http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120110_023 schreef:
Telenet haalt vanaf april een flink aantal televisiezenders uit het analoge basisaanbod. Het aantal verschilt van zendgebied tot zendgebied, maar er zouden minstens vijf zenders verdwijnen. Dat meldt De Morgen dinsdagochtend.
De beslissing van Telenet houdt onder meer verband met de lancering van het derde VRT-kanaal. Canvas en Ketnet krijgen vanaf 1 mei elk hun eigen kanaal, en daarmee zat de analoge kabel vol. Telenet moest dus sowieso een zender uit het analoge aanbod schrappen.
Volgens verschillende bronnen zullen er echter minstens vijf zenders uit het analoge basisaanbod verdwijnen. Dat gebeurt vanaf april en zal geleidelijk gebeuren. Telenet heeft de wijzigingen al voorgesteld aan zijn programmaraad.
Limburgse kijkers worden het hardst getroffen: daar verdwijnen elf zenders. Het gaat telkens wel om zenders die niet of nauwelijks bekeken worden, zoals de Duitse zenders of het Italiaanse Rai. De geschrapte zenders blijven echter wel beschikbaar in het digitale aanbod.
Het schrappen van de analoge zenders heeft verschillende redenen. Zo moet Telenet heel wat auteursrechten betalen aan de weinig bekeken zenders. Dat bedrag staat dus niet in verhouding tot de kijkdichtheid. Bovendien nemen analoge zenders veel capaciteit in op de reeds drukbevolkte analoge kabel – veel meer dan digitale zenders. Die capaciteit staat ook onder druk door de explosieve toename van het video kijken op internet.
Telenet knipt in aantal tv-zenders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
En zo dwingen ze stilaan iedereen naar digitaal kijken en een energieverslindende decoder...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Eigenlijk geven ze hier ook opnieuw toe dat de bandbreedte van hun/de kabel ontoereikend is. Iedereen zal indd decoder nodig hebben, tenzij je via de niet-officiële DVB-C oplossing kijkt die ingebouwd is in vele moderne tv's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Telenet zal vanaf april geleidelijk aan een flink aantal televisiezenders uit het analoge basisaanbod halen. Het aantal verschilt van zendgebied tot zendgebied, maar overal zullen er volgens verschillende bronnen minstens vijf zenders uit het basisaanbod verdwijnen.
Limburgse kijkers worden het hardst getroffen: daar verdwijnen elf zenders. Het gaat steeds om zenders die niet of nauwelijks bekeken worden, zoals de Duitse zenders of het Italiaanse Rai.
Telenet heeft de wijzigingen al voorgesteld aan zijn programmaraad, waar vooral politieke vertegenwoordigers van de vroegere gemengde intercommunales in zetelen. De geschrapte zenders blijven sowieso wel in het digitale aanbod. Het schrappen van de analoge zenders heeft verschillende redenen. Telenet moet aan de weinig bekeken zenders erg veel auteursrechten betalen, een bedrag dat niet in verhouding staat tot de kijkdichtheid van die zenders. Bovendien nemen analoge zenders veel capaciteit in op de kabel, veel meer dan digitale zenders. Die capaciteit staat ook onder druk door de explosieve toename van het video kijken op internet.
De beslissing van Telenet houdt ook verband met de lancering van het derde VRT-kanaal. Canvas en Ketnet krijgen vanaf 1 mei elk hun eigen kanaal. Omdat de analoge kabel vol zat, moest Telenet sowieso een andere zender uit het analoge aanbod schrappen;
Limburgse kijkers worden het hardst getroffen: daar verdwijnen elf zenders. Het gaat steeds om zenders die niet of nauwelijks bekeken worden, zoals de Duitse zenders of het Italiaanse Rai.
