Raspberry Pi vanaf woensdag(morgen) te koop?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De eerste batch is ondertussen de deur uit... http://www.raspberrypi.org/archives/1022
Voor zij die trouwens niet kunnen wachten, een mooi overzicht van alternatieven: http://wlanbook.com/raspberry-pi-alternatives/ en http://www.plugcomputer.org/development-kits/
Voor zij die trouwens niet kunnen wachten, een mooi overzicht van alternatieven: http://wlanbook.com/raspberry-pi-alternatives/ en http://www.plugcomputer.org/development-kits/
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik kan er ook niet op wachten. Ik wil er wat mee experimenteren maar vooral een Mediacentertje opzetten. Films bekijken via XMBC op onze TV
Momenteel doe ik dat via PS3Mediaserver in combinatie met een Bravia toestel. Het werkt maar toch niet helemaal wat het moet zijn.
Momenteel doe ik dat via PS3Mediaserver in combinatie met een Bravia toestel. Het werkt maar toch niet helemaal wat het moet zijn.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Velen geloven dat dit dienst kan doen als media center.
Hier is een leuk weetje:
De driver voor het geluid is nog maar in alpha fase
Ook stel ik me grondig de vraag wat betreft non x264 video (dat niet door de gpu gedaan wordt).
Komt daar waarschijnlijk nog bovenop dat je ook nog wat deftig geluid zoals DTS erdoor wil jagen...
Hier is een leuk weetje:
De driver voor het geluid is nog maar in alpha fase
Ook stel ik me grondig de vraag wat betreft non x264 video (dat niet door de gpu gedaan wordt).
Komt daar waarschijnlijk nog bovenop dat je ook nog wat deftig geluid zoals DTS erdoor wil jagen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Having successfully passed its CE compliance testing, we can now confirm that your Raspberry Pi will be delivered by the end of June. You will receive a confirmation email prior to your Raspberry Pi being shipped.
- honda4life
- Elite Poster
idem, valse hoop dus (was trouwens al langer geweten die uiterste datum)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
Van RS ook een mail gehad die iets meer hoop geeft... maar ook geen concrete datum.
- honda4life
- Elite Poster
Dus ik verwacht volgende weet iets definitieverBy early next week all 110,000 customers who have ordered with element14, wherever they are in the world, will receive a confirmed delivery date ( which, as previously communicated, will be no later than the end of June for those who ordered before April 18th) .
- honda4life
- Elite Poster
't leven is ni eerlijk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb vandaag ook code gekregen van RSC Besteld - natuurlijk! Nu nog 3 weekjes w8en...
- honda4life
- Elite Poster
ze zijn mij vergeten
- honda4life
- Elite Poster
Mag ik even weten wanneer jullie bevestigingsmail is toegekomen "bedankt voor uw interesse" van RS? dus niet deze recente mail.
Iemand plannen om een harde schijf aan te sluiten en een wederzijdse share aanbieden (met afgesproken limiet) voor backup buitenshuis.
Uiteraard goed beveiligd zodat we enkel ons eigen files kunnen openen...
Iemand plannen om een harde schijf aan te sluiten en een wederzijdse share aanbieden (met afgesproken limiet) voor backup buitenshuis.
Uiteraard goed beveiligd zodat we enkel ons eigen files kunnen openen...
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
hier ook nog niks
Bij farnell eentje in backorder maar ook daar nog geen nieuws ..
Laatste mail van RS is van 8/05/12 ... ik zit er ook te wachten , zit met een idee voor een bepaalde toepassing ..
Bij farnell eentje in backorder maar ook daar nog geen nieuws ..
Laatste mail van RS is van 8/05/12 ... ik zit er ook te wachten , zit met een idee voor een bepaalde toepassing ..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Net email gekregen dat hij verzonden is.
