Nieuwe klant Scarlet (Bang: Trage verbinding en Instabiel)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had digitale TV van Telenet (+verplicht analoge die ik niet gebruikte) en Internet van Dommel (+ raw copperline omdat ik geen tel. gebruik - GSM zaak)
Dit alles koste mij +-85 Euro per maand.

Nu ben ik overgeschakeld naar Scarlet One (Digitale TV + Internt) sinds vandaag. Kosten: 46 Euro.

Ik gebruik Newsservers om te downloaden maar kom tot de conclusie dat mijn snelheid wel extreem laag is bij Scarlet. Speedtest: 8mbps
Ze adverteren met een snelheid van 25mbps, Wat kan ik hier aan doen? Ik zit dicht bij de centrale en haalde bij Dommel 12mbps (zoals het abonnement opgaf)

Als dit niet verholpen word ga ik mijn contract bij scarlet moeten opzeggen, omdat ze hun beloften niet nakomen?

Moet mijn bekabeling in mijn appartement is herzien worden omdat dit een oud appartement is met oude tel. aansluitingen? Wie moet dit doen en betalen? Ik kan binnen de 30 dagen mijn abo bij scarlet opzeggen dacht ik?

Graag advies in hoe en wat.

TESTEN:
Speedtest:
Afbeelding

modem

Code: Selecteer alles

VDSL statistics
 
VDSL Version	Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status	SHOWTIME
Downstream Training Margin	: 27.0 dB
Downstream line rate	 16536 kbps
Upstream line rate	 2056 kbps
TX total power	 -18.3 dbm
Downstream delay	 14.4 ms
Upstream delay	 4.4 ms
VDSL tool:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             56212 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        46153 kbps         9670 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           399 m Estimated!
Training margin:       27.0 dB
Attenuation:           14.2 dB
Laatst gewijzigd door SN33KY 08 maa 2012, 15:52, in totaal 2 gewijzigd.
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zal straks ook eens een profieltest en een speedtest posten. Nu ik dit forum wat meer doorlees lijkt me dat toch handig voor het beantwoorden van mijn vraag.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Probeer eens via vdsltool te kijken op welk profiel je staat ( repair bv ) . Is dit zo dan scheelt er wat . Natuurlijk kan ook de binnenbekabeling slecht zijn . in dit laatste geval vrees ik dat die kosten voor jou zullen zijn moet hier wat aan gebeuren .
Ik heb ook geen 25/6 maar 20/2 , omdat ik op een 700 m van de centrale zit , maar die haal ik dan ook altijd .
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Was er geen bepaalde firmware versie nodig om het 17a profiel te doen werken? (of correcter: de VDSL driver moet 2009 versie zijn ipv 2007 -- De ondoorgrondelijke wegen van het Belgacom 17A profiel ... -- zie philippe_d z'n post) De router moet zich dan misschien nog updaten?

Die VDSL driver staat als VDSL version aangegeven op de status pagina van de Sagem router:
VDSL Version: Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Speedtest:
Afbeelding

modem

Code: Selecteer alles

VDSL statistics
 
VDSL Version	Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status	SHOWTIME
Downstream Training Margin	: 27.0 dB
Downstream line rate	 16536 kbps
Upstream line rate	 2056 kbps
TX total power	 -18.3 dbm
Downstream delay	 14.4 ms
Upstream delay	 4.4 ms
VDSL tool:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             56212 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        46153 kbps         9670 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           399 m Estimated!
Training margin:       27.0 dB
Attenuation:           14.2 dB
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dit is waarschijnlijk een probleem met te veel ruis op de binnenbekabeling.

Mijn tips:
- De TF2007-aansluitdoos en VDSL2-modem zo dicht mogelijk op het binnenkomende koperpaar aansluiten en de kopereindjes opschuren zodat het koper blinkt zorgt voor een betere geleiding van het signaal.
- Alle oude binnenhuisbekabeling en telefoontoestellen afkoppelen. Eventueel vernieuwen als de binnenbekabeling het probleem is. Zelf te betalen of indien huurder in overleg met de eigenaar kosten delen.
- Snelheidstesten via http://speedtest.net/ altijd rechtstreeks met UTP-kabel op de VDSL2-modem.
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OK, ga ik eens proberen. Kabel komt binnen op gelijksvloer en ik zit op de 2e verdieping. (3 bewonders) Dus zal van hier tot gelijksvloers eens bekijken.