Telenet heeft de wijzigingen al voorgesteld aan zijn programmaraad, waar vooral politieke vertegenwoordigers van de vroegere gemengde intercommunales in zetelen. De geschrapte zenders blijven sowieso wel in het digitale aanbod. Het schrappen van de analoge zenders heeft verschillende redenen. Telenet moet aan de weinig bekeken zenders erg veel auteursrechten betalen, een bedrag dat niet in verhouding staat tot de kijkdichtheid van die zenders. Bovendien nemen analoge zenders veel capaciteit in op de kabel, veel meer dan digitale zenders. Die capaciteit staat ook onder druk door de explosieve toename van het video kijken op internet.
De beslissing van Telenet houdt ook verband met de lancering van het derde VRT-kanaal. Canvas en Ketnet krijgen vanaf 1 mei elk hun eigen kanaal. Omdat de analoge kabel vol zat, moest Telenet sowieso een andere zender uit het analoge aanbod schrappen;
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zou net verwachten dat RAI in Limburg het meest bekeken wordt.fluppie schreef:Limburgse kijkers worden het hardst getroffen: daar verdwijnen elf zenders. Het gaat steeds om zenders die niet of nauwelijks bekeken worden, zoals de Duitse zenders of het Italiaanse Rai.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Argument 1: zever, aangezien ze het wel in hun digitaal aanbod houden, moeten ze die auteursrechten zowiezo betalenfluppie schreef: Telenet moet aan de weinig bekeken zenders erg veel auteursrechten betalen, een bedrag dat niet in verhouding staat tot de kijkdichtheid van die zenders. Bovendien nemen analoge zenders veel capaciteit in op de kabel, veel meer dan digitale zenders. Die capaciteit staat ook onder druk door de explosieve toename van het video kijken op internet.
Argument 2: correct, een digitale zender neemt minder bandbreedte in beslag dan een analoge zender
Argument 3: zever, internet en tv zitten op de kabel in verschillende frequentiegebieden. Hierdoor heeft het internet geen invloed op de tv, dus ook de "explosieve toename" van video kijken op internet heeft geen fluit te maken met invloed op analoge/digitale tv
Argument 4: logisch, aangezien Telenet zelf de verdeling bepaalt, kan het zijn dat de analoge kabel momenteel vol zat
Nu, dit hoeft uiteraard geen probleem te zijn. Telenet kan deze perfect in hun digitaal aanbod opnemen en niet versleutelen, zodat alle nieuwe tv's die voorzien zijn van een dvb-c tuner deze probleemloos kunnen openen. Maar dit zal wellicht het geval niet zijn, aangezien hun digibox/corder kassa moet rinkelen, wat hier dan ook de echte reden zal zijn...
-
- Deel van't meubilair
Geen zever... zenders rekenen aparte kosten aan voor analoge en digitale uitzendingen.woutervh schreef:Argument 1: zever, aangezien ze het wel in hun digitaal aanbod houden, moeten ze die auteursrechten zowiezo betalen
Geen zever... de toename op internet vraagt meer capaciteit, en dus moet er iets anders verdwijnen (alternatief is nodes gaan splitsen maar dat vraagt de nodige aanpassingen en centen).woutervh schreef:Argument 3: zever, internet en tv zitten op de kabel in verschillende frequentiegebieden. Hierdoor heeft het internet geen invloed op de tv, dus ook de "explosieve toename" van video kijken op internet heeft geen fluit te maken met invloed op analoge/digitale tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
BS. Sinds het verdwijnen van EXQI staat er op dat analoog kanaal gewoon een tekst dat EXQI niet langer aangeboden wordt, ondertussen weten we dat dus al wel . Plaats voor VRT3 dus.Argument 4: logisch, aangezien Telenet zelf de verdeling bepaalt, kan het zijn dat de analoge kabel momenteel vol zat
Dan is er nog het "info" kanaal van TN zelf maar die 24/24 selfpromotion zullen ze niet laten vallen natuurlijk.
De komst van het 3e VRT kanaal geeft ze in Mechelen gewoon munitie om door middel van het wegnemen van analoog aanbod hun digitaal aanbod "op te dringen".
En ondertussen natuurlijk blijft "57 channels and nothing on" steeds meer waarheid bevatten.
