Hoe draadloos signaal verbeteren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Onlangs installeerde telenet een internetmodem maar nogal verwijderd van de woonomgeving. De laptop is via een utp kabel verbonden maar wanneer je via wifi wil gaan vindt hij meestal geen of heel zwak signaal. De modem zelf kan niet korterbij gezet worden, is er een mogelijkheid om toch meer in de buurt van de leefomgeving een apparaatje te plaatsen dat wifi signalen uitzendt? Ikzelf heb hier nog een ongebruikte dlink wireless G access point liggen dwl-g700ap. Zou ik die kunnen hiervoor gebruiken

Bedankt
Bart

[Afbeelding Post made via mobile device ]
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Je kan die dlink in je woonomgeving plaaten en aansluiten via de kabel die je nu voor de laptop gebruikt. Op mijn telenet zet je dan best het draadloze signaal van de modem van telenet uit. Vergeet ook niet het draadloze signaal van de dlink te beveiligen. Hoe je dat moet doen zal wel in de handleiding staan.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ok bedankt, ga het straks eens testen

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

depeje schreef:Op mijn telenet zet je dan best het draadloze signaal van de modem van telenet uit.
Hoeft zelfs niet, maar dan best identiek dezelfde beveiliging, SSID en wachtwoord.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

er is een (vervelend) probleem. Die dlink heeft dus slechts 1 aansluiting. De utp kabel die van de telenetmodem komt dien ik hier toch in te steken, maar dan moet er altijd draadloos geïnternet worden. De bedoeling is om wanneer de laptop op zijn vaste plaats staat, dat er dan bedraad gesurft wordt, maar als we hem meenemen naar de veranda of buiten, dat het dan draadloos wordt.

ik heb hier ook nog een dlink wireless adsl router liggen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bartman schreef:De bedoeling is om wanneer de laptop op zijn vaste plaats staat, dat er dan bedraad gesurft wordt, maar als we hem meenemen naar de veranda of buiten, dat het dan draadloos wordt.
Dan kan je de kabel toch gewoon naar keuze in je AP of laptop steken ?
bartman schreef:ik heb hier ook nog een dlink wireless adsl router liggen?
Da's een ander alternatief... gewoon DHCP uitschakleen op je router en de netwerkkabel in de LAN poort steken (nu ja, bij ADSL heb je geen ethernet WAN poort).
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

bartman schreef: De bedoeling is om wanneer de laptop op zijn vaste plaats staat, dat er dan bedraad gesurft wordt, maar als we hem meenemen naar de veranda of buiten, dat het dan draadloos wordt.
Je zou een switch kunnen plaatsen (is eigenlijk een klein bakje dat van 1 UTP kabel 4 aansluitingen maakt).
Of gewoon telkens versteken natuurlijk (misschien moet je dan wel even je AP heropstarten).
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik me wel afvraag is of ik niet beter een sterker access point koop, want die dlink heeft 1antenne en we zitten hier met dikke muren van he huis. Kan ik trouwens het wifi signaal van de telenet modem versterken via mijn.telenet? Ander kanaal of zo?

haelewyn
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bartman,

Google eens op 'wifi repeater'. Dat is het ding dat je nodig hebt om je bereikbaarheid van wifi in je ganse huis te vergroten.
Je hebt al een wifi repeater voor tussen de 50 en de 100 euro en met een beetje geluk heb je dan overal waar je dat wil ,in huis en er net buiten, ontvangst. Alles hangt een beetje van de bouw van je huis af en van de plaats waar je de modem opstelt.

Als je ook nog gewoon wil inpluggen kan je inderdaad een switch aansluiten, zoals hiervoor al vermeld. Zo'n dingetje moet je al voor rond de 20 euro kunnen kopen.
Ook met een powerline kan je veel aanvangen. Ikzelf heb er een van Western Digital en die werkt feilloos. Over andere merken heb ik ook nog niemand horen klagen.
Je zou bv je uitgang aan je modem kunnen verbinden met een WD Powerline, verderop in huis de tweede WD adapter verbinden met je pc (met kabeltje). En zo ben je voor je bedraad netwerk ook al een mooi eindje verder.
Aan die tweede powerline moet dan ook wel weer een draadloze router kunnen aangesloten worden, als je dat echt zou willen, want de powerline heeft de mogelijkheid om meer dan één apparaat aan te sluiten. Hangt er vanaf hoe ingewikkeld je het wil maken en wat het mag kosten.

Je vraag over van kanaal veranderen : vaak gaan de modems van TN en BGC op dezelfde kanalen standaard van start. Als je de mogelijkheid hebt om even een goede scan te doen waarin je kan zien welke kanalen de anderen in je buurt gebruiken, kies dan gewoon een ander ongebruikt kanaal. Speel daar even mee tot je zeker bent welke het beste kanaal is voor jou. Ik denk echter dat dit weinig winst gaat opleveren.
Voor zover ik weet (alleen ervaring met BGC modems) kan je het vermogen niet opvoeren.