De modem is via Cat 6 kabel aangesloten. daar zou het probleem niet kunnen zitten. bestanden van PC tot PC over netwerk gaat met gigabit snelheid.
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Haha nu bleek mijn TV nog te spelen. Dat is al een klein verschil. Zou het nu nog uitmaken om alles binnen het app. te veranderen/schoon te maken?

Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Jazeker, in principe moet 20 Mbps wel haalbaar zijn als je tv uitstaat en binnenbekabeling perfect in orde is.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Profiel wordt toegekend op lengte & attenuatie van de Lus, waardes van de lijn zijn perfect inorde. 14db attenuatie = waarschijnlijk luslengte van meer dan 700 meter = 16,5/2
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je staat op een 16 mbps profiel. Je download met tv af is normaal. Met tv aan in hd moet je er zo'n 7 mbps van af trekken. Dus ook normaal.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik snap niks van die waardes . Ik zit op nbet geen 800 m van de rop en denk dat mijn waardes zelfs nog slechter zijn . En toch zit ik op 20/2 wat ik ook haal . Moet er wel bij zeggen dat kabel kruipruimte binnenkomt ondergronds , en dan direct door de vloer in de woonkamer komt waar aansluit kastje staat ( 40 cm binenbekabeling dus .

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 25008 kbps    3104 kbps 
payload:              20056 kbps    2040 kbps 
max line:             36368 kbps 
max payload:          28168 kbps 
bands used:           2             1
bandplan:             8D
training:             9.7 dB 
loop length:          413 m 
near end:             360 m 
far end:              388 m 
avg. length:          387 m 
snr margin:           8.5 dB 
attenuation:          14.0 dB 
avg. margin:          8.8 dB 
avg. snr:             25.9 dB 
forecast max line:    43650 kbps 
forecast max payload: 35405 kbps 

Dit is volgens mij ook niet al te schitterend , dus ik denk binnenbekabeling s op orde stellen en dan mss beter resultaten
Afbeelding
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb de afstand tussen de Bcom aansluiting en de modem indertijd van 10 meter (living) naar 1 meter (garage) verkleind. Voor dat stukje CAT6 gebruikt en geen telefoonkabel. Dan da kabel van de box naar de switch op de 2de verdieping herlegd met CAT6. Ik ben toen van 14Mbs naar de 24mbs die je hieronder op mn profiel ziet gestegen. Het was een dagje werken en klooien, maar het was het waard. En eigenlijk is de verbanning van de modem naar de garage (zo kort mogelijk bij de bcom aansluiting de meest productieve geweest. Want als ik tussen tussen CAT6 en 2 200mbs powerpluggen over het stroom netwerk dan maakt dat niets uit...
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Toch ga ik mijn bekabelinbg eens verbeteren idd. En bij newsserver download schommelt mijn snelheid heel hard. Soms 1,2 MB/s en dan weer 1,8 MB/s, denk dat er dus meer aan de hand is.

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dichter bij de centrale is niet altijd een voordeel nu. Tis dicht bij de ROP dat telt. Elke centrale is uitgerust met ADSL poorten, maar niet persé met VDSL2 poorten! Daarom dat die klanten dikwijls een 12Mbit profiel krijgen : ADSL2+ ipv VDSL.

De TS in dit geval heeft een 16.5mbit profiel, wat er op neerkomt dat hij grofweg gezien tussen de 800m en 1200m van de centrale zal wonen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De instabiele verbinding kan trouwens niet aan de bekabeling in het huis liggen. Ik had dit bij mijn oude provider (ADSL) geen problemen mee.
Mijn verbinding is heel heel instabiel. Onderstaande img. is op een tijd van 5min

Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

En waarom zou dit niet kunnen , vdsl = geen adsl he .
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste SN33KY,