Het lijstje zenders dat hier effectief bekeken wordt is redelijk kort. Een, Canvas, 2Be, VT4, BBC (F1 en breakfast time), RTBf (F1) en sporadisch Ned2 (2voor12), Discovery (als het niet WEER over motoren gaat).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Zou logisch zijn gezien de enorme besparingen die ze doen aan auteursrechten hé... Maar ik vrees dat het mes in Mechelen niet langs 2 kanten snijdt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Ja, hun centen.... ipv dat wij minder krijgen voor onze centen.r2504 schreef:woutervh schreef:(alternatief is nodes gaan splitsen maar dat vraagt de nodige aanpassingen en centen).
En ik denk dat ze toch wel centen genoeg hebben, als ze zoveel geld uitgeven aan bvb dvbt waar ze dan uiteindelijk niets mee doen.
Ik zou dus liever meer capaciteit zien door middel van nodes splitsen.
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Slimme zet van Telenet. Het analoog signaal de keel dichtknijpen.
Zo zal iedereen dan wel moeten overschakelen naar digitaal.
En als ge het geluk hebt om in een boerengat gelijk ik te wonen, waar Belgacom nog niet voorbij is gekomen met zijne VDSL.
Dan is er hier in dit apenland niet veel keuze. Ja en TV vlaanderen vind ik ook geen optie daar ik die antennes tegen een gevel spuuglelijk vind. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.
Zo zal iedereen dan wel moeten overschakelen naar digitaal.
En als ge het geluk hebt om in een boerengat gelijk ik te wonen, waar Belgacom nog niet voorbij is gekomen met zijne VDSL.
Dan is er hier in dit apenland niet veel keuze. Ja en TV vlaanderen vind ik ook geen optie daar ik die antennes tegen een gevel spuuglelijk vind. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Aan de ene kant logisch want internet en digitale TV zullen hoe langer hoe meer plaats nodig hebben.
Anderzijds zou het eerder zijn de maandelijkse kabelkosten evenredig te verminderen, ik vrees echter dat ze dat niet zullen doen.
Nu aangezien ik langere tijd geen Telenet klant meer ben voor geen enkel product, heb ik er niet echt last van.
Anderzijds zou het eerder zijn de maandelijkse kabelkosten evenredig te verminderen, ik vrees echter dat ze dat niet zullen doen.
Nu aangezien ik langere tijd geen Telenet klant meer ben voor geen enkel product, heb ik er niet echt last van.
-
- Deel van't meubilair
Wat mij betreft mag men het analoge aanbod al volledig opdoeken... ik kijk nergens nog analoog, maar begrijp wel dat dit niet voor iedereen zo is, al denk ik dat de massa amper naar 10 zenders kijkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Het zou logisch zijn, maar Telenet en logica is ver te zoeken. Hun hoofddoel is om hun klanten zo veel als mogelijk te pluimen (euh of zo veel als mogelijk te graaien).rowan schreef:Wordt er dan in de prijs van de analoge kabel geknipt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Jouw analogie ( ) volgend... Van MIJ mogen ze het hele digitale aanbod opdoeken.r2504 schreef:Wat mij betreft mag men het analoge aanbod al volledig opdoeken... ik kijk nergens nog analoog, maar begrijp wel dat dit niet voor iedereen zo is, al denk ik dat de massa amper naar 10 zenders kijkt.
Onzin natuurlijk. Er komt 1 zender bij en er moeten er meerdere (tot 11!!!) verdwijnen om plaats te maken. TN logica waarschijnlijk.
Bye, Maurice
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Misschien is dit een perfecte aangelegenheid voor Telenet om CI+ -kaartjes toe te laten. UPC in NL doet dat ook al.
-
- Deel van't meubilair
Spijtig genoeg (voor jou) is digitaal nu éénmaal de toekomst... de LP en cassettes zijn ook al lang verdwenen.on4bam schreef:Van MIJ mogen ze het hele digitale aanbod opdoeken.
