@ satsufer +1satsurfer schreef: Ze strijden gewoon met ongelijke middelen....nog een beetje en BGC heeft de kleinere spelers uitgerookt, en dan trekken ze hun prijzen terug op, zoals in de goede oude tijd
en nu krijg ik gans userbase weer in mijn nek
Belgacom: up- en downgrade van abonnementsformules.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Satsurfer,U bekijkt de situatie inderdaad nogal zwart,maar ik heb wel begrip voor uw uitleg.
Laat ons de situatie maar dag per dag bekijken,voorlopig.Messchien gaan er nog wel (toekomstige)maatregelen komen die alles nog kunnen veranderen.Het openstellen van de kabel zou al een goed begin zijn (en ook enkele nieuwe providers?),en ook het feit dat alle providers straks met een triple play aanbod gaan komen zal terug een nieuw licht op de zaak laten schijnen.
Laat ons de situatie maar dag per dag bekijken,voorlopig.Messchien gaan er nog wel (toekomstige)maatregelen komen die alles nog kunnen veranderen.Het openstellen van de kabel zou al een goed begin zijn (en ook enkele nieuwe providers?),en ook het feit dat alle providers straks met een triple play aanbod gaan komen zal terug een nieuw licht op de zaak laten schijnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Fluppie, ik wou dat ik dat optimisme kon delen! De toekomst ziet er echter draadloos uit, kijk maar naar telenet en belgacom hotspot gekronkel... En triple play zal heus niks oplossen want dit is en blijft een middel uit de oude monopolie-doos.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Afwachten,vroeg of laat zal Europa zelf ingrijpen,die veronderstelling moeten wij ons toch maken.
Alles gaat ferm vooruit in de technologiesector,iedere dag worden nieuwe uitvindingen gedaan,waarom zou dit hier dan ook niet, positief kunnen uitdraaien voor de consument??
Alles gaat ferm vooruit in de technologiesector,iedere dag worden nieuwe uitvindingen gedaan,waarom zou dit hier dan ook niet, positief kunnen uitdraaien voor de consument??
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De enige reden waarom je Userbase in je nek zou krijgen is dat dit volledig off-topic is .satsurfer schreef:en nu krijg ik gans userbase weer in mijn nek
Deze tread gaat over de procedures / kosten van het up- en downgraden van abonnementsformules.
Open gerust een nieuwe topic als je over iets anders wil discuteren ...
Kunnen we terug on-topic gaan ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik heb een week geleden gebeld met de BGC klantendienst om te downgraden van Favorite naar Comfort. Volgens de vriendelijke dame geen enkel probleem. Zij zou meteen het nodige doen, ik zou nog een brief ter bevestiging krijgen en daarmee zou het in orde zijn. Nu, een week later, heb ik nog steeds geen brief ontvangen en volgens mijn E-services heb ik ook nog steeds Favorite!
Iemand enig idee hoe lang het duurt eer dit in orde gebracht wordt? Ik kan me voorstellen dat downgrades lage prioriteit krijgen, maar meer dan een week? Ik begin te vrezen dat het gewoon niet in orde gebracht is...
Iemand enig idee hoe lang het duurt eer dit in orde gebracht wordt? Ik kan me voorstellen dat downgrades lage prioriteit krijgen, maar meer dan een week? Ik begin te vrezen dat het gewoon niet in orde gebracht is...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
toevoegen optie heeft normaal geen invloed op het contract
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Lees eens de eerste post in deze topic, dan weet je het antwoord.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- xenne
- Elite Poster
onbeperkt in NIEUW(!) pack
als alleenstaand produkt of in OUD pack niet onbeperkt
als alleenstaand produkt of in OUD pack niet onbeperkt
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik zal de vraag anders stellen Als ik mijn Pack Favorite (met Classic vaste lijn) downgrade naar Comfort heb ik dan beperkt of onbeperkt volume ?
Dus m.a.w. wat is een NIEUW(!) pack ?
Dus m.a.w. wat is een NIEUW(!) pack ?