Werk je draadloos of bekabeld?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bij de klantendienst van Scarlet zeggen ze ook maar wat je wil horen hoor!
Toen ik hen belde om te vragen of ik op mijn nieuw adres de maximale VDSL2 snelheid (25Mbps) zou halen zeiden ze dat dit geen probleem was en het perfect haalbaar was door mijn afstand tot de centrale en hun test.
Echter na de installatie van de modem en de aansluitingen bleek dat ik maar 16Mbps had als verbinding. Ik direct naar Scarlet gebeld en daar zeiden ze me dat die 16Mbps echt de maximum snelheid was. Toen ik dan zei dat ze me voordat ik ingetekend had beloofd hadden dat ik de maximum snelheid zou halen, zeiden ze gewoon doodleuk dat dit dus niet het geval is....
Mja omdat ik absoluut geen telenet wil hebben en andere providers toch geen betere snelheid zouden kunnen geven aangezien Scarlet bij Belgacom hoort, ben ik maar gebleven ... Maar is dus wel duidelijk dat ze nu tot Belgacom behoren ...

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             63444 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        52090 kbps         10913 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           489 m Estimated!
Training margin:       32.0 dB
Attenuation:           13.7 dB
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             91212 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        74889 kbps         15690 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           146 m Estimated!
Training margin:       17.7 dB
Attenuation:           8.7 dB
Hier mijn gegevens... Ik zal maar niet klagen zeker?
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jij mag inderdaad niet klagen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

raar maar waar:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             98768 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        81093 kbps         16990 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           309 m Estimated!
Training margin:       24.8 dB
Attenuation:           9.9 dB
Waar is m'n 50 mbit profiel naartoe aangezien door 30 mit de kans nu kleiner is dat er een tweede decoder in huis komt sinds telenetopgezegd wil worden :(
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

krisken schreef:Beste SN33KY,

Werk je draadloos of bekabeld?
Mijn netwerk.
Afbeelding

Analyze internet snelheid op mijn NAS:
Afbeelding
Probleem met verschillende newsservers en verschillende bestanden. Zoals je ziet valt de verbinding zelfs soms weg. Ik had dit niet op ADSL en nu wel op VDSL.
Ik heb deze gegevens ook bezorcht aan de Scarlet helpdesk, Zij hebben een lijntest gedaan en geen uitval gevonden. Ze konden niet controleren of er onregelmatige snelheden in de verbinding waren. Daarom hebben ze een ticket naar belgacom doorgezet die mij binnen 2 a 3 dagen contacteren (hoop ik)
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

UPDATE:
Vandaag kreeg ik een sms dat als ik geen tegenbericht meld dat mijn case afgesloten zou worden?! WTF! ze hebben nog niets behandeld zoals mij beloofd werd!

Wat een ongeregelde zooi daar bij die helpdesk.
Ik een chat gestart met een zekere Iris die verteld dat mijn case is afgesloten en dat er geen onregelmatigheden op mijn lijn zijn vastgesteld. Terwijl er mij beloofd werd dat ik gebeld zou worden door de Belgacom technieker die de lijntest ging doen.
Daarop een hele discussie gehad met deze niet te technisch aangelegde dame. Maar ze begrijpt er de ballen van. Ze wist mij zelfs te vertellen dat ik geen rekening hield met andere personen die dezelfde internetlijn gebruikte en dat daarom internet zo deed. Ze vond die grafiek dus normaal!!!
Ik na lang proberen verteld dat ik mijn proefperiode dan wil beëindigen. Verteld ze mij heel leuk dat mijn proefperiode van 14 dagen verlopen is. Dit terwijl ik pas vanaf 05/03/2012 ben aangesloten!! Om verdere kwaadheid van mijn kant tegen te gaan heb ik het gesprek afgesloten en haar toch bedankt voor haar hulp.

Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt voor de tips.

ondertussen heb ik een klacht naar Scarlet + ombudsman gestuurd met de situatie uitgelegd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet vooral rustig blijven en zeker geen ombudsman inschakelen na amper één week.
Als je een dossier opent bij de ombudsman dan ga je ervan uit dat Scarlet je probleem niet WIL oplossen.