Zelfs op radioamateur gebied hebben we D-ATV, D-STAR, Echolink, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
1) nee, want op digitaal kunnen ze perfect meten wie wel/niet kijkt, dus slechts betalen voor het aantal effectieve kijkers (of ze dat effectief doen is mij niet bekend)woutervh schreef:
Argument 1: zever, aangezien ze het wel in hun digitaal aanbod houden, moeten ze die auteursrechten zowiezo betalen
Argument 2: correct, een digitale zender neemt minder bandbreedte in beslag dan een analoge zender
Argument 3: zever, internet en tv zitten op de kabel in verschillende frequentiegebieden. Hierdoor heeft het internet geen invloed op de tv, dus ook de "explosieve toename" van video kijken op internet heeft geen fluit te maken met invloed op analoge/digitale tv
Argument 4: logisch, aangezien Telenet zelf de verdeling bepaalt, kan het zijn dat de analoge kabel momenteel vol zat
3) internet banden en digi tv zijn door de operator in te delen. Moesten er meer/minder plek nodig zijn kunnen deze verschoven worden, waardoor meer of minder kanalen voor internet beschikbaar zijn. (waarbij er voor bepaalde oudere modems wel restricties zijn op het aantal te gebruiken banden/bereik)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
wat mij het meeste stoort aan dat digitaal, is dat gebruiksvriendelijkheid ver te zoeken is. Ik werk als bejaardenhelpster, en kom dagelijks in contact met mensen die met zo een spullen niet omkunnen. Die mensen verplichten om digitaal te gaan, vind ik erover.
Boeketje hier, boeketje daar, afstandsbediening hier en daar en verschrikkelijk moeilijke menu's
Boeketje hier, boeketje daar, afstandsbediening hier en daar en verschrikkelijk moeilijke menu's
de koe zegt boe
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Vergeet het maar. Hoe meer ze proprietair kunnen houden, hoe liever. Kijk maar naar de smartcards in de (oude) digicorders. Gelinkt aan de digicorder in kwestie en nergens anders voor te gebruiken.Lord Utopia schreef:Misschien is dit een perfecte aangelegenheid voor Telenet om CI+ -kaartjes toe te laten. UPC in NL doet dat ook al.
-
- Elite Poster
Het enigste dat spijtig is is dat TN de boel dichttimmert door hun extra abonnementeskosten & huren/kopen van decoders.r2504 schreef:Spijtig genoeg (voor jou) is digitaal nu éénmaal de toekomst... de LP en cassettes zijn ook al lang verdwenen.on4bam schreef:Van MIJ mogen ze het hele digitale aanbod opdoeken.
Zelfs op radioamateur gebied hebben we D-ATV, D-STAR, Echolink, ...
Als je alleen analoog hebt bij Telenet kan je via een digitale tuner(al dan niet ingebakken in een TV) perfect de niet-versleutelde digitale kanalen ontvangen.
Waarom kan dat dan niet met de andere kanalen en eventueel een kaart voorzien zodat iedereen zijn eigen apparatuur kan kiezen.
Maar met die CL-kaarten kan je uiteraard geen videotheek, Sporting Dagpas en al de rest waar ze geld (willen) uithalen gebruiken.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als er capaciteitsgebrek is, komt dat omdat Telenet dit zo wil. Met hun kabelnetwerk van amper 600 MHz zijn ze meteen ook het zwakke broertje onder de Europese kabelnetwerken. Bijna overal in Europa is er een bandbreedte van 860 MHz beschikbaar, maar niet in Vlaanderen. Het is toch geen toeval dat ze in 2005 beslissen om slechts van 450 MHz naar 600 MHz te upgraden terwijl 860 MHz toen de standaard was.
Maar ja, capaciteitsgebrek is goed voor de portemonnee van de kabelmonopolist hé.
Vraag, aanbod, schaarste.
Maar ja, capaciteitsgebrek is goed voor de portemonnee van de kabelmonopolist hé.
Vraag, aanbod, schaarste.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Persoonlijk vind ik dat wel jammer: een enorm voordeel van het analoge aanbod is dat je het signaal heel flexibel kan gebruiken op verschillende plaatsen/verschillende toestellen.
