Telenet knipt in aantal tv-zenders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

woutervh schreef:Wat mij echter vooral tegen de borst stoot, is dat er een extra kostenplaat wordt aangehangen (€50 activatie, €4-€8 maandelijkse huur)
Hierin kan ik je volledig vinden... vroeger was er in dat opzicht trouwens de gratis Cabletuner. De goedkoopste oplossing is vandaag het aankopen van een HD Digibox (geen activatie, voor 79 euro) wat nog steeds een extra kost is (die ik liever niet zag), maar die je wel kan terugverdienen op 5 maand.
woutervh schreef:heb geen zin om op het eind van de maand een factuur te zien van het perongeluk "op de rode knop" duwen of "net gemist dingen"). Het enige wat die mensen willen is tv kijken.
Gewoon het budget op 0 euro zetten is een andere methode.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer
Provider

r2504 schreef: woutervh schreef:Wat mij echter vooral tegen de borst stoot, is dat er een extra kostenplaat wordt aangehangen (€50 activatie, €4-€8 maandelijkse huur)
Hierin kan ik je volledig vinden... vroeger was er in dat opzicht trouwens de gratis Cabletuner. De goedkoopste oplossing is vandaag het aankopen van een HD Digibox (geen activatie, voor 79 euro) wat nog steeds een extra kost is (die ik liever niet zag), maar die je wel kan terugverdienen op 5 maand.
Dat bedoel ik ook. Voor mijn part worden alle analoge kanalen afgeschaft, maar voorzie dan in een gratis vervangtoestel (zoals die cabletuner er één was) voor mensen die dat wensen, en zet de versleuteling af voor mensen die hun eigen decoder willen voorzien. Trouwens, momenteel goedkoopste optie (nog beter dan die "supersolden" is bellen naar Telenet en vragen achter een digibox van €1 (is wel SD, maar meeste oudjes hebben toch maar een crt of sd-tv). Je betaalt dan wel €50 activatie, maar bent nog steeds vertrokken voor €51. (opgepast, wel enkel indien je nog geen digitale klant bent)

Truuk van budget op 0 zetten kende ik niet, maar nu stoort grootva zich ook niet aan "die lichtjes die elektriciteit verbruiken" ;-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Soms kijk ik nog eens terug naar de nostalgie van de analoge kabel en VHS recorders (en dat voor iemand die nog net geen 30 jaar oud is). Hoe simpel was het in die tijd niet?

Je kon iets opnemen en iets anders tegelijk bekijken (geen opname, wel te verstaan). Geen gedoe met software updates, opstarten of resetten. Het werkte gewoon (ok, die banden zelf konden wel eens vast blijven zitten :)).
In begin van digitale tv was programma x opnemen en programma y kijken niet altijd zo evident (bvb Belgacom TV). En PDC dan? Iets wat ik tegenwoordig nog steeds mis. De opname correctheid van die digibrol dingen is op dat vlak even erg als VHS recorders uit de jaren '80 (pre PDC tijdperk).

Aaaah, nostalgie...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Ach ja, we boeren op alle vlakken achteruit ipv vooruit. Gewoon omdat m'n schrik heeft van andere media timmert men alles dicht en moet de eindgebruiker dit maar blijven slikken.
Laatst gewijzigd door iceke 12 jan 2012, 15:35, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

iceke schreef:Ach ja, we boeren op alle vlakken achteruit ipv vooruit.
Niet echt... ik wil alvast niet meer terug naar die nostalgie van een VHS recorder. Mooier zou zijn dat we de voordelen van beide konden combineren (en technische gezien is dat ook perfect mogelijk)... maar dat heeft alles te maken met vrije hardware, en niet met analoog of digitaal op zich.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

r2504 schreef:Dus omdat TN een aantal kanalen verhuist naar digitaal... schakel je nu over op een schotel en dus volledig digitaal :???:
Tis meer een en en en verhaal...
Niet vergeten dat we al kanalen hebben mogen inleveren destijds en ook was analoge TV duurder dan digitaal.
En het lijkt er op dat we nu nog steeds hetzelfde bedrag zullen mogen dokken voor minstens 5 zenders minder.
r2504 schreef:Wat verwacht je dan... dat het analoge aanbod tot het einde der tijden blijft bestaan ?
En waarom niet? Het is er toch altijd al geweest.
Nu plots "kan" zoiets niet meer?
Gaan we dan technologisch achteruit ofzo als zoiets niet meer zou kunnen?
r2504 schreef:Na zoveel jaar van digitale TV vind ik dit allemaal maar bizarre en emotionele reacties.
Genoeg mensen die daar een andere mening over hebben, mag het?