Als je een Belgacom-technieker wil, moet je VDSL2-lijn offline zijn als je contact opneemt met Scarlet. Als Scarlet een lijntest uitvoert en detecteert dat je VDSL2-verbinding online is, dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht en zal Belgacom niet ingeschakeld worden om ter plaatse te komen kijken.

ADSL en VDSL2 zijn trouwens twee verschillende technologieën, ze gebruiken elk een andere frequentie dus je kan absoluut geen vergelijk maken met je vorige internetproduct.

Maar heb je ondertussen al de binnenbekabeling gecontroleerd? Ik heb in dit topic nog niet gelezen hoe de Belgacom-invoerkabel op het gelijkvloers verbonden is met je TF2007-stopcontact en hoe de VDSL2-modem daarop is aangesloten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

+1 raf1!

Kan je eens zoveel mogelijk foto's maken van alle aansluitingen etc?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

UPDATE:
Na een lang wachten heb ik een reactie gehad:

Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
na dit nogmaals onderzocht te hebben blijven wij bij ons standpunt. Uw lijn heeft een profiel van 16.5Mb waarvan u tot en met uw modem de volledige snelheid behaalt. Ook zijn er geens toringen aanwezig op uw lijn. U behaalt volledige sessietijden, zonder enige onderbreking. Onderstaande punten kunnen veroorzaken dat u een trage snelheid ervaart op uw eindstation. Misschien kunt u hier het probleem proberen op te localiseren.

1. Wifi: een connectie met uw modem via een wifi verbinding zal steeds trager zijn dan een directe connectie via een UTP-kabel. Voor de snelste verbinding kunt u een connectie maken via een UTP-kabel.
2. Antivirus/Firewall: een filtering door een antivirus/firewall programma is bij veel gebruikers de voornaamste oorzaak van een snelheidvermindering. Als elk dataverkereer eerst gefilterd wordt, zal dit zeer vaak als een vertraging ervaren worden. U kunt uw connectie testen door deze programma's volledig af te sluiten.

3. Onderliggende applicaties welke bandbreedte opslorpen: zeer veel downloadprogramma's draaien nog steeds op de achtergrond nadat ze vermoedelijk afgesloten zijn geweest. Een voorbeeld hiervan zijn verscheidene torrentprogramma's (Utorrent, Bittorrent, Azereus,..). Deze blijven bandbreedte innemen door bijvoorbeeld uploadverkeer waardoor u minder bandbreedte heeft voor verder internetgebruik.

4. Uw connectie dient u steeds te testen rechtstreeks op de modem die de connectie verzorgd. Als u een router of switch tussen uw eindstation en uw modem heeft geplaatst kan dit de oorzaak zijn van uw vertraging. Deze kunnnen namelijk conflicten geven waardoor uw connectie problemen ondervindt.


Met vriendelijke groet,

Simon
Scarlet Klantendienst


Waarop ik antwoorden
Beste Scarlet.

Dit is nog steeds niet opgelost!
Ik heb heel goede support gehad van mijn downloadprovider/Newsserver (om te controleren of het probleem echt niet aan hun kant lag) die het probleem ook bij jullie legde na een lange analyses van mijn logs en mijn verbinding bij hun.
Ik heb ook naar al hun tests die ze deden kunnen meekijken.

Als ik een traceroute doe bij het downloaden zie ik dat jullie server toch het langste doet over de verbinding:

------------------------------------------------------
C:\Users\Mediacenter>tracert news.eu.supernews.com

Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 125 ms 142 ms 142 ms ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be [83.134.104.1]
3 77 ms 71 ms 100 ms 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1.83.241.186]
4 68 ms * 62 ms ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
5 75 ms 101 ms 62 ms bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
6 33 ms 40 ms 51 ms 94.102.162.123
7 34 ms 34 ms 34 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
8 54 ms 34 ms 41 ms news.supernews.com [138.199.67.30]

De trace is voltooid.
------------------------------------------
Ook zal ik antwoorden op uw punten.
1. Ik gebruik geen Wifi. Ik heb een gigabit aansluiting vanaf mijn switch die direct geconecteerd is met jullie modem/router.