-
- Deel van't meubilair
Hier geen nieuws
-
- Deel van't meubilair
En... eerste ervaringen ? Valt de performance een beetje mee, heb je ook audio op je analoge connectie en video op de composite ?skynetbbs schreef:xbmc op gegooid...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vraagje...in principe kan je daar perfect bvb centOS op gooien hé. Hoe exact krijg je dat op dat bakje?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
Image "raw" naar SD kaart kopiëren (dd is u waarschijnlijk wel bekend, of via windows via een tooltje)
Heb je nog meer uitleg nodig?
Heb je nog meer uitleg nodig?
-
- Moderator
- Contacteer:
Eigenlijk totaal niet bekend ermee
Heb ook een PI besteld om wat mee te testen en te doen, dus alle uitleg is zeker welkom!
Heb ook een PI besteld om wat mee te testen en te doen, dus alle uitleg is zeker welkom!
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
Nope geen centos
http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewt ... f=7&t=3064
Bij mijn weten is de debian versie stabielst , je hebt ook nog fedora maar die zou buggie zijn ..
Zijn gewoon images die dus op SD kaart schrijft en dan erin steekt en booten maar ...
Hier ook nog altijd geen nieuwes.. heb er 2 in backorder bij Farnell .. bij rs nog altijd niets kunnen orderen
Op ebay verkopen ze als warme broodjes voor woeker prijzen ...
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=RASP ... m270.l1313
Bij mijn weten is de debian versie stabielst , je hebt ook nog fedora maar die zou buggie zijn ..
Zijn gewoon images die dus op SD kaart schrijft en dan erin steekt en booten maar ...
Hier ook nog altijd geen nieuwes.. heb er 2 in backorder bij Farnell .. bij rs nog altijd niets kunnen orderen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Komt deze voormiddag toe op kantoor (UPS).
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Fedora is ook goedKitt schreef:Nope geen centos
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
En ik heb ook m'n mail ontvangen.
Eerst nog eens horen bij element14 want daar heb ik ook al een pre order geplaatst...
Eerst nog eens horen bij element14 want daar heb ik ook al een pre order geplaatst...
- honda4life
- Elite Poster
Sorry voor dubbelpost...
Wil iemand z'n totale prijs eens laten weten, had pas na checkout gezien dat je ook de prijs op euro kon zetten, kost me dat te veel probeer ik dit nog aan te passen .
Komt uit met de huidige mastercard wisselkoers op 38,64€
Wil iemand z'n totale prijs eens laten weten, had pas na checkout gezien dat je ook de prijs op euro kon zetten, kost me dat te veel probeer ik dit nog aan te passen .
Komt uit met de huidige mastercard wisselkoers op 38,64€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Review in pc magazine van deze maand, staat ook online te lezen: http://pcmagazine.zdnet.be/reviews/1388 ... pberry-pi/
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
Wanneer had je ingeschreven bij RS ? ..honda4life schreef:En ik heb ook m'n mail ontvangen.
Btw prijs bij farnell komt op 39,567 incl btw .. ( 32,70 euro + btw )
Update gebeld met Rs ..konden me geen datum geven / Gebeld farnell ze gingen me terug mailen met datum ..orderbevestiging spreekt nog altijd van week 33 ...
- honda4life
- Elite Poster
1 maart.
Farnell is er toch wel serieus met aan het lachen.
Eerste week van mei zou iedereen een geschatte leveringsdatum krijgen... we zijn een maand verder.
Sorry maar dat is er toch wat over vind ik.
Farnell is er toch wel serieus met aan het lachen.
Eerste week van mei zou iedereen een geschatte leveringsdatum krijgen... we zijn een maand verder.
Sorry maar dat is er toch wat over vind ik.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Mijn Raspberry Pi van RS heb ik vorige week gekregen.
Die van Farnell is al pre-ordered maar nog niet betaald of geleverd.
Ik heb bij beide winkels besteld enkele uren na de launch.
Momenteel heb ik al draaiende:
-Samba server
-miniDLNA server (nog geen transcoding, ik weet niet hoe ik die patch moet implementeren)
-webmin
-LAMP server
-SSH server
-VNC server
-Transmission daemon
-forked-DAAPD server
allemaal op Debian Squeeze met de armel architectuur (tip: gebruik RPi-update van Hexxex om de kernel te updaten)
Ik ben enkel nog op zoek naar een manier om transcoding in te schakelen voor miniDLNA. Eventueel zou ik ook nog zoeken naar een manier om bestanden op afstand te mounten (over internet dus) en daarmee of op een andere manier films en muziek te streamen.
Het zit zo:
Mijn RPi staat thuis en daar heb ik Telenet Fibernet. Gezien de recente wijzigingen (hogere snelheid en ws onbeperkt internet - zie forum) zou ik daar meestal heel snel kunnen streamen.
Ik zit zelf meestal op kot en daar heb ik Scarlet, ook met hoge snelheden en onbeperkt volume. Op de campus zelf is er eduroam en dat heeft een down van 20 Mbps en een up van 15 Mbps (ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dit ontdekte). Dat is eveneens onbeperkt.
Mobiel heb ik Mobile Vikings maar daar zou ik dus graag enkel muziek streamen (liefst met transcoding naar 320 Kbps zodat mijn 2 GB niet al na 2 weken op is).
Zoals je ziet: cloud computing how it should be
EDIT: wanneer ik mijn 2de RPi heb ga ik de taken wat verdelen en de 2de RPi inzetten als OpenELEC systeem en dus DLNA client. Want momenteel is de system load wat te hoog naar mijn zin.
Ik gebruik ze dan om mijn laptops en desktop te backuppen. De conversie van films naar H264 zal ik wel laten uitvoeren door mijn desktop aangezien dat eenmalig is per film.
Die van Farnell is al pre-ordered maar nog niet betaald of geleverd.
Ik heb bij beide winkels besteld enkele uren na de launch.
Momenteel heb ik al draaiende:
-Samba server
-miniDLNA server (nog geen transcoding, ik weet niet hoe ik die patch moet implementeren)
-webmin
-LAMP server
-SSH server
-VNC server
-Transmission daemon
-forked-DAAPD server
allemaal op Debian Squeeze met de armel architectuur (tip: gebruik RPi-update van Hexxex om de kernel te updaten)
Ik ben enkel nog op zoek naar een manier om transcoding in te schakelen voor miniDLNA. Eventueel zou ik ook nog zoeken naar een manier om bestanden op afstand te mounten (over internet dus) en daarmee of op een andere manier films en muziek te streamen.
Het zit zo:
Mijn RPi staat thuis en daar heb ik Telenet Fibernet. Gezien de recente wijzigingen (hogere snelheid en ws onbeperkt internet - zie forum) zou ik daar meestal heel snel kunnen streamen.
Ik zit zelf meestal op kot en daar heb ik Scarlet, ook met hoge snelheden en onbeperkt volume. Op de campus zelf is er eduroam en dat heeft een down van 20 Mbps en een up van 15 Mbps (ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dit ontdekte). Dat is eveneens onbeperkt.
Mobiel heb ik Mobile Vikings maar daar zou ik dus graag enkel muziek streamen (liefst met transcoding naar 320 Kbps zodat mijn 2 GB niet al na 2 weken op is).
Zoals je ziet: cloud computing how it should be
EDIT: wanneer ik mijn 2de RPi heb ga ik de taken wat verdelen en de 2de RPi inzetten als OpenELEC systeem en dus DLNA client. Want momenteel is de system load wat te hoog naar mijn zin.
Ik gebruik ze dan om mijn laptops en desktop te backuppen. De conversie van films naar H264 zal ik wel laten uitvoeren door mijn desktop aangezien dat eenmalig is per film.
- honda4life
- Elite Poster
Ik heb zowel een order bij farnell als bij rs lopen.
De eerste is voor mij, de andere wordt zeg ik dan wel af, hetzij iemand interesse heeft en dan laat ik geld om geld het afleveradres aanpassen.
Verwacht sowieso voor eind juni beide.
De eerste is voor mij, de andere wordt zeg ik dan wel af, hetzij iemand interesse heeft en dan laat ik geld om geld het afleveradres aanpassen.
Verwacht sowieso voor eind juni beide.