EDIT1:
r2504 schreef:Om eerlijk te zijn mis ik het ook niet... de tijd dat m'n kast vol stak met videobanden die ik nooit meer bekeek, en daarbij steeds het probleem had om een lege te vinden is al lang voorbij.
Beetje organisatie en opschrijven wat op elke band staat loste dat hier altijd op, jarenlang.
En stel, komen je kinderen nu op TV.
Hoe ga je dat aanpakken als je dat wil opnemen en wil bewaren als souvenir bij TN?
Kan dat om beelden van die digicorder af te halen?

EDIT2:
r2504 schreef:Niet echt... ik wil alvast niet meer terug naar die nostalgie van een VHS recorder. Mooier zou zijn dat we de voordelen van beide konden combineren (en technische gezien is dat ook perfect mogelijk)... maar dat heeft alles te maken met vrije hardware, en niet met analoog of digitaal op zich.
VHS banden met de huidige beeldkwaliteit wil ik onmiddelijk voor tekenen. :banana:
Hebben hier lang afgewacht met beslissen maar het ziet er nu naar uit dat TN het ons makkelijker gaat maken om de knoop door te hakken.
Schoteltje met voldoende koppen op zodat ik eindelijk kan kijken naar de BBC in HD kwaliteit. (dat mis ik toch echt)
Om eerlijk te zijn kijk ik nu amper nog TV omdat het beeld altijd maar slechter is geworden de laatste jaren rarara....
Laatst gewijzigd door TiTanium 12 jan 2012, 18:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbele Posten samen gevoegd. Graag gebruik maken van knop WIJZIG als u het laatste andwoord gaf. Dank u.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

en gelijk heb je, mijn Comag SL100HDpvr van ca 120,00€ neemt alles op ongecodeerd op USB stick en klaar om op PC verder bewerkt te worden. Leve vrije hardware keuze...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

woutervh schreef:Dat bedoel ik ook. Voor mijn part worden alle analoge kanalen afgeschaft, maar voorzie dan in een gratis vervangtoestel (zoals die cabletuner er één was) voor mensen die dat wensen, en zet de versleuteling af voor mensen die hun eigen decoder willen voorzien. Trouwens, momenteel goedkoopste optie (nog beter dan die "supersolden" is bellen naar Telenet en vragen achter een digibox van €1 (is wel SD, maar meeste oudjes hebben toch maar een crt of sd-tv). Je betaalt dan wel €50 activatie, maar bent nog steeds vertrokken voor €51. (opgepast, wel enkel indien je nog geen digitale klant bent)
In november 2010 werden er hier (Integan-gebied) 5 analoge kanalen geschrapt door Telenet. Als compensatie kregen we toen een digibox aan €1, zonder extra kosten (=installatie door technieker + activatiekosten). Toen hebben wij dat genomen omdat het goedkoper uitkwam, door de 12% ipv 21% btw. (ondertussen ook al achterhaald)

Nu zouden er meer dan 5 zenders verdwijnen en voorlopig nog geen "compensatiemaatregelen". Misschien omdat het over een groter gebied gaat? Of omdat we gewoon nog moeten afwachten?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Ik denk eerder dat ze de grenzen gaan aftasten. Hoe ver kunnen we gaan en hoeveel klanten kost het ons :) Dat analoog er ooit uitgaat snap ik wel. Maar hetgeen ik niet voor spring is dat je voor elke tv een nieuw decoder moet nemen en dat die ook telkens moet betaald worden + activatiekost. Digitale tv (zonder analoog aanbod) zorgt er voor dat ze ons nog harder kunnen uitmelken. Vind trouwens ook dat de klant moet kunnen zeggen ik wil alleen digitaal kijken dus wens niet verder te betalen voor het analoge "kabelkost"!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ROL
Starter
Starter
Provider