2. Deze NAS/Server heeft geen virusscanner en/of firewall.

3. Op de nas draaien geen andere programma's die voor grote download en/of uploadsnelheden zorgen.

4. Ik heb de NAS/server ook direct aangesloten op de modem/router van Scarlet, wat geen verschil bracht.


Ik verwacht van jullie nog steeds een oplossing, ik zie dan ook graag mijn profperiode verlengd worden omdat dit voor de proefperiode gemeld was en er nog geen concrete oplossing is voorgesteld. Waardoor ik niet anders kon dan mijn proefperiode laten voorbijgaan.

Met vriendelijke groeten,
Jasper Brosens


Dan krijg je volgende reactie:

Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Ik kan u enkel nog eens bevestigen dat er geen problemen zijn met uw lijn. De connectie tussen onze servers en uw modem wordt niet onderbroken. Op de door u doorgeven grafiek kunt u ook uw profiel halen, 16Mb. Op u grafiek is wel vreemd genoeg geen tijdsaanduiding aanwezig op de x-as zodat elke andere conclusie op vlak van onderbrekingen niet te vast te stellen zijn.
Uw binding wordt niet onderbroken en uw lijnwaardes zijn perfect. Dit is niet mijn persoonlijke mening, dit is besloten na escalatie naar een gespecialiseerd team van Belgacom en na onderzoek door onze Second Line dienst.

Als u een probleem ervaart ligt dit aan uw installatie vanaf uw Sagem modem tot uw eigen installatie.

Uw proefperiode kan helaas niet verlengd worden, deze is conform federale wetgeving.

Met vriendelijke groet,

Simon
Scarlet Klantendienst


Daarop reageer ik nu wel iets geiriteerder met volgend antwoord:

Beste Simon,

Ik vind het jammer dat jullie bij jullie standpunt blijven terwijl ik de nodige kennis heb om te weten waar het probleem zich bevind.
Ik hoop dan ook dat dit toegevoegde document jullie eindelijk laat inzien dat het probleem inderdaad aan jullie kant is.

Wat moet ik nog doen om mijn internet stabiel te kunnen krijgen? Mijn traceroute resultaten geven aan dat het probleem bij jullie of belgacom licht. Wat heeft u als argument om een traceroute resultaat tegen te spreken?

Kan ik in contact komen met deze 2nd line dit net zoals ik Technische kennis heeft over deze zaken? Dit zodat ik kan communiceren op hun niveau?

Toegevoegd vind u een document met een analyze van het probleem, verstuur deze aub nog eens door naar een Belgacom technieker 2nd line.

In dit document vind u ook een nieuwe grafiek van 05/04 met x-as tijdsaanduiding over een periode van 15min met intervals van 10 seconden.

Stuur mij desnoods screenshots terug van traceroutes, die via de switch/router met host/ip ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [IP: 91.183.246.107] die ik als schuldige aanwijs van dit probleem. Als u dat kan bewijst u dat het inderdaad niet mijn probleem is.

Ik hoop dan ook dat het probleem nog eens bekeken word na mijn expertise op dit probleem. De keuze is aan jullie.

Met vriendelijke groeten,
Jasper Brosens


Document kan u in de bijlage vinden. Nu afwachten op reactie. Ik blijf er bij dat het niet bij mij is!

EDIT 20:11:
nog meer bewijs:

Report: TraceRoute
Generated on 5/04/2012 at 20:11:02 by Free IP Tools

Tracing route to news.eu.supernews.com over a maximum of 25 hops:

#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 28 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 30 ms
#4 [Unavailable]: Request timed out
#5 80.84.20.18 [bru-11-r6-t9-4.car.belbone.be]: TTL expired in transit, 30 ms
#6 94.102.162.123 [Unavailable]: TTL expired in transit, 30 ms
#7 195.69.144.193 [ams-ix.ams.giganews.com]: TTL expired in transit, 34 ms
#8 138.199.67.30 [news.supernews.com]: Echo reply, 34 ms

Statistics: Out: 8; In: 7; Loss: 12%; Times(min/avg/max): 1/26/34


Tracing route to tweakers.net over a maximum of 25 hops:

