Ik had digitale TV van Telenet (+verplicht analoge die ik niet gebruikte) en Internet van Dommel (+ raw copperline omdat ik geen tel. gebruik - GSM zaak)
Dit alles koste mij +-85 Euro per maand.
Nu ben ik overgeschakeld naar Scarlet One (Digitale TV + Internt) sinds vandaag. Kosten: 46 Euro.
Ik gebruik Newsservers om te downloaden maar kom tot de conclusie dat mijn snelheid wel extreem laag is bij Scarlet. Speedtest: 8mbps
Ze adverteren met een snelheid van 25mbps, Wat kan ik hier aan doen? Ik zit dicht bij de centrale en haalde bij Dommel 12mbps (zoals het abonnement opgaf)
Als dit niet verholpen word ga ik mijn contract bij scarlet moeten opzeggen, omdat ze hun beloften niet nakomen?
Moet mijn bekabeling in mijn appartement is herzien worden omdat dit een oud appartement is met oude tel. aansluitingen? Wie moet dit doen en betalen? Ik kan binnen de 30 dagen mijn abo bij scarlet opzeggen dacht ik?
VDSL statistics
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 27.0 dB
Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
TX total power -18.3 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 4.4 ms
Ik zal straks ook eens een profieltest en een speedtest posten. Nu ik dit forum wat meer doorlees lijkt me dat toch handig voor het beantwoorden van mijn vraag.
Probeer eens via vdsltool te kijken op welk profiel je staat ( repair bv ) . Is dit zo dan scheelt er wat . Natuurlijk kan ook de binnenbekabeling slecht zijn . in dit laatste geval vrees ik dat die kosten voor jou zullen zijn moet hier wat aan gebeuren .
Ik heb ook geen 25/6 maar 20/2 , omdat ik op een 700 m van de centrale zit , maar die haal ik dan ook altijd .
Was er geen bepaalde firmware versie nodig om het 17a profiel te doen werken? (of correcter: de VDSL driver moet 2009 versie zijn ipv 2007 -- De ondoorgrondelijke wegen van het Belgacom 17A profiel ... -- zie philippe_d z'n post) De router moet zich dan misschien nog updaten?
Die VDSL driver staat als VDSL version aangegeven op de status pagina van de Sagem router:
VDSL Version: Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL statistics
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 27.0 dB
Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
TX total power -18.3 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 4.4 ms
Dit is waarschijnlijk een probleem met te veel ruis op de binnenbekabeling.
Mijn tips:
- De TF2007-aansluitdoos en VDSL2-modem zo dicht mogelijk op het binnenkomende koperpaar aansluiten en de kopereindjes opschuren zodat het koper blinkt zorgt voor een betere geleiding van het signaal.
- Alle oude binnenhuisbekabeling en telefoontoestellen afkoppelen. Eventueel vernieuwen als de binnenbekabeling het probleem is. Zelf te betalen of indien huurder in overleg met de eigenaar kosten delen.
- Snelheidstesten via http://speedtest.net/ altijd rechtstreeks met UTP-kabel op de VDSL2-modem.
OK, ga ik eens proberen. Kabel komt binnen op gelijksvloer en ik zit op de 2e verdieping. (3 bewonders) Dus zal van hier tot gelijksvloers eens bekijken.
De modem is via Cat 6 kabel aangesloten. daar zou het probleem niet kunnen zitten. bestanden van PC tot PC over netwerk gaat met gigabit snelheid.
Profiel wordt toegekend op lengte & attenuatie van de Lus, waardes van de lijn zijn perfect inorde. 14db attenuatie = waarschijnlijk luslengte van meer dan 700 meter = 16,5/2
Ik snap niks van die waardes . Ik zit op nbet geen 800 m van de rop en denk dat mijn waardes zelfs nog slechter zijn . En toch zit ik op 20/2 wat ik ook haal . Moet er wel bij zeggen dat kabel kruipruimte binnenkomt ondergronds , en dan direct door de vloer in de woonkamer komt waar aansluit kastje staat ( 40 cm binenbekabeling dus .