"Schoteltje met voldoende koppen op zodat ik eindelijk kan kijken naar de BBC in HD kwaliteit. (dat mis ik toch echt)"
Inderdaad, met een Multifocusschotel kan je tot 8 satellieten bekijken, waarvan veel in HD-kwaliteit.
zie o.a.
http://www.visiosat.com/home/gamme/cate ... .php?cat=1
Klik op Big-Bisat voor 8 satellieten vrij te kiezen
Klik op BISAT G3 D voor 4 satellieten
Astra 28.2 / Astra 23.5 / Astra 19.2 / Hotbird 13° (eerste satelliet met een massa Engelse gratis kanalen)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Ik stel hier iets bizar vast, iedereen is akkoord, DVB-C, alle moderne tv's hebben DVB-C en toch slikken al de vlamingen dat Telenet hun decoder en gesloten systeem oplegt. Tevens aanvaarden we nog steeds dat telenet hun packs en digitale tv nog steeds adeverteren zonder de verplichte kabelkost.

Het is raar dat Telenet als kabelaar de hele industrie mag negeren, daar dvb-c defacto de standaard is, en de consumenten reageren niet. (En ja het wordt gebruikt in heel wat andere landen, kijk bv naar de glasvezelproviders in Nederland, digitaal via setop box, analoog, en het equivalent van het analoge aanbod via dvb-c).

Soit hetzelfde verhaal gaat op voor de ip-tv providers, alleen daar zie ik nog niet echt een standaard systeem dat bv in de tv's geintegreerd zit.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Vind trouwens ook dat de klant moet kunnen zeggen ik wil alleen digitaal kijken dus wens niet verder te betalen voor het analoge "kabelkost"!
Als ze hun analoge kabel opdoeken zijn ze van hun 1mlj klanten ook hun €13 kwijt hé dus die blijfr nog wel bestaan tot 2020
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Alles weg behalve een, canvas en de regionale zender die telenet gratis moet aanbieden zonder vaste kabel huur.
De rest van hun brol kunnen ze wel geld voor vragen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

En voor de rest een abbo van 0.1€ per bijkomende analoge zender, 0.5 voor een digitale en 0.75 voor een HD...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
f0xbe
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

In de nabije toekomst gaat Telenet mensen ter beschikking stellen die langskomen op vraag van de klant voor informatie m.b.t. de zenderwijzigingen.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:
Provider

Wat meer info i.v.m. verdwijnen analoge zenders.

Bron
De Standaard
http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... 120301_129

En wat meer info te vinden in het persartikel van Telenet.

"Tussen 26 april en 19 juni 2012 zal Telenet een zenderherschikking doorvoeren en een aantal zenders verschuiven naar digitale televisie binnen het basistelevisieaanbod."

Bron: http://corporate.telenet.be/pers_media/persberichten
Everything that has a beginning has an end.
GHX73
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

BBC 1 en 2 achter een stroom-/geld-verslindende decoder? :bang:
Dit kan toch niet waar zijn! Er zit zoveel troep op de kabel die ze voor mijn part mogen schrappen maar toch niet de BBC!

Ik heb een televisie met DVB-C tuner, bijna 300 kanalen maar zowat alles wordt geblokkeerd door Telenet: BBC 1 tot 4, BBC HD, alleen BBC World is digitaal te ontvangen. Als de BBC voortaan digitaal te ontvangen is kan het me niet schelen maar zo'n decoder komt hier nooit binnen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Provider

telenet werd hier 5 jaar geleden vervangen door satelliet en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Provider

Als ze nu eens beginnnen met het basispakket via dvb-c door te geven, ik zie het probleem echt niet waarom dat achter een CAS systeem moet, de analoge kabel kan je ook aanlsuiten, dus wat is het verschil.

En volgende optie, een telenet cam, voor een eenmalige prijs met het basisaanbod.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Provider

leuteren heeft geen zin, gewoon opzeggen en andere provider kiezen...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ben ik blij dat ik in limburg woon met ons 860mhz netwerk:

Vanaf eind april 2012 zul je volgende zenders alleen nog digitaal kunnen bekijken: ARD Das Erste, ZDF, WDR Fernsehen Köln, ARTE Belgique, Bloomberg, RAI UNO, TVE Internacional Europe, Life!TV, Actua TV, TVP Polonia, ERT World, EuroNews, RTP Internacional Europa

Das zomaar 13 kanalen ineens op één van de beste netwerken in vlaanderen :bang:

Niet dat ik ze zal missen die 13 stuks, maar wel dat achterlijk derde ketnet kanaal van de vrt erbij krijgen ???
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Stoer om het derde kanaal achterlijk te noemen.
Het is niet omdat jij dat derde kanaal niet wilt, dat er niet veel kinderen zijn die daar heel blij mee gaan zijn.