#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 27 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 30 ms
#4 [Unavailable]: Request timed out
#5 146.82.32.117 [Unavailable]: TTL expired in transit, 33 ms
#6 67.17.195.50 [Unavailable]: TTL expired in transit, 35 ms
#7 87.233.1.218 [10ge-e600-1.ams7.true.nl]: TTL expired in transit, 41 ms
#8 213.239.154.35 [tweakers.net]: Echo reply, 34 ms

Statistics: Out: 8; In: 7; Loss: 12%; Times(min/avg/max): 1/28/41

Tracing route to google.net over a maximum of 25 hops:

#1 192.168.1.1 [Unavailable]: TTL expired in transit, 1 ms
#2 83.134.104.1 [ip-83-134-104-1.dsl.scarlet.be]: TTL expired in transit, 27 ms
#3 91.183.241.186 [186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be]: TTL expired in transit, 32 ms
#4 [Unavailable]: Request timed out
#5 80.84.20.78 [bru-11-r6-t8-4.car.belbone.be]: TTL expired in transit, 31 ms
#6 94.102.162.204 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#7 74.125.50.21 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#8 209.85.240.61 [Unavailable]: TTL expired in transit, 56 ms
#9 209.85.253.90 [Unavailable]: TTL expired in transit, 40 ms
#10 66.249.95.173 [Unavailable]: TTL expired in transit, 43 ms
#11 72.14.236.191 [Unavailable]: TTL expired in transit, 43 ms
#12 [Unavailable]: Request timed out - Normaal bij google.com
#13 173.194.78.104 [wg-in-f104.1e100.net]: Echo reply, 43 ms

Statistics: Out: 13; In: 11; Loss: 15%; Times(min/avg/max): 1/36/56

Dus er zit daar een slechte server/switch/router die dringend aan vervanging toe is.
Bijlagen
Analyze Scarlet instabiele verbinding.docx
Analyze Scarlet instabiele verbinding.
(139.79 KiB) 49 keer gedownload
Laatst gewijzigd door TiTanium 05 apr 2012, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Onderstaand mijn resultaten (scarlet) . Je ziet maar of je er iets mee bent .
Hop 4 (Belgacom) geeft mij nooit 3 timeouts , bij u blijkbaar wel .

Code: Selecteer alles

C:\Users\CrimInalA>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  E3200 [192.168.1.1]
  2    19 ms    19 ms    19 ms  ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
  3    21 ms    21 ms    21 ms  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
  4    22 ms     *        *     ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
  5    25 ms    25 ms    25 ms  146.82.32.117
  6    25 ms    25 ms    34 ms  67.17.195.50
  7    30 ms    35 ms    35 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  8    26 ms    25 ms    25 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

C:\Users\CrimInalA>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  E3200 [192.168.1.1]
  2    19 ms    19 ms    19 ms  ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
  3    76 ms    26 ms    21 ms  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
  4    56 ms    22 ms    21 ms  ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
  5    25 ms    25 ms    25 ms  146.82.32.117
  6    26 ms    36 ms    25 ms  67.17.195.50
  7    25 ms    34 ms    36 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  8    25 ms    25 ms    26 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

C:\Users\CrimInalA>tracert www.google.com

Tracing route to www.l.google.com [173.194.78.103]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  E3200 [192.168.1.1]
  2    19 ms    19 ms    18 ms  ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
  3    21 ms    21 ms    21 ms  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
  4     *       22 ms    92 ms  ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
  5    22 ms    21 ms    22 ms  bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
  6    32 ms    32 ms    32 ms  94.102.162.204
  7    31 ms    31 ms    31 ms  74.125.50.21
  8    31 ms    31 ms    31 ms  209.85.240.63
  9    31 ms    32 ms    32 ms  209.85.253.92
 10    37 ms    34 ms    34 ms  66.249.95.173
 11    35 ms    35 ms    33 ms  72.14.236.191
 12     *        *        *     Request timed out.
 13    36 ms    36 ms    35 ms  wg-in-f103.1e100.net [173.194.78.103]

Trace complete.

