Tips voor een overstap?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Ik zou graag jullie mening horen over een overstap.
Momenteel ben ik klant bij Telenet en neem ik volgende producten af:
-Shake met Fibernet internet, HD DigiCorder en HD XL pack, FreePhone Europe met FreePhone Mobile: alles samen voor €55
-nog wat kleine kosten zoals de opties Ken-je-beller en natuurlijk de analoge lijn: samen ongeveer €15
Maar we merken dat het maandelijkse volume van 100 GB niet meer voldoende is.
Overstappen naar de duurdere shake verhoogt de prijs enorm (€80 per maand voor de shake, de kleinere kosten en nog eens €10,80 voor het HD XL Pack)
Dus hebben jullie een ander voorstel?
De minimum dingen die ik graag zou hebben:
-digitale televisie van Telenet mét de zenders uit dat HD XL Pack (het heeft geen zin om mij proberen te overtuigen Belgacom TV of TV Vlaanderen te nemen)
-gratis bellen in de daluren naar alle nummers in België en met hetzelfde nummer als nu
-internet aan 50 Mbps of meer (eens je zo snel gaat wil je niet meer trager )
-meer dan 100 GB volume
-analoge televisie (zodat we ook met andere apparaten dan de DigiCorder kunnen opnemen)
Vroeger had ik Belgacom maar door een probleem met de lijn ging de snelheid niet hoger dan 2,2 Mbps (te veel ruis op de lijn). De reparatie ging mij minstens €100 (met de nadruk op "minstens").
Ik ben dus op zoek naar de goedkoopste oplossing want tegenwoordig moeten we altijd bijbetalen op het einde van de maand of op smalband surfen. Zolang we voor minder dan 50 GB bijbetalen blijft het goedkoper dan een upgrade. Maar graag dus een andere oplossing.
Momenteel ben ik klant bij Telenet en neem ik volgende producten af:
-Shake met Fibernet internet, HD DigiCorder en HD XL pack, FreePhone Europe met FreePhone Mobile: alles samen voor €55
-nog wat kleine kosten zoals de opties Ken-je-beller en natuurlijk de analoge lijn: samen ongeveer €15
Maar we merken dat het maandelijkse volume van 100 GB niet meer voldoende is.
Overstappen naar de duurdere shake verhoogt de prijs enorm (€80 per maand voor de shake, de kleinere kosten en nog eens €10,80 voor het HD XL Pack)
Dus hebben jullie een ander voorstel?
De minimum dingen die ik graag zou hebben:
-digitale televisie van Telenet mét de zenders uit dat HD XL Pack (het heeft geen zin om mij proberen te overtuigen Belgacom TV of TV Vlaanderen te nemen)
-gratis bellen in de daluren naar alle nummers in België en met hetzelfde nummer als nu
-internet aan 50 Mbps of meer (eens je zo snel gaat wil je niet meer trager )
-meer dan 100 GB volume
-analoge televisie (zodat we ook met andere apparaten dan de DigiCorder kunnen opnemen)
Vroeger had ik Belgacom maar door een probleem met de lijn ging de snelheid niet hoger dan 2,2 Mbps (te veel ruis op de lijn). De reparatie ging mij minstens €100 (met de nadruk op "minstens").
Ik ben dus op zoek naar de goedkoopste oplossing want tegenwoordig moeten we altijd bijbetalen op het einde van de maand of op smalband surfen. Zolang we voor minder dan 50 GB bijbetalen blijft het goedkoper dan een upgrade. Maar graag dus een andere oplossing.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Tja, voor u internet is enige optie dan EDPNet en dan is het nog maar zeer de vraag hoever je van de centrale zit natuurlijk...
Qua telefonie zijn er wel een paar opties maar ik weet niet of het allemaal zoveel goedkoper zal uitkomen dan.
Tenzij dat je VOIP neemt natuurlijk...
En euhm, als je de luxe van hoge snelheid en veel volume wilt, dan zal je ervoor moeten betalen...
Qua telefonie zijn er wel een paar opties maar ik weet niet of het allemaal zoveel goedkoper zal uitkomen dan.
Tenzij dat je VOIP neemt natuurlijk...