Het is niet je eigen smaak, dus is het achterlijk?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Onder meer BBC en ZDF enkel digitaal bij Telenet

Telenet schrapt enkele kanalen in het analoge aanbod, om op de kabel meer ruimte vrij te maken voor digitale tv en internet. Dat kondigde het telecombedrijf in Mechelen aan. Voornamelijk BBC1, BBC2, ZDF, France2 en RAI verdwijnen achter de digitale knop.

Volgens Telenet is de ingreep nodig om capaciteit vrij te maken. Een analoog kanaal neemt evenveel ruimte in als 10 digitale tv-kanalen. Het volledig afsluiten van analoog tv-kijken is echter niet aan de orde.

Om te bepalen wat moest wijken uit het analoge aanbod heeft Telenet zich gebaseerd op kijkgedrag en andere factoren. Welke kanalen verdwijnen, verschilt van regio tot regio. Het bedrijf wijst erop dat in heel Vlaanderen 21 tv-kanalen - het derde VRT-net meegerekend - beschikbaar blijven en dat die goed zijn voor 90 procent van de kijkcijfers.

Yelo
Tegelijk met de herschikking lanceert Telenet een campagne om meer mensen de overstap te laten maken naar digitale tv. Op dit moment zijn er 1,4 miljoen digitale kijkers en 800.000 analoge kijkers.

Op de persconferentie werd tot slot nog aangekondigd dat het multimediaplatform Yelo voortaan eveneens beschikbaar is voor het mobiele besturingssysteem Android en dat het aantal Yelo-kanalen van 17 naar 31 stijgt, met onder meer VT4 en VIJFtv.

bron: HLN
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

punk schreef:Stoer om het derde kanaal achterlijk te noemen.
Het is niet omdat jij dat derde kanaal niet wilt, dat er niet veel kinderen zijn die daar heel blij mee gaan zijn.

Het derde kanaal???? Wat dan met één plus en canvas/ketnet plus zijn dat dan geen kanalen??? Bij mijn weten zend ketnet plus wel elke dag

kinderprogramma's uit..
punk
Pro Member
Pro Member
Provider

De digitale vrt+ kanalen vallen toch weg voor zover ik wist?
Ik antwoord op wat er gezegd werd. Om te quoten: "dat achterlijk derde ketnet kanaal van de vrt erbij krijgen ???"
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik woon in het oude Integan (Antwerpen) gebied, en sinds Telenet is er toch al veel verdwenen.
Hier zou onder andere BBC1,BBC2, Eurosport verdwijnen. Ik dacht dat Eurosport toch nog redelijk (relatief) populair was? Zelf kijk ik, naast de Vlaamse zenders, voornamelijk naar BBC1 en Eurosport. Dus echt blij met deze maatregel kan ik niet zijn.

Waarom dalen de auteursrechten voor het analoge abonnement niet wanneer er kanalen verdwijnen?

PS: Op http://www.zenders.be kan je je postcode ingeven en dan krijg je een overzicht.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer
Provider

Nog even reclame maken voor een ander topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=32355
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer
Provider

Dat ze nu ook nog eens bbc1 en bbc2 gaan verwijderen van de analoge kabel is er voor mij teveel aan. :evil:

Kan je ergens klacht indienen of eisen dat ze bbc1 en 2 onversleuteld digitaal doorsturen zoals ze met één en canvas doen. Het gaat hier trouwens over twee FTA zenders die ze nu zomaar verwijderen!