Maar aan de andere kant, analoog is verleden tijd, en we gaan ermee moeten leven dat alles digitaal wordt.
Ideaal zou het wel zijn als je alle zenders van het basispakket onversleuteld zou kunnen ontvangen met een DVB-C tuner. Dan heb je de decoder niet nodig - tenzij je intercativiteit wilt.
Een zeer aanvaardbare tussenoplossing zou zijn, dat alle zenders die ze knippen uit het analoge aanbod, voortaan onversleuteld digitaal uitgezonden worden.
- Niet inter-actieve digicoders kunnen ze niet meten
- TV's met ingebouwde DVB-C tuners ook niet
Maar aan de andere kant, analoog is verleden tijd, en we gaan ermee moeten leven dat alles digitaal wordt.
Ideaal zou het wel zijn als je alle zenders van het basispakket onversleuteld zou kunnen ontvangen met een DVB-C tuner. Dan heb je de decoder niet nodig - tenzij je intercativiteit wilt.
Een zeer aanvaardbare tussenoplossing zou zijn, dat alle zenders die ze knippen uit het analoge aanbod, voortaan onversleuteld digitaal uitgezonden worden.
Hoe zouden ze dat kunnen meten ? Alleen via de interactieve digicoder?qless schreef:1) nee, want op digitaal kunnen ze perfect meten wie wel/niet kijkt, dus slechts betalen voor het aantal effectieve kijkers (of ze dat effectief doen is mij niet bekend)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dit hoeft niet persé een nadeel te zijn van een digitaal aanbod. Dit geldt hier nog steeds. Nog steeds zitten alle zenders op de kabel, en nog steeds kun je heel flexibel meerdere toestellen op verschillende plaatsen gaan opstellen (op voorwaarde dat dit nieuwere toestellen met een dvb-c tuner zijn).philippe_d schreef:Persoonlijk vind ik dat wel jammer: een enorm voordeel van het analoge aanbod is dat je het signaal heel flexibel kan gebruiken op verschillende plaatsen/verschillende toestellen.
Het is maar dat Telenet dit niet toelaat omdat ze iedereen zo'n digibox/corder willen opdringen...
Volledig mee akkoord!philippe_d schreef: Ideaal zou het wel zijn als je alle zenders van het basispakket onversleuteld zou kunnen ontvangen met een DVB-C tuner. Dan heb je de decoder niet nodig - tenzij je intercativiteit wilt.
Inderdaad, digitale tv is nog steeds niet te meten. In principe verandert er niets op de kabel. Het enige verschil is dat tv-kanalen digitaal geëncodeerd uitgestuurd worden ipv analoog. Hierdoor krijg je een efficiënter gebruik van bandbreedte, en minder (analoog) "kwaliteitverlies" (aka sneeuw), indien het signaal te slecht wordt, kunnen er wel decoderingsproblemen optreden.philippe_d schreef:Hoe zouden ze dat kunnen meten ? Alleen via de interactieve digicoder?qless schreef:1) nee, want op digitaal kunnen ze perfect meten wie wel/niet kijkt, dus slechts betalen voor het aantal effectieve kijkers (of ze dat effectief doen is mij niet bekend)
De internetaansluiting op digiboxen is er enkel voor video-on demand en interactieve diensten, maar eigenlijk voor 80% van de kijikers overbodig
-
- Elite Poster
95% van de Telenet klanten weten niet dat je ook zonder digibox digitaal kan kijken.
En van diegenen die het wel weten zal de meerderheid het niet gebruiken wegens de codering van de populaire zenders.
Ik denk dus dat het aantal digitale kijkers via niet-inter-actieve digicoders en DVB-C ingebakken TV's verwaarloosbaar is.
De metingen van Telenet zullen dus wel kloppen.
En van diegenen die het wel weten zal de meerderheid het niet gebruiken wegens de codering van de populaire zenders.
Ik denk dus dat het aantal digitale kijkers via niet-inter-actieve digicoders en DVB-C ingebakken TV's verwaarloosbaar is.
