Nieuw firmware
-
- Pro Member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Beste,
Sinds vanavond heb ik op mijn sagem een nieuwe firmware 6LR10A-6LA04C en ook sindsdien kan de helft van mijn clients niet op mijn persoonlijk wireless netwerk . Heeft iemand anders daar ook last van?
edit: Ik heb al verschillende security types geprobeerd(WEP, WPA, WPA2, niets), mijn smartphones blijven hangen op IP-adres ophalen, maar er is nooit een IP-adres verkregen.
Sinds vanavond heb ik op mijn sagem een nieuwe firmware 6LR10A-6LA04C en ook sindsdien kan de helft van mijn clients niet op mijn persoonlijk wireless netwerk . Heeft iemand anders daar ook last van?
edit: Ik heb al verschillende security types geprobeerd(WEP, WPA, WPA2, niets), mijn smartphones blijven hangen op IP-adres ophalen, maar er is nooit een IP-adres verkregen.
Zelfde probleem sinds 2 weken.
Ik heb de DHCP range moeten veranderen naar 192.168.1.16 - 192.168.1.63; had 'm eerst op 192.168.1.64 - 192.168.1.127 staan. Verder kan ik ook geen speciale karakters meer gebruiken in mijn WiFi wachtwoord (@#...) en ook geen leestekens. De pagina pagina voor dynamic dns is ook veranderd van 9035 naar 9037. Waarschijnlijk nog heleboel veranderingen, maar die zijn me nog niet opgevallen.
Ik heb de DHCP range moeten veranderen naar 192.168.1.16 - 192.168.1.63; had 'm eerst op 192.168.1.64 - 192.168.1.127 staan. Verder kan ik ook geen speciale karakters meer gebruiken in mijn WiFi wachtwoord (@#...) en ook geen leestekens. De pagina pagina voor dynamic dns is ook veranderd van 9035 naar 9037. Waarschijnlijk nog heleboel veranderingen, maar die zijn me nog niet opgevallen.
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Mijn Sagem heeft ook die 'Runtime Code Version', maar ik heb geen echte problemen gehad.
Wel kon ik laatst na een update van m'n tab niet meer op wifi. Heb een andere code gekozen (en kreeg idd de melding om bepaalde caracters niet te gebruiken) en hij deed 't weer .
Wel kon ik laatst na een update van m'n tab niet meer op wifi. Heb een andere code gekozen (en kreeg idd de melding om bepaalde caracters niet te gebruiken) en hij deed 't weer .
-
- Pro Member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Even een update: Gisterenavond nog laat tot 21.45 aan de lijn/chat met een Scarlet medewerker(Super support btw ). Na een reset to default factory settings was het euvel verholpen.
Blijkbaar is ook de tr98 bug verdwenen in deze firmware.
Blijkbaar is ook de tr98 bug verdwenen in deze firmware.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Gaat de langverwachte Sagem update gepaard met een update van de TV decoder?
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
en welke voor- of nadelen heeft de nieuwe firmware ?
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Er is inderdaad een firmware upgrade gebeurd van runtime code version 6OS105-6OS005 naar 6LR10A-6LA04C.
Alle upgrades zijn reeds gebeurd. Indien je Scarlet Box op het ogenblik van de upgrade niet aan stond of niet bereikbaar was voor ons, is er geen firmware upgrade gebeurd. In dit geval kan je de upgrade van de modem enkel forceren door een reset (rode RST knop achteraan of via Advanced settings > Maintenance > Reset to factory default settings op de modem interface) uit te voeren van de Scarlet Box.
Het probleem met de wireless clients is geen gekend probleem, we hebben hier tot op heden nog geen meldingen van ontvangen.
Er zijn een groot aantal problemen opgelost en functionaliteiten verbeterd m.b.t VoIP, uPNP, DHCP, VPN, ...
@geheimlll : Dit zou inderdaad het probleem van de modem herstarts bij intensief downloaden moeten oplossen.
Update : Voorlopig geen nieuwe update voor de Belgacom TV decoder. De laatste update voor de Belgacom TV decoder is gebeurd in december.