Mensen verplichten een digibox te huren of kopen terwijl alle nieuwe tv's zijn uitgerust met een DVB-C ontvanger en CI slot :bang: wat een apenland!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Hier in België wordt bepaalde technologieën bewust tegen gewerkt, zo kunnen ze hun grip houden op alles en kunnen ze de klanten verder uitmelken... Sinds integan hier telenet is geworden hoor ik alleen maar klachten van mensen die op leeftijd zijn (vooral ZDF met die duitse slagers gaat voor deze bevolkingsgroep een gemis worden). We moeten vooruit dat besef ik ook. Maar als mensen op leeftijd toch alles kunnen bedienen op den tv zelf met 1 kastje (door CI+) dan zien ze het misschien ook wel zitten omdat er voor hun niet echt iets veranderd... Heb net tegen men vrouw haar grootmoeder moeten zeggen dat ZDF verdwijnt, de teleurstelling op haar gezicht was er echt wel...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

(Even naar juist topic verplaatst)

Een van de argumenten was het gebruik van youtube, internet etc.. aan het interview te horen wil telenet de vrijgemaakte bw van analoog vooral aanwenden voor internet dus niet eens om het digitale pakket fors uit te breiden. De reporter was best kritisch maar er werd handig om de lastige vragen heen gefietst door Ann Caluwaerts.

Herbeluister hier :
http://www.radio1.be/programmas/vandaag ... siezenders
(Op herbeluister knop klikken)
Spoel door naar : 02:06:15
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

punk schreef:De digitale vrt+ kanalen vallen toch weg voor zover ik wist?
"
Dat is juist het vreemde aan dat gedoe van dat "3de kanaal". De VRT had reeds in de feiten 4 kanalen waar ze er 2 veel meer niet gebruikten dan wel. Formeel was dat wel geen kanaal maar een bijlage bij Eén en Canvas.

En dat geven ze nu af in ruil voor een formeel 3de kanaal. Ze hadden beter hun +''en behouden en die effectief gebruikt; onder de vlag van Eén en Canvas dan maar, maar wat geeft dat?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 364 keer
Provider

ze willen belgacom gewoon een hak zetten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:
Provider

ze willen belgacom gewoon een hak zetten
Reactie van Belgacom

Belgacom opent jacht op overblijvende analoge televisiekijkers

De strijd om de laatste kijkers van analoge televisie in ons land is losgebarsten. Belgacom haalde tijdens een persconferentie over zijn jaarcijfers uit naar de beslissing van Telenet om in het analoge zenderaanbod te knippen en werpt meteen een lijn in de vijver van de honderdduizenden niet-digitale televisiekijkers.

Belgacom wil al een tijd dat het kabelmonopolie van Telenet wordt opengebroken, zodat het zelf ook een pakket kan aanbieden met analoge televisie erbij. De telecomregulatoren in ons land beslisten vorig jaar dat die openstelling er moet komen, maar er gaat wat tijd over voor de kabel daadwerkelijk opengaat. "Telenet wil het zo lang mogelijk tegenhouden", klinkt het bij Belgacom.

Kleine kanalen
Telenet wil volgens Belgacom mensen richting digitale televisie dwingen, zodat de markt van analoge televisie fors teruggedrongen is op het moment dat
Belgacom er toegang toe krijgt. "Het zijn geen kleine kanalen die van de kabel verdwijnen", zegt Philip Neyt, hoofd Corporate Communication bij Belgacom. Onder meer de Britse BBC-zenders verdwijnen van de analoge kabel. "Duco (Sickinghe, de topman van Telenet, red.) zit in de cockpit, hij heeft de stuurknuppel in handen", aldus Neyt.

Doorverkoop
Belgacom roept de telecomregulator op om snel werk te maken van het openen van de kabel. Technisch is de openstelling volgens Belgacom niet moeilijk, want het gaat om een eenvoudige doorverkoop. "Telenet is echter stevig aan het lobbyen", zegt Neyt. Telenet gaf gisteren al te kennen dat het een campagne zal lanceren om kijkers te doen overstappen op digitale televisie, onder meer via een proefperiode van vier maanden. Vandaag kondigde Belgacom eenzelfde actie aan, waarbij de kijker bovendien "dezelfde kanalen voor minder geld zal krijgen". Belgacom telt zelf al 1,2 miljoen digitale tv-kijkers.

Concurrenten
Ondertussen moet ook Belgacom zijn platform voor digitale televisie binnenkort openstellen voor concurrenten. In de eerste plaats zou Mobistar daarvan kunnen profiteren. Het televisieaanbod van Mobistar via satelliet is niet echt een succes te noemen, maar zonder satelliet kan de Belgacom-concurrent zijn klanten een eenvoudiger alternatief aanbieden. Er lopen al onderhandelingen over een commerciële samenwerking tussen beide operatoren, maar volgens Neyt kijkt Mobistar nog naar andere operatoren om samen te werken. Telenet werkt voor mobiele telefonie al samen met Mobistar.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... show=react
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

punk schreef:Stoer om het derde kanaal achterlijk te noemen.
Heb je al gezien wat ons belastingsbetalers dat weer gaat kosten? Heb je al gezien dat +-78% van hun tijdschema herhalingen gaan worden?