-
- Elite Poster
Het is nu eenmaal een kabel die voor beide gebruikt wordt (internet en tv). En dan ook nog eens volledig in handen van Telenet zelf. Dus zij bepalen welk spectrum voor wat gebruikt wordt. Het is niet zo dat het bekijken van films op internet een invloed heeft op tv. Het is wel zo, dat het bekijken van films op internet een vertraging van het internet kan betekenen, waardoor zij meer frequenties bij hun internetspectrum willen toevoegen om dit internet meer bandbreedte te geven. Maar om dit dan als reden op te geven om analoge kanalen te schrappen (die dan nog veelal door oudere mensen bekeken worden (duitse/rai/...) die niet zo gemakkelijk meer wegkunnen met al die digibox/corderdingen) vind ik nogal straf. Ze konden dan evengoed 20 nauwelijks-bekeken zenders van het digitaal aanbod schrappenr2504 schreef:Geen zever... de toename op internet vraagt meer capaciteit, en dus moet er iets anders verdwijnen (alternatief is nodes gaan splitsen maar dat vraagt de nodige aanpassingen en centen).woutervh schreef:Argument 3: zever, internet en tv zitten op de kabel in verschillende frequentiegebieden. Hierdoor heeft het internet geen invloed op de tv, dus ook de "explosieve toename" van video kijken op internet heeft geen fluit te maken met invloed op analoge/digitale tv
-
- Elite Poster
Inderdaad, en wie codeert deze populaire zenders? En met wat voor reden? Juist ja...Stroper schreef:95% van de Telenet klanten weten niet dat je ook zonder digibox digitaal kan kijken.
Waarom verandert Telenet het tv-aanbod?
Telenet moet het tv-aanbod aanpassen om de groei van digitale diensten, zoals supersnel internet en HD-televisie via de kabel, te ondersteunen. Op die manier kunnen we alle Telenet-abonnees maximaal plezier bieden.
Belangrijk: we zullen het tv-aanbod ook verder uitbreiden met extra digitale zenders en meer bestaande digitale zenders in HD.
Uit kijkcijferonderzoek blijkt dat er een aantal minder bekeken zenders zijn. Deze zenders zullen analoog niet meer uitgezonden worden, maar blijven wel digitaal beschikbaar, omdat ze toch belangrijk kunnen zijn voor Telenet-klanten. Verder moet Telenet plaats maken voor Canvas en Ketnet die de VRT vanaf 1 mei 2012 als 2 aparte zenders zal uitzenden.
Tip: wil je overstappen naar digitale tv van Telenet? Dan kun je op een mooi aanbod rekenen.
Welke zenders zal Telenet alleen nog digitaal en niet meer analoog uitzenden?
Op dit moment is het te vroeg om daarop te kunnen antwoorden. De analoge zenderaanpassing verschilt van regio tot regio en Telenet bereidt de aanpassingen momenteel voor. In de komende weken zullen we daarover meer informatie bezorgen.
Goed om te weten
Nu de lanceringsdatum van de 3de VRT-zender gekend is (1 mei 2012), kunnen we ons voorbereiden en zal iedere klant tijdig een persoonlijke brief krijgen met:
wat er precies voor hem verandert
een mooi aanbod om vrijblijvend over te stappen op digitale tv
BRON : http://t.co/HmZrTDOW
Telenet moet het tv-aanbod aanpassen om de groei van digitale diensten, zoals supersnel internet en HD-televisie via de kabel, te ondersteunen. Op die manier kunnen we alle Telenet-abonnees maximaal plezier bieden.
Belangrijk: we zullen het tv-aanbod ook verder uitbreiden met extra digitale zenders en meer bestaande digitale zenders in HD.
Uit kijkcijferonderzoek blijkt dat er een aantal minder bekeken zenders zijn. Deze zenders zullen analoog niet meer uitgezonden worden, maar blijven wel digitaal beschikbaar, omdat ze toch belangrijk kunnen zijn voor Telenet-klanten. Verder moet Telenet plaats maken voor Canvas en Ketnet die de VRT vanaf 1 mei 2012 als 2 aparte zenders zal uitzenden.
