r2504 schreef:Dus omdat TN een aantal kanalen verhuist naar digitaal... schakel je nu over op een schotel en dus volledig digitaal
Tis meer een en en en verhaal...
Niet vergeten dat we al kanalen hebben mogen inleveren destijds en ook was analoge TV duurder dan digitaal.
En het lijkt er op dat we nu nog steeds hetzelfde bedrag zullen mogen dokken voor minstens 5 zenders minder.
r2504 schreef:Wat verwacht je dan... dat het analoge aanbod tot het einde der tijden blijft bestaan ?
En waarom niet? Het is er toch altijd al geweest.
Nu plots "kan" zoiets niet meer?
Gaan we dan technologisch achteruit ofzo als zoiets niet meer zou kunnen?
r2504 schreef:Na zoveel jaar van digitale TV vind ik dit allemaal maar bizarre en emotionele reacties.
Genoeg mensen die daar een andere mening over hebben, mag het?
EDIT1:
r2504 schreef:Om eerlijk te zijn mis ik het ook niet... de tijd dat m'n kast vol stak met videobanden die ik nooit meer bekeek, en daarbij steeds het probleem had om een lege te vinden is al lang voorbij.
Beetje organisatie en opschrijven wat op elke band staat loste dat hier altijd op, jarenlang.
En stel, komen je kinderen nu op TV.
Hoe ga je dat aanpakken als je dat wil opnemen en wil bewaren als souvenir bij TN?
Kan dat om beelden van die digicorder af te halen?
EDIT2:
r2504 schreef:Niet echt... ik wil alvast niet meer terug naar die nostalgie van een VHS recorder. Mooier zou zijn dat we de voordelen van beide konden combineren (en technische gezien is dat ook perfect mogelijk)... maar dat heeft alles te maken met vrije hardware, en niet met analoog of digitaal op zich.
VHS banden met de huidige beeldkwaliteit wil ik onmiddelijk voor tekenen.
Hebben hier lang afgewacht met beslissen maar het ziet er nu naar uit dat TN het ons makkelijker gaat maken om de knoop door te hakken.
Schoteltje met voldoende koppen op zodat ik eindelijk kan kijken naar de BBC in HD kwaliteit. (dat mis ik toch echt)
Om eerlijk te zijn kijk ik nu amper nog TV omdat het beeld altijd maar slechter is geworden de laatste jaren rarara....