien omdat de test zo lang duurde dat de sessie vervallen is ondertussen?
vscomp
Plus Member
Plus Member

[mod="SeNsEi Ze0n"]alleen posts met upload problemen![/mod]
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Bij het zien van deze thread bedenk ik me net dat ik eergisteren mega veel lag ervaarde bij ET (niet speelbaar); waarschijnlijk omdat ik slechte uploadspeeds had. Down speed is fantastisch op het moment.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

als je downloadspeed geweldig is, heb je niet hetzelfde probleem.

Styno
Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Styno schreef:als je downloadspeed geweldig is, heb je niet hetzelfde probleem.

Styno

averge gisteren 402K Download, merk wel dat mijn upload iets lager is dan vroeger but who cares as long as we can download, upload speed fluctueerd wel veel sterker dan vroeger. (zonder verklaring)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik heb nog steeds niks download, maar die ET gaat dan verbazingwekkend WEL ... is trouwens het enige dat ik nog kan doen.

Surfen, internetbanking, mail afhalen, ... niks lukt nog, alles geeft timeouts ..

En voor degenen die weten hoe outlook express werkt: mijn mailboxen zijn aan het vollopen want ik krijg nooit de volledige queue binnen :evil:

@Visionair: ET kan server geweest zijn ... kheb dieje gisteren moeten herstarten omdat er lag problemen waren. :?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
a2fkatoke
Starter
Starter

44kbit/s
or
6kbyte/s Your current upload speed:
-

Hier dus ook geen upload meer. Ik ga ook niet reconnecten, want schijnbaar ligt a2f weer volledig plat :x Helpdesk ook al de hele dag niet te bereiken, geen antwoord op TT, zelfs geen antwoord op mails :evil:
tax
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

C-Phest schreef:Ik heb nog steeds niks download, maar die ET gaat dan verbazingwekkend WEL ... is trouwens het enige dat ik nog kan doen.

Surfen, internetbanking, mail afhalen, ... niks lukt nog, alles geeft timeouts ..

En voor degenen die weten hoe outlook express werkt: mijn mailboxen zijn aan het vollopen want ik krijg nooit de volledige queue binnen :evil:

@Visionair: ET kan server geweest zijn ... kheb dieje gisteren moeten herstarten omdat er lag problemen waren. :?

En gij vind da erg, alleen maar ET. Yeah right :p :p

thx for info over de server, misschien ideetje om statuspagina te maken dan zijn jullie net iets professioneler dan sommige isp's MOEWHAHAHA
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Bon, na meer dan een week begin ik een vermoeden te krijgen waar het schoentje hem dus knelt. Dit vermoeden sprong bij mij eerst in het hoofd toen ik op smallband raakte met TELENET. Het resultaat was namelijk héél vergelijkbaar met wat vele mensen hier ervaren: Zéér lage downloadsnelheden en vrijwel géén upload !

Dit bewijst natuurlijk nog niets, maar feiten bleven zich opstapelen:
- Lijntest BGC is in orde
- Scarlet heeft tegen de gewoonte in tóch even mijn lijn nagekeken ->ook in orde

Opmerkelijk is dat ik vandaag met iemand contact gehad heb die exact hetzelfde probleem had als mij en wiens speedtest hier ook in dit topic staat. Wat bleek: Deze persoon stond op smallband wegens een klacht van illegale downloads en werd daardoor op smallband geplaatst! En onder smallband had die typische downloads van +- 5KB/s en "-" upload...

??? Ring-a-bell ???

Aangezien ik geen klacht heb wegens virus/portscans/illegal stuff kan ik alleen maar concluderen dat ik op smallband ben gesukkeld !
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Spacekiek: Ik heb daar ook al aan gedacht maar dat kan toch ni dat ze na meer dan een week (zou dan al vanaf 4 juni op smallband zitten) op een trouble ticket nog altijd niet gezien hebben dat dat de reden is?

Dan zijn ze wel ECHT STOEM :)

En terwijl zitten ze maar te zagen om traceroutes en zo van sites waar ik problemen op heb ... moe'k mij daar ook nog is mee bezig houden. er werkt GENEN ENKELE site nog deftig.

Visionair: Aan die status pagina wordt gewerkt. Wij hebben momenteel echter heel weinig tijd, maar dan zal die waarschijnlijk nog altijd sneller online staan dan bij die provider die jij bedoelt ;)

En wat die ET only verbinding betreft ... idd da is nog het enige da werkt ... is eigenlijk om te bleiten. Al die andere dingen zoals mail, vpn, surfen zijn voor mij even belangrijk ...
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

C-Phest schreef:Spacekiek: Ik heb daar ook al aan gedacht maar dat kan toch ni dat ze na meer dan een week (zou dan al vanaf 4 juni op smallband zitten) op een trouble ticket nog altijd niet gezien hebben dat dat de reden is?

Idd, kan zijn dat we toevallig op smallband zijn geraakt, het andere scenario is dan dat bepaalde gebruikers express erop werden gezet en dat men maar al te goed wist waarom dit was, maar dit niet ging toegeven natuurlijk.

Het verklaart natuurlijk veel hé:

1° Alle mensen met dit probleem hebben vrijwel dezelfde down/upspeed.
2° Het probleem is gestart kort na A2F in de mogelijkheid was om gebruikers na een klacht op smallband te zetten.
3° Dat er dus geen problemen te vinden zijn via pings, traceroutes, etc

Enfin, ik herinner me ook dat Inter na een linereset tijdelijk goeie speeds had, dat is dan iets wat dan niet klopt...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aan allen,

Als a2f jullie op SMALLBAND zou zetten, heb je een LAGERE synch snelheid !! Niet een slechte onstabiele snelheid op een synch van 4Mbit.

En me dunkt dat smallband een "stabiele" snelheid zou geven. Geen onstabiele snelheid waarbij je nog pieken kan krijgen van 30-60kb/sec soms.

Voor de laatste keer STOP met speculeren als je het niet weet. Je trekt alleen maar een hele hoop mensen met zich mee en dan creëer je je eigen problemen (en nee, ik heb het nu niet over jullie downloadprobleem).

Lees maar eens een artikel over massahysterie, massapsychologie enzo .. weet je direct wat ik bedoel.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

sasuke, even een correctie:

bij smallband sync je nog aan dezelfde snelheid, ook zo bij skynet
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ah,

Da's veranderd dan ... want toen ik op smallband zat bij Skynet, Wanadoo of Edpnet veranderde m'n synch altijd. En lijkt me nogal sterk dat dat nu veranderd is.

Kan iemand anders dat ook bevestigen a.u.b. , liefst iemand met usb modem of PCI modem.

Thanks,

Sasuke
Afbeelding
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke,

Er zijn teveel feiten die wijzen in de richting van een smallband (zie mijn post hier wat boven) !! Ik schud dat niet uit mijn mouw hé. Zeker die gast die effectief op smallband zit wegens een klacht, met nét dezelfde type problemen als vele hier, vind ik op z'n minst zéér verdacht.
Als er één ding goe is aan A2F, dan is het wel hun upload en bij mijn weten zijn daar héél weinig problemen mee geweest... plots nu wel wanneer ze in staat zijn om mensen op smallband te zwieren.
En ja speculeren, aangezien ge qua info 0,0 krijgt, heb je weinig keuze hé... Wetenschappers speculeren ook over een allesomvattende theorie van het heelal... Zijn ze daarmee juist? Nee, maar vroeg of laat gaat er wel ene er pataat op zijn en ik denk dat het met deze A2F affaire ook zo wel zal zijn!
Wref
Starter
Starter

Bij mij is bij mijn weten mijn sync speed nooit veranderd als ik op smallband zat (Skynet) en ik checkte da af en toe eens mee da tooltje van de modem drivers zelf... en daar stond de sync-speed dus...
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Niet een slechte onstabiele snelheid op een synch van 4Mbit.

Of 8Mbit... raar toch he, andere technologie, en toch dezelfde problemen...

Sasuke schreef:En me dunkt dat smallband een "stabiele" snelheid zou geven. Geen onstabiele snelheid waarbij je nog pieken kan krijgen van 30-60kb/sec soms.

Nix te pieken hier... 10kb down max, op welke manier dan ook

Sasuke schreef:Voor de laatste keer STOP met speculeren als je het niet weet. Je trekt alleen maar een hele hoop mensen met zich mee en dan creëer je je eigen problemen (en nee, ik heb het nu niet over jullie downloadprobleem).

Moest er nu eens een bepaalde internetprovider uit het Antwerpse zijn die iets meer info zou geven en de problemen sneller van de baan zou helpen, dan zouden de gebruikers uit pure miserie de zaak niet zelf moeten gaan uitzoeken met alle gevolgen vandien...

Styno
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Spacekiek schreef:Sasuke,

Er zijn teveel feiten die wijzen in de richting van een smallband (zie mijn post hier wat boven) !! Ik schud dat niet uit mijn mouw hé. Zeker die gast die effectief op smallband zit wegens een klacht, met nét dezelfde type problemen als vele hier, vind ik op z'n minst zéér verdacht.
Als er één ding goe is aan A2F, dan is het wel hun upload en bij mijn weten zijn daar héél weinig problemen mee geweest... plots nu wel wanneer ze in staat zijn om mensen op smallband te zwieren.
En ja speculeren, aangezien ge qua info 0,0 krijgt, heb je weinig keuze hé... Wetenschappers speculeren ook over een allesomvattende theorie van het heelal... Zijn ze daarmee juist? Nee, maar vroeg of laat gaat er wel ene er pataat op zijn en ik denk dat het met deze A2F affaire ook zo wel zal zijn!

Spacekiek,

Officieel KAN a2f u nog niet op smallband zetten. Ze hebben zelfs nog niet beslist welke waarde ze aan smallband gaan geven. !!! Dat is MIJ dan weer bevestigd. Dus als die "gast" ff wil inloggen en kan bewijzen dat hij op smallband staan ?

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sasuke schreef:Ah,

Da's veranderd dan ... want toen ik op smallband zat bij Skynet, Wanadoo of Edpnet veranderde m'n synch altijd. En lijkt me nogal sterk dat dat nu veranderd is.

Kan iemand anders dat ook bevestigen a.u.b. , liefst iemand met usb modem of PCI modem.

Thanks,

Sasuke

Nee bij skynet ed blijft sync er wordt geknepen op pppoe / pppoa sessie niveau. Resync zou veel te complex worden.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Sasuke ... als het 5 maand duurt om profielen in een centrale te veranderen zodat ge 512kbit/s upload zou hebben lijkt het mij sterk dat ze om de haverklap uw synch snelheid ff gaan veranderen als ge op en af smallband gaat he ;)

Synch snelheid is uw profiel op de DSLAM kaart en we weten allemaal al wel hoe moeilijk dat blijkbaar is om daar iets aan te veranderen ... dus dat ff gaan veranderen om u op smallband te zetten is niet haalbaar.

Ook al kan ik dit niet officieel staven, ik denk wel dat ge de logische redenering erin ziet he? :)
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”