Ik had dezelfde gedachteLos van de boodschap die je wil meegeven (die correct is), is dit bericht van jouw hand nogal, hoe zal ik het zeggen, hypocriet?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik had dezelfde gedachteLos van de boodschap die je wil meegeven (die correct is), is dit bericht van jouw hand nogal, hoe zal ik het zeggen, hypocriet?
Dxadsl. Eerste keer dat ik zo een vriendelijke/behulpzame helpdesk tegenkom (ook nergens buiten telecom branche). Hanteren momenteel ook niet harde limieten.Klant schreef:Da's inderdaad te zien aan hun site. Aan de andere kant hebben ze wel fair use policy, en heb je al de miserie die je met Dommel, Belgacom, Telenet en de anderen hebt, niet voor. Ze staan misschien wel stil, maar wat ze leveren, werkt, en ze leveren het met een glimlach (bij wijze van spreken), ipv eerst een dikke rekening vooruit te schuiven, een zelfbouwpakket op te sturen waar enkele vijzen aan mankeren, en een bruut met een knots als aanspreekpunt te hebben, om dan, als het al werkt, een zwaar onstabiel product te hebben dat geeneens aan de specificaties voldoet. Dan toch liever een provider die al jaren stilstaat, maar levert wat hij zegt, u graag voort helpt en verder niet lastig doet.
Dat denk ik niet. Van http://www.staatsbladclip.be/staatsblad ... print.html:patrickc schreef:MAAR, ik kan aan IEDEREEN Evonet als sterke speler aanraden. Alleen zijn ze iets te hard aan het werk met hun 3.3Ghz licentie
Anderzijds heb ik van support via e-mail wel te horen gekregen dat ze van plan zijn VDSL2 aan te bieden, maar een datum konden ze er niet op plakken.NV EVONET BELGIUM (…) een verzoekschrift tot nietigverklaring (…) betreffende radiotoegang in de frequentiebanden 3410-3500/3510-3600 MHz en 10150-10300/10500-10650 MHz.
Ah cool, wou ik juist met u checken. Ik heb gevraagd via mail wanneer ik juist moet opzeggen om niet zonder internet te zitten. Mijn factuur is van 25/02 tot 24/04.BasMSI schreef:Ik hoop ook dat ze het gaan bieden, maar de grote baas daar liet me verstaand dat hij nog niets getekend had en voorlopig ook nog niets ging tekenen.
De mannen van de helpdesk lieten me verstaan dat ze het niet verwachtten in dit jaar.
Ik ben altijd enorm tevreden van ze geweest en liet dat ook weten, ook de opzeg PER EMAIL was geen enkel probleem.
Zelf hoop ik dat ze wel rap over stag gaan, maar het zijn eigenwijze gasten met momenten, afwachten dus.
Ik hoop binnen het jaar terug te keren, indien mogelijk, want er is technisch geen probleem zoals ik in de andere topic liet zien, je kan gewoon bij ze aanloggen.
Ja mijn ADSL-login loopt nog een maand en de concentrator is blijkbaar dezelfde voor ADSL als VDSL
Dus jij registreert je speciaal op userbase, om eerst een post van net geen 2 jaar geleden terug op te krikken (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 32#p422632) en om dan reclame te maken voor EvoNET omdat je er liefhebber van bent? Sorry, ik hecht er weinig geloof aan ze...héél weinig! En voor de rest kan ik alleen maar beamen wat de 2 vorige users posten : een bedrijf dat een website heeft van 2005 en nu met vdsl pas komt...niet bepaald goed bezig!Dodobiker schreef:Voor degenen die erop gewacht hebben, ik ben al maanden aan het testen voor Evonet op VDSL2.
En nu komen ze ermee naar buiten, het staat nog niet op de website maar het is wel beschikbaar.
Dit is wel een test in vol bedrijf, dus niet de lijn vrij gemaakt voor enkel de test.
Het account dat je ziet is business met SLA.
Evonet gaat niet de goedkoopste zijn, maar net als vroeger richten ze zich op bedrijven.
Accounts zijn allemaal unlimited, en zoals gewoonlijk staat ook dat niet op hun website![]()
Op hun website is het nog niet te zien, maar de informatie is aan te vragen bij ze.
Persoonlijk kan ik meegeven dat het niets uitmaakt of je er overdag of 's avonds op zit, de snelheid is altijd dezelfde, domweg goed.
Voeg daarbij de SLA die ze bieden voor bedrijven en je weet waar die mannen mee bezig zijn.
