windows start automatisch op.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
maarten

IK heb een tijdje geleden een paar problemen gehad met mijn computer, spyware enz.
maar ik weet nie of het iets met mijn probleem heeft te maken dat ik nu heb,
als ik mijn computer afsluit, start die soms vanzelf terug op, en het is niet dat iemand hem opzet, ik was een keer op men kamer bezig terwijl ik het zag gebeuren, echt freaky. :???: :???:

Hoe komt het en hoe los ik het op

groet maarten
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sluit je je computer af, en start hij direct daarna terug op, zonder even af te staan dus? (reboot)
Of start je computer zomaar op als hij een hele tijd al af staat?
En welk OS gebruik je?
Laatst gewijzigd door Arrigi 19 jun 2004, 13:01, in totaal 1 gewijzigd.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

welk besturingssysteem?

als hij echt reboot, dan is het iets met advanved power management, maar dat hangt van je os af
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

maarten,

Zet in je BIOS eens de optie "Wake on LAN" uit. Als je een trojan hebt gehad én je geen firewall draait kan een hacker :twisted: het "magic packet" doorsturen waardoor je WOL aanschiet en dus je PC opstart en hij verder kan gaan met zijn (al dan niet) malafide praktijken.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

maarten schreef:Hoe komt het en hoe los ik het op

Zoals Sasuke al schreef, indien je spyware op bezoek hebt? Zie eens in deze topic
Opgelet: Indien je zo'n spyware zou gevonden hebben en deze verwijderd hebt, maak dan later geen gebruik van systeem-restore in WindowsXP. Het malafide progje zou je dan wel eens kunnen terugzetten zonder dat je dit wou.

Best na het verwijderen van spyware, alle herstelpunten verwijderen, behalve het laatste.
Opgelet: Met herstelpunten verwijderen, dan kan je uw PC echter niet meer terugzetten naar de aankooptoestand.

Indien er toch iemand interesse zou hebben om herstelpunten te verwijderen?
Dan vind je meer info daarover hier. (enkel uitvoeren als je PC feilloos functioneert).
Op die wijze kan je ook plaats winnen op je Hard Disk.

Grtz, :wink:
Afbeelding
wem
Premium Member
Premium Member

dit probleem situeert zich bij ons ook op 1 pc, maar dan wel met de zekerheid dat er geen spyware op staan of op heeft gestaan.

en het gebeurt enkel wanneer m'n broer een bepaald spelleke heeft gespeeld (ma vraag me ni welk :s, Tony Hawk 3 of UT 2003 ofzo)

(ik moet het probleem ni opgelost zien te hebbe, ma dit helpt misschien bij het oplossen van uw probleem?)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

http://support.microsoft.com/default.as ... -us;307525
of als je Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd hebt: http://support.microsoft.com/default.as ... -us;311806

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Zet in je BIOS eens de optie "Wake on LAN" uit. Als je een trojan hebt gehad én je geen firewall draait kan een hacker :twisted: het "magic packet" doorsturen waardoor je WOL aanschiet en dus je PC opstart en hij verder kan gaan met zijn (al dan niet) malafide praktijken.

WOL werkt op basis van het MAC address... werkt dus nooit vanaf een remote netwerk.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Volgens mij bedoelt maarten totaal iets anders,
hij zit of kijkt naar pc en plotseling start zijn computer opnieuw op, nou ik heb dat ook en het probleem is simpel, dit is gewoon het geheugen die toe is aan vernieuwing.. Niet dat het veel voorkomt maar als PC 7dagen aanligt toch wel 2a 3 keer.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dat ook al eens gehad maar nu niet meer.
BV: Ik ga naar school, de computer ligt af. Ik kom 's middags thuis en de computer staat aan zonder dat iemand er aangekomen heeft.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Marto schreef:Ik heb dat ook al eens gehad maar nu niet meer.
BV: Ik ga naar school, de computer ligt af. Ik kom 's middags thuis en de computer staat aan zonder dat iemand er aangekomen heeft.

Offtopic
Mijn buurman kan zijn hond zijne pc laten aanleggen, afgerichte hond, zalig hoor :P :wink:
/offtopic
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

staat in je bios dan "wake on timer" niet aan?
hier kan je een uur isntellen dat de pc op start

Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:WOL werkt op basis van het MAC address... werkt dus nooit vanaf een remote netwerk.

Psst ... ooit al gehoord van MAC spoofing ? IP spoofing ? ... Het is te doen zene :p Als hij bv een router heeft ? Dan kan het. Als het natuurlijk één enkele PC is met een modem aan, ja ok .. dan kan het niet.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”