Het overgrote deel van de logins zijn op basis van cookies !krisken schreef:Dan heb je een login op basis van cookies.
Andere vormen zoals form based authentication en URL encoding staan trouwens ook volledig los van je IP-adres.
Het overgrote deel van de logins zijn op basis van cookies !krisken schreef:Dan heb je een login op basis van cookies.
Inloggen blijft identiek aan gewoon HTTP... enkel het transport is anders (OSI layers !!!). Het feit of je een stateless connectie of niet hebt maakt voor logins of cookies dus niets uit.krisken schreef:HTTPS moet je ook altijd inloggen, dus HTTPS stuur je met pfsense best over één gateway ipv load balancer.
Een load balancer gaat statefull connecties zoals HTTPS (en eventueel HTTP want ook dat kan statefull zijn) niet swappen naar een andere interface (da's namelijk een bestaande socket connectie - gelukkig maar want dan zou haast niets werken daar enorm veel protocollen staefull zijn), dus je zal daar ook geen problemen mee hebben.qless schreef:Idd, HTTPS over meer dan 1 gateway geeft problemen (ander IP = andere sessie)
Wat bedoel je juist?Wat wel is:die atom boardjes zijn niet zo zuinig als i7, maar enkel goedkoper zijn.
Voor zover ik pfsense en loadbalancing begrijp, is dit alles 100% normaal:schneider schreef:Dus het enigste dat wordt gebalanceerd is een speedtest.
Wel heb ik gemerkt dat alles wel vlotter gaat zoals het laden van een pagina.Maar dat heeft niet met dual wan te maken maar omdat pfsense de pppoe connectie opbouwd
Heb me al rot gezocht voor een oplossing!Maar geen gevonden
Toch niet bang van mij ???schneider schreef:Voor wat philippe_d poste was ik bang voor