Tip: wil je overstappen naar digitale tv van Telenet? Dan kun je op een mooi aanbod rekenen.
Welke zenders zal Telenet alleen nog digitaal en niet meer analoog uitzenden?
Op dit moment is het te vroeg om daarop te kunnen antwoorden. De analoge zenderaanpassing verschilt van regio tot regio en Telenet bereidt de aanpassingen momenteel voor. In de komende weken zullen we daarover meer informatie bezorgen.
Goed om te weten
Nu de lanceringsdatum van de 3de VRT-zender gekend is (1 mei 2012), kunnen we ons voorbereiden en zal iedere klant tijdig een persoonlijke brief krijgen met:
wat er precies voor hem verandert
een mooi aanbod om vrijblijvend over te stappen op digitale tv
BRON : http://t.co/HmZrTDOW
-
- Deel van't meubilair
Het is nochtans de enige reden... internet gebruik stijgt nu éénmaal fel.woutervh schreef:Maar om dit dan als reden op te geven om analoge kanalen te schrappen vind ik nogal straf.
Nee, want dat is amper goed voor 2 a 3 analoge zenders (en één moet men al terug opofferen voor het 3e VRT net, netto dus slechts amper 1 a 2 analoge zenders). Indien men effectief een 10 analoge zenders zou schrappen is dit meteen een verdubbeling van het spectrum dat beschikbaar is voor internet... hetzelfde effect dus als alle nodes in Belgie ontdubbelen en dat voor 0 euro !woutervh schreef:Ze konden dan evengoed 20 nauwelijks-bekeken zenders van het digitaal aanbod schrappen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Graag, mijn tv is er alvast klaar voor. Voordat ze dit ondersteunen komen ze hier toch niet binnen. Maar kan je dan opnemen? Want mijn tv kan dit op externe schijven, maar dat kunnen ze dan waarschijnlijk ook blokkeren...Lord Utopia schreef:Misschien is dit een perfecte aangelegenheid voor Telenet om CI+ -kaartjes toe te laten. UPC in NL doet dat ook al.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Analoge zenders kijken nog veel oudere mensen naar. Zie het al gebeuren dat ze in rusthuizen, ziekenhuizen enzoverder overal digitale boxen gaan zetten... Ik vind het een lelijke zet van Telenet, vooral voor de mensen op leeftijd die met moeite hun TV kunnen bedienen!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Wij kijken hier thuis ook nog analoog.
*) DVD Recoder met harde schijf werkt met analoge signalen en opnames kunnen geëxporteerd worden en zelf live pauzeren werkt, alleen wordt dat niet gebruikt.
*) Eén afstandsbediening voor de tv en meer niet nodig.
*) Energiezuiniger
*) Teletekst, voor pagina 888 en 599 van de VRT.
Die pagina 888 is trouwens bij de "oudjes" waar ik langskom redelijk populair en dat lukt niet met de digibox (of ik weet niet hoe dat moet).
Langs de andere kant kijken wij nooit naar al die kanalen. Het enige dat hier af en toe opstaat is: één, canvas, vtm, 2be, vt4, vijftv, atv, jimtv, tmf, mtv, eurosport, ned1, ned2, ned3, BBC1, BBC2. Al kan ik ook nog wel oudjes die kijken naar 'den duits'.
*) DVD Recoder met harde schijf werkt met analoge signalen en opnames kunnen geëxporteerd worden en zelf live pauzeren werkt, alleen wordt dat niet gebruikt.
*) Eén afstandsbediening voor de tv en meer niet nodig.
*) Energiezuiniger
*) Teletekst, voor pagina 888 en 599 van de VRT.
Die pagina 888 is trouwens bij de "oudjes" waar ik langskom redelijk populair en dat lukt niet met de digibox (of ik weet niet hoe dat moet).