De vlaamse regering moet 500 miljoen besparen, en dan schaffen ze de kindpremie maar af van 15 miljoen euro. 150-200 euro dat die ouders van die nieuwe kinderen goed kunnen gebruiken, maar wel een zender bij speciaal voor de kinderen, die al ketnet, kanaal twee, vt4, cartoon network, nickelodeon, vtmKzoom, hebben. :bang:

Mij gaat het om het feit dat er een derde kanaal bijkomt, terwijl ze dat geld veel beter hadden kunnen gebruiken om andere zaken te behouden. Echt achterlijk!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer
Provider

Hier nu 32 zenders op de kabel, er gaan er 11 (2 tellen als 1 zender) weg. Dus lijkt het me ook dat kijk en luistergeld met hetzelfde % gaat dalen?
punk
Pro Member
Pro Member
Provider

@ WalterB1: De VRT had 4 kanalen, maar 2 daarvan waren enkel beschikbaar via digitale tv. Is het niet net de discussie dat we naar digitale tv worden gepusht?

@ Teebee: Ik vind het ook 'achterlijk' dat ze zoveel geld steken in een extra zender i.p.v. de kindpremie (ik heb 2 kinderen en er zijn 2 op komst dus weet wat ik hier 'verlies'). Maar dat was men punt niet. Dat ze het geld in de zender steken maakt het aanbod op die zender nog niet achterlijk. En vergelijk het aanbod voor kinderen van vt4 of een cartoon network in godsnaam niet met ketnet, want daar is wel nog een groot niveauverschil hoor.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 133 keer
Provider

@Punk; het is waar dat de 2 huidige zenders van de VRT enkel digitaal zijn en niet analoog zoals het nieuwe 3de net wel zal zijn. Maar dat voordeel is te beperkt eigenlijk tegenwoordig. Het schrappen van zenders door telenet in het analoge aanbod is geen verassing. Dat is een aflopende zaak en een voorbode van de volledige stopzetting van de analoge uitzendingen. Daarvoor nu nog 2 digitale verworven kanalen omruilen voor 1 analoog is de moeite niet meer.
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Contacteer:
Provider

Telenet gaat er wel met de botte bijl in. Mijn vader zal "tevreden" zijn :twisted: Kijkt graag snooker op BBC of op Eurosport, kijkt regelmatig op Duitse zenders voor de "muziek".
Laatst gewijzigd door vuurvos 03 maa 2012, 19:15, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Ik kan nu nog aannemen, dat ze plaats nodig hebben op de kabel, en het aantal analoge zenders dus beperkter wordt. Maar klant-vriendelijk zou zijn:
  • a) nutteloze kanalen vervangen (Info kanaal, kanaal zonder beeld maar met de tekst "deze zender is verdwenen" zoals EXCQI, enz).
    b) een enquête bij de gebruikers welke (analoge) zenders ze willen behouden.
Hun statistieken zijn ook niet juist. Het aantal "analoge kijkers" is veel groter dan wat hun cijfers vertellen:
  • 1) een groot aantal mensen die analoog blijven kijken (ondanks dat ze zich hebben laten overhalen om naar digitaal over te schakelen).
    2) een groot aantal kijkers op een 2de toestel (één digicoder in huis, alle andere toestellen analoog).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Bandbreedtegebrek in tijden van glasvezeltechnologie. HAHAHAHAHA.

De leugen regeert. De winstmaximalisatie voor de Amerikaanse John Malone regeert. Jaarlijks zuigt Telenet honderden miljoenen euro's weg uit Vlaanderen en in ruil krijgt de Vlaming gebrekkige producten en service en een hoop ambetantigheden.

En Ingrid Lieten deed alsof er niets aan de hand was.

In Nederland en Duitsland en de rest van Europa is er geen bandbreedtegebrek. Geen datalimieten of belachelijke Digiboxverplichting. Kijk eens verder dan je neus lang is en besef dat de Vlaamse kabelklant als een citroen wordt uitgeperst.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”