C:\Users\CrimInalA>tracert news.eu.supernews.com

Tracing route to news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  E3200 [192.168.1.1]
  2    19 ms    19 ms    19 ms  ip-83-134-67-1.dsl.scarlet.be [83.134.67.1]
  3    47 ms   133 ms    94 ms  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
  4    22 ms     *       21 ms  ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [91.183.246.107]
  5    22 ms    21 ms    22 ms  bru-11-r6-t1-1.car.belbone.be [80.84.20.6]
  6    22 ms    22 ms    22 ms  94.102.162.123
  7    26 ms    26 ms    26 ms  ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
  8    25 ms    25 ms    26 ms  news.supernews.com [138.199.67.30]

Trace complete.
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

UPDATE:

Er werd mij weer bevestigd dat er geen problemen waren op mijn lijn.
Mail:

Code: Selecteer alles

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
We hebben dit op basis van uw resultaten onderzocht en vinden geen packet loss op ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be [IP: 91.183.246.107]. Er is wel wat verlies, u mag verzekerd zijn dat uw resultaten steeds doorgegeven worden aan de desbetreffende diensten. Deze kunnen niet rechtsreeks gecontacteerd worden, maar zoals eerder vermeld word dit steeds doorgegeven.
Dus de mail van mij word niet behandeld zoals ik het zou willen.

Eind volgende maand ga ik verhuizen en hoop ik dat de problemen dan ook ineens van de kaart zijn. Want de helpdesk van Scarlet vertikt het dus om echt te luisteren naar mijn probleem. En anders ben ik daar na 1 jaar weer weg.

Ik ga er nu niet meer achteraan. maar mijn conclusie is al gemaakt: Service van Scarlet is amateuristisch.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Raar...het IP dat ze vermelden is een Belgacom IP, geen Scarlet IP?
https://apps.db.ripe.net/search/query.h ... ultsAnchor

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, maar die mannen van scarlet doen dus absoluut geen moeite om mijn probleem aan te pakken. Mij gaan ze volgend jaar verliezen. Als ze in de proefperiode geen oplossing aanbieden is je proefperiode ook voorbij en zal deze niet verlengd worden. Wat ik geen service vind. Dat is alleen aan Geld, Geld, Geld denken en niet aan service.

Dat is hetzelfde dat als je hardware koopt in de winkel met een omruilgarantie van 14 dagen. en je merk de eerste dag het niet naar behoren werkt. Het vertrouwen hebt dat de technische dienst dit binnen de 14 dagen oplost. Maar na 14 dagen zegt dat ze het niet kunnen oplossen en dat je nu maar met dat defect product moet leven, omdat de omruilgarantie verlopen is.

SCHANDALIG!!!

Ik heb ook even een test gedaan voor mijn toekomstige nieuwe adres. 30mbps profiel :-) en kan tot 50mbps met een upgrade vanuit scarlet. 100 meter van VDSL centrale (Waarschijnlijk omdat er een grote cinema op 100 meter afstand zit, streaming diensten voor cinema) en 1,2Km van ADSL.
Kan niet beter. Nu nog kijken of het dan wel stabiel is :-)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

De helpdesk is bij vele operatoren een ramp . Hier werkt het zoals het moet , dus ik heb die van scarlet nog niet nodig gehad . Maar als ze zo amateuristisch zijn zoals die van telenet , ziet het er niet goed uit :lol: . Ooit bij zware problemen bij telenet eens een modem check laten doen ( na weken bellen ) , en die zeiden alles in orde meneer , terwijl de modem van de stroom lag , je moet maar durven . Van ellende infrax laten komen en direct opgelost !.
Afbeelding
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Update

- Op 01/05/2012 Heb ik een verhuizing doorgegeven via de site (Mijn scarlet) van Scarlet. Wat zeker op tijd is om alles vlekkeloos te laten regelen lijkt mij. Niets is minder waar.

- Paar dagen later word ik gebeld om een afspraak te maken. Ik bevestig deze op 04/06/2012 in de voormiddag. Ik neem dan ook verlof van mijn werk. De persoon aan de lijn is niet op de hoogte van de verhuizing. alleen een nieuwe isntallatie.

- Paar dagen later word ik 2 maal gebeld om te vragen of ik de installatie niet wil vervroegen. Ik moet 2 maal uitleggen dat dit een verhuizing betreft en dat ik niet vroeger kan, waarbij mijn vraag is om de afspraak te laten staan en dit ook te noteren/communiceren. Toch word dit de eerste maal niet genoteerd. Miscommunicatie.

