Krisken,
ik heb meer en meer het gevoel dat jij voor EDPNET werkt.
Je kan natuurlijk terug gaan verwijzen naar oude postings, misschien kan je ooit nog ergens op het net iets terugvinden van toen ik met mijn C64 inbelde op een 300 baud modem naar BBSen... Mijn lijn is door een Belgacom technieker aangepast op 20 september 2010, die post dateert van VOOR de aanpassing naar 30/6. Check dit gerust met hem.
De manier waarop ik hen contacteer zou geen rol mogen spelen.
Of dit nu via chat, mail of wat dan ook is. Ze bieden al deze mogelijkheden aan.
Wel straf dat er "plots" beweging in de zaak komt als ik iets post op UB, blijkbaar heeft dat dan toch enige vorm van effect...
Feit is en blijft dat ik een ondermaatse lijn heb gekregen is die beduidend minder is dan wat ik daarvoor al had op dezelfde modem en connectie en nog minder dan wat ik voor ogen had nadat wat de Belgacom tech mij had doorgegeven bij de oplevering van de VDSL2 lijn (en bij het testen van de lijn).
Intussen een weinig commercieel antwoord gekregen van EDPNET, waarop ik ook heb geantwoord:
Antwoord EDPNET:
copper analysis
CABLELENGTH = 390 m
AE_Insulation = 10 MOHMS
BE_Insulation = 10 MOHMS
AB_Insulation = 10 MOHMS
BA_Insulation = 10 MOHMS
AC_Insulation = 10 MOHMS
BC_Insulation = 10 MOHMS
AE_Capacitance = 31 nF
BE_Capacitance = 32 nF
AB_CAPACITANCE = 428 nF
BA_Capacitance = 428 nF
CableCapacitance = 17 nF
MutualCapacitance = 559 nF
Copper test type = 4TEL
-
synchro analysis
synchro analysis
LineProfile = vdsl2_20000_2000_IL8242_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = L15RYM00007
DownstreamAttenuation = 12.2
UpstreamAttenuation = 23.7
DownstreamBitRate = 20056.0
UpstreamBitRate = 2040.0
DownstreamNoiseMargin = 22.0
UpstreamNoiseMargin = 11.0
VLAN10_AgentCircuitID = *L15RYM00007 eth 1/1/01/03:10
VLAN10_OALID = 001063450
VLAN10_PBIT = p0
VLAN10_SSID = 000000002047205
VLAN10_VLAN_OLO_S-tag = 250
Beste meneer van Dromme,
Naar aanleiding van uw verzoek hebben we de lijnswaarden grondig gecontroleerd. De lijn was automatisch op de basis van de lijnkwalitet op de hoogst mogelijk profiel opgeleverd. Zoals u ziet in de onderstaande synchronisatietest is er UpstreamNoiseMargin = 11.0 en de afstand tot de wijkcentrale waarop uw lijn aangesloten is is 435 meters. Dat gaf geen mogelijkheid om een hoger profiel te opleveren.
Om een test (welke gedurende 10 dagen de lijnstabiliteits controleert) moeten we goede lijnwaarden hebben. We kunnen u aanraden uw binneninstallatie proberen te optimaliseren door uw modem op het eerste telefoonstopcontact aansluiten (normaal gesproken ergens beneden, in de kelder bvb.)
Volgens de algemene voorwaarden:
4.6 De verrekening van de factuur geschiedt in principe en behoudens specifiekere schriftelijke bepalingen jaarlijks en vooraf, waarbij de klant/abonnee per e-mail of via zijn My edpnet pagina een factuur ontvangt. Betalingen gebeuren aldus jaarlijks en op voorhand, behoudens anders overeengekomen.
We willen uw aandacht vestigen op het feit dat ADSL/VDS-profielen niet gegarandeerd zijn. Er worden altijd zo hoog mogelijk profielen opgeleverd.
Mijn antwoord hierop:
Geachte, 1) Eerder werd op exact hetzelfde adres 30/6 (17A profiel) opgeleverd via Dommel en gaf de Belgacom toch aan dat mijn lijn voldoende marge had voor 70Mbit downstream. Hoe verklaart u dat dit plots niet meer kan en de lijn op een 8D profiel staat in plaats van een 17A profiel? De lijn was toen aangelosten op L15RYM00007 eth 1/1/01/03 - zoals ook nu het geval blijkt te zijn. Als de kwaliteit van de lijn plots gereduceerd is tot minder dan 1/3e van de eerdere specificaties moet hier een reden voor zijn. Vermits deze reden zich allicht eerder buiten situeert dan binnen (gezien de opzet van de apparatuur binnen niet is gewijzigd en zelfs niet is afgekoppeld geweest: de modem werd enkel een tijd uit het stopcontact getrokken sinds ik bij Dommel weg was) - zou u zich beter tot uw leverancier (BGC) richten om dit uit te klaren... Het enige wat ik vaststel is dat de lijn volgens de VDSL2TOOL nu 20/2 aangeeft op een 8D profiel en er voorheen via Dommel 30/6 op de lijn zat met een 17a profiel. Als u mij dit VOOR de oplevering had meegedeeld (wat u niet heeft gedaan) had ik dit ook nooit aanvaard en mijn bestelling geannuleerd. Ik ga alleszins geen Fibernet XL bij Telenet opzeggen om over te schakelen naar een 20/2 lijntje. 2) De binneninstallatie is ongewijzigd ten opzichte van toen en de VDSL2 modem zit op een door Belgacom geïnstalleerde NTP2007 op de binnenkomende lijn.
3) Vermits er eerder 30/6 VDSL2 geleverd werd is alles minder dan dit hoe dan ook een voorwerp voor annulatie van mijn bestelling. Hoe meer hoe liever. U mag mijn lijn gedurende 10 dagen (!) testen, zolang dit geen afbreuk betekend op mijn recht tot annulatie van deze bestelling onder de wetgeving verkoop op afstand (het probleem werd u immers meteen na de levering gemeld).
4) Nergens heb ik een contract ondertekend waarin staat dat ik per jaar betaal. Uw product wordt geadverteerd als zijnde gefactureerd per maand en u vraagt zelf om een domiciliëringsopdracht te voorzien.
Dit betekend echter niet, zoals daar geformuleerd, dat het voorzien van een domiciliëring verplichtend is. Ik had ter goedertrouw, tegen beter weten in, toch een domiciliëringsopdracht toegestaan op basis van een goede reputatie van EDPNET. Hiervan begin ik nu spijt te krijgen.
Ik verwijs trouwens naar uw punt 5.1 van uw eigen algemene vooraarden (
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... waarden#p5) waar staat:
"5.1 Abonnementen die per maand dienen betaald te worden, worden met domiciliëring of (online) overschrijving vooraf betaald op het door edpnet aangeduide rekeningnummer met vermelding van de juiste referenties. Abonnementen die per jaar dienen betaald te worden, worden per domiciliëring, overschrijving of kredietkaart vooraf betaald.."
Bovendien beschrijft uw website de abonnementsvoorwaarden uitdrukkelijk als 35,95 EUR BTW Incl./maand en een activatiekost van 50 EUR BTW Incl. en wordt hierbij nergens melding gemaakt dat dit bedraag meteen per jaar zou worden verrekend noch werd mij de keuze aangeboden te kiezen.
Nergens werd mij in verband met deze formule gewag gemaakt van een jaarlijkse facturatie, noch werd mij hiertoe enige keuze geboden te kiezen tussen een jaarlijkse of maandelijkse betaling. Dit is tevens geen antwoord op mijn vraag i.v.m. de aanrekening van 2 maanden.
Blijft u bij uw standpunt en blijft de lijn op 20/2 annuleer ik mijn bestelling, zonder enige vorm van schadevergoeding op betaling van installatiekosten.
Ontvang ik van U voor volgende donderdag hier geen duidelijk plan of voornemen om de zaak in orde te krijgen mag u mijn order als geannuleerd beschouwen.
Anderzijds zou u zich de moeite kunnen getroosten dit ten gronde te onderzoeken alvorens dergelijke oncommerciële mails te sturen naar uw klanten en uw "valse start" alsnog goed te maken, cfr. uw "charter voor klantvriendelijkheid".