Raspberry Pi vanaf woensdag(morgen) te koop?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Wie een Raspberry Pi op de kop wil tikken, moet morgen zijn wekker zetten. Om zeven uur onze tijd wordt een belangrijke aankondiging gedaan.
Waarschijnlijk gaat de Raspberry Pi, een spotgoedkope Britse Linuxcomputer met een ARM-processor, morgen in de verkoop. Of we krijgen op zijn minst een datum en tijdstip te weten waarop dat gebeurt. De lancering werd herhaaldelijk uitgesteld door problemen bij het vinden van een goedkope fabrikant en voldoende onderdelen.
http://www.raspberrypi.org/archives/716
Lees verder op Zdnet: http://www.zdnet.be/news/136764/raspber ... -te-koop-/
Waarschijnlijk gaat de Raspberry Pi, een spotgoedkope Britse Linuxcomputer met een ARM-processor, morgen in de verkoop. Of we krijgen op zijn minst een datum en tijdstip te weten waarop dat gebeurt. De lancering werd herhaaldelijk uitgesteld door problemen bij het vinden van een goedkope fabrikant en voldoende onderdelen.
http://www.raspberrypi.org/archives/716
Lees verder op Zdnet: http://www.zdnet.be/news/136764/raspber ... -te-koop-/
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn wekker staat een kwartiertje vroeger dan anders
-Check4Change is geïnstalleerd
-RoboForm is ready
Al verwacht ik niet dat het al de verkoop al zal zijn maar goed
Plannen:
-SABnzbd
-(Open)VPN
-SFTP
-Datalogging
...
(misschien SIP-server, ik zie daar wel wat mogelijkheden maar daar moet ik mij nog eens serieus in verdiepen )
-Check4Change is geïnstalleerd
-RoboForm is ready
Al verwacht ik niet dat het al de verkoop al zal zijn maar goed
Plannen:
-SABnzbd
-(Open)VPN
-SFTP
-Datalogging
...
(misschien SIP-server, ik zie daar wel wat mogelijkheden maar daar moet ik mij nog eens serieus in verdiepen )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Zonet op rscomponents geraakt, maar als ik me wou registreren ging dat alleen maar als inwoner van de UK.
Alhoewel ik vroeger eens iets gekocht heb via die site maar via iemand anders (zelfstandige) en toen ging dat wel, of heb ergens over gekeken.
Alhoewel ik vroeger eens iets gekocht heb via die site maar via iemand anders (zelfstandige) en toen ging dat wel, of heb ergens over gekeken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Op Farnell eentje kunnen bestellen. Nu afwachten.
-
- Premium Member
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Boee, om 6.00 zat ik klaar, maar alles zat direct op zijn gat.
Heb op de site van RS components wel kunnen aangeven dat ik interesse had, maar daar stopte het ook ...
Beetje teleurgesteld, weer een eindje wachten nu
Heb op de site van RS components wel kunnen aangeven dat ik interesse had, maar daar stopte het ook ...
Beetje teleurgesteld, weer een eindje wachten nu
-
- Premium Member
De mijne is besteld. kreeg net een mail met betaalgegevens. Moest ook voor 18u een printscreen van mijn betaling doorsturen.
Gedaan via http://be.farnell.com om 9u.
Gedaan via http://be.farnell.com om 9u.
Geachte Heer ,
Eerst en vooral bedankt voor uw bestelling.
Gelieve te noteren dat uw bestelling bevestigd wordt als wij uw betalingsbewijs vandaag voor 18u ontvangen.
Voor particulieren is het een pro forma factuursysteem.
Om geen tijd te verliezen,kunt u altijd een copy en paste van het scherm sturen wanneer u met PC Banking betaalt
- honda4life
- Elite Poster
Mij is het écht niet gelukt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Dat de kansen klein waren wist ik wel. Gelukkig heb ik geduld
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ondertussen heb ik me geregistreerd bij zowel Farnell als RS, echter nog geen mail gehad ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Een vriend van mij werkt bij RS. Die kan misschien wel iets regelen voor mij. Als er interesse is, laat maar weten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
Interesse is er hier wel denk ik... informeer eens of hij eraan geraakt, en aan welke prijs.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik echter wel:r2504 schreef:Ondertussen heb ik me geregistreerd bij zowel Farnell als RS, echter nog geen mail gehad ?
Beste klant,
Hartelijk dank voor uw inschrijving en uw interesse in het Raspberry Pi B-board van RS Components.
De vraag naar dit product is buitengewoon hoog. Om zo veel mogelijk mensen de kans te geven een Raspberry te kopen, zal u er slechts één exemplaar van kunnen bestellen. Zodra de eerste boards op voorraad zijn, zullen ze verdeeld worden onder de eerste geregistreerden. Hoe eerder u uw gegevens heeft doorgegeven, hoe eerder u de kans krijgt een Raspberry te bestellen. Wij verwachten u binnen 7 dagen meer informatie te kunnen sturen.
Wij bedanken u voor uw geduld en begrip en nemen zo snel mogelijk contact met u op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ben ook wel benieuwd naar wat er te regelen valt! Lijkt me een leuk toestelletje om wat mee te spelen... een echt doel heb ik er nog niet voor, maar dat kan altijd nog komenMaglor schreef:Een vriend van mij werkt bij RS. Die kan misschien wel iets regelen voor mij. Als er interesse is, laat maar weten.
-
- Deel van't meubilair
Via welke URL heb je je "interesse" opgegeven ?axs schreef:Ik echter wel:
-
- Elite Poster
Ook zowel bij Farnell als RS components mijn "interesse" laten weten. Ik kreeg een mail ook dat ze mij op de hoogte zouden houden wanneer er beschikbaar zijn... Laat ons hopen dat dit redelijk snel komt
- honda4life
- Elite Poster
Geen doel ervoor wacht ze 'k zal u eens wat inspiratie geven
- NAS
- Usenet downloader
- Secured FTP server
- Data logging van de zonnepanelen
- Media player
- VPN Server
(Misschien is er de mogelijkheid om een soort sip-proxy te maken, zodat je met een BBOX2 toch meerdere SIP-providers kan gebruiken, maar daarvoor heb ik nog niet genoeg kennis)
... Natuurlijk verwacht ik niet de volle 100M maargoed zal alvast iets leuks met te bereiken zijn.
- NAS
- Usenet downloader
- Secured FTP server
- Data logging van de zonnepanelen
- Media player
- VPN Server
(Misschien is er de mogelijkheid om een soort sip-proxy te maken, zodat je met een BBOX2 toch meerdere SIP-providers kan gebruiken, maar daarvoor heb ik nog niet genoeg kennis)
... Natuurlijk verwacht ik niet de volle 100M maargoed zal alvast iets leuks met te bereiken zijn.
-
- Elite Poster
Ik zal hem vooral gebruiken als webserver (iets zuiniger dan wat ik nu heb draaien) + mijn grootste uitdaging om er een Squeezebox client op te plaatsen.
Zo is het mogelijk om goedkoop een mullti room audio systeem uit te bouwen in huis. (squeezeslave, softsqueeze, ...)
Zo is het mogelijk om goedkoop een mullti room audio systeem uit te bouwen in huis. (squeezeslave, softsqueeze, ...)
- honda4life
- Elite Poster
Ben je dan niet beter af met "gewoon" squeeze materiaal.
Ik vermoed dat dat een pak zuiniger is in standby of vergis ik mij
-
- Deel van't meubilair
Dacht dat je dan al snel +200 euro kwijt bent.honda4life schreef:Ben je dan niet beter af met "gewoon" squeeze materiaal.
Je vergist je sterk... de Pi verbruikt zo goed als niets.honda4life schreef:Ik vermoed dat dat een pak zuiniger is in standby of vergis ik mij
- honda4life
- Elite Poster
tgoh toch 3,5 watt.
Ik vermoed dat het niet zo eenvoudig is als een PIC of een AVR om sleep routines en dergelijken te programmeren.
Hangt er een beetje van af wat je dan met je versterker doet hé
Ik vermoed dat het niet zo eenvoudig is als een PIC of een AVR om sleep routines en dergelijken te programmeren.
Hangt er een beetje van af wat je dan met je versterker doet hé
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In vergelijking met mijn vaste PC die 160Watt verbruikt, is 3.5Watt zo goed als niks
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Zoals men hierboven ook al aangaf verbruikt dit toestelletje praktisch niets. Ook als je al uw versterker/boxen bezit in huis dan is het enkel het toestel er nog tussen installeren, sqeezeslave (of dergelijke) installeren en weg ben je...honda4life schreef:Ben je dan niet beter af met "gewoon" squeeze materiaal.
Afstandsbediening is een smartphone of tablet en zo heb je toch goedkoop een multiroom audio systeem. Ik deed al even een test met 3 laptops. Op elk van de 3 laptops installeerde ik een softwarematige squeeze player en liet die samen muziek afspelen of afzonderlijk (met Nexus one als afstandsbediening). Moet zeggen, dit werkte toen perfect. Zowel muziek van het NAS systeem als Internet streams.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Bwa, ik heb 2 squeezebox Duet's, eentje in keuken en eentje in badkamer. Het verbruik in standby is volgens mij een watt of 2, maar eigenlijk is dit te klein om het met 100% zekerheid te zeggen. Mijn Flukso gaat namelijk wel een 2tal watt omlaag als ik ze inschakel, maar als je nog een foutenmarge meerekent is het verbruik in standby toch écht wel verwaarloosbaar.r2504 schreef:Je vergist je sterk... de Pi verbruikt zo goed als niets.honda4life schreef:Ik vermoed dat dat een pak zuiniger is in standby of vergis ik mij
-
- Deel van't meubilair
En waarom niet... klein, compact, zuinig en goedkoop... ideaal dus om zo eentje in je living, keuken, badkamer, bureel te installeren.edon schreef:Ik denk niet dat je de Raspberry moet zien als een vervanger voor je Duets
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, je hebt een degelijk dedicated product(squuezebox) dat bijna niet te overtreffen valt en dat ga je dan vervangen door een Raspberry ? Dacht het niet
Klein, compact, zuinig en betrekkelijk goedkoop = Squeezebox
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zie binnenkort een datacenter vol hangen met PI'tjes
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Betrekkelijk goedkoop gaat natuurlijk wel niet meer op als je vergelijkt met de Raspberry Pi...iceke schreef:Goh, je hebt een degelijk dedicated product(squuezebox) dat bijna niet te overtreffen valt en dat ga je dan vervangen door een Raspberry ? Dacht het niet
-
- Deel van't meubilair
We mogen natuurlijk niet vergeten dat de PI z'n 35 dollar "before taxes" is, alsook levering en kastje.
Tevens heb je dan geen remote, noch een optical out... de vraag is alléén of je dat nodig hebt of wilt.
Tevens heb je dan geen remote, noch een optical out... de vraag is alléén of je dat nodig hebt of wilt.
- honda4life
- Elite Poster
x264 wordt door de GPU gedecodeerd. Hoe het dan weer zit met audio of andere videoformaten... daar heb ik sterk m'n twijfels bij helaasBMaster schreef:Merci Als xbmc er deftig op draait, dan geeft dat inderdaad nog wel wat mogelijkheden!honda4life schreef:Geen doel ervoor wacht ze 'k zal u eens wat inspiratie geven
Hoe zit het nu met de orders in België, zo te lezen kan je overal pre-orders plaatsen, maar hier kan nog steeds niks meer dan aangeven dat je interesse hebt.