Dat is het probleem en de oplossing. De wantoestanden op vlak van internet, tv, telefonie hier kan je de operatoren niet verwijten maar de politiek die laat begaan wel.En Ingrid Lieten deed alsof er niets aan de hand was.
Telenet knipt in aantal tv-zenders
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het probleem is dat de politici niet eens half weten waarover het juist gaat. Door het lobbyen van de grote spelers hebben ze meestal een "gekleurd" beeld van de situatie.Heronic schreef:Dat is het probleem en de oplossing. De wantoestanden op vlak van internet, tv, telefonie hier kan je de operatoren niet verwijten maar de politiek die laat begaan wel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Heronic
- Elite Poster
"Top" politici worden geacht niet naief maar wel goed geinformeerd te zijn. Als het gaat om onozeliteiten gaat m'n tot in canada kijken hoe ze het ginder doen om er dan hier mee uit te pakken.
Kan mij maar moeilijk voorstellen dat men de wolf zomaar op z'n woord geloofd. De vorige pipo(quickie) zal sneller gepaaid geweest zijn met wat gratis gadgets
Kan mij maar moeilijk voorstellen dat men de wolf zomaar op z'n woord geloofd. De vorige pipo(quickie) zal sneller gepaaid geweest zijn met wat gratis gadgets
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De Quickie zou nog ingegaan zijn op een aanbod als 'gratis Ipad als ge ons ons goesting laat doen'
Geen idee met wat ouwe tante Lieten te paaien is
J.
Geen idee met wat ouwe tante Lieten te paaien is
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ministers klagen pas als ze er zelf last van hebben. Lieten heeft ofwel digitale tv ofwel kijkt ze nooit naar die posten, dus heeft geen last van verdwijnende zenders en dus de verdoken en achterbakse prijsverhoging van analoog en zal ze dus ook niet van zich laten horen.
Hier ben ik alvast voor mijn ouders een overzicht aan het maken van de alternatieven. Dat ze hier buiten vliegen staat alleszins vast.
Iedereen met tv via de kabel betaald voor digitaal, of men nu een digibox heeft of niet, als we dan toch voor digitaal betalen moeten ze maar zorgen dat het ook te bekijken is met onze eigen hardware. Maar nee, je moet nog eens een box huren om digitaal te kunnen kijken hoewel je er al voor betaalt.
Vrije hardware is bij Belgacom ook niet mogelijk, maar ik vermoed dat dat daar moeilijker ligt.
Hier ben ik alvast voor mijn ouders een overzicht aan het maken van de alternatieven. Dat ze hier buiten vliegen staat alleszins vast.
Iedereen met tv via de kabel betaald voor digitaal, of men nu een digibox heeft of niet, als we dan toch voor digitaal betalen moeten ze maar zorgen dat het ook te bekijken is met onze eigen hardware. Maar nee, je moet nog eens een box huren om digitaal te kunnen kijken hoewel je er al voor betaalt.
Vrije hardware is bij Belgacom ook niet mogelijk, maar ik vermoed dat dat daar moeilijker ligt.
- Heronic
- Elite Poster
Dat niet alleen, telenet is bewust een nood aan een decoder per tv aan het creëren. En laat die nu toevalig al eens duurder zijn dan bij de concurrentie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/index.html
2 maart 2012
Ook bij de Vlaamse ombudsman klagen burgers dat Telenet hen richting digitaal tv-kijken duwt.
De Vlaamse ombudsman denkt echter dat analoog tv-kijken globaal sowieso een aflopend verhaal is. En dus moet vooral de overgang correct verlopen: zo moet de abonnee weten dat hij of zij zonder veel verdere plichtplegingen het abonnement kan stoppen.
Wie alleen VRT kijkt, kan natuurlijk ook (gaan) kijken met een veel goedkopere digitale antenne.
Nog maar heel onlangs heeft de Vlaamse Ombudsdienst vastgesteld dat 20% van de Vlaamse bevolking in gebieden woont waar het digitale VRT-tv-signaal niet via een binnenantenne ontvangen kan worden.