Alle upgrades zijn reeds gebeurd. Indien je Scarlet Box op het ogenblik van de upgrade niet aan stond of niet bereikbaar was voor ons, is er geen firmware upgrade gebeurd. In dit geval kan je de upgrade van de modem enkel forceren door een reset (rode RST knop achteraan of via Advanced settings > Maintenance > Reset to factory default settings op de modem interface) uit te voeren van de Scarlet Box.
Het probleem met de wireless clients is geen gekend probleem, we hebben hier tot op heden nog geen meldingen van ontvangen.
Er zijn een groot aantal problemen opgelost en functionaliteiten verbeterd m.b.t VoIP, uPNP, DHCP, VPN, ...
@geheimlll : Dit zou inderdaad het probleem van de modem herstarts bij intensief downloaden moeten oplossen.
Update : Voorlopig geen nieuwe update voor de Belgacom TV decoder. De laatste update voor de Belgacom TV decoder is gebeurd in december.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bedankt voor de info, CindyV
Als je de manuele update moet doen, kan het zijn dat je dat enkele keren moet herhalen totdat je de laatste firmware hebt. Zo moest er hier 3 maal de "Reset to factory default settings" procedure gedaan worden (wachten tot de LEDjes op de Sagem de 'mexican wave' doen en dan allemaal tesamen flashen tijdens update):
Nog een klein vraagje: op de General tab van de telefoon instellingen stond er voip.default.be in plaats van voip.scarlet.be -- is het beter om dat op voip.default.be te laten of maakt het geen verschil?
Als je de manuele update moet doen, kan het zijn dat je dat enkele keren moet herhalen totdat je de laatste firmware hebt. Zo moest er hier 3 maal de "Reset to factory default settings" procedure gedaan worden (wachten tot de LEDjes op de Sagem de 'mexican wave' doen en dan allemaal tesamen flashen tijdens update):
Deze update bevestigt voor mij ook enigszins het vermoeden dat onze random disconnects wel degelijk aan een bug of haperende DHCP server te wijten waren, want de routerlog stond vannacht vol met DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 15 lijnen die vaak ook net voor zo'n random disconnect voorkwamen. Hopelijk zijn we nu van dat soort disconnects af6OS105-6OS005
6OS105-6OS024 (?) -> 6OS105-6LA024 (gecorrigeerd)
6OS105-6LA04C
6LR10A-6LA04C
Nog een klein vraagje: op de General tab van de telefoon instellingen stond er voip.default.be in plaats van voip.scarlet.be -- is het beter om dat op voip.default.be te laten of maakt het geen verschil?
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 14 feb 2012, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Dus als ik het goed lees...... intussen zijn er na 6OS105-6OS005 nog 2 of 3 nieuwe firmwares geweest en geen enkele heb ik hier doorgekregen... en ook geen enkele vorm van bericht dat deze update had kunnen plaats vinden wat evenveel kan zeggen dat toen ik voorbije week geen verbinding had met internet en de sagem via het config scherm opnieuw heb laten opstarten het te maken had kunnen hebben met de firmware update.
Komt er dus op neer dat ik nu om toch de firmware te krijgen uiteindelijk dat ding moet resetten en alles opnieuw moet configureren.
Er scheelt dan toch wel iets met de manier van het pushen van firmwares aangezien de modem 24/24 draait en slechts 1 minuut in die 24 uur de tijd neemt om de internet verbinding te breken en opnieuw te maken.
update:
nu zit ik op firmware 6OS105-6LA024....... is volgens mij nog niet juist als ik hier alles zo lees :s
update 2:
Na nog enkele pogingen blijf ik op die ene firmware zitten. Een troost is wel dat ik de config file heb kunnen opslaan waardoor ik geen instellingen meer moest invoeren. Scheelt wel een beetje in set up tijd
Komt er dus op neer dat ik nu om toch de firmware te krijgen uiteindelijk dat ding moet resetten en alles opnieuw moet configureren.