En euhm, als je de luxe van hoge snelheid en veel volume wilt, dan zal je ervoor moeten betalen...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ok, bedankt voor de suggestie, ik ga EDPnet eens bekijken dan
Ik wil er gerust voor betalen maar ik vond dat wel een beetje veel. In andere landen is dat goedkoper, of vergis ik mij?
Ik wil er gerust voor betalen maar ik vond dat wel een beetje veel. In andere landen is dat goedkoper, of vergis ik mij?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geef eerst eens de resultaten van dit, ajb. http://www.lijntest.be/
Dat gaat het makkelijker maken.
Waarom heb je die 50 Mbit absoluut nodig, bijvoorbeeld in vergelijking met een 30 Mbit?
Dat gaat het makkelijker maken.
Waarom heb je die 50 Mbit absoluut nodig, bijvoorbeeld in vergelijking met een 30 Mbit?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
- Contacteer:
Voila: http://dl.dropbox.com/u/27262356/Scherm ... 1%3A20.png
Maar euh, ik zie dat de installatie van EDPnet al €125 kost, dan €50 activatie en dan nog een downgrade van Telenet nog eens €50. Door den duur kan ik al beter blijven bij wat ik heb
Maar euh, ik zie dat de installatie van EDPnet al €125 kost, dan €50 activatie en dan nog een downgrade van Telenet nog eens €50. Door den duur kan ik al beter blijven bij wat ik heb
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat hoort Telenet maar al te graag. Kan je enkele voorbeelden geven waarvoor je absoluut 50 Mbps nodig hebt? Ik zit thuis aan 25 Mbps en op kot aan 10 Mbps en beiden volstaan voor mij. Eens je enkele mpbs hebt, speelt snelheid geen rol meer, tenzij voor grote downloads. Qua surfervaring merk je geen verschil, en voor (heel) grote bestanden komt het bij mij niet op enkele minuten.SamuelDebruyn schreef:-internet aan 50 Mbps of meer (eens je zo snel gaat wil je niet meer trager )
Indien je toch minstens 50 Mbps wilt hebben, dan zie ik maar één optie: bij Telenet blijven.
Indien je toch voldoening neemt met 20 Mbps, dan zijn er verschillende opties. Hieronder de twee interessantste, in mijn ogen.
EDPNet Newer&Fast + telefonie (+gratis naar vaste lijnen): €35,75 + €15, exclusief installatie en modem.
Scarlet Internet + telefonie: €40 (installatie en modem gratis) + enkele telefonie-opties
Voor televisie blijf je bij Telenet. Je moet zelf maar eens de totale optelsom maken.
Een andere optie is je telefonie ook bij Telenet laten, maar dan is EDPNet niet meer interessant vermits je extra moet betalen voor je koperdraad. Scarlet Internet kost enkel €35, wat maar €5 verschil is met het vorige; dus ook niet zo interessant (vermits Telenet telefonie meer dan €5 kost). De nieuwe abonnement van Belgacom geven ook geen groot prijsverschil in deze situatie vermits je minstens Comfort nodig hebt.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Bedankt, die Scarlet is al heel wat interessanter aangezien daar modem en installatie gratis zijn. Dat ga ik zeker overwegen. Voor telefonie blijf ik blijkbaar ook best bij TN aangezien we vooral naar gsms bellen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Om CyanogenMod en AOSP te syncen heb je genoeg aan 20/2 hoor. Ik kan er ten minste door trekken wat ik wil, in plaats van na 100GB aan data ook 100 jaar terug in de tijd wordt gegooid door de Telemeter.
In plaats van de Sagem modem te bestellen bij EDPnet kan je overigens beter kijken naar een tweedehands bbox2. Hardwarematig gelijk (je kan de firmware ook onderling uitwisselen) en zijn online al te vinden voor zo'n €25.
In plaats van de Sagem modem te bestellen bij EDPnet kan je overigens beter kijken naar een tweedehands bbox2. Hardwarematig gelijk (je kan de firmware ook onderling uitwisselen) en zijn online al te vinden voor zo'n €25.
- Goztow
- userbase crew
Voice over ip ooit al overwogen? Dat is pas een besparing op de telefoonfactuur. Zie mijn onderschrift .