De ombudsman heeft aanvaard dat het de Vlaamse overheid onredelijk veel geld zou kosten om daar iets aan te doen. We hebben de VRT wel aanbevolen om de bevolking correct en duidelijk te informeren op de VRT-sites.
Vandaag spoort de Vlaamse Ombudsdienst zenderparkbeheerder Norkring België aan om heel dringend de foutieve informatie daarover op hun site recht te zetten.
Het uitvoerige verhaal over de moeilijkheid om overal analoog te kijken met een antenne, vindt u in ons rapport daarover
Bart Weekers
Vlaams ombudsman
http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/ ... 110455.pdf
2 maart 2012
Ook bij de Vlaamse ombudsman klagen burgers dat Telenet hen richting digitaal tv-kijken duwt.
De Vlaamse ombudsman denkt echter dat analoog tv-kijken globaal sowieso een aflopend verhaal is. En dus moet vooral de overgang correct verlopen: zo moet de abonnee weten dat hij of zij zonder veel verdere plichtplegingen het abonnement kan stoppen.
Wie alleen VRT kijkt, kan natuurlijk ook (gaan) kijken met een veel goedkopere digitale antenne.
Nog maar heel onlangs heeft de Vlaamse Ombudsdienst vastgesteld dat 20% van de Vlaamse bevolking in gebieden woont waar het digitale VRT-tv-signaal niet via een binnenantenne ontvangen kan worden.
De ombudsman heeft aanvaard dat het de Vlaamse overheid onredelijk veel geld zou kosten om daar iets aan te doen. We hebben de VRT wel aanbevolen om de bevolking correct en duidelijk te informeren op de VRT-sites.
Vandaag spoort de Vlaamse Ombudsdienst zenderparkbeheerder Norkring België aan om heel dringend de foutieve informatie daarover op hun site recht te zetten.
Het uitvoerige verhaal over de moeilijkheid om overal analoog te kijken met een antenne, vindt u in ons rapport daarover
Bart Weekers
Vlaams ombudsman
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Die Vlaamse ombudsdienst is blijkbaar toch ook maar een lachertje...satsurfer schreef:http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/index.html
2 maart 2012
Bart Weekers
Vlaams ombudsman
Ik stel voor dat ze ook eens uitzoeken of we niet met go-carts kunnen gaan rijden als de olieprijzen te hoog komen te staan...
-
- Elite Poster
Dat klopt dan wel, dat digitaal er nu eenmaal komt en analoog zal verdwijnen, daar gaat het dan ook niet om. De manier waarop, DAT is het probleem. Die ombudsdienst is weer eens goed geïnformeerd, waarschijnlijk weer een paar mensen die niet weten dat er ook digibox-loze systemen staan of dat er iets bestaat als vrije keuze van hardware. Ik snap niet dat een ombudsdienst er met akkoord gaat dat mensen voor digitaal betalen, maar het niet kunnen bekijken zonder nog meer te betalen aan huur + energiesatsurfer schreef:De Vlaamse ombudsman denkt echter dat analoog tv-kijken globaal sowieso een aflopend verhaal is. En dus moet vooral de overgang correct verlopen: zo moet de abonnee weten dat hij of zij zonder veel verdere plichtplegingen het abonnement kan stoppen.
Ikzelf woon in zo een gebied. Een buitenantenne heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen zonder zeker te zijn van degelijke ontvangst. Nu ontvang ik heel soms een post, als ik wat ga rondwandelen met mijn antenne. Meestal is het dan a la mister Bean, dat er beeld is als ik het beeld niet kan zien en het weer weg is van zodra ik wel kijk. Komt daar nog bij dat er teveel zaken zijn die het kunnen storen.satsurfer schreef:Nog maar heel onlangs heeft de Vlaamse Ombudsdienst vastgesteld dat 20% van de Vlaamse bevolking in gebieden woont waar het digitale VRT-tv-signaal niet via een binnenantenne ontvangen kan worden.
Edit: een vraagje, aangezien ik mijn ouders deftig wil informeren over de mogelijkheden van overstappen wil ik even informeren naar de decoders en hun mogelijkheden. Bieden zowel Belgacom als Telenet component uitgangen op hun decoders? En ondersteunen deze ook HD (de tv van mijn ouders kan 720p en 1080i aan), want ik heb ergens gelezen dat Telenet geen HD over component toelaat om kopiëren te voorkomen
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ben dan toch op het aanbod ingegaan om een digibox (recycled) te kopen voor 50 euro.
Installateur is nu net weg.
Begon natuurlijk met te vragen om modem te installeren e.d. om interactief te werken. Toen ik hem zei dat ik dat allemaal niet nodig had, dat ik alleen maar gewoon programma's wou bekijken, liefst in HD, volstond een telefoontje van hem naar de klantendienst, alwaar ze een case maakte om dat te registreren.
Vervolgens installeerde hij de box, gaf wat uitleg en demonstreerde me hoe op te nemen. Opnemen ?? Ik had toch alleen maar een digibox besteld, en liet hem de webstek van Telenet zelf zien. Weer telefoontje naar klantendienst, ze hebben alleen maar digicorders meer.
Dus heb ik nu voor 50 euro een digicorder met 1 jaar garantie.
Laten we er van uitgaan dat hij na 14 maanden de geest geeft, dan heb ik digitale TV gehad voor 3,75 euro per maand ipv 7
Hoe langer hij meegaat, hoe goedkoper het wordt.
Hoop dat tegen dan de kabel open is, en ik zelf de hardware kan kiezen.
Installateur is nu net weg.
Begon natuurlijk met te vragen om modem te installeren e.d. om interactief te werken. Toen ik hem zei dat ik dat allemaal niet nodig had, dat ik alleen maar gewoon programma's wou bekijken, liefst in HD, volstond een telefoontje van hem naar de klantendienst, alwaar ze een case maakte om dat te registreren.
Vervolgens installeerde hij de box, gaf wat uitleg en demonstreerde me hoe op te nemen. Opnemen ?? Ik had toch alleen maar een digibox besteld, en liet hem de webstek van Telenet zelf zien. Weer telefoontje naar klantendienst, ze hebben alleen maar digicorders meer.
Dus heb ik nu voor 50 euro een digicorder met 1 jaar garantie.
Laten we er van uitgaan dat hij na 14 maanden de geest geeft, dan heb ik digitale TV gehad voor 3,75 euro per maand ipv 7
Hoe langer hij meegaat, hoe goedkoper het wordt.
Hoop dat tegen dan de kabel open is, en ik zelf de hardware kan kiezen.
- dietervanb
- Elite Poster
HD digicorder uiteraard
Iets anders had ik niet aanvaard.
Iets anders had ik niet aanvaard.
-
- Elite Poster
Heeft die HD digocorder ook component uitgangen en kan je over component ook HD bekijken? (er is een provider die dit blokt, ik weet niet welke). Want in dat geval zou ik mijn ouders ook wel kunnen overtuigen om er een te kopen denk ik, zolang het geen 8 euro per maand meer kost valt het mee. (En kan je effectief vragen naar een digicorder?)
-
- Elite Poster
Ik ga morgen eens spreken met mijn ouders hierover en dan vervolgens Telenet voor de keuze zetten. Of ze verkopen ons een digicorder met een jaar garantie voor 50 euro, of we stappen over. Simpel als dat!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men spreekt over een refurbished HD Digicorder... het zijn maw. tweedehandstoestellen onder garantie, en volgens mij kan dit niet anders zijn als HD Digicorders van de eerste generatie welke nog wel de component uitgang hadden (geen idee of er ook effectief nog HD op kan gekeken worden).MClaeys schreef:Heeft die HD digocorder ook component uitgangen en kan je over component ook HD bekijken?
Het aanbod spreekt over een Digibox... dus nee, je hebt geen enkele aanspraak op een Digicorder (best mogelijk dat in één regio je een Digibox krijgt, terwijl in een andere regio bij gebrek aan een Digicorder krijgt).MClaeys schreef:(En kan je effectief vragen naar een digicorder?)
- dietervanb
- Elite Poster
Het klopt dat het aanbod spreekt over een digibox, maar in de bevestigingsmail krijg je :
Eenmalige kosten
Activering digitale tv DTV2378893 € 41,32 € 50,00 *
Comfort-installatie digitale tv DTV2378893 € 61,98 € 75,00 *
Aankoop Recycled HD Digicorder € 41,32 € 50,00
Uw voordelen
Gratis activering digitale tv (ter waarde van € 50) - DTV2378893
€ 75 korting op installatie digitale tv - DTV2378893
Dus bestel via internet en zie wat je in de mail krijgt. Je kan nog altijd annuleren als de voorgesteld oplossing je niet pas.
Het gaat wel om de iets oudere AD2000. Maar je kan er dus wel degelijk HD mee bekijken (allen via de hdmi uitgang uiteraard). Je kan zelfs kiezen 720P of 1080I.
En de eerste 14 dagen krijg je er bovenop nog eens alle pakketten er gratis bij. Dus als filmliefhebber kan je van primeHD je voorraad opnemen.
Heb het ook eens even nagekeken : heeft zowel HDMI, Scart als component uitgang
Eenmalige kosten
Activering digitale tv DTV2378893 € 41,32 € 50,00 *
Comfort-installatie digitale tv DTV2378893 € 61,98 € 75,00 *
Aankoop Recycled HD Digicorder € 41,32 € 50,00
Uw voordelen
Gratis activering digitale tv (ter waarde van € 50) - DTV2378893
€ 75 korting op installatie digitale tv - DTV2378893
Dus bestel via internet en zie wat je in de mail krijgt. Je kan nog altijd annuleren als de voorgesteld oplossing je niet pas.
Het gaat wel om de iets oudere AD2000. Maar je kan er dus wel degelijk HD mee bekijken (allen via de hdmi uitgang uiteraard). Je kan zelfs kiezen 720P of 1080I.
En de eerste 14 dagen krijg je er bovenop nog eens alle pakketten er gratis bij. Dus als filmliefhebber kan je van primeHD je voorraad opnemen.
Heb het ook eens even nagekeken : heeft zowel HDMI, Scart als component uitgang
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Het aanbod voor nieuwe digitale tv klanten bestaat uit:
- Gratis 4 maanden huur HD Digicorder (8 euro/maand) + gratis activering + €75 korting op installatie
OF
- Recycled HD Digibox aan €50 + gratis activering + €75 korting op installatie
Deze informatie vind je op http://telenet.be/2943/nl/thuis/televis ... e/tvaanbod .
De recycled HD Digibox is mogelijk niet overal in voorraad is, en daarom bieden wij onze klanten een alternatief aan met een recycled HD Digicorder aan 50 euro.
- Gratis 4 maanden huur HD Digicorder (8 euro/maand) + gratis activering + €75 korting op installatie
OF
- Recycled HD Digibox aan €50 + gratis activering + €75 korting op installatie
Deze informatie vind je op http://telenet.be/2943/nl/thuis/televis ... e/tvaanbod .
De recycled HD Digibox is mogelijk niet overal in voorraad is, en daarom bieden wij onze klanten een alternatief aan met een recycled HD Digicorder aan 50 euro.
-
- Elite Poster
Wat is daar zo vanzelfsprekend aan? Component kan perfect 720p aan, daar dient het zelfs voor en op ons toestel is het zelfs de enige mogelijkheid. Als we SD moeten kijken omdat ze component niet ondersteunen in HD dan mogen ze hun brol al houdendietervanb schreef: Het gaat wel om de iets oudere AD2000. Maar je kan er dus wel degelijk HD mee bekijken (allen via de hdmi uitgang uiteraard). Je kan zelfs kiezen 720P of 1080I.