Hopelijk heb je hier iets aan...
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Waarom zou je een powerline kopen als er al een utp kabel ligt? Dan kan je beter een switch kopen van 20 euro en daar je laptop _en_ je dlink AP op aansluiten. Het wifi van de telenet router moet niet per se uit, maar als die aanstaat kan die wel het signaal van de dlink storen. Daarover zou ik zeggen: probeer eens.
haelewyn
Starter
Starter

Om je powerline en computer aan te sluiten, bedraad, op een plaats of in een kamer waar nog geen UTP kabel ligt. Of dat nodig is laat ik over aan de gebruiker...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

haelewyn schreef:Google eens op 'wifi repeater'. Dat is het ding dat je nodig hebt om je bereikbaarheid van wifi in je ganse huis te vergroten.
Repeaters zijn zowat de slechtste oplossing... eerst moet je al een goede ontvangst hebben waar je die plaatst, tevens verlies je hierdoor de helft van snelheid alsook krijg je een grotere latency.
haelewyn schreef:Als je ook nog gewoon wil inpluggen kan je inderdaad een switch aansluiten, zoals hiervoor al vermeld. Zo'n dingetje moet je al voor rond de 20 euro kunnen kopen.
Eigenlijk hoeft hij die niet te kopen... die heeft hij reeds in de vorm van z'n ouder ADSL router (hij moet dan wel z'n DHCP uitschakelen zoals ik al eerder schreef).
haelewyn schreef:Om je powerline en computer aan te sluiten, bedraad, op een plaats of in een kamer waar nog geen UTP kabel ligt. Of dat nodig is laat ik over aan de gebruiker...
Er ligt een UTP kabel... powerline is hier totaal overbodig.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

volgende maandag ben ik terug in dat huis, dan ga ik dat eens proberen

dus ik heb enkel nodig m'n oude dlink adsl router met de dhcp uit (die andere dlink AP kan dus terug de kast in?)
moet ik ook op mijn.telenet iets wijzigen of gbeurt dan vanzelf? Moet in windows xp iets veranderd worden?

Bedankt
Bart
haelewyn
Starter
Starter

* Latency met een repeater is voor huis-tuin- en keukengebruik verwaarloosbaar en best werkbaar.
Zeker als je het in ruimte A zou aansluiten op een UTP kabel die er al zou liggen en in ruimte B, C, D op een powerline. Het is niet omdat er ergens een UTP ligt dat onzen Bart niet op andere plaatsen, waar de ontvangst eventueel ook slecht is, zijn pc wil inpluggen.
Een repeater is ook een range extender.. Natuurlijk moet je op de plaats waar je hem aansluit een ontvangst hebben die goed genoeg is.
Als je van A naar B wil zet je hem in het midden als in het midden de ontvangst nog prima is.
Anders gaat het er aan toe als je van A naar B wil maar ook naar C. Als C in een heel andere kant van je huis ligt bv.
* Powerline kan nuttig zijn als je bv op je terras een stopcontact hebt, voor mijn part in je tuin, en daar je powerline wil/kan aansluiten.
De oplossingen waarvan ik dacht dat ze goed zijn, zijn niet een EN , EN verhaal. Eerder OF, OF.
Gewoon het beste kiezen voor je huis en wat je er van verwacht.
Dat zal alleen Bartman kunnen beslissen en kiezen. Ik vind de opmerkingen van de anderen eerder bekrompen en over-beschermend voor het eigen gegeven antwoord.
Maar dat zal wel typisch aan forums zijn zeker ? Hanen weten het altijd wel beter dan andere hanen.

Ik wens den Bart toch het allerbeste ondertussen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

haelewyn schreef:De oplossingen waarvan ik dacht dat ze goed zijn, zijn niet een EN , EN verhaal. Eerder OF, OF.
Dat zal alleen Bartman kunnen beslissen en kiezen. Ik vind de opmerkingen van de anderen eerder bekrompen en over-beschermend voor het eigen gegeven antwoord.
Jij ziet het als OF... en inderdaad het is een mogelijkheid, net zoals via Amsterdam naar Parijs rijden.

Op basis van wat de TS schrijft beschikt hij echter over een UTP kabel op de juiste plaats, alsook over de nodige hardware om z'n wireless probleem op te lossen... en dan ga ik alvast geen aanbevelingen doen om powerlines of wireless extenders/repeaters aan te schaffen welk een slechter eindresultaat geven.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

bartman,

Als je een externe draadloze router wil aansluiten op de draadloze modem van Fibernet, kun je via Mijn Telenet best enkele instellingen veranderen.

Meer informatie hierover vind je op http://klantenservice.telenet.be/conten ... oze-router

Als je buiten je draadloze verbinding ook nog andere toestellen via UTP wil aansluiten, kun je de overige uitgangen op je Telenet modem gebruiken of een Switch plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”