- In de ochtend op 04/06/2012 word ik door de installatiedienst gebeld om een afspraak te maken?! Ik vermeld dat ik een afspraak heb staan voor de komende uren. De persoon weet mij te vertellen dat deze niet doorgaat door technische mankementen (achteraf kwam ik er achter dat de lijnoverzetting/migratie niet geregeld was door Belgacom. Ik heb toen verteld dat ik geen nieuwe afspraak wens te maken en dat ik eerst een klacht ga neerleggen, en daarna zelf wel bel om een nieuwe afspraak te maken.

- Ik probeer de klantendienst te bereiken en na +30 minuten krijg ik een medewerker aan de lijn die zijn micro op mute heeft staan waardoor ik 30 seconden later word neergelegd.

- Ik bel toch maar naar de installatiedienst op 03/271.10.01 (zoals verkregen van de technieker) waar ik +1:30 in de wacht sta, waardoor ik dan later maar zelf de telefoon heb neergelegd. 1:30 is schandalig voor een wachtrij!!!

- Ik bel terug naar de klantendienst waar ik deze maal wel snel geholpen word. Ik vraag achter de klachtendienst die ik niet krijg van de medewerkster (Ik heb altijd recht als consument om mijn klacht ergens te mogen leggen). Ik kreeg alleen een mailadres voor klachten. Ik vraag ook of zij een afspraak kan regelen voor installatie, waardoor ze antwoord dat ik zelf moet bellen (1:30 uur wachttijd). Ik maak haar duidelijk dat ik niet van plan om nog eens te bellen met zo een wachttijd. Zij regelt, nadat ik haar vermeld dat het gesprek opgenomen werd, toch dat de installatiedienst naar mij zouden bellen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd.

- Op 05/06/2012 heb ik naar de klantendienst gebeld om een nieuwe afspraak voor installatie te maken. Dit ging door op 11/06/2012.

- Op 11/06 staat er een technieker aan de deur die mij weet te vertellen dat er nog geen belgacom aansluitpunt in mijn huis is. Kunnen ze dat niet eerder opmerken! Hij is niet bereid om rustig mijn vragen te beantwoorden en maakt een gehaaste indruk om zsm te vertrekken.

- Op 13/06 laat ik door een onafhankelijke firma een telefoonaansluiting leggen binnen mijn appartement (75 euro ipv de 300 euro die belgacom vraagt.) Perfecte service. Kan Scarlet nog wat van leren!

- Op 13/06 Bel ik de klantendienst om opnieuw een afspraak te maken voor de installatie. Ik zou worden teruggebeld. Gebeurd niet!

- Op 14/06 bel ik opnieuw de klantendienst om opnieuw een afspraak te maken. De dame weet mij te vertellen dat dat pas ten vroegste op 10/07 Gaat! Ik vraag of dit vroeger gaat. Ze weet mij te melden dat dat kan maar dat ze mij dan opbellen als er toch een plaatsje vrij komt (ik vertrouw zo een antwoorden niet meer). Ik zeg dat ik hier niet mee akkoord gaat en leg mijn verhaal nog eens uit, Waarop ze verder gaat informeren bij haar manager.
De manager komt aan de telefoon en zegt dat er nog steeds iets technisch in orde moet gemaakt worden voordat ze een nieuwe afspraak kunnen maken. WTF?!?!
Hij zou hier vandaag werk van maken en mij z.s.m. terugbellen om alsnog een afspraak te maken.
SN33KY
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 maa 2012, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

UPDATE:

Nu is eindelijk alles werkende! Na 1 maand zonder internet door hun fout.
Ik heb 3 maanden gratis internet + TV (Juli, Augustus + September) gekregen voor de kosten die ik heb moeten maken. Dus goede service op dat vlak, al moest ik wel dreigen met Consumentenbond en mijn rechtsbijstandverzekering.

Internet is op mijn nieuwe adres ook stabiel.

Dus nu werkt het en hopen dat dit zo blijft :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Amai... Soms moet je vechten om Internet te 'kunnen' hebben :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”