Ik heb de afstand tussen de Bcom aansluiting en de modem indertijd van 10 meter (living) naar 1 meter (garage) verkleind. Voor dat stukje CAT6 gebruikt en geen telefoonkabel. Dan da kabel van de box naar de switch op de 2de verdieping herlegd met CAT6. Ik ben toen van 14Mbs naar de 24mbs die je hieronder op mn profiel ziet gestegen. Het was een dagje werken en klooien, maar het was het waard. En eigenlijk is de verbanning van de modem naar de garage (zo kort mogelijk bij de bcom aansluiting de meest productieve geweest. Want als ik tussen tussen CAT6 en 2 200mbs powerpluggen over het stroom netwerk dan maakt dat niets uit...
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
Toch ga ik mijn bekabelinbg eens verbeteren idd. En bij newsserver download schommelt mijn snelheid heel hard. Soms 1,2 MB/s en dan weer 1,8 MB/s, denk dat er dus meer aan de hand is.
Dichter bij de centrale is niet altijd een voordeel nu. Tis dicht bij de ROP dat telt. Elke centrale is uitgerust met ADSL poorten, maar niet persé met VDSL2 poorten! Daarom dat die klanten dikwijls een 12Mbit profiel krijgen : ADSL2+ ipv VDSL.
De TS in dit geval heeft een 16.5mbit profiel, wat er op neerkomt dat hij grofweg gezien tussen de 800m en 1200m van de centrale zal wonen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
De instabiele verbinding kan trouwens niet aan de bekabeling in het huis liggen. Ik had dit bij mijn oude provider (ADSL) geen problemen mee.
Mijn verbinding is heel heel instabiel. Onderstaande img. is op een tijd van 5min
Bij de klantendienst van Scarlet zeggen ze ook maar wat je wil horen hoor!
Toen ik hen belde om te vragen of ik op mijn nieuw adres de maximale VDSL2 snelheid (25Mbps) zou halen zeiden ze dat dit geen probleem was en het perfect haalbaar was door mijn afstand tot de centrale en hun test.
Echter na de installatie van de modem en de aansluitingen bleek dat ik maar 16Mbps had als verbinding. Ik direct naar Scarlet gebeld en daar zeiden ze me dat die 16Mbps echt de maximum snelheid was. Toen ik dan zei dat ze me voordat ik ingetekend had beloofd hadden dat ik de maximum snelheid zou halen, zeiden ze gewoon doodleuk dat dit dus niet het geval is....
Mja omdat ik absoluut geen telenet wil hebben en andere providers toch geen betere snelheid zouden kunnen geven aangezien Scarlet bij Belgacom hoort, ben ik maar gebleven ... Maar is dus wel duidelijk dat ze nu tot Belgacom behoren ...
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Modem max: 91212 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 74889 kbps 15690 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 146 m Estimated!
Training margin: 17.7 dB
Attenuation: 8.7 dB
Hier mijn gegevens... Ik zal maar niet klagen zeker?
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 98768 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 81093 kbps 16990 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 309 m Estimated!
Training margin: 24.8 dB
Attenuation: 9.9 dB
Waar is m'n 50 mbit profiel naartoe aangezien door 30 mit de kans nu kleiner is dat er een tweede decoder in huis komt sinds telenetopgezegd wil worden
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Probleem met verschillende newsservers en verschillende bestanden. Zoals je ziet valt de verbinding zelfs soms weg. Ik had dit niet op ADSL en nu wel op VDSL.
Ik heb deze gegevens ook bezorcht aan de Scarlet helpdesk, Zij hebben een lijntest gedaan en geen uitval gevonden. Ze konden niet controleren of er onregelmatige snelheden in de verbinding waren. Daarom hebben ze een ticket naar belgacom doorgezet die mij binnen 2 a 3 dagen contacteren (hoop ik)
UPDATE:
Vandaag kreeg ik een sms dat als ik geen tegenbericht meld dat mijn case afgesloten zou worden?! WTF! ze hebben nog niets behandeld zoals mij beloofd werd!
Wat een ongeregelde zooi daar bij die helpdesk.
Ik een chat gestart met een zekere Iris die verteld dat mijn case is afgesloten en dat er geen onregelmatigheden op mijn lijn zijn vastgesteld. Terwijl er mij beloofd werd dat ik gebeld zou worden door de Belgacom technieker die de lijntest ging doen.
Daarop een hele discussie gehad met deze niet te technisch aangelegde dame. Maar ze begrijpt er de ballen van. Ze wist mij zelfs te vertellen dat ik geen rekening hield met andere personen die dezelfde internetlijn gebruikte en dat daarom internet zo deed. Ze vond die grafiek dus normaal!!!
Ik na lang proberen verteld dat ik mijn proefperiode dan wil beëindigen. Verteld ze mij heel leuk dat mijn proefperiode van 14 dagen verlopen is. Dit terwijl ik pas vanaf 05/03/2012 ben aangesloten!! Om verdere kwaadheid van mijn kant tegen te gaan heb ik het gesprek afgesloten en haar toch bedankt voor haar hulp.
Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor de tips.
ondertussen heb ik een klacht naar Scarlet + ombudsman gestuurd met de situatie uitgelegd.
Je moet vooral rustig blijven en zeker geen ombudsman inschakelen na amper één week.
Als je een dossier opent bij de ombudsman dan ga je ervan uit dat Scarlet je probleem niet WIL oplossen.
Als je een Belgacom-technieker wil, moet je VDSL2-lijn offline zijn als je contact opneemt met Scarlet. Als Scarlet een lijntest uitvoert en detecteert dat je VDSL2-verbinding online is, dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht en zal Belgacom niet ingeschakeld worden om ter plaatse te komen kijken.
ADSL en VDSL2 zijn trouwens twee verschillende technologieën, ze gebruiken elk een andere frequentie dus je kan absoluut geen vergelijk maken met je vorige internetproduct.
Maar heb je ondertussen al de binnenbekabeling gecontroleerd? Ik heb in dit topic nog niet gelezen hoe de Belgacom-invoerkabel op het gelijkvloers verbonden is met je TF2007-stopcontact en hoe de VDSL2-modem daarop is aangesloten.
UPDATE:
Na een lang wachten heb ik een reactie gehad:
Beste klant,
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
na dit nogmaals onderzocht te hebben blijven wij bij ons standpunt. Uw lijn heeft een profiel van 16.5Mb waarvan u tot en met uw modem de volledige snelheid behaalt. Ook zijn er geens toringen aanwezig op uw lijn. U behaalt volledige sessietijden, zonder enige onderbreking. Onderstaande punten kunnen veroorzaken dat u een trage snelheid ervaart op uw eindstation. Misschien kunt u hier het probleem proberen op te localiseren.
1. Wifi: een connectie met uw modem via een wifi verbinding zal steeds trager zijn dan een directe connectie via een UTP-kabel. Voor de snelste verbinding kunt u een connectie maken via een UTP-kabel.
2. Antivirus/Firewall: een filtering door een antivirus/firewall programma is bij veel gebruikers de voornaamste oorzaak van een snelheidvermindering. Als elk dataverkereer eerst gefilterd wordt, zal dit zeer vaak als een vertraging ervaren worden. U kunt uw connectie testen door deze programma's volledig af te sluiten.
3. Onderliggende applicaties welke bandbreedte opslorpen: zeer veel downloadprogramma's draaien nog steeds op de achtergrond nadat ze vermoedelijk afgesloten zijn geweest. Een voorbeeld hiervan zijn verscheidene torrentprogramma's (Utorrent, Bittorrent, Azereus,..). Deze blijven bandbreedte innemen door bijvoorbeeld uploadverkeer waardoor u minder bandbreedte heeft voor verder internetgebruik.
4. Uw connectie dient u steeds te testen rechtstreeks op de modem die de connectie verzorgd. Als u een router of switch tussen uw eindstation en uw modem heeft geplaatst kan dit de oorzaak zijn van uw vertraging. Deze kunnnen namelijk conflicten geven waardoor uw connectie problemen ondervindt.
Met vriendelijke groet,
Simon
Scarlet Klantendienst
Waarop ik antwoorden Beste Scarlet.
Dit is nog steeds niet opgelost!
Ik heb heel goede support gehad van mijn downloadprovider/Newsserver (om te controleren of het probleem echt niet aan hun kant lag) die het probleem ook bij jullie legde na een lange analyses van mijn logs en mijn verbinding bij hun.
Ik heb ook naar al hun tests die ze deden kunnen meekijken.
Als ik een traceroute doe bij het downloaden zie ik dat jullie server toch het langste doet over de verbinding:
Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 125 ms 142 ms 142 ms ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be [83.134.104.1]
3 77 ms 71 ms 100 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1.83.241.186]
4 68 ms * 62 ms ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 75 ms 101 ms 62 ms bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
6 33 ms 40 ms 51 ms 94.102.162.123
7 34 ms 34 ms 34 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
8 54 ms 34 ms 41 ms news.supernews.com [138.199.67.30]
De trace is voltooid.
------------------------------------------
Ook zal ik antwoorden op uw punten.
1. Ik gebruik geen Wifi. Ik heb een gigabit aansluiting vanaf mijn switch die direct geconecteerd is met jullie modem/router.
2. Deze NAS/Server heeft geen virusscanner en/of firewall.
3. Op de nas draaien geen andere programma's die voor grote download en/of uploadsnelheden zorgen.
4. Ik heb de NAS/server ook direct aangesloten op de modem/router van Scarlet, wat geen verschil bracht.
Ik verwacht van jullie nog steeds een oplossing, ik zie dan ook graag mijn profperiode verlengd worden omdat dit voor de proefperiode gemeld was en er nog geen concrete oplossing is voorgesteld. Waardoor ik niet anders kon dan mijn proefperiode laten voorbijgaan.
Met vriendelijke groeten,
Jasper Brosens
Dan krijg je volgende reactie:
Beste klant,
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Ik kan u enkel nog eens bevestigen dat er geen problemen zijn met uw lijn. De connectie tussen onze servers en uw modem wordt niet onderbroken. Op de door u doorgeven grafiek kunt u ook uw profiel halen, 16Mb. Op u grafiek is wel vreemd genoeg geen tijdsaanduiding aanwezig op de x-as zodat elke andere conclusie op vlak van onderbrekingen niet te vast te stellen zijn.
Uw binding wordt niet onderbroken en uw lijnwaardes zijn perfect. Dit is niet mijn persoonlijke mening, dit is besloten na escalatie naar een gespecialiseerd team van Belgacom en na onderzoek door onze Second Line dienst.
Als u een probleem ervaart ligt dit aan uw installatie vanaf uw Sagem modem tot uw eigen installatie.
Uw proefperiode kan helaas niet verlengd worden, deze is conform federale wetgeving.
Met vriendelijke groet,
Simon
Scarlet Klantendienst
Daarop reageer ik nu wel iets geiriteerder met volgend antwoord:
Beste Simon,
Ik vind het jammer dat jullie bij jullie standpunt blijven terwijl ik de nodige kennis heb om te weten waar het probleem zich bevind.
Ik hoop dan ook dat dit toegevoegde document jullie eindelijk laat inzien dat het probleem inderdaad aan jullie kant is.
Wat moet ik nog doen om mijn internet stabiel te kunnen krijgen? Mijn traceroute resultaten geven aan dat het probleem bij jullie of belgacom licht. Wat heeft u als argument om een traceroute resultaat tegen te spreken?
Kan ik in contact komen met deze 2nd line dit net zoals ik Technische kennis heeft over deze zaken? Dit zodat ik kan communiceren op hun niveau?
Toegevoegd vind u een document met een analyze van het probleem, verstuur deze aub nog eens door naar een Belgacom technieker 2nd line.
In dit document vind u ook een nieuwe grafiek van 05/04 met x-as tijdsaanduiding over een periode van 15min met intervals van 10 seconden.
