Gratis auto

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hey allen,

Ik ben een beginnend autorijder met een voorlopig rijbewijs. Ik heb de kans gekregen een gratis (oude) Nissan Micra te krijgen met slechts 50000km. Er zijn echter wat kosten aan, rond de 300 euro. Het wou erg handig zijn om dan met de auto naar school te gaan, als het verbruik niet te hoog is. Ik moet me nog gaan infomeren over bouwjaar en brandstoftype.
Zou graag eens even jullie meningen horen. Is dit een goede "kans"?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Als het voor school is zou ik je het niet aanraden met de huidige benzine prijzen. :?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Zeker eens de volgende dingen opzoeken of navragen:

-Wat is de onderhoudsgeschiedenis? Goed onderhouden, op de juiste km standen, etc?
-Wat zijn de veelvoorkomende kosten met die auto, bv omde X aantal km problemen met kogellagers van de wielen, of om de X kilometers distributieriem of koppeling, of...
-Navragen wat het je gaat kosten qua verzekering en inschrijving ed, dat zijn vaak ook vrij grote kosten, zeker verzekering voor jonge bestuurders is niet van de poes.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik ken je budget niet, maar als je zelf je benzine en verzekering moet betalen dan gaat dat niet eenvoudig zijn.

Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

-Heb je een job?
-Heb je een dikke spaarboek?
-Verre verplaatsingen?
-...

300 euro en dan jaarlijks +-1000 verzkeringen/tax, en 50 euro per week benzine ofzo?
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Als beginnende bestuurder kost de verzekering verschrikkelijk veel. Wie echter goed zoekt of een makelaar waar de familie bij zit kan wel koopjes doen.

Ethias, DVV, Mercator: dat was allemaal 1100€ of hoger als 20-jarige (was een jaar geleden wel) zonder brokken. Ethias was zelfs 1400 en ik mocht niet eens na 22u in het weekend rijden en had er reeds een brandverzekering lopen.. :-/

AXA nu via AXA-bank/makelaar waar de schoonfamilie van mijn broer goede klant is: 380€ per jaar, met de brandverzekering erbij (ook 30€ goedkoper dan Ethias). En dat is met een 75pk benzine Skoda.

Vergelijk goed en wees niet bang om te onderhandelen met cijfermateriaal van de concurrentie. Makelaars mogen kortingen geven.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Veel alternatieve keuzes zullen er niet overblijven om rij-ervaring op te doen.
Als dit je doel is, is deze oplossing verre van een verkeerde optie.

En de verzekering voor een beginner is een belangrijke kost. Zoals hierboven
reeds aangehaald is het voordelig om te informeren bij verzekeraars waar naaste
familie reeds verzekerd is. (of waar een nieuwe verzekeraar in geinteresseerd is)
In het geval van mijn echtgenote hebben wij het gunstigste voorstel gekregen bij
Argenta, mits ikzelf ook bij hen overstapte. (was zelfs voor mij nog een besparing)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Je kan ook de wagen aanvaarden en nog even opzij zetten. Of je moeder mee laten rijden en af en toe lenen ;). Maar dat moet dan wel ECHT af en toe zijn, anders gaat de verzekering echt op je kop komen als er iets mis gaat.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is hij gekeurd en heeft hij nu platen ?

Als hij geen keuring heeft moet je ook nog langs de garage om 'm terug op de baan te krijgen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Als het bijna gratis is waarom niet, met die kosten als dat alles is mooi prijsje. (als de banden ook versleten zijn reken dan het dubbele)
Verbruik: geen idee van welk jaar maar '95 slurpt een 7a9L naar gelang je rijstijl.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor alle reacties en zeker goede tips. Zeer nuttige informatie! :)

Ik heb gelezen dat zo'n Micra'tje nog 10 à 15l / 100km kan verbruiken. Dit is wel tamelijk veel. Lange afstanden zullen er dus niet inzitten, maar de vrijheid dat je hebt, is toch wel handig.
Job heb ik niet, 'k ga nog student zijn de komende 3 jaar. Daarna ga ik proberen een job te vinden met een bedrijfswagen :lol:
Gekeurd of niet weet ik niet. We zijn nog niet gaan kijken, aangezien ik m'n familie nog niet heb kunnen overtuigen :P

Als je het autootje aanvaardt en aan de kant zet, zoals Goztov zegt, heb je geen kosten eraan, toch? Of zie ik iets over het hoofd? :)
sirWard
Erelid
Erelid