- dietervanb
- Elite Poster
Het kan zijn dat je gelijk hebt. Ik heb mijn informatie van de site van Telenet :
Wat heb je nodig om HD te kijken?
Een HD Digibox of HD Digicorder
Een Full HD of HD-ready tv-toestel
Televisieuitzendingen in HD
Een HDMI-kabel om je toestellen te verbinden
Wat heb je nodig om HD te kijken?
Een HD Digibox of HD Digicorder
Een Full HD of HD-ready tv-toestel
Televisieuitzendingen in HD
Een HDMI-kabel om je toestellen te verbinden
-
- Elite Poster
Ik ook
en dan bij opmerking
Maar het is gewoon te belachelijk voor woorden dat ze niet melden welke zenders Dus staan we geen stap verder. Op de helpdesk geraakte ik niet binnen vandaag (niet de schuld van Telenet, gewoon geen tijd gehad), dus kon het ook niet vragen.
@Charlotte
Welke zenders verplichten Telenet om in SD af te spelen op component, in Oost-Vlaanderen.
Canvas HD
Een HD
Discovery HD (ben wel nog niet uit wat dit extra kost)
Die 3 zijn belangrijk in mijn (en mijn ouders) ogen
Code: Selecteer alles
2. Component: indien je tv-toestel geen HDMI-ingang heeft, maar je toch van HDtv wil genieten
Code: Selecteer alles
De kans bestaat dat omroepen ons verplichten om via component de HD-kanalen in SD (standard definition) door te geven. De kwaliteit zal nog steeds zeer goed zijn, maar het is niet meer HD.
@Charlotte
Welke zenders verplichten Telenet om in SD af te spelen op component, in Oost-Vlaanderen.
Canvas HD
Een HD
Discovery HD (ben wel nog niet uit wat dit extra kost)
Die 3 zijn belangrijk in mijn (en mijn ouders) ogen
-
- Deel van't meubilair
Het zal ook niet per zender zijn... indien men de maatregel neemt (in naam van "Hollywood") zal het globaal zijn (dus voor alle zenders, ongeacht of de zenders het vragen of niet). Ik heb trouwens geen idee of het reeds actief is... en op de nieuwe decoders heeft men de component uitgang gewoon weg gelaten.MClaeys schreef:Maar het is gewoon te belachelijk voor woorden dat ze niet melden welke zenders
Op zich is het trouwens ronduit belachelijk en een drogreden... Eén en Canvas geeft met ongecodeerd door in HD, dus als daar een film speelt dan kan je die gewoon in HD copieren, speelt diezelfde film op een andere zender dan is het plots een drama (trouwens andere providers zoals TVV en buitenlandse kabel providers moeten dit blijkbaar NIET van "Hollywood").
Onder het motto... hou je klanten dom en verhuur ze nog een bakske !
-
- Deel van't meubilair
TN legt de verantwoordelijkheid voor claims ivm. piraterij (als die er ooit van Hollywood zouden komen) gewoon bij de zenders door het vragen van het ondertekenen van een document (en niemand zet graag z'n handtekening onder iets waarin staat dat hij zal opdraaien voor alle boetes en schadeclaims). Op zich zijn het dus niet echt de zenders die de encryptie vragen... TN dwingt ze gewoon in die hoek (en zegt dan dat het de zenders zijn), daar waar andere providers zoals TV Vlaanderen hier gewoon verstandig over zwijgen en niemand iets laten tekenen.MClaeys schreef:Er staat wel degelijk zenders, niet "hollywood".
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Hangt er vanaf wat je wil natuurlijk.... Met het toppakket wordt je gesponsord door TVV. Met het startpakket moet je zelf voor de kosten opdraaien. (een tweedehands pakketje op ebay heb je er na een jaar of 2 makkelijk uit)
Je hebt dan ook het voordeel dat je je tv kan meenemen op vakantie...
Je hebt dan ook het voordeel dat je je tv kan meenemen op vakantie...