Er scheelt dan toch wel iets met de manier van het pushen van firmwares aangezien de modem 24/24 draait en slechts 1 minuut in die 24 uur de tijd neemt om de internet verbinding te breken en opnieuw te maken.
update:
nu zit ik op firmware 6OS105-6LA024....... is volgens mij nog niet juist als ik hier alles zo lees :s
update 2:
Na nog enkele pogingen blijf ik op die ene firmware zitten. Een troost is wel dat ik de config file heb kunnen opslaan waardoor ik geen instellingen meer moest invoeren. Scheelt wel een beetje in set up tijd
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Je bent dus niet de enige ik blijf ook op die firmware zitten
heb ook nu de 6OS105-6LA024 firmware en een uiters trage modem, elke pagina dat ik vraag van de config laad heel traag in. Gewoon niet te doen.
heb ook nu de 6OS105-6LA024 firmware en een uiters trage modem, elke pagina dat ik vraag van de config laad heel traag in. Gewoon niet te doen.
Hallo,
Ik heb volgende versie nu op mijn modem staan
, is trouwens automatisch gebeurd 's nachts.
Runtime code version : 6LR10A-6LA04C
Zou dit nu de definitieve versie zijn? Modem werkt bij mij nog altijd perfect, heb deze bijna 2 jaar.
Groeten,
Jan
Ik heb volgende versie nu op mijn modem staan
, is trouwens automatisch gebeurd 's nachts.
Runtime code version : 6LR10A-6LA04C
Zou dit nu de definitieve versie zijn? Modem werkt bij mij nog altijd perfect, heb deze bijna 2 jaar.
Groeten,
Jan
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hmm, zijn de javascript codes voor deze firmware dezelfde gebleven? Want ik wil er dyndns op kunnen runnen. Als de standaard firmware van Scarlet stabiel draait wil ik deze gerust op mijn router zetten, er staat nu al een tijdje 6OS105-60A022 op. Kan iemand zeggen wat er allemaal anders is?
Voor zover ik hier gelezen heb: geen disconnects meer, wpa2, geen proces dat 100% draait
Voor zover ik hier gelezen heb: geen disconnects meer, wpa2, geen proces dat 100% draait
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
De update procedure zoals cptkangaroo deze heeft aangegeven klopt inderdaad. Dit gebeurt inderdaad in 3 verschillende 'blokken', vandaar dat het ook wel eens wat langer kan duren. Deze volgorde werkt trouwens ook enkel als je momenteel de 6OS105-6OS005 firmware hebt, of reeds in één van de stappen van het upgrade process hieronder zit. Klanten die hun firmware in het verleden vervangen hebben door vb. een Belgacom firmware, zullen de upgrade voorlopig niet krijgen omdat dit mogelijk voor een defecte modem kan zorgen. Er wordt nog gekeken welke firmware versies dit zijn en hoe dit precies opgelost kan worden.
6OS105-6OS005
6OS105-6LA024
6OS105-6LA04C
6LR10A-6LA04C
Voor de VoIP configuratie moet er voip.scarlet.be staan. In de vroegere firmware was dit 'hardcoded', maar in de huidige firmware moet je voip.scarlet.be van de ZTC (Zero Touch Configuration - automatische configuratie van op afstand) ontvangen. Dat houdt jammer genoeg in dat wanneer je modem om één of andere reden geen ZTC ontvangt, deze blijft staan op de standaardwaarde die door Sagem na een reset werd ingesteld, voip.default.be en je deze manueel moet aanpassen naar voip.scarlet.be.
@PumbaaH : Nee, de 3 versies die hierboven vermeld worden zijn pas recent uitgerold hoor. Het is dus niet zo dat je de twee eerdere versies reeds eerder had moeten ontvangen, dit is gewoon het update process voor deze firmware. Wanneer je modem 24/24 aan staat, is het nog steeds mogelijk dat deze voor ons niet bereikbaar is om de update te pushen naar je modem, er zijn altijd een klein percentage modems die toch aanstonden en bij de update niet bereikt konden worden. Dit komt voornamelijk door dat in de oude firmware het remote management (dat er voor zorgt dat je automatisch de upgrade ontvangt) protocol niet meer reageert, is normaal ook opgelost in de nieuwe versie.