- xenne
- Elite Poster
de oude packs zijn niet meer beschikbaar, dus downgrade naar een comfort pack en je zal idd onbeperkt volume hebben. je levert wel wat uploadsnelheid in, ook minder 3G volume. ik veronderstel dat je ook maar 1 mailbox meer zal hebben en uw gratis domeinnaam zal betalend worden (al is dat nog niet zeker omdat deze zaken nog niet vermeld staan bij de nieuwe internetspecificaties)
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Belgacom Internet Everywhere Maxi klanten hebben recht op een gratis domeinnaam .net voor de hele duur van hun abonnement. Wacht niet langer om uw e-mail en website te personaliseren.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... free.page?
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... free.page?
Victory Not Vengeance
- xenne
- Elite Poster
gratis domeinnaam zal dus idd betalend worden als je over zou schakelen naar comfort (dus vooraf opzeggen is de boodschap)
en hoe zit het met de mailboxen? zal wel één voor comfort zijn, 4 voor maxi... maar ik zie het nergens staan
en hoe zit het met de mailboxen? zal wel één voor comfort zijn, 4 voor maxi... maar ik zie het nergens staan
-
- Plus Member
Ik ben dus ondertussen overgestapt naar Pack Comfort.
Ik had beter nog wat gewacht, want het systeem zowel als de medewerkers zijn nog niet 100% voorbereid op de nieuwe formules. Gelukkig was men bereidwillig genoeg om mij meerdere malen te woord te staan, waarvoor dank.
Mijn domein had ik reeds lang geleden opgezegd.
Kwestie van mailboxen :
Comfort heeft idd maar 1 mailbox. Dus als ge downgradet van een hogere formule, zul je de extra mailboxen moeten verwijderen.
Tenzij je wil betalen voor de extra mailboxen.
Je verwijdert best eerst de aliassen eer je de mailbox verwijdert !
Op deze manier kan je de aliassen die je wilt behouden toekennen aan de overgebleven mailbox.
De mailboxen die je verwijdert, worden gelocked en niet echt verwijderd tenzij je je contract zou opzeggen. Iets van wettelijke bepalingen of zo.
Ik had beter nog wat gewacht, want het systeem zowel als de medewerkers zijn nog niet 100% voorbereid op de nieuwe formules. Gelukkig was men bereidwillig genoeg om mij meerdere malen te woord te staan, waarvoor dank.
Mijn domein had ik reeds lang geleden opgezegd.
Kwestie van mailboxen :
Comfort heeft idd maar 1 mailbox. Dus als ge downgradet van een hogere formule, zul je de extra mailboxen moeten verwijderen.
Tenzij je wil betalen voor de extra mailboxen.
Je verwijdert best eerst de aliassen eer je de mailbox verwijdert !
Op deze manier kan je de aliassen die je wilt behouden toekennen aan de overgebleven mailbox.
De mailboxen die je verwijdert, worden gelocked en niet echt verwijderd tenzij je je contract zou opzeggen. Iets van wettelijke bepalingen of zo.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik had ook favorite en drie extra mailboxen in gebruik. Ik ben nu overgeschakeld naar comfort en de aliassen van die drie heb ik daarom al teruggezet naar mijn oorspronkelijke mailbox. Maar hoe verwijder ik die mailboxen zelf? Ik heb die optie al eens gezocht op e-services, maar niet gevonden.
- xenne
- Elite Poster
dank voor de info ivm de mailboxen... zouden ze ook wel eens op de site mogen zetten
Eva heeft me wel ooit eens gezegd dat enkel de hoofdmailaccount blijft bestaan en de andere automatisch vervallen, dus er zou geen gevaar zijn dat ze deze gaan aanrekenen, dit in tegenstelling tot de domeinnaam. en er is natuurlijk nog altijd de swapkost van 6,20EUR
Eva heeft me wel ooit eens gezegd dat enkel de hoofdmailaccount blijft bestaan en de andere automatisch vervallen, dus er zou geen gevaar zijn dat ze deze gaan aanrekenen, dit in tegenstelling tot de domeinnaam. en er is natuurlijk nog altijd de swapkost van 6,20EUR
-
- Plus Member
Ulixes, de eerste keer dat ik naar het overzicht van "Mijn Berichten" ging in e-services nadat mijn account was veranderd naar comfort, kreeg ik een scherm waar alle mailboxen opstonden.
Daar moest ik de mailbox(en) aanvinken die ik wilde verwijderen.
By the way met de stelling "want het systeem ... nog niet 100% voorbereid op de nieuwe formules" bedoel ik bvb dat Happy Time International normaalgezien nu inbegrepen is in de Pack Comfort, maar in e-services wordt het bij mij weergegeven als kostprijs 1€/maand. Nochtans heeft Eva me bevestigd dat dit niet zal aangerekend worden. Volgende faktuur effe in de gaten houden dus.
Voor de rest tevreden met de omschakeling : ik bespaar nu ongeveer 6€/maand t.o.v. vorige Pack Favorite (maar ik heb jaren Intense gehad, dus we komen van ver )
Daar moest ik de mailbox(en) aanvinken die ik wilde verwijderen.
By the way met de stelling "want het systeem ... nog niet 100% voorbereid op de nieuwe formules" bedoel ik bvb dat Happy Time International normaalgezien nu inbegrepen is in de Pack Comfort, maar in e-services wordt het bij mij weergegeven als kostprijs 1€/maand. Nochtans heeft Eva me bevestigd dat dit niet zal aangerekend worden. Volgende faktuur effe in de gaten houden dus.
Voor de rest tevreden met de omschakeling : ik bespaar nu ongeveer 6€/maand t.o.v. vorige Pack Favorite (maar ik heb jaren Intense gehad, dus we komen van ver )
-
- Plus Member
Vreemd, ik heb de aanpassing zaterdag laten doen in een belgacomcenter en toen ik 's avonds aanmeldde op e-services waren de abonnementen idd aangepast, maar dat scherm heb ik nooit te zien gekregen. Ik had wel reeds op voorhand de extra mailboxen leeggemaakt en de aliassen overgezet naar m'n hoofdaccount, misschien daarmee?
Ik zal morgen in ieder geval nog eens checken, momenteel ligt de boel plat
Ik zal morgen in ieder geval nog eens checken, momenteel ligt de boel plat
-
- Plus Member
Ik heb gevonden hoe je de extra mailboxen kan verwijderen bij een downgrade:
> inloggen op eservices (duh)
> my products > my internet
> bij 'my services' op + klikken naast 'free mailbox'
> manage my mailboxes
> administrative management of my mailboxes
> extra mailboxen afvinken > next > next
> uitloggen en terug inloggen: extra mailboxen zijn normaalgezien nergens meer te bespeuren
> inloggen op eservices (duh)
> my products > my internet
> bij 'my services' op + klikken naast 'free mailbox'
> manage my mailboxes
> administrative management of my mailboxes
> extra mailboxen afvinken > next > next
> uitloggen en terug inloggen: extra mailboxen zijn normaalgezien nergens meer te bespeuren
- xenne
- Elite Poster
ivm de downgrade.... normaal vervallen de mailboxen automatisch als ik Eva mag geloven, enkel de hoofdmail accout (fc12345) zou behouden blijven
-
- Plus Member
Bij mij waren ze in ieder geval nog niet verwijderd, terwijl de downgrade reeds vorige zaterdag plaatsvond.
Toen ik daarnet trouwens doorklikte naar "administrative management of my mailboxes" stond er effectief een mededeling waarin me werd aangeraden die overige mailboxen te verwijderen aangezien ik met mijn abonnement slechts recht had op één gratis mailbox.
Toen ik daarnet trouwens doorklikte naar "administrative management of my mailboxes" stond er effectief een mededeling waarin me werd aangeraden die overige mailboxen te verwijderen aangezien ik met mijn abonnement slechts recht had op één gratis mailbox.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Vandaag nog eens gebeld voor de omzetting van pack. Nu kreeg ik het antwoord dat het dossier niet volledig werd afgewerkt.
Derde keer, goede keer?
Operator vertelde me dat het een week kan duren eer de overzetting in orde is, kan dit?
Derde keer, goede keer?
Operator vertelde me dat het een week kan duren eer de overzetting in orde is, kan dit?
Victory Not Vengeance
- xenne
- Elite Poster
volgens dat ik hier nu vernomen hebt zou je in een comfort pack 2 mailboxen krijgen en in een maxi pack 4 en gratis domeinnaam... en comfort apart 1 mailbox?
't wordt altijd maar ingewikkelder, en op de site geen enkele info....
't wordt altijd maar ingewikkelder, en op de site geen enkele info....
-
- Plus Member
Hmm, terug wat vragen hier:
Op zaterdag 14/04 nog snel ingetekend op een "oud" pack met telefoon, internet (comfort) en tv (daarvoor pack met enkel telefoon en internet favorite). Promoprijs op de website: 39,89€ voor de eerste vier maanden, daarna 56,32€
Op 17/04 ontvang ik een brief van belgacom met daarin volgende "merkwaardigheden":
- alle logingegevens voor internet, e-mail, fon enz., alsof ik een nieuwe klant ben
- gegevens om in te schrijven op e-services, terwijl ik al lang een account heb
- prijs per maand staat plots aangegeven als 51,92€ ??
Moet ik mij hier iets van aantrekken, of is dit gewoon een standaardbrief die ik verder kan negeren?
Op zaterdag 14/04 nog snel ingetekend op een "oud" pack met telefoon, internet (comfort) en tv (daarvoor pack met enkel telefoon en internet favorite). Promoprijs op de website: 39,89€ voor de eerste vier maanden, daarna 56,32€
Op 17/04 ontvang ik een brief van belgacom met daarin volgende "merkwaardigheden":
- alle logingegevens voor internet, e-mail, fon enz., alsof ik een nieuwe klant ben
Moet ik mij hier iets van aantrekken, of is dit gewoon een standaardbrief die ik verder kan negeren?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
normaal staat op de brief ook dat deze enkel de standaardprijzen bevat en geen rekening houdt met promoties of betaling door werkgever.
Maar best toch je eerste factuur in de gaten houden
Maar best toch je eerste factuur in de gaten houden
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Ga naar je e-services en kijk daar je facturen na. En als daar iets fout staat, neem je best even contact op.ulixes schreef:Hmm, terug wat vragen hier:
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Yep heb vrijdag 20/04 dezelfde brief gekregen, staat ook 51,92€ op had ook dezelfde oude pack besteld toen dat nog kon.ulixes schreef: - prijs per maand staat plots aangegeven als 51,92€ ??
Vraag mij eigenlijk ook wel af wat dat is. Misschien gewoon een foutje, kan in ons voordeel liggen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Die extra mailboxen worden niet automatisch geschrapt. Ik weet niet of het een bug is dan wel met opzet door belgacom.ulixes schreef:Bij mij waren ze in ieder geval nog niet verwijderd, terwijl de downgrade reeds vorige zaterdag plaatsvond.
Ik denk met opzet door belgacom, men kan moeilijk zomaar werkende mailboxen blokkeren. De klant wordt immers niet op
de hoogte gebracht van dergelijke subtiele wijzigingen in abonnement...
Feit is dat ik één voorbeeld ken waarbij de mailboxen gewoon verder blijven bestaan.
Alleen wanneer ik probeer om deze mailboxen te beheren, dan kan dit niet, daarvoor moeten eerst mailboxen verwijderd worden dan wel betaald worden.
- xenne
- Elite Poster
wat mailboxen betreft heb ik dezelfde ervaring als ulixes.
wat de gratis domeinnaam betreft, deze is uit e-services verdwenen maar werkt nog, ook de mail adressen verbonden aan dat domein blijven werken. mogelijks proberen ze maar nog wel eens 59,99/jaar voor aan te rekenen
bij maxi staat er : 4 mailboxes x 5 alias (doorstuur adressen). ik vind het eigenlijk wel heel mager 1 mailbox voor die prijs, bij telenet krijg je er al 2 bij hun goedkoopste formule, niet dat ik zou aanraden de skynet mailbox te gebruiken, beter werk je provider onafhankelijk
wat de gratis domeinnaam betreft, deze is uit e-services verdwenen maar werkt nog, ook de mail adressen verbonden aan dat domein blijven werken. mogelijks proberen ze maar nog wel eens 59,99/jaar voor aan te rekenen
tegenwoordig staat het wel bij de specificaties op de website, bij comfort : 1 mailbox x 5 alias (doorstuur adressen)fvhbrugge schreef:De klant wordt immers niet op de hoogte gebracht van dergelijke subtiele wijzigingen in abonnement...
bij maxi staat er : 4 mailboxes x 5 alias (doorstuur adressen). ik vind het eigenlijk wel heel mager 1 mailbox voor die prijs, bij telenet krijg je er al 2 bij hun goedkoopste formule, niet dat ik zou aanraden de skynet mailbox te gebruiken, beter werk je provider onafhankelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Als ik zie hoeveel mails ik per dag binnen krijg dan stel ik vast dat er nog heel weinig mensen hun eigen provider accout gebruiken het is gmail, hotmail ... die de klok slaat dus of dit nog echt zo belangerijk is weet ik niet echt en als je van proider verandert zit je dan ook weer in de penarie.
Dit neemt niet weg dat ze er meer mogen voorzien in hun comfort abonnement, maar of er daar nu echt veel mensen van wakker liggen dat is wat anders.
Ik ben onlangs nog gedowngrade naar comfort en aangezien ik toch het skynet account niet gebruikte was dit geen enkel probleem en ook als ik van Telenet naar Skynet overgestapt ben, geen enkel probleem.
mvg
Dit neemt niet weg dat ze er meer mogen voorzien in hun comfort abonnement, maar of er daar nu echt veel mensen van wakker liggen dat is wat anders.
Ik ben onlangs nog gedowngrade naar comfort en aangezien ik toch het skynet account niet gebruikte was dit geen enkel probleem en ook als ik van Telenet naar Skynet overgestapt ben, geen enkel probleem.
mvg
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Net gedowngrade van Internet maxi en BGC TV naar een pack met BGC Start en BGC TV. Besparing: 20 € per maand. Wel weer een teller, maar 100 gieg is toch al heel redelijk en voor 240 euro per jaar kunnen we al eens goed gaan eten!
De dame aan de telefoon was trouwens heel vriendelijk, ze zei wel dat ze niks extra kon doen voor mij als trouwe klant (altijd eens proberen ).
Juist nog een vraagje: hoe word je op de hoogte gebracht dat je de 100 gieg bijna hebt bereikt? Werkt men nog met smallband? Mevrouw sprak over 10 cent per MB nà die 100 gieg, maar ik neem aan dat dat toch niet automatisch wordt aangerekend?!
De dame aan de telefoon was trouwens heel vriendelijk, ze zei wel dat ze niks extra kon doen voor mij als trouwe klant (altijd eens proberen ).
Juist nog een vraagje: hoe word je op de hoogte gebracht dat je de 100 gieg bijna hebt bereikt? Werkt men nog met smallband? Mevrouw sprak over 10 cent per MB nà die 100 gieg, maar ik neem aan dat dat toch niet automatisch wordt aangerekend?!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er wordt gewerkt met smalband tot 128 kbps download en onbeperkt upload. Die 0,10 / MB betreft het gratis 3G-volume.
- xenne
- Elite Poster
tsja, vroeger was dat een contractverlenging, tegenwoordig zijn de contracten vrijblijvend, dus die korting bij verlenging van contract zal wel tot het verleden horen.... elk voordeel heb ze nadeelGoztow schreef:De dame aan de telefoon was trouwens heel vriendelijk, ze zei wel dat ze niks extra kon doen voor mij als trouwe klant (altijd eens proberen ).
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Goztow,
Vanaf het ogenblik dat uw 100GB is opgebruikt komt u op smallband terecht.
U krijgt dan de mogelijkheid om eventueel een volumepack bij te kopen.De prijs hiervan is 5EUR voor 5GB.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vanaf het ogenblik dat uw 100GB is opgebruikt komt u op smallband terecht.
U krijgt dan de mogelijkheid om eventueel een volumepack bij te kopen.De prijs hiervan is 5EUR voor 5GB.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.