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Hehehe, het probleem is dat je niet naar alternatieven wil zien, en dan wordt het moeilijk natuurlijk...
1. internet start : 25€ + 7.5€ voor ongelimiteerd max 30mbps
2. VOIP : 3cent per minuut naar gsm's, 3uur per week gratis naar vaste nummers
3. TV vlaanderen : 20 € per maand met ongeveer dezelfde zenders die je nu hebt, maar wel met de mogelijkheid om de doen en te laten wat je wil met je opnames.
Dan zit je aan 55€ per maand voor triple play, reken maar 500€ extra aan hardware(of ook niet als je tevreden bent met de ttv oplossing), maar die heb je er zo uit....
Ik ben geen tv kijker en hebben dus genoeg aan het goedkoopste abbo van tvv (13€ per maand)... zoek maar eens een pack met ongelimiteerd internet,telefoon & tv voor die prijs
1. internet start : 25€ + 7.5€ voor ongelimiteerd max 30mbps
2. VOIP : 3cent per minuut naar gsm's, 3uur per week gratis naar vaste nummers
3. TV vlaanderen : 20 € per maand met ongeveer dezelfde zenders die je nu hebt, maar wel met de mogelijkheid om de doen en te laten wat je wil met je opnames.
Dan zit je aan 55€ per maand voor triple play, reken maar 500€ extra aan hardware(of ook niet als je tevreden bent met de ttv oplossing), maar die heb je er zo uit....
Ik ben geen tv kijker en hebben dus genoeg aan het goedkoopste abbo van tvv (13€ per maand)... zoek maar eens een pack met ongelimiteerd internet,telefoon & tv voor die prijs
-
- Plus Member
- Contacteer:
Zo VOIP enzo dat zijn nogal grove aanpassingen. Stel dat Telenet morgen met een superabonnement uitkomt maar ge terug hun modem moet nemen dan gaat dat al niet meer. Ik hou die dingen liever gescheiden zodat ik wat flexibeler ben.
Satelliet eveneens geen sprake van zoals ik al zei.
Scarlet of EDPnet voor internet ga ik wel overwegen. Ik ga eens met die van EDPnet chatten als ze online zijn.
Satelliet eveneens geen sprake van zoals ik al zei.
Scarlet of EDPnet voor internet ga ik wel overwegen. Ik ga eens met die van EDPnet chatten als ze online zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Hoe bedoel je?SamuelDebruyn schreef:Zo VOIP enzo dat zijn nogal grove aanpassingen.
Zelf vind ik dat ik beter reeds véél vroeger volledig naar VoIP was overgestapt.
Er was namelijk voor mezelf maar één grove aanpassing: een véél lagere rekening.
Daar wachten volgens mij héél veel mensen al héél lang op.SamuelDebruyn schreef:Stel dat Telenet morgen met een superabonnement uitkomt
[snip]
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Daar wachten idd heel veel mensen al heel lang op.SamuelDebruyn schreef:Stel dat Telenet morgen met een superabonnement uitkomt maar...
Het probleem dat je hebt is dat je telenet niet kan loslaten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
niet vergeten dat elke DSL-provider (EDPnet, Scarlet, ...) over dezelfde Belgacom-kabel werken. Dus als je vroeger reeds veel storing op de lijn had, kan dit nu nog steeds zo zijn en dus je snelheid beperken of zelfs onmogelijk maken om te surfen, zonder interventie van Belgacom.
-
- Elite Poster
Vroeger zat hij op ADSL, daarentegen komt zijn lijn nu in aanmerking voor VDSL, weliswaar aan 20/2 mbps; maar normaal gezien zou dit stabiel moeten werken! Natuurlijk afhankelijk van wat toen het "probleem" was. Als de draad ergens onderweg kapot is, zal dat nu ook zijn.
Het zou dan voor u neerkomen op het volgende
Telenet Digitale TV + telefonie: €21 + kabelkost + opties = € 36
Scarlet Internet: €35
Totaal: €71
Dus je bespaart niets, maar hebt wel een onbeperkt internetabonnement! Om meer te besparen, zal je ook moeten knippen in de telefonie.