Stuur mij desnoods screenshots terug van traceroutes, die via de switch/router met host/ip ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [IP: 91.183.246.107] die ik als schuldige aanwijs van dit probleem. Als u dat kan bewijst u dat het inderdaad niet mijn probleem is.
Ik hoop dan ook dat het probleem nog eens bekeken word na mijn expertise op dit probleem. De keuze is aan jullie.
Met vriendelijke groeten,
Jasper Brosens
Document kan u in de bijlage vinden. Nu afwachten op reactie. Ik blijf er bij dat het niet bij mij is!
EDIT 20:11:
nog meer bewijs:
Report: TraceRoute
Generated on 5/04/2012 at 20:11:02 by Free IP Tools
Tracing route to news.eu.supernews.com over a maximum of 25 hops:
#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 28 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 30 ms #4 [Unavailable]: Request timed out
#5 80.84.20.18 [bru-11-r6-t9-4.car.belbone.be]: TTL expired in transit, 30 ms
#6 94.102.162.123 [Unavailable]: TTL expired in transit, 30 ms
#7 195.69.144.193 [ams-ix.ams.giganews.com]: TTL expired in transit, 34 ms
#8 138.199.67.30 [news.supernews.com]: Echo reply, 34 ms
Tracing route to tweakers.net over a maximum of 25 hops:
#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 27 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 30 ms #4 [Unavailable]: Request timed out
#5 146.82.32.117 [Unavailable]: TTL expired in transit, 33 ms
#6 67.17.195.50 [Unavailable]: TTL expired in transit, 35 ms
#7 87.233.1.218 [10ge-e600-1.ams7.true.nl]: TTL expired in transit, 41 ms
#8 213.239.154.35 [tweakers.net]: Echo reply, 34 ms
Tracing route to google.net over a maximum of 25 hops:
#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 27 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 32 ms #4 [Unavailable]: Request timed out
#5 80.84.20.78 [bru-11-r6-t8-4.car.belbone.be]: TTL expired in transit, 31 ms
#6 94.102.162.204 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#7 74.125.50.21 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#8 209.85.240.61 [Unavailable]: TTL expired in transit, 56 ms
#9 209.85.253.90 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#10 66.249.95.173 [Unavailable]: TTL expired in transit, 43 ms
#11 72.14.236.191 [Unavailable]: TTL expired in transit, 43 ms
#12 [Unavailable]: Request timed out - Normaal bij google.com
#13 173.194.78.104 [wg-in-f104.1e100.net]: Echo reply, 43 ms
C:\Users\CrimInalA>tracert www.tweakers.net
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms E3200 [192.168.1.1]
2 19 ms 19 ms 19 ms ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
3 21 ms 21 ms 21 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 22 ms * * ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 25 ms 25 ms 25 ms 146.82.32.117
6 25 ms 25 ms 34 ms 67.17.195.50
7 30 ms 35 ms 35 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
8 26 ms 25 ms 25 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
C:\Users\CrimInalA>tracert www.tweakers.net
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms E3200 [192.168.1.1]
2 19 ms 19 ms 19 ms ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
3 76 ms 26 ms 21 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 56 ms 22 ms 21 ms ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 25 ms 25 ms 25 ms 146.82.32.117
6 26 ms 36 ms 25 ms 67.17.195.50
7 25 ms 34 ms 36 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
8 25 ms 25 ms 26 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
C:\Users\CrimInalA>tracert www.google.com
Tracing route to www.l.google.com [173.194.78.103]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms E3200 [192.168.1.1]
2 19 ms 19 ms 18 ms ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
3 21 ms 21 ms 21 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 * 22 ms 92 ms ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 22 ms 21 ms 22 ms bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
6 32 ms 32 ms 32 ms 94.102.162.204
7 31 ms 31 ms 31 ms 74.125.50.21
8 31 ms 31 ms 31 ms 209.85.240.63
9 31 ms 32 ms 32 ms 209.85.253.92
10 37 ms 34 ms 34 ms 66.249.95.173
11 35 ms 35 ms 33 ms 72.14.236.191
12 * * * Request timed out.