En neen, ik werk niet voor Evonet, maar ben al jarenlang liefhebber.
Medewerker zeker. Alvast niet geloofwaardig.krisken schreef: Dus jij registreert je speciaal op userbase, om eerst een post van net geen 2 jaar geleden terug op te krikken
Is dat een nieuwe standaardphilippe_d schreef:VDSL2+
Dus eigenlijk is he tvoor "evo performer" wild raden of je op adsl2+ of adsl1 komt?De EVO Rocket, gebaseerd op VDSL2 technologie, combineert downloadsnelheden tot maximaal 30 Mbit/s met zeer interessante uploadsnelheden tot 6 Mbit/s.
De EVO Performer, gebaseerd op ADSL2+, combineert downloadsnelheden tot maximaal 12 Mbit/s met uploadsnelheden tot 640 kbit/s.
De EVO Performer, gebaseerd op ADSL, combineert downloadsnelheden tot maximaal 6 Mbit/s met uploadsnelheden tot 640 kbit/s.
Da's bij elke internetverbinding zo. Wie bvb. een Belgacom internetabonnement neemt, kan evengoed op ADSL terecht komen...Dus eigenlijk is he tvoor "evo performer" wild raden of je op adsl2+ of adsl1 komt?
Die is verplicht in BE... da's bij elke provider zo. Dat de installatie door hen verplicht is, is wel vreemd.Blijkbaar vragen ze maar even 272.25 euro voor een "set-up & installatie" waarbij ze je ook nog eens de sagemmodem door je strot duwen.
Bij een Telecominstallatie wordt de modem niet aangesloten.Full installation is enkel mogelijk op de hardware door EVONET geleverd. In deze Full Installation is, behalve de verzendkosten van de router, inbegrepen: a.aansluiting op een bestaande telefoonlijn, b.installatie van de splitter, c. plaatsing en configuratie van de hardware, d. installatie van de software op de computer(s) en, indien de optie van ethernetkaart is gekozen, e. de levering en installatie van één ethernetkaart in de computer. Indien er bij een ADSL Rocket 4 of ADSL Plus meerdere ethernetkaarten dienen te worden geïnstalleerd, wordt er per bijkomende ethernetkaart de optieprijs aangerekend. Deze installatie is exclusief UTP-bekabeling en eventueel bijkomende hardware.
http://www.belgacomwholesale.be/wholesa ... _wholesaleProvider is responsible for:
First line helpdesk and repair for any questions from End-users
End-user Billing and Marketing
Radius server (mandatory)
Internet Connectivity (or IP Transit Option)
End-users modems (compliant modem in ADSL/ADSL2+, Sagem F@ST 3464 in VDSL2)
Tja alles wat ADSL/ADSL2+/VDSL is is "bcon rebrand" tot aan de centrale. Dit is zo en zal altijd zo blijven. Maar vanaf de Belgacomcentrale werk je op het netwerk van de door jou gekozen provider. Enkel het koper tussen jouw woonst en de KVD en de glas tussen de KVD en de centrale is "bcom rebrand"...patrickc schreef:Das allemaal heel mooi van Evonet, maar het is en blijft Bcom rebrand. Dan zijn er betere keuzes. En dan nog steeds geen vast IP adres. Dus eigenlijk ongeschikt voor in een commerciële omgeving.
Dit is niet correct... was het nu EDPnet of iemand anders, maar onlangs is er een bedrijf dat z'n certificatie heeft gekregen om het ook te doen.krisken schreef:Geen enkel ander bedrijf (onderaanneming Belgacom daar gelaten) mag komen aan de lijnen van Belgacom!
Wat er in het huis van de eindgebruiker gebeurt, is niemand zijn zaak. Niemand heeft een NTP moeten plaatsen bij mij, toen ik ADSL bij Mobistar aanvroeg. Belgacom is enkel langsgeweest om een 2007 te plaatsen voor ADSL toen ik mijn internetverbinding aanvroeg. Indien ik nu Belgacom opzeg en dan Edpnet vdsl neem, moet ik dan iemand van Belgacom laten langskomen, ook al is er totaal niets gewijzigd aan mijn binneninstallatie? Ik denk het niet...Geen enkel ander bedrijf (onderaanneming Belgacom daar gelaten) mag komen aan de lijnen van Belgacom! Dit wilt dus ook zeggen dat niemand de NTP mag zetten buiten Belgacom techniekers!
Code: Selecteer alles
Men richt zich op de telewerker, vandaar dat ze ook abbo's hebben met SLA, iets wat vrijwel niemand aanbied.