@PumbaaH & Stefke : Stuur mij de klantencode eens door, dan kan ik het eens laten nakijken wat de reden hiervoor kan zijn.
@Criminala : Heb al eens een reset uitgevoerd? Dat was me jammer genoeg niet helemaal duidelijk uit de post.
@Blade : 6LR10A-6LA04C is inderdaad de laatste, definitieve versie.
@Mclaeys : Dyndns zou nog steeds moeten werken. Een aantal codes zijn misschien wel gewijzigd, hier heb ik jammer genoeg geen volledige lijst van.
6OS105-6OS005
6OS105-6LA024
6OS105-6LA04C
6LR10A-6LA04C
Voor de VoIP configuratie moet er voip.scarlet.be staan. In de vroegere firmware was dit 'hardcoded', maar in de huidige firmware moet je voip.scarlet.be van de ZTC (Zero Touch Configuration - automatische configuratie van op afstand) ontvangen. Dat houdt jammer genoeg in dat wanneer je modem om één of andere reden geen ZTC ontvangt, deze blijft staan op de standaardwaarde die door Sagem na een reset werd ingesteld, voip.default.be en je deze manueel moet aanpassen naar voip.scarlet.be.
@PumbaaH : Nee, de 3 versies die hierboven vermeld worden zijn pas recent uitgerold hoor. Het is dus niet zo dat je de twee eerdere versies reeds eerder had moeten ontvangen, dit is gewoon het update process voor deze firmware. Wanneer je modem 24/24 aan staat, is het nog steeds mogelijk dat deze voor ons niet bereikbaar is om de update te pushen naar je modem, er zijn altijd een klein percentage modems die toch aanstonden en bij de update niet bereikt konden worden. Dit komt voornamelijk door dat in de oude firmware het remote management (dat er voor zorgt dat je automatisch de upgrade ontvangt) protocol niet meer reageert, is normaal ook opgelost in de nieuwe versie.
@PumbaaH & Stefke : Stuur mij de klantencode eens door, dan kan ik het eens laten nakijken wat de reden hiervoor kan zijn.
@Criminala : Heb al eens een reset uitgevoerd? Dat was me jammer genoeg niet helemaal duidelijk uit de post.
@Blade : 6LR10A-6LA04C is inderdaad de laatste, definitieve versie.
@Mclaeys : Dyndns zou nog steeds moeten werken. Een aantal codes zijn misschien wel gewijzigd, hier heb ik jammer genoeg geen volledige lijst van.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
^ Dat was een random disconnect gisterenavond, maar de router was binnen de minuut alweer geconnecteerd, wat veel sneller is dan vroeger, en mogelijk kan het nog sneller want ik heb nu in de Network Interfaces>WAN PPPoE>Settings de "Time Between Reconnect Attempts" van 30 naar 5 seconden gebracht. Hopelijk gebeurt die reconnect dan snel genoeg om geen onderbreking van de TV meer te krijgen en geen volledige restart van de router meer te veroorzaken.Mon, 13 Feb 2012 20:43:43 GMT PPPOE: session established
Mon, 13 Feb 2012 20:43:09 GMT PPPOE: Connection terminated
Die disconnects lijken me toch verband te houden met de TV streams: ze lijken vaker voor te komen wanneer er een TVopname + TV + internet is, en het is al meermaals gebeurd dat ik de decoder hoorde opspinnen (terwijl hij afstond) en enkele minuten later was er dan een disconnect. Soit, als de disconnects nu niet meer merkbaar zijn, is het probleem voor mij opgelost
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
nog steeds geen uopdates na 6OS105-6LA024 :s
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Hier hetzelfde probleem: mijn update cyclus blijft steken op 6OS105-6LA024.
Daarbij komt voor mij ook nog eens dat mijn vaste telefoon niet meer werkt hoewel alles correct lijkt te zijn ingesteld.
(TV en internet werkt wel nog hoewel ik nu "slechts" sync op 30/6 waar dit voorheen 37/7 was)
PB verstuurd naar CindyV met mijn klantnummer en de vraag voor hulp
Daarbij komt voor mij ook nog eens dat mijn vaste telefoon niet meer werkt hoewel alles correct lijkt te zijn ingesteld.