Het voordeel van nu reeds een verzekering op jouw naam te hebben staan is dat je later reeds die jaren ervaring als voordeel ziet terugkeren op de factuur (ook bij concurrentie). Ben je enkel ingeschreven als 2de bestuurder dan telt dat dacht ik niet en betaal je later meer aangezien je "minder rijervaring hebt". Ik heb ook al enkele keren gehoord dat in geval van een ongeluk de verzekering al eens durft vragen bij de buren of je vaak de wagen gebruikt. Pas dus zeker op wanneer je de wagen laat verzekeren op naam van bvb je ouders.

Een auto "aan de kant zetten" zetten is geen enkel probleem, maar vanaf het moment dat je je op de openbare weg begeeft (even naar de garage rijden, parkeren in de straat voor de woning,..) dien je verplicht een verzekering en een kentekenplaat te hebben. Indien je dus een (grote) garage hebt of een oprit waar de wagen even kan staan dan is dat geen enkel probleem.

EDIT: Nog even dit: wanneer je beslist de wagen te kopen dan moet de verkoper in principe de auto laten keuren voor een tweedehandsverkoop. De verkoper krijgt dan, indien de wagen goedgekeurd werd, een roos formulier om de wagen in te schrijven en die zal hij jou dan moeten overhandigen. Hiermee kan je naar de verzekeringsmaatschappij om de wagen te laten te verzekeren en jouw makelaar zal een nummerplaat aanvragen bij de DIV die eerstdaags bij jou in de brievenbus zal vallen, samen met het kentekenbewijs (die moet in het voertuig blijven wanneer je er mee gaat rijden).

Als je nog vragen hebt, laat iets weten, ik heb deze week nog al deze zaken moeten regelen. :-D
Laatst gewijzigd door sirWard 21 apr 2012, 18:42, in totaal 5 gewijzigd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Als we een verzekering nemen is het sowieso op mijn naam, maar ik denk niet dat het zo vroeg gaat gebeuren. Ik zal eerst een beetje geld aan de kant moeten zetten. Momenteel is de beste optie hem aan de kant zetten in de garage (die niet gebruikt wordt).

Ik zeg tegen m'n ouders, hij is gratis, wat valt er te verliezen. Helaas staan ze nog niet helenaal aan m'n kant :p

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Als je hem als oud ijzer verkoopt verdien je er nog aan :) Dus als je de plaats hebt waarom niet...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Dus hoe dan ook moet ik het keurbewijs (voor tweedehandsverkoop) vragen en bijhouden, tot ik hem ga laten verzekeren, ook al staat hij even aan de kant? Wel handig, zo iemand met recente ervaring :) Bedankt

Oud ijzer, ocharme diene auto :P
sirWard
Erelid
Erelid

Dat keuringsbewijs en dus de aanvraag voor herinschijving zijn beperkt geldig (3 maanden dacht ik). Wanneer je de wagen langer aan de kant zou laten staan zal je de garagist toch opnieuw naar de keuring moeten sturen. De verkoper niet onnodig laten keuren kan misschien nog enkele euro's van de verkoopsprijs halen?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

sirward, dat maakt tegenwoordig nietmeer uit hoe lang je al verzekerd bent.
Zowel bij mij, als bij mijn vrouw, is er gekeken geweest naar het aantal jaren rijbewijs en gevraagd bij welke maatschappij onze ouders zaten. Aan de hand daarvan is de bonusmalus bepaald.
In mijn geval had ik zelfs een accident in fout gehad, heb dan onderhoud gehad met een verantwoordelijke bij de verzekeringsmaatschappij en hij volgde mijn redenering.
Indertijd is bij ongeval waarbij ik in fout was, mijn moeder haar BM omhoog gegaan. En heb ik nog eens surplus €250 moeten betalen omdat'k nog geen 24j was ofzo. En het bijgevolg dus absoluut niet eerlijk zou zijn als ik een verhoogde BM kreeg, tenzij ze ervoor konden zorgen dat mijn moeder haar BM zou zakken...
Ik was op die moment 24, en ben begonnen aan BM7 omdat'k 5j mijn rijbewijs had.

Tweedehandskeuring is maar beperkt geldig, dus een jaar opzij zetten zal niet pakken. Dan zal je hem moeten laten keuren met handelaarsplaten, en dat moet dan door een mandataris van de betreffende handelaarsplaat zijn. Even een plaat lenen voor de keuring zit er nietmeer in.

Je spreekt van €300, vergeet niet dat bij zo oude auto's de banden ook verstorven zijn. Ook al is het profiel nog goed, het rubber is verhard en niks meer waard. Als je veiligheid je iets waard is, zet er maar 4 nieuwe banden ook bij.
Distributieriem, olie, de nodige filters en misschien een nieuw setje remblokken. Dat zijn toch zaken die zouden moeten gebeuren, tenzij de riem ergens in de laatste 5j nog vervangen is ofzo.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Eerste vraag die ik me zou stellen is waarom de persoon die hem nu bezit hem gratis wil weggeven terwijl hij door een simpele trip naar een handelaar er wel nog een paar honderd euro voor kan krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Het is een oude man van in de 90. Misschien daarmee.

Oké, bedankt voor de info. Even nog een vraagje. Ik heb gehoord dat hij niet gekeurd is (daarmee dat er kosten aan zijn). Hoe krijg ik hem in de garage als hij niet de baan op mag?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Hoe krijg ik hem in de garage als hij niet de baan op mag?
Mag niet maar vijs er de nrplaat op van je ouders hun auto en gok dat je geen flikken tegenkomt. (als het niet ver is zou ik dat toch doen)
Anders auto op een trailer achter een auto (heb je al een rijbewijs BE nodig...) of de auto laten ophalen door de garagist maar dat is ook kostelijk!
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Als je met dergelijke auto's nog profijt wil halen dan moet je vaak zelf aan de slag, of iemand die na z'n uren nog wat aan auto's prutst.
Zelf de olie verversen, onderdelen van het autokerkhof etc....

Blijf met dergelijke ouwerdjes zeker weg bij een merkengarage, je zou anders wel es een gepeperde rekening kunnen krijgen.

"jamaar meneer, dat was versleten, en dat was dit en blablabla....)

ps: Een auto zomaar ergens stallen voor een lange tijd brengt ook risico's mee,
de benzine gaat vergommen, en voor de motor is het ook niet goed dat stockeren.
Denk zelfs dat die dan best gevuld word met olie of zoiets, sorry ken daar het fijne niet van.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Op de buiten vind je vaak wel nog kleine garagisten die voor een redelijke prijs zo'n wagens onderhouden, dat wel. Waar woon je ergens?

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Het is toegelaten om zonder platen te rijden van thuis naar de garage en terug. Naar de keuring mag ook, maar wonder boven wonder, ze keuren 'm niet zonder platen erop. (Kafka !)

Let wel op met de verzekering als je zonder platen rijdt !!!!

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Ik woon toch wel een beetje op de boerebuiten, we hebben hier wel nog een goede garagist, soms doet ie het zelf in het zwart.

Dus als ik het goed begrijp mag je zonder platen rijden (naar de keuring en garage en terug), maar dan moet je wel verzekerd zijn? Ik denk moesten de flikken je tegenhouden om dit te checken, dat je sowieso hangt, of zie ik het mis?

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Vraag aan de garagist dat hij je wagen komt halen met garageplaten.

Ik dacht zelfs dat je voor de keuring bv. je verzekeraar kan bellen en de platen van een andere wagen (vb. ouders) 1 dag overzetten op jou wagen zodat je qua verzekering in orde bent.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Zonder platen mag je NIET rijden, hoe dan ook moet een auto voorzien zijn van nummerplaten.

Meestal als je de verzekering op de hoogte stelt mag je even met de plaat van je ouders rijden bv om de auto te gaan ophalen. Maar dat is echt afhankelijk van maatschappij tot maatschappij, je moet er wel met rekening houden dat de auto van je ouders dan wel aan de kant moet staan he.
En als de politie je tegenhoudt dat je een boete kan krijgen omdat je met een ongekeurd en niet ingeschreven voertuig rijdt.

Voor de keuring MOET de wagen ingeschreven & verzekerd zijn en over geldige nummerplaten beschikken voor dat voertuig. Enige uitzondering hierop is een handelaarsplaat. Maar dan moet je wel gemachtigd zijn om met die plaat te rijden, en dat kan enkel als je werkzaam bent in de desbetreffende garage. Dit is omwille van misbruik in het verleden. (en waarschijnlijk om de business wat te laten draaien ook)

Dus als die wagen nietmeer ingeschreven is, dan ga je via een garage moeten gaan om hem gekeurd te krijgen.
Als hij nu nog op nummerplaat staat en geldig ingeschreven/verzekerd is. Vraag dan dat ze de plaat nog niet schrappen, ga ermee naar de garage om hem op punt te stellen en laat hem keuren. Als hij gekeurd is, plaat eraf en laten schrappen. En dan kan jij hem inschrijven.

[edit]
Nog even bijzetten. Als je toch rijdt met de platen van iemand anders, dan ga je echt moeten geluk hebben met de agent die je tegenkomt. Als je bv geen aankoopbewijs bij de hand hebt met datum en uur op, dan vrees ik dat't njet zal zijn.
De auto kan dan zelfs zonder enig probleem in beslag genomen worden, want op papier is hij niet verzekerd, niet gekeurd en niet ingeschreven.

En euhm, ik denk zelfs dat het wettelijk verplicht is als je een auto verkoopt aan een particulier dat die geldelijk gekeurd moet zijn.
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Daarom dat die 'm weggeeft en geen geld voor vraagt. Dan is het geen verkoop.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan het niet meer terugvinden maar toen we idnertijd een camper invoerden heb ik ergens een tekst gevonden die toeliet om naar de garage te rijden zonder platen. Je moet immers in staat zijn om je auto te laten maken.

J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Joe de Mannen schreef:Je moet immers in staat zijn om je auto te laten maken.
Slepen, garage platen, ... denk dat er genoeg methodes zijn.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

We gaan een van dezer dagen langsgaan en misschien weet de garagist meer raad. M'n broer zegt vijst er gewoon een nummerplaat op, maar dan heb je wel het risico op :cop: . :P

Alleszins heel erg bedankt voor al de nuttige informatie. Ik hou jullie op de hoogte :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dean3009 schreef:M'n broer zegt vijst er gewoon een nummerplaat op, maar dan heb je wel het risico op :cop: . :P
Zolang je niet in een ongeval geraakt ermee (onverzekerd) en de :cop: je niet stopt kan er weinig gebeuren xD
Zo ken ik een pipo die 2 jaar onverzekerd en met de nummerplaat van z'n opa die toch niet meer reed, rondreed xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Gewoon niet in Oostende langsrijden, daar geven ze je per camera een boete (mogelijk nog op andere plaatsen)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Mechelen en omstreken ook niet (ANPR's op alle invalswegen)

Geseinde wagens (of nummerplaten) worden direct geinterpeleerd en andere boetes
The eternal and true pessimist :D
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Inderdaad, je hebt die nummerplaat camera's al op vele plaatsen tegenwoordig. :-/
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Tim.Bracquez schreef:Gewoon niet in Oostende langsrijden, daar geven ze je per camera een boete (mogelijk nog op andere plaatsen)
Moet in Veurne zijn, gelukkig is dat de andere kant op :)

Dus deze camera's bekijken of je nummerplaat bekend staat bij de politie? Zolang de nummerplaat in orde is, kan er niets gebeuren, toch?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is te zien of ze nadere controle doen op de platen of niet. Als nummerplaten geseind zijn of niet gekend, heb je zeker prijs. Echter kunnen dergelijke camera's ook bovenop politievoertuigen geinstalleerd worden, waarna een agent manueel alle informatie kan te voorschijn toveren die betrekking hebben op die bepaalde nummerplaats. Dus ook kleur van het voertuig, merk, type, ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het merk Nissan zelf is een zeer degelijk merk,ook de Micra,ik denk dat je met een 8 liter op een 100 km moet halen,als de wagen nog maar een 50 000 km gebold heeft,kosten voor distributieriem zijn er niet,want die moeten maar om de 100 000km vervangen worden,en het kan ook zijn dat het een ketting is (kans is vrij groot)die moet dan nooit vervangen worden).
Ook de betrouwbaarheidsindex is bij Nissan zeer goed,als hij goed onderhouden is,zal je niet met panne staan.
Maar als je niet van plan bent veel te bollen,moet je wel rekening houden dat je af en toe een nieuwe batterij zal moeten laten plaatsen.
Wat verzekering betreft,inderdaad beter dat je via je ouders even kijkt of je zo aan een verzekering kan geraken (zou goedkoper kunnen zijn).
Ook bij de Argenta bank doen ze verzekeringen,en die zijn over het algemeen ook wel iets goedkoper dan de rest(zoals de bank trouwens).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

000 km gebold heeft,kosten voor distributieriem zijn er niet,want die moeten maar om de 100 000km vervangen worden,en het kan ook zijn dat het een ketting is (kans is vrij groot)die moet dan nooit vervangen worden).
Om de 100 000 of om de 10jaar (versterving) nu ja ik heb het ook nog niet gedaan 14jaar 49 000km nog een jaarke wachten en dan doen.
En onderdelen van zo een auto's zijn spotgoedkoop te vinden!
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Joe de Mannen schreef:Het is toegelaten om zonder platen te rijden van thuis naar de garage en terug. Naar de keuring mag ook, maar wonder boven wonder, ze keuren 'm niet zonder platen erop. (Kafka !)

Let wel op met de verzekering als je zonder platen rijdt !!!!

J.
inderdaad sleep hem, ..
fluppie schreef:Het merk Nissan zelf is een zeer degelijk merk,ook de Micra,ik denk dat je met een 8 liter op een 100 km moet halen,als de wagen nog maar een 50 000 km gebold heeft,kosten voor distributieriem zijn er niet,want die moeten maar om de 100 000km vervangen worden,en het kan ook zijn dat het een ketting is (kans is vrij groot)die moet dan nooit vervangen worden).
Ook de betrouwbaarheidsindex is bij Nissan zeer goed,als hij goed onderhouden is,zal je niet met panne staan.
Maar als je niet van plan bent veel te bollen,moet je wel rekening houden dat je af en toe een nieuwe batterij zal moeten laten plaatsen.
Wat verzekering betreft,inderdaad beter dat je via je ouders even kijkt of je zo aan een verzekering kan geraken (zou goedkoper kunnen zijn).
Ook bij de Argenta bank doen ze verzekeringen,en die zijn over het algemeen ook wel iets goedkoper dan de rest(zoals de bank trouwens).
ga naar een onafhankelijke verzekeraar, ipv je bank, ..

ik heb eens een offerte laten doen bij de bank verzekert en omium ongeveer 3500 euro bij onafhankelijke verzekeraar had ik omium en ba voor 1000 euro voor een heel jaar. ja alles in bij beide glas, vandalisme, .. eigen schade enz. als het op verzekeringen aan komt zeker informeren.

Distrubutieriem, kan dus als nog kapot gaan, het is niet alleen het aantal km, maar ook de leeftijd, na verloop van tijd verduurd die ook dus, .. en geloof mij iemand die ik ken zei nog 10000km dan vervang ik hem en hij had vastloop dus motor naar de kloten. Dat geld trouwens voor onderhoud ook als je de auto een jaar of 2 laat stil staan moet je de olie ook vervangen, .. het is dus niet omdat de kilometers er niet zijn dat dit wil zeggen dat je er niet naar moet kijken.
dean3009 schreef:Ik woon toch wel een beetje op de boerebuiten, we hebben hier wel nog een goede garagist, soms doet ie het zelf in het zwart.

Dus als ik het goed begrijp mag je zonder platen rijden (naar de keuring en garage en terug), maar dan moet je wel verzekerd zijn? Ik denk moesten de flikken je tegenhouden om dit te checken, dat je sowieso hangt, of zie ik het mis?

nee volgens mij is dat niet de platen maar een niet gekeurde auto, .. dus je mag zonder keuring rijden, platen hebben normaal niks met keuring te maken en visa versa
Tim.Bracquez schreef:Gewoon niet in Oostende langsrijden, daar geven ze je per camera een boete (mogelijk nog op andere plaatsen)
nu niet voor het één of ander maar als je met valse platen rondrijd hoe weet men dan in godsnaam wie je bent, .. tenzij men jouw aanhoud.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer

Toen ik 19 jaar was en mijn eerste auto had moest ik ook een verzekering hebben.
Dus naar verschillende verzekeringsmaatschappijen/makelaars geweest en de enigste die me een verzekering wou geven was Ethias.
De makelaar waar mijn vader bij was ging rondbellen voor me, maar na die een paar keer gebeld te hebben (want die belde zelf niet terug) kwam het erop neer dat die geen kon geven. Ik was te jong en teveel risico.

Dat is allemaal te danken aan die pipo's op de baan die rijden als gekken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”