Bedankt
Bart
[

Hoeft zelfs niet, maar dan best identiek dezelfde beveiliging, SSID en wachtwoord.depeje schreef:Op mijn telenet zet je dan best het draadloze signaal van de modem van telenet uit.
Dan kan je de kabel toch gewoon naar keuze in je AP of laptop steken ?bartman schreef:De bedoeling is om wanneer de laptop op zijn vaste plaats staat, dat er dan bedraad gesurft wordt, maar als we hem meenemen naar de veranda of buiten, dat het dan draadloos wordt.
Da's een ander alternatief... gewoon DHCP uitschakleen op je router en de netwerkkabel in de LAN poort steken (nu ja, bij ADSL heb je geen ethernet WAN poort).bartman schreef:ik heb hier ook nog een dlink wireless adsl router liggen?
Je zou een switch kunnen plaatsen (is eigenlijk een klein bakje dat van 1 UTP kabel 4 aansluitingen maakt).bartman schreef: De bedoeling is om wanneer de laptop op zijn vaste plaats staat, dat er dan bedraad gesurft wordt, maar als we hem meenemen naar de veranda of buiten, dat het dan draadloos wordt.
Repeaters zijn zowat de slechtste oplossing... eerst moet je al een goede ontvangst hebben waar je die plaatst, tevens verlies je hierdoor de helft van snelheid alsook krijg je een grotere latency.haelewyn schreef:Google eens op 'wifi repeater'. Dat is het ding dat je nodig hebt om je bereikbaarheid van wifi in je ganse huis te vergroten.
Eigenlijk hoeft hij die niet te kopen... die heeft hij reeds in de vorm van z'n ouder ADSL router (hij moet dan wel z'n DHCP uitschakelen zoals ik al eerder schreef).haelewyn schreef:Als je ook nog gewoon wil inpluggen kan je inderdaad een switch aansluiten, zoals hiervoor al vermeld. Zo'n dingetje moet je al voor rond de 20 euro kunnen kopen.
Er ligt een UTP kabel... powerline is hier totaal overbodig.haelewyn schreef:Om je powerline en computer aan te sluiten, bedraad, op een plaats of in een kamer waar nog geen UTP kabel ligt. Of dat nodig is laat ik over aan de gebruiker...
Jij ziet het als OF... en inderdaad het is een mogelijkheid, net zoals via Amsterdam naar Parijs rijden.haelewyn schreef:De oplossingen waarvan ik dacht dat ze goed zijn, zijn niet een EN , EN verhaal. Eerder OF, OF.
Dat zal alleen Bartman kunnen beslissen en kiezen. Ik vind de opmerkingen van de anderen eerder bekrompen en over-beschermend voor het eigen gegeven antwoord.