(TV en internet werkt wel nog hoewel ik nu "slechts" sync op 30/6 waar dit voorheen 37/7 was)
PB verstuurd naar CindyV met mijn klantnummer en de vraag voor hulp
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Dan ben je ook bij de gelukkigen die een afspraak moeten maken via jannssens... Dus dit duurt 2 we"rkdagen voor je een afspraak kriijgt en dan nog eens een volle week wachten voor de technieker langs komt...
Voor mij begint scarlet zijn pluimen te veel te verliezen, ik ga stillaan terug denken aan Belgacom... Sevice is beter meer opties en de prijs is ongeveer hetzelfde..
twee dagen geleden een pb gestuurd naar CindyV, maar als ze niet meer op dit forum komt kan ze dit ook niet lezen. Ze is niet Eva van Belgacom zo te zien.
Voor mij begint scarlet zijn pluimen te veel te verliezen, ik ga stillaan terug denken aan Belgacom... Sevice is beter meer opties en de prijs is ongeveer hetzelfde..
twee dagen geleden een pb gestuurd naar CindyV, maar als ze niet meer op dit forum komt kan ze dit ook niet lezen. Ze is niet Eva van Belgacom zo te zien.
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
@PumbaaH, Stefke & Lirec : Bedankt voor het bericht. Ik kijk het verder na. Jammer genoeg heb ik het nog niet eerder kunnen nakijken, waarvoor mijn excuses
@Lirec : De syncwaarden van je lijn zijn niet veranderd hoor. De Sagem geeft dit nu gewoon correct weer. Bij mij thuis is dat ook het geval, van 37 mbps naar 30 mbps als je op de interface kijkt
Ik ben inderdaad niet van Eva.
@Lirec : De syncwaarden van je lijn zijn niet veranderd hoor. De Sagem geeft dit nu gewoon correct weer. Bij mij thuis is dat ook het geval, van 37 mbps naar 30 mbps als je op de interface kijkt
Ik ben inderdaad niet van Eva.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
@stefke: ik kreeg zonet reeds telefoon van scarlet met de melding dat
- ze het updateprobleem in het algemeen onderzoeken
- voor mij specifiek de modeminstellingen gaan controleren, trachten te corrigeren eens ik remote management op de modem voor hen activeer
- indien het bovenstaande niet spoedig een oplossing bied een modem swap zullen uitvoeren
Dit alles zeer correct, met kennis van zaken en behulpzaam uitgelegd.
Dit lijkt mij aldus voorlopig meer dan voldoende inzake support.
@CindyV: Dank voor de opvolging van hierboven en correctie inzake syncwaarden. Ik hoop alvast op een spoedige oplossing.
Edit 12u34: remote management in ondertussen geactiveerd, je kan mijn modeminstellingen dus eens checken CindyV.
Edit 12u48: nieuwe telefoon van Scarlet dat ze mijn instellingen hebben aangepast, telefonie werkt opnieuw.
Blijkbaar moet ikzelf toch ergens een fout hebben gemaakt bij de aanpassing naar voip.scarlet.be (dit moet op 3 plaatsen gebeuren) en/of bij het invullen van telefoon: gewoon je nr beginnend met 0 nemen (bvb 016606060 en niet 3216606060)
Het probleem met de update cycle word later aangepakt aangezien ik niet de enige ben met dit probleem.
Fantastische support van Scarlet! Een dikke pluim hiervoor.
- ze het updateprobleem in het algemeen onderzoeken
- voor mij specifiek de modeminstellingen gaan controleren, trachten te corrigeren eens ik remote management op de modem voor hen activeer
- indien het bovenstaande niet spoedig een oplossing bied een modem swap zullen uitvoeren
Dit alles zeer correct, met kennis van zaken en behulpzaam uitgelegd.
Dit lijkt mij aldus voorlopig meer dan voldoende inzake support.
@CindyV: Dank voor de opvolging van hierboven en correctie inzake syncwaarden. Ik hoop alvast op een spoedige oplossing.
Edit 12u34: remote management in ondertussen geactiveerd, je kan mijn modeminstellingen dus eens checken CindyV.
Edit 12u48: nieuwe telefoon van Scarlet dat ze mijn instellingen hebben aangepast, telefonie werkt opnieuw.
Blijkbaar moet ikzelf toch ergens een fout hebben gemaakt bij de aanpassing naar voip.scarlet.be (dit moet op 3 plaatsen gebeuren) en/of bij het invullen van telefoon: gewoon je nr beginnend met 0 nemen (bvb 016606060 en niet 3216606060)
Het probleem met de update cycle word later aangepakt aangezien ik niet de enige ben met dit probleem.
Fantastische support van Scarlet! Een dikke pluim hiervoor.
Laatst gewijzigd door lirec 16 feb 2012, 12:47, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier hetzelfde probleemlirec schreef:Hier hetzelfde probleem: mijn update cyclus blijft steken op 6OS105-6LA024.
Daarbij komt voor mij ook nog eens dat mijn vaste telefoon niet meer werkt hoewel alles correct lijkt te zijn ingesteld.
(TV en internet werkt wel nog hoewel ik nu "slechts" sync op 30/6 waar dit voorheen 37/7 was)
PB verstuurd naar CindyV met mijn klantnummer en de vraag voor hulp
ik heb de modem gereset omdat ik nog steed op de 2009 firmware zat,
en nu werkt de telefoon niet meer, de firmware is nu inderdaad 6OS105-6LA024 (december 2007)
Cindy help aub??
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
@convict 2011 en iedereen met telefonieproblemen, op basis van wat bij mij schijnbaar het probleem was (en opgelost door scarlet support)
-192.168.1.1 => advanced settings => telefonie =>op 3 plaatsen zou er voip.scarlet.be moeten staan + bij line 0 zorgen dat je normale telefoonnummer staat ingesteld (vb 016606060 niet 3216606060) + geen@SCARLEt achter je login bij telefonie => modem even herstarten (normale reboot, geen herstellen naar fabrieksinstellingen), enkele minuten wachten en het zou moeten functioneren.
-indien het bovenstaande geen oplossing bied: 192.168.1.1 =>advanced settings => lan servers => autorised acces op "yes" plaatsen en poortnummer 1000 => apply => je klantennummer pb-en naar CindyV en hopen dat men tijd heeft om snel je instellingen even na te kijken en zo nodig aan te passen.
-192.168.1.1 => advanced settings => telefonie =>op 3 plaatsen zou er voip.scarlet.be moeten staan + bij line 0 zorgen dat je normale telefoonnummer staat ingesteld (vb 016606060 niet 3216606060) + geen@SCARLEt achter je login bij telefonie => modem even herstarten (normale reboot, geen herstellen naar fabrieksinstellingen), enkele minuten wachten en het zou moeten functioneren.
-indien het bovenstaande geen oplossing bied: 192.168.1.1 =>advanced settings => lan servers => autorised acces op "yes" plaatsen en poortnummer 1000 => apply => je klantennummer pb-en naar CindyV en hopen dat men tijd heeft om snel je instellingen even na te kijken en zo nodig aan te passen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
kga er eens aan beginne, ik hoop dat het werkt
maar hoe zit het met u firmware??
maar hoe zit het met u firmware??
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
@Lirec : Bedankt voor de uitleg & complimenten. Vergeet niet van authorised access achteraf op no te zetten om de toegang tot de modem weer ongedaan te maken.
@Convict2011 : Indien het met de uitleg van Lirec niet moest werken, geef dan even toegang tot de modem zodat ik eens kan kijken naar de telefooninstellingen. Kan je mij toch de klantencode eens doorsturen? Ik had deze graag ontvangen zodat ik kan nagaan waarom je nog geen update hebt ontvangen.
Ik laat voorlopig even nakijken waarom een aantal mensen hier nog geen update ontvangen hebben, wat hier juist de precieze oorzaak van is. Bedankt voor jullie reacties.
@Convict2011 : Indien het met de uitleg van Lirec niet moest werken, geef dan even toegang tot de modem zodat ik eens kan kijken naar de telefooninstellingen. Kan je mij toch de klantencode eens doorsturen? Ik had deze graag ontvangen zodat ik kan nagaan waarom je nog geen update hebt ontvangen.
Ik laat voorlopig even nakijken waarom een aantal mensen hier nog geen update ontvangen hebben, wat hier juist de precieze oorzaak van is. Bedankt voor jullie reacties.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt lirec & cindy
het heeft geholpen
cindy PB send!!
thx for ur time
het heeft geholpen
cindy PB send!!
thx for ur time
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Voor de personen die nog geen update ontvangen hebben moet eens volgende instelling controleren.
192.168.1.1 --> advanced --> network interfaces. Dan ziet je aan de rechter kant Bridge, Vlan20 en Wan connetion.
Het kan soms zijn dat bij bepaalde modems Vlan20 (het middelste van de 3) op disable staat. Voor updates te kunnen ontvangen moet dit op enable (up) staan.
Dit heeft geen invloed op telefoon, voip...
192.168.1.1 --> advanced --> network interfaces. Dan ziet je aan de rechter kant Bridge, Vlan20 en Wan connetion.
Het kan soms zijn dat bij bepaalde modems Vlan20 (het middelste van de 3) op disable staat. Voor updates te kunnen ontvangen moet dit op enable (up) staan.
Dit heeft geen invloed op telefoon, voip...
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, het wordt verder nagekeken voor degenen die de update nog niet (volledig) ontvangen hebben. Voorlopig geen nieuwe voorbeelden nodig, de "betrokken modembezitters" worden op de hoogte gehouden
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
allez, ik zal dan maar niet zeggen dat ik ook blijf steken op 6OS105-6LA024CindyV schreef:Voorlopig geen nieuwe voorbeelden nodig
Geeft voor de rest geen probleem, dus kan gerust nog een tijd afwachten. Veel 'reset to factory default config' achter de rug verspreid over een paar dagen, zonder resultaat. En Vlan20 staat actief. Wel via http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 en dan 'Admin settings' -> 'Backup & Update' telkens de volledige config teruggezet. Bespaart toch wel wat typwerk om telkens alle user/pwd/wifi & Voip settings goed te zetten, want van ZTC (Zero Touch Configuration ) geen spoor met deze tussentijdse firmware. Al de rest draait toch wel stabiel, dus dringend is het probleem niet voor mij...
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Hier ook manueel de update moeten doen omdat ik m'n eigen router erachter gebruik. De Sagem heeft zelf de verschillende firmware-updates na elkaar gebruikt en zit nu op de laatste (6LR10A-6LA04C). Geen tr98 proces meer dat ik moet killen telkens de modem eens herstart is, weer wat minder werk
En nog beter: Na de firmware update zit ik plots op een 20/2 ipv 16/2 profiel!
En nog beter: Na de firmware update zit ik plots op een 20/2 ipv 16/2 profiel!
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Welke Scarlet firmware is terug te flashen vanaf een Belgacom firmware (6OS105-60A022)? Dan ga ik dat maandag eens uitvoeren zodat ik ook die update kan krijgen
Kheb even een lijst gemaakt van de firmwares die ik op mijn pc heb staan
Kheb even een lijst gemaakt van de firmwares die ik op mijn pc heb staan
Code: Selecteer alles
17/02/2012 10:16 <DIR> .
17/02/2012 10:16 <DIR> ..
20/04/2011 23:47 1.457.162 BBOX6726-A-FW0_89_17.bin
20/04/2011 23:47 1.460.234 BBOX6726-A-FW0_89_29.bin
20/04/2011 23:47 1.464.330 BBOX6726-A-FW0_89_35.bin
20/04/2011 23:47 1.508.362 BBOX6726-A-FW0_89_43_IMS.bin
20/04/2011 23:47 1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_47.bin
20/04/2011 23:47 1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_58.bin
20/04/2011 23:47 1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_59.bin
20/04/2011 23:46 6.684.672 FAST3464_600075.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6000G0.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6000GR.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6001G0.res.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6001G6.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6001GR.res.bin
20/04/2011 23:46 6.815.744 FAST3464_6020G8.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60A022.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60A026.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60A028.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60A02E.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 7.077.888 FAST3464_60A03M.img.secure
20/04/2011 23:44 7.077.888 FAST3464_60A03Y.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 7.077.888 FAST3464_60A040.img.secure.bin
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00A.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00B.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00D.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00E.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00F.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00M.img.secure
20/04/2011 23:44 6.946.816 FAST3464_60I00N.img.secure
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I012.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I016.img.secure
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I018.img.secure
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I01A.img.secure.res
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I01G.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I01M.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I01U.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I01V.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I020.img.secure.bin
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I10E.img.secure.res
20/04/2011 23:45 6.946.816 FAST3464_60I10M.img.secure.res
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I112.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I116.img.secure.res
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I118.img.secure.res
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I11M.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I11U.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I918.img.secure.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60I91U.img.secure.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60IA18.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 9.437.184 FAST3464_60P01Z.img.secure.bin
20/04/2011 23:46 4.325.376 FAST3464_60R109.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60V2GR.img.secure.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60V4GR.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60V5GR.img.secure.bin
20/04/2011 23:46 6.946.816 FAST3464_60V7GR.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:43 6.684.672 FAST3464_6OC005.img.secure.bin
20/04/2011 23:43 6.684.672 FAST3464_6OC006.img.secure.bin
20/04/2011 23:43 6.815.744 FAST3464_6OC009.img.secure
20/04/2011 23:43 6.815.744 FAST3464_6OC009.img.secure.bin
20/04/2011 23:42 6.815.744 FAST3464_6OC00A.img.secure.bin
20/04/2011 23:43 6.684.672 FAST3464_6OC105.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:43 6.815.744 FAST3464_6OC109.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:43 6.815.744 FAST3464_6OS001.img.secure.bin
20/04/2011 23:43 6.946.816 FAST3464_6OS003.img.secure.bin
20/04/2011 23:43 6.946.816 FAST3464_6OS005.img.secure
20/04/2011 23:43 6.815.744 FAST3464_6OS101.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:43 6.946.816 FAST3464_6OS103.img.secure.res.bin
20/04/2011 23:43 6.946.816 FAST3464_6OS105.img.secure.res
17/02/2012 10:16 0 lijst.txt
67 File(s) 417.927.238 bytes
2 Dir(s) 4.109.451.264 bytes free
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Na een maandje op reis te zijn geweest heb ik ook de nieuwe firmware Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
m'n waardes zijn wel iets anders. Komt dit automatisch terug naar 21628kbps in m'n Downstream line rate 16536 kbps
oude waarde
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 50388 kbps
max payload: 40264 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 19.3 dB
loop length: 557 m
near end: 515 m
far end: 564 m
avg. length: 545 m
snr margin: 15.4 dB
attenuation: 17.9 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 30.3 dB
forecast max line: 86850 kbps
forecast max payload: 70445 kbps
nieuwe waarde
m'n waardes zijn wel iets anders. Komt dit automatisch terug naar 21628kbps in m'n Downstream line rate 16536 kbps
oude waarde
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 50388 kbps
max payload: 40264 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 19.3 dB
loop length: 557 m
near end: 515 m
far end: 564 m
avg. length: 545 m
snr margin: 15.4 dB
attenuation: 17.9 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 30.3 dB
forecast max line: 86850 kbps
forecast max payload: 70445 kbps
nieuwe waarde
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 16536 kbps 2056 kbps
Modem max: 34264 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 28132 kbps 5894 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 513 m Estimated!
Training margin: 16.0 dB
Attenuation: 17.2 dB
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Weberke , dus het is zo dat gebruikers met een sagem die hun eigen router pppoe laten doen de update sowieso manueel moeten doen ?vverbeke schreef:Hier ook manueel de update moeten doen omdat ik m'n eigen router erachter gebruik. De Sagem heeft zelf de verschillende firmware-updates na elkