Joe de Mannen schreef:Het is toegelaten om zonder platen te rijden van thuis naar de garage en terug. Naar de keuring mag ook, maar wonder boven wonder, ze keuren 'm niet zonder platen erop. (Kafka !)
Let wel op met de verzekering als je zonder platen rijdt !!!!
J.
inderdaad sleep hem, ..
fluppie schreef:Het merk Nissan zelf is een zeer degelijk merk,ook de Micra,ik denk dat je met een 8 liter op een 100 km moet halen,als de wagen nog maar een 50 000 km gebold heeft,kosten voor distributieriem zijn er niet,want die moeten maar om de 100 000km vervangen worden,en het kan ook zijn dat het een ketting is (kans is vrij groot)die moet dan nooit vervangen worden).
Ook de betrouwbaarheidsindex is bij Nissan zeer goed,als hij goed onderhouden is,zal je niet met panne staan.
Maar als je niet van plan bent veel te bollen,moet je wel rekening houden dat je af en toe een nieuwe batterij zal moeten laten plaatsen.
Wat verzekering betreft,inderdaad beter dat je via je ouders even kijkt of je zo aan een verzekering kan geraken (zou goedkoper kunnen zijn).
Ook bij de Argenta bank doen ze verzekeringen,en die zijn over het algemeen ook wel iets goedkoper dan de rest(zoals de bank trouwens).
ga naar een onafhankelijke verzekeraar, ipv je bank, ..
ik heb eens een offerte laten doen bij de bank verzekert en omium ongeveer 3500 euro bij onafhankelijke verzekeraar had ik omium en ba voor 1000 euro voor een heel jaar. ja alles in bij beide glas, vandalisme, .. eigen schade enz. als het op verzekeringen aan komt zeker informeren.
Distrubutieriem, kan dus als nog kapot gaan, het is niet alleen het aantal km, maar ook de leeftijd, na verloop van tijd verduurd die ook dus, .. en geloof mij iemand die ik ken zei nog 10000km dan vervang ik hem en hij had vastloop dus motor naar de kloten. Dat geld trouwens voor onderhoud ook als je de auto een jaar of 2 laat stil staan moet je de olie ook vervangen, .. het is dus niet omdat de kilometers er niet zijn dat dit wil zeggen dat je er niet naar moet kijken.
dean3009 schreef:Ik woon toch wel een beetje op de boerebuiten, we hebben hier wel nog een goede garagist, soms doet ie het zelf in het zwart.
Dus als ik het goed begrijp mag je zonder platen rijden (naar de keuring en garage en terug), maar dan moet je wel verzekerd zijn? Ik denk moesten de flikken je tegenhouden om dit te checken, dat je sowieso hangt, of zie ik het mis?
[
Post made via mobile device ]
nee volgens mij is dat niet de platen maar een niet gekeurde auto, .. dus je mag zonder keuring rijden, platen hebben normaal niks met keuring te maken en visa versa
Tim.Bracquez schreef:Gewoon niet in Oostende langsrijden, daar geven ze je per camera een boete (mogelijk nog op andere plaatsen)
nu niet voor het één of ander maar als je met valse platen rondrijd hoe weet men dan in godsnaam wie je bent, .. tenzij men jouw aanhoud.