13 36 ms 36 ms 35 ms wg-in-f103.1e100.net [173.194.78.103]
Trace complete.
C:\Users\CrimInalA>tracert news.eu.supernews.com
Tracing route to news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms E3200 [192.168.1.1]
2 19 ms 19 ms 19 ms ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
3 47 ms 133 ms 94 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 22 ms * 21 ms ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 22 ms 21 ms 22 ms bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
6 22 ms 22 ms 22 ms 94.102.162.123
7 26 ms 26 ms 26 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
8 25 ms 25 ms 26 ms news.supernews.com [138.199.67.30]
Trace complete.
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
We hebben dit op basis van uw resultaten onderzocht en vinden geen packet loss op ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [IP: 91.183.246.107]. Er is wel wat verlies, u mag verzekerd zijn dat uw resultaten steeds doorgegeven worden aan de desbetreffende diensten. Deze kunnen niet rechtsreeks gecontacteerd worden, maar zoals eerder vermeld word dit steeds doorgegeven.
Dus de mail van mij word niet behandeld zoals ik het zou willen.
Eind volgende maand ga ik verhuizen en hoop ik dat de problemen dan ook ineens van de kaart zijn. Want de helpdesk van Scarlet vertikt het dus om echt te luisteren naar mijn probleem. En anders ben ik daar na 1 jaar weer weg.
Ik ga er nu niet meer achteraan. maar mijn conclusie is al gemaakt: Service van Scarlet is amateuristisch.
Inderdaad, maar die mannen van scarlet doen dus absoluut geen moeite om mijn probleem aan te pakken. Mij gaan ze volgend jaar verliezen. Als ze in de proefperiode geen oplossing aanbieden is je proefperiode ook voorbij en zal deze niet verlengd worden. Wat ik geen service vind. Dat is alleen aan Geld, Geld, Geld denken en niet aan service.
Dat is hetzelfde dat als je hardware koopt in de winkel met een omruilgarantie van 14 dagen. en je merk de eerste dag het niet naar behoren werkt. Het vertrouwen hebt dat de technische dienst dit binnen de 14 dagen oplost. Maar na 14 dagen zegt dat ze het niet kunnen oplossen en dat je nu maar met dat defect product moet leven, omdat de omruilgarantie verlopen is.
SCHANDALIG!!!
Ik heb ook even een test gedaan voor mijn toekomstige nieuwe adres. 30mbps profiel en kan tot 50mbps met een upgrade vanuit scarlet. 100 meter van VDSL centrale (Waarschijnlijk omdat er een grote cinema op 100 meter afstand zit, streaming diensten voor cinema) en 1,2Km van ADSL.
Kan niet beter. Nu nog kijken of het dan wel stabiel is
De helpdesk is bij vele operatoren een ramp . Hier werkt het zoals het moet , dus ik heb die van scarlet nog niet nodig gehad . Maar als ze zo amateuristisch zijn zoals die van telenet , ziet het er niet goed uit . Ooit bij zware problemen bij telenet eens een modem check laten doen ( na weken bellen ) , en die zeiden alles in orde meneer , terwijl de modem van de stroom lag , je moet maar durven . Van ellende infrax laten komen en direct opgelost !.
- Op 01/05/2012 Heb ik een verhuizing doorgegeven via de site (Mijn scarlet) van Scarlet. Wat zeker op tijd is om alles vlekkeloos te laten regelen lijkt mij. Niets is minder waar.
- Paar dagen later word ik gebeld om een afspraak te maken. Ik bevestig deze op 04/06/2012 in de voormiddag. Ik neem dan ook verlof van mijn werk. De persoon aan de lijn is niet op de hoogte van de verhuizing. alleen een nieuwe isntallatie.
- Paar dagen later word ik 2 maal gebeld om te vragen of ik de installatie niet wil vervroegen. Ik moet 2 maal uitleggen dat dit een verhuizing betreft en dat ik niet vroeger kan, waarbij mijn vraag is om de afspraak te laten staan en dit ook te noteren/communiceren. Toch word dit de eerste maal niet genoteerd. Miscommunicatie.
- In de ochtend op 04/06/2012 word ik door de installatiedienst gebeld om een afspraak te maken?! Ik vermeld dat ik een afspraak heb staan voor de komende uren. De persoon weet mij te vertellen dat deze niet doorgaat door technische mankementen (achteraf kwam ik er achter dat de lijnoverzetting/migratie niet geregeld was door Belgacom. Ik heb toen verteld dat ik geen nieuwe afspraak wens te maken en dat ik eerst een klacht ga neerleggen, en daarna zelf wel bel om een nieuwe afspraak te maken.
- Ik probeer de klantendienst te bereiken en na +30 minuten krijg ik een medewerker aan de lijn die zijn micro op mute heeft staan waardoor ik 30 seconden later word neergelegd.
- Ik bel toch maar naar de installatiedienst op 03/271.10.01 (zoals verkregen van de technieker) waar ik +1:30 in de wacht sta, waardoor ik dan later maar zelf de telefoon heb neergelegd. 1:30 is schandalig voor een wachtrij!!!
- Ik bel terug naar de klantendienst waar ik deze maal wel snel geholpen word. Ik vraag achter de klachtendienst die ik niet krijg van de medewerkster (Ik heb altijd recht als consument om mijn klacht ergens te mogen leggen). Ik kreeg alleen een mailadres voor klachten. Ik vraag ook of zij een afspraak kan regelen voor installatie, waardoor ze antwoord dat ik zelf moet bellen (1:30 uur wachttijd). Ik maak haar duidelijk dat ik niet van plan om nog eens te bellen met zo een wachttijd. Zij regelt, nadat ik haar vermeld dat het gesprek opgenomen werd, toch dat de installatiedienst naar mij zouden bellen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd.
- Op 05/06/2012 heb ik naar de klantendienst gebeld om een nieuwe afspraak voor installatie te maken. Dit ging door op 11/06/2012.
- Op 11/06 staat er een technieker aan de deur die mij weet te vertellen dat er nog geen belgacom aansluitpunt in mijn huis is. Kunnen ze dat niet eerder opmerken! Hij is niet bereid om rustig mijn vragen te beantwoorden en maakt een gehaaste indruk om zsm te vertrekken.
- Op 13/06 laat ik door een onafhankelijke firma een telefoonaansluiting leggen binnen mijn appartement (75 euro ipv de 300 euro die belgacom vraagt.) Perfecte service. Kan Scarlet nog wat van leren!
- Op 13/06 Bel ik de klantendienst om opnieuw een afspraak te maken voor de installatie. Ik zou worden teruggebeld. Gebeurd niet!
- Op 14/06 bel ik opnieuw de klantendienst om opnieuw een afspraak te maken. De dame weet mij te vertellen dat dat pas ten vroegste op 10/07 Gaat! Ik vraag of dit vroeger gaat. Ze weet mij te melden dat dat kan maar dat ze mij dan opbellen als er toch een plaatsje vrij komt (ik vertrouw zo een antwoorden niet meer). Ik zeg dat ik hier niet mee akkoord gaat en leg mijn verhaal nog eens uit, Waarop ze verder gaat informeren bij haar manager.
De manager komt aan de telefoon en zegt dat er nog steeds iets technisch in orde moet gemaakt worden voordat ze een nieuwe afspraak kunnen maken. WTF?!?!
Hij zou hier vandaag werk van maken en mij z.s.m. terugbellen om alsnog een afspraak te maken.
Nu is eindelijk alles werkende! Na 1 maand zonder internet door hun fout.
Ik heb 3 maanden gratis internet + TV (Juli, Augustus + September) gekregen voor de kosten die ik heb moeten maken. Dus goede service op dat vlak, al moest ik wel dreigen met Consumentenbond en mijn rechtsbijstandverzekering.
Amai... Soms moet je vechten om Internet te 'kunnen' hebben
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)