ALS Telenet met een superabonnement komt dan zal daar ook een superprijs aan vasthangen en dan zullen ze je maar al te graag terugnemen als klant. Als je zo redeneert, ga je natuurlijk niet veel besparen; maar iedereen zijn eigen voorkeur. Met Scarlet en EDPNet zit je wel goed voor je internet. BIj EDPNet zelfs nog iets beter (gezien hun support), maar daar liggen de instapkosten ook hoger.SamuelDebruyn schreef:Stel dat Telenet morgen met een superabonnement uitkomt maar ge terug hun modem moet nemen dan gaat dat al niet meer.
Het zou dan voor u neerkomen op het volgende
Telenet Digitale TV + telefonie: €21 + kabelkost + opties = € 36
Scarlet Internet: €35
Totaal: €71
Dus je bespaart niets, maar hebt wel een onbeperkt internetabonnement! Om meer te besparen, zal je ook moeten knippen in de telefonie.
- Goztow
- userbase crew
Of op TV... Je TV kost je maar eventjes 15 + 8 € = 23 € door die kabelkost, terwijl die wegvalt bij bijvoorbeeld BGC TV.
- iceke
- Elite Poster
Tja, de ts wil blijkbaar vooral snelheid/volume en opnamemogelijkheden, dan moet je hem natuurlijk geen 20mb Vdsl lijn aanraden ism BGC tv
De enige juiste oplossing volgens mij is, blijven waar je zit en betalen voor je comfort....(of alles veranderen en gaan voor DSL/DVB_S/VOIP)
De enige juiste oplossing volgens mij is, blijven waar je zit en betalen voor je comfort....(of alles veranderen en gaan voor DSL/DVB_S/VOIP)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die 8 euro is huur decoder... ook bij BGC TV zit hiervoor een bedrag in je abonnement.Goztow schreef:Je TV kost je maar eventjes 15 + 8 € = 23 € door die kabelkost, terwijl die wegvalt bij bijvoorbeeld BGC TV.
- Goztow
- userbase crew
Zit die bij TNT ook in de Shake dan? Bij BGC krijg je die in een pakc "gratis". Nu, we spreken mss wel een beetje naast de kwestie nu.
- iceke
- Elite Poster
Packs zijn dan ook nooit interessant, in de meeste gevallen is het gewoon goedkoper om de meest passende formule bij verschillende providers te nemen.
Wat heb je aan 8 euro korting als je ca 20€ per maand blijft betalen aan een telefoonlijn met nummerherkenning ?
Wat heb je aan 8 euro korting als je ca 20€ per maand blijft betalen aan een telefoonlijn met nummerherkenning ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij TN zit de huur van je decoder ook in de Shake... je krijgt hem dus eveneens "gratis" zoals bij BGC.Goztow schreef:Zit die bij TNT ook in de Shake dan? Bij BGC krijg je die in een pakc "gratis".
Ja en nee... packs is een manier om klanten te overtuigen natuurlijk, maar je tevredenheid is ook niet puur een prijs issue (althans niet voor mij, er spelen andere factoren).iceke schreef:Packs zijn dan ook nooit interessant, in de meeste gevallen is het gewoon goedkoper om de meest passende formule bij verschillende providers te nemen.
Er zijn packs zonder telefonie... maar net door het pack zal je geen 20 euro minder betalen (bij TN is het verchil tussen met en zonder telefonie slechts 5 euro, de vraag is of je daarvoor aan een VoIP avontuur wil starten... da's dus een keuze die iedereen voor zich moet maken)iceke schreef:als je ca 20€ per maand blijft betalen aan een telefoonlijn met nummerherkenning ?
- iceke
- Elite Poster
Packs zijn inderdaad een manier om klanten te binden, niet zozeer om geld uit te sparen als klant.
Het probleem met packs blijft altijd dat je 1 ding kiest dat volledig bij je past en daarvoor 2 dingen extra door je strot geschoven krijgt die niet optimaal zijn.
Voip wordt minder en minder een avontuur toch ? Er zijn goeie nononsens telefoons en zijn goeie nononsens providers er er zijn zeer goedkope tarieven.
Net als met satelliet is het vooral de mensen over de streep krijgen, eens de techniek in huis is hoor ik niemand meer klagen.
Globaal gezien is er niks mis met het aanbod van TN,BGC & co., het is alleen een fabeltje dat alles bij 1 provider nemen stukken goedkoper is.
Het loslaten is meestal het moeilijkste...
Het probleem met packs blijft altijd dat je 1 ding kiest dat volledig bij je past en daarvoor 2 dingen extra door je strot geschoven krijgt die niet optimaal zijn.
Voip wordt minder en minder een avontuur toch ? Er zijn goeie nononsens telefoons en zijn goeie nononsens providers er er zijn zeer goedkope tarieven.
Net als met satelliet is het vooral de mensen over de streep krijgen, eens de techniek in huis is hoor ik niemand meer klagen.
Globaal gezien is er niks mis met het aanbod van TN,BGC & co., het is alleen een fabeltje dat alles bij 1 provider nemen stukken goedkoper is.
Het loslaten is meestal het moeilijkste...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Belgacom komt hier niet meer in huis. En zeker geen Belgacom TV. Dat is geen optie. Nu ben ik aan het chatten met iemand van EDPnet
EDIT: ze hebben het nagekeken:
VDSL: niet mogelijk op mijn adres
ADSL: maximum 3 Mbps op mijn adres
Surfen aan 3 Mbps is echt pijnlijk. En Telenet is de enige met kabel dus zit ik vast :/
EDIT: ze hebben het nagekeken:
VDSL: niet mogelijk op mijn adres
ADSL: maximum 3 Mbps op mijn adres
Surfen aan 3 Mbps is echt pijnlijk. En Telenet is de enige met kabel dus zit ik vast :/
-
- Plus Member
- Contacteer:
Niet echt, ik hoop dat ze hier snel VDSL leggen of andere ISP's op de kabel laten
Ik snap ook niet waarom die lijntest iets anders zegt eigenlijk :s
Ik snap ook niet waarom die lijntest iets anders zegt eigenlijk :s
-
- Elite Poster
De lijntest is natuurlijk nog in beta, maar het is inderdaad raar. Ik vermoed wel dat de EDPNet-medewerker het juist heeft, maar misschien kan je voor de zekerheid eens de beschikbaarheid van Belgacom TV(*) nagaan. Eventueel moet je via de link terug naar het begin gaan, om "nieuwe klant" te selecteren en dan uw adresgegevens in te vullen.
(*)Nee, het is niet om Belgacom TV te nemen, maar deze beschikbaarheid (HD/niet-HD) gaat wel een richting voor de beschikbare internetsnelheid!
(*)Nee, het is niet om Belgacom TV te nemen, maar deze beschikbaarheid (HD/niet-HD) gaat wel een richting voor de beschikbare internetsnelheid!
-
- Plus Member
- Contacteer:
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2
Maximaal aantal tv's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat is normaalgezien 20/2, net zoals de lijntest van EDPnet aangaf.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik kan misschien later nog eens proberen en hopen dat ik iemand anders krijg om vragen te beantwoorden...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja en nee. Packs zijn inderdaad om klanten te binden, maar dat is toch normaal voor elk commercieel bedrijf? Klanten kunnen wel degelijk geld uitsparen als ze al hun diensten afnemen bij dezelfde provider. Da's bij Edpnet zo, da's bij Belgacom en Telenet ook zo.iceke schreef:Packs zijn inderdaad een manier om klanten te binden, niet zozeer om geld uit te sparen als klant.
Moet je de juiste abonnementen weten te combineren... Je bent ook niet altijd goedkoper af door bij provider x iets te nemen, bij provider y iets anders en bij provider z nóg iets anders.iceke schreef:Het probleem met packs blijft altijd dat je 1 ding kiest dat volledig bij je past en daarvoor 2 dingen extra door je strot geschoven krijgt die niet optimaal zijn.
Het mag dat niet moeilijk zijn, velen willen "plug & play", het moet gewoon werken bij installatie. Daarom dat ik Skype verkies boven andere voip providers.iceke schreef:Voip wordt minder en minder een avontuur toch ? Er zijn goeie nononsens telefoons en zijn goeie nononsens providers er er zijn zeer goedkope tarieven.
Over satelliet: geen interactiviteit, apparatuur die duur is, een schotel aan je muur hangen (niet alleen van niet mooi vinden, maar ook van niet kúnnen), etc.
Ik verkies dan toch gewoon een decoder die aangesloten wordt op een kabel en het werkt. Apparatuur huur ik, en ik ben gesetteld. Gaat er iets mis, dan wissel ik het gratis in een winkel.
Uiteindelijk kan de reden van "400 zenders en de rest maar 70" gecounterd worden: ik moet de eerste nog tegenkomen die 400 zenders kijkt of tijd heeft om ze te bekijken. Uiteindelijk kijkt de grote meerderheid van de mensen naar de zeven hoofdzenders en enkele "speciallekes".
Ik vind het het irritanter van mensen die hun "open apparatuur" en niet altijd goedkopere alternatieven door anderen hun strot proberen rammen.
- iceke
- Elite Poster
Heb je bij Skype een inkomend telefoonnummer ?Het mag dat niet moeilijk zijn, velen willen "plug & play", het moet gewoon werken bij installatie. Daarom dat ik Skype verkies boven andere voip providers.
Die reden heb ik hier nog nooit aangehaald en is inderdaad een beetje absurd, maar ook weer niet, mijn Nonkel kijkt graag naar ALJazeera, Ik kijk graag naar een zeil kanaal, en men vader wil dan weer alles van het Spaans voetbal.Uiteindelijk kan de reden van "400 zenders en de rest maar 70" gecounterd worden
Je kijkt niet meer kanalen, je hebt gewoon meer keuze.
Ik vind het het irritanter van mensen die hun "open apparatuur" en niet altijd goedkopere alternatieven door anderen hun strot proberen rammen.
De TS wil eigenlijk gewoon bij TN blijven maar minder betalen... dan probeer je hem te overtuigen met ander oplossingen :De minimum dingen die ik graag zou hebben:
1digitale televisie van Telenet mét de zenders uit dat HD XL Pack
2 (het heeft geen zin om mij proberen te overtuigen Belgacom TV of TV Vlaanderen te nemen)
3gratis bellen in de daluren naar alle nummers in België en met hetzelfde nummer als nu
4internet aan 50 Mbps of meer (eens je zo snel gaat wil je niet meer trager )
5meer dan 100 GB volume
6analoge televisie (zodat we ook met andere apparaten dan de DigiCorder kunnen opnemen)
1. TVV is hier duidelijk goedkoopst in met het grootste aanbod.
2. Tja
3. VOIP dus
4. TJa
5. Dan kom je automatisch uit bij Scarlet/Edpnet/BGC start met de optie onbeperkt, dat gaat dan wel ten koste van je Snelheid.(Leer een scheduler te gebruiken voor je downloads, ik download 90% 's nachts)
6. TVvlaanderen
Mooi, maar dat kan met VOIP of TVV toch ook, ga naar de website van weepee, druk op het kaartje en vindt een reseller bij u in de buurt.Ik verkies dan toch gewoon een decoder die aangesloten wordt op een kabel en het werkt. Apparatuur huur ik, en ik ben gesetteld. Gaat er iets mis, dan wissel ik het gratis in een winkel.
Hetzelfde voor TVV, stap binnen bij een handelaar, voor 120/150€ krijg je een prima installatie en een prima uitleg (en een prima dienst na verkoop ?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Een Siemens Gigaset DECT telefoon moet je gewoon op het netwerk aansluiten en in een stopcontact steken en that's it. Bij Weepee krijg je een code voor automatische configuratie en ik dacht dat die bij OVH zelfs pre-configured kwam. Veel makkelijker dan dat kan toch niet meer lijkt me .Lord Utopia schreef:Het mag dat niet moeilijk zijn, velen willen "plug & play", het moet gewoon werken bij installatie. Daarom dat ik Skype verkies boven andere voip providers.
Ik heb nog geen enkel triple play pack gevonden dat voor mij goedkoper uitkomt dan aparte producten. Van zodra je geen telefonie wil bij dezelfde provider zijn die packs totaal niet interessant.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- iceke
- Elite Poster
Yups, het is telkens maar een paar Euro per product per maand waardoor het niet de moeite lijkt, maar wanneer je alles bij elkaar optelt en het over een periode van bv. 10 jaar bekijkt loopt dat toch makkelijk op hoor.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij Skype, als je betalend klant bent, en wanneer je belt naar iemand, kan je jouw eigen telefoonnummer laten tevoorschijn komen. Bereikbaar ben ik altijd, want mensen bellen zo gewoon naar mijn gsmnr.iceke schreef: Heb je bij Skype een inkomend telefoonnummer ?
Waarschijnlijk daarom dat satelliet zo populair is bij allochtonen. Misschien zou het leuker zijn moesten we zelf onze kanalen kunnen samenstellen.Die reden heb ik hier nog nooit aangehaald en is inderdaad een beetje absurd, maar ook weer niet, mijn Nonkel kijkt graag naar ALJazeera, Ik kijk graag naar een zeil kanaal, en men vader wil dan weer alles van het Spaans voetbal.
Je kijkt niet meer kanalen, je hebt gewoon meer keuze.
Ik bel niet via de vaste lijn. Ik ben content met Generation Connect. Ik hoef ook geen schotenantenne (dat is lelijk), schotelantenne is duur en je zit vast voor 24 maanden, ik heb geen nood aan 400 kanalen (want ik bekijk ze toch niet). Ik ben meer dan content van Belgacom TV en Telenet Digital tv. Alles is trouwens gratis geïnstalleerd. Kan je al Video on Demand doen bij TV Vlaanderen trouwens?Mooi, maar dat kan met VOIP of TVV toch ook, ga naar de website van weepee, druk op het kaartje en vindt een reseller bij u in de buurt.
Hetzelfde voor TVV, stap binnen bij een handelaar, voor 120/150€ krijg je een prima installatie en een prima uitleg (en een prima dienst na verkoop ?)
Dat bedoel ik nu met mensen te forceren over te stappen op iets alternatiefs maar veel duurder voor zijn situatie.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Zonnepanelen zijn ook lelijk, maar je ziet ze overal liggen. Toen mijn ouders een paar jaar terug TVV namen was het contract niet voor 2 jaar.Ik hoef ook geen schotenantenne (dat is lelijk), schotelantenne is duur en je zit vast voor 24 maanden,
Zie punt 5 van de algeme voorwaarden van TVV:
Code: Selecteer alles
Het Abonnement wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden of, mits 5. afwijkend, de duur die staat vermeld op het (elektronische) inschrijfformulier of die telefonisch wordt medegedeeld. Bij een Abonnement dat op afstand is tot stand gekomen, zal de duur van het Abonnement tevens blijken uit de bevestiging van het Abonnement. Het Abonnement zal na afloop van de overeengekomen duur telkens automatisch worden verlengd met eenzelfde periode of een andere overeengekomen of wettelijk voorgeschreven periode, tenzij het Abonnement is opgezegd conform het in de volgende artikelen bepaalde. De initiële abonnementsperiode gaat in op de eerste dag van de kalendermaand die volgt op de dag dat het (elektronische) inschrijfformulier is ingevuld of de telefonische afspraak is gemaakt
- Goztow
- userbase crew
Lelijk moet mss vervangen worden door 'abnormaal'. Zonnepanelen waren lelijk tot iedereen ze had. Die bluetooth oortjes ook, enkele jaren terug vond iedereen dat raar en lelijk. Nu kijkt niemand er nog van op.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- iceke
- Elite Poster
Ik dring dat ook niet op, ik weerleg gewoon de vooroordelen
Trouwens, thuis zie ik m'n schotel niet hangen, die hangt ergens verscholen op het dak, aan zee heb ik gekozen voor een vlakschotel, een leek weet niet eens dat het een sat schotel betreft...
Trouwens, thuis zie ik m'n schotel niet hangen, die hangt ergens verscholen op het dak, aan zee heb ik gekozen voor een vlakschotel, een leek weet niet eens dat het een sat schotel betreft...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik heb de overstap ook gewaagd van Telenet naar 20/2 Mbps VDSL en VoIP en ik ben zeer tevreden van mijn beslissing. Ik heb nu meer vrijheid voor minder geld.
Ik had jarenlang een probleem met de Telenet-datalimiet die te nipt was waardoor ik dikwijls op smalband belandde. Als ik al die smalbanddagen over de jaren heen optel kom ik zeker aan een paar maanden dat ik eigenlijk een onwerkbare internetverbinding had. Ook de dagelijkse korte downtime rond 01u 's nachts was best vervelend.
Afgelopen jaar is Telenet ook "officieel" begonnen met traffic shaping en is de downtime van hun internetverbindingen ook toegenomen. Connectie naar Youtube en andere drukbezochte websites was ook vaak supertraag. Dat was de druppel voor mij. Ze leveren in mijn ogen vandaag niet zo kwalitatief internet meer in vergelijking met de periode 2001-2005.
Mijn beste tip voor een overstap is dat je eerst een grondige hekel moet hebben aan de nadelen van Telenet.
Daarna zal je beseffen dat er betere alternatieven zijn. Ook negatieve emoties uit een ver ADSL- of Belgacom-verleden laat je beter achterwege.
Anno 2012 zal je automatisch uitkomen bij internet via het VDSL-netwerk als je prijs/kwaliteit belangrijk vindt. EDPnet of Belgacom hebben vandaag de interessantste aanbiedingen afhankelijk van het beschikbare snelheidsprofiel op je adres.
Ik had jarenlang een probleem met de Telenet-datalimiet die te nipt was waardoor ik dikwijls op smalband belandde. Als ik al die smalbanddagen over de jaren heen optel kom ik zeker aan een paar maanden dat ik eigenlijk een onwerkbare internetverbinding had. Ook de dagelijkse korte downtime rond 01u 's nachts was best vervelend.
Afgelopen jaar is Telenet ook "officieel" begonnen met traffic shaping en is de downtime van hun internetverbindingen ook toegenomen. Connectie naar Youtube en andere drukbezochte websites was ook vaak supertraag. Dat was de druppel voor mij. Ze leveren in mijn ogen vandaag niet zo kwalitatief internet meer in vergelijking met de periode 2001-2005.
Mijn beste tip voor een overstap is dat je eerst een grondige hekel moet hebben aan de nadelen van Telenet.
Daarna zal je beseffen dat er betere alternatieven zijn. Ook negatieve emoties uit een ver ADSL- of Belgacom-verleden laat je beter achterwege.
Anno 2012 zal je automatisch uitkomen bij internet via het VDSL-netwerk als je prijs/kwaliteit belangrijk vindt. EDPnet of Belgacom hebben vandaag de interessantste aanbiedingen afhankelijk van het beschikbare snelheidsprofiel op je adres.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
tripple play packs zijn nooit interessant qua prijs.
zowel telenet als belgacom weten dat maar al te goed en dus zorgen ze ervoor dat je (als je geen pack neemt) kunstmatig extra maandelijkse kosten moet maken als je één van hun diensten neemt.
Voor telenet moet je een decoder huren en kabelabbo betalen
Bij Belgacom moet je een vaste lijn nemen en ook en bakje huren.
Indien je gewoon met eigen hardware digitale tv zou kunnen kijken, dan zouden de packs veel minder verkopen.
Maar ja iedereen is irrationeel op dat gebied en hondstrouw aan zijn provider en vergelijkt constant appelen met peren.
En dan dat eeuwige ik heb minstens 50mbit downloadsnelheid nodig, jongens toch WAAROM ???
Boven de 6 mbit merk je absoluut niks van die extra snelheid.
zowel telenet als belgacom weten dat maar al te goed en dus zorgen ze ervoor dat je (als je geen pack neemt) kunstmatig extra maandelijkse kosten moet maken als je één van hun diensten neemt.
Voor telenet moet je een decoder huren en kabelabbo betalen
Bij Belgacom moet je een vaste lijn nemen en ook en bakje huren.
Indien je gewoon met eigen hardware digitale tv zou kunnen kijken, dan zouden de packs veel minder verkopen.
Maar ja iedereen is irrationeel op dat gebied en hondstrouw aan zijn provider en vergelijkt constant appelen met peren.
En dan dat eeuwige ik heb minstens 50mbit downloadsnelheid nodig, jongens toch WAAROM ???
Boven de 6 mbit merk je absoluut niks van die extra snelheid.