Langs de andere kant kijken wij nooit naar al die kanalen. Het enige dat hier af en toe opstaat is: één, canvas, vtm, 2be, vt4, vijftv, atv, jimtv, tmf, mtv, eurosport, ned1, ned2, ned3, BBC1, BBC2. Al kan ik ook nog wel oudjes die kijken naar 'den duits'.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik vind ook dat vooral de oudere klanten van Telenet hier de dupe van zijn,men mag ook niet vergeten dat 'de kabel' ook meer gaat kosten dit jaar (van 174€,naar een goede 180€).Alle analoge klanten hebben hier al een brief over ontvangen,en nu dit.
Veel oudere mensen kijken inderdaad veel naar Duitsland,en vooral naar muziekprogramma's,die worden daar op een deftig uur uitgezonden.
Eigenlijk wil Telenet die mensen dus'met zachte hand' naar het digitale tijdperk 'begeleiden'.En dit zijn dan ook mensen die nog denken dat men echt de kabel nodig heeft voor de tv-ontvangst.Ik voorzie ook veel problemen,omdat die mensen er niet meer uit geraken.(te ingewikkeld met die bakskens)en dit zijn dan nog mensen waarvoor de tv het allerbelangrijkste is.
Nu maar hopen op de opening van de kabel,zodat ook andere providers kunnen komen met een aanbod,zowel analoog als digitaal.(ik geloof zelfs dat Belgacom op de kabel zou willen komen,met aan analoog aanbod).
Veel oudere mensen kijken inderdaad veel naar Duitsland,en vooral naar muziekprogramma's,die worden daar op een deftig uur uitgezonden.
Eigenlijk wil Telenet die mensen dus'met zachte hand' naar het digitale tijdperk 'begeleiden'.En dit zijn dan ook mensen die nog denken dat men echt de kabel nodig heeft voor de tv-ontvangst.Ik voorzie ook veel problemen,omdat die mensen er niet meer uit geraken.(te ingewikkeld met die bakskens)en dit zijn dan nog mensen waarvoor de tv het allerbelangrijkste is.
Nu maar hopen op de opening van de kabel,zodat ook andere providers kunnen komen met een aanbod,zowel analoog als digitaal.(ik geloof zelfs dat Belgacom op de kabel zou willen komen,met aan analoog aanbod).
-
- Moderator
Hoewel in onze regio ARD al lang van de analoge kabel verdwenen is, en alleen ZDF overblijft.fluppie schreef:Veel oudere mensen kijken inderdaad veel naar Duitsland,en vooral naar muziekprogramma's,die worden daar op een deftig uur uitgezonden.
Het populaire muziekprogramma op zondag avond (Musikantenstadl) kunnen wij hier al lang niet meer analoog ontvangen.
Je denkt toch niet dat er plaats gaat vrijgemaakt worden (als het zover komt) voor nog eens aparte belgacom analoge kanalen ?? Volgens mij zal Belagcom hooguit optreden als een reseller van het Telenet aanbod.fluppie schreef:Nu maar hopen op de opening van de kabel,zodat ook andere providers kunnen komen met een aanbod,zowel analoog als digitaal.(ik geloof zelfs dat Belgacom op de kabel zou willen komen,met aan analoog aanbod).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik zie maar een antwoord, DVB-C icm met een light analoog aanbod laat zeggen 10 a 12 kanalen analoog en een basisaanbod via DVB-C , eventueel met CI modules die telenet verkoopt voor een eenmalige prijs icm smartcards.
Maar soit dat zal nooit gebeuren.
Maar soit dat zal nooit gebeuren.
-
- Moderator
Never say never
Je bevestigt dus wat ik al eerder poste: een basis aanbod niet-versleutelede digitale zenders, dat zou mooi zijn.
Je bevestigt dus wat ik al eerder poste: een basis aanbod niet-versleutelede digitale zenders, dat zou mooi zijn.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Sinds iets voor oudejaar ontvangen wij ook op beide tv's niet meer de openbare omroep zoals vrt, canvas,... niet meer digitaal op de kabel.
Heeft dit hier iets met te maken dan?
Heeft dit hier iets met te maken dan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –