IK heb een tijdje geleden een paar problemen gehad met mijn computer, spyware enz.
maar ik weet nie of het iets met mijn probleem heeft te maken dat ik nu heb,
als ik mijn computer afsluit, start die soms vanzelf terug op, en het is niet dat iemand hem opzet, ik was een keer op men kamer bezig terwijl ik het zag gebeuren, echt freaky.
Hoe komt het en hoe los ik het op
groet maarten
windows start automatisch op.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sluit je je computer af, en start hij direct daarna terug op, zonder even af te staan dus? (reboot)
Of start je computer zomaar op als hij een hele tijd al af staat?
En welk OS gebruik je?
Of start je computer zomaar op als hij een hele tijd al af staat?
En welk OS gebruik je?
Laatst gewijzigd door Arrigi 19 jun 2004, 13:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Administrator
- Contacteer:
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
maarten,
Zet in je BIOS eens de optie "Wake on LAN" uit. Als je een trojan hebt gehad én je geen firewall draait kan een hacker het "magic packet" doorsturen waardoor je WOL aanschiet en dus je PC opstart en hij verder kan gaan met zijn (al dan niet) malafide praktijken.
Grtz,
Sasuke
Zet in je BIOS eens de optie "Wake on LAN" uit. Als je een trojan hebt gehad én je geen firewall draait kan een hacker het "magic packet" doorsturen waardoor je WOL aanschiet en dus je PC opstart en hij verder kan gaan met zijn (al dan niet) malafide praktijken.
Grtz,
Sasuke
maarten schreef:Hoe komt het en hoe los ik het op
Zoals Sasuke al schreef, indien je spyware op bezoek hebt? Zie eens in deze topic
Opgelet: Indien je zo'n spyware zou gevonden hebben en deze verwijderd hebt, maak dan later geen gebruik van systeem-restore in WindowsXP. Het malafide progje zou je dan wel eens kunnen terugzetten zonder dat je dit wou.
Best na het verwijderen van spyware, alle herstelpunten verwijderen, behalve het laatste.
Opgelet: Met herstelpunten verwijderen, dan kan je uw PC echter niet meer terugzetten naar de aankooptoestand.
Indien er toch iemand interesse zou hebben om herstelpunten te verwijderen?
Dan vind je meer info daarover hier. (enkel uitvoeren als je PC feilloos functioneert).
Op die wijze kan je ook plaats winnen op je Hard Disk.
Grtz,
dit probleem situeert zich bij ons ook op 1 pc, maar dan wel met de zekerheid dat er geen spyware op staan of op heeft gestaan.
en het gebeurt enkel wanneer m'n broer een bepaald spelleke heeft gespeeld (ma vraag me ni welk :s, Tony Hawk 3 of UT 2003 ofzo)
(ik moet het probleem ni opgelost zien te hebbe, ma dit helpt misschien bij het oplossen van uw probleem?)
en het gebeurt enkel wanneer m'n broer een bepaald spelleke heeft gespeeld (ma vraag me ni welk :s, Tony Hawk 3 of UT 2003 ofzo)
(ik moet het probleem ni opgelost zien te hebbe, ma dit helpt misschien bij het oplossen van uw probleem?)
-
- Administrator
- Contacteer:
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;307525
of als je Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd hebt: http://support.microsoft.com/default.as ... -us;311806
of als je Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd hebt: http://support.microsoft.com/default.as ... -us;311806
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sasuke schreef:Zet in je BIOS eens de optie "Wake on LAN" uit. Als je een trojan hebt gehad én je geen firewall draait kan een hacker het "magic packet" doorsturen waardoor je WOL aanschiet en dus je PC opstart en hij verder kan gaan met zijn (al dan niet) malafide praktijken.
WOL werkt op basis van het MAC address... werkt dus nooit vanaf een remote netwerk.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Volgens mij bedoelt maarten totaal iets anders,
hij zit of kijkt naar pc en plotseling start zijn computer opnieuw op, nou ik heb dat ook en het probleem is simpel, dit is gewoon het geheugen die toe is aan vernieuwing.. Niet dat het veel voorkomt maar als PC 7dagen aanligt toch wel 2a 3 keer.
hij zit of kijkt naar pc en plotseling start zijn computer opnieuw op, nou ik heb dat ook en het probleem is simpel, dit is gewoon het geheugen die toe is aan vernieuwing.. Niet dat het veel voorkomt maar als PC 7dagen aanligt toch wel 2a 3 keer.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Marto schreef:Ik heb dat ook al eens gehad maar nu niet meer.
BV: Ik ga naar school, de computer ligt af. Ik kom 's middags thuis en de computer staat aan zonder dat iemand er aangekomen heeft.
Offtopic
Mijn buurman kan zijn hond zijne pc laten aanleggen, afgerichte hond, zalig hoor
/offtopic
-
- Administrator
- Contacteer:
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
r2504 schreef:WOL werkt op basis van het MAC address... werkt dus nooit vanaf een remote netwerk.
Psst ... ooit al gehoord van MAC spoofing ? IP spoofing ? ... Het is te doen zene Als hij bv een router heeft ? Dan kan het. Als het natuurlijk één enkele PC is met een modem aan, ja ok .. dan kan het niet.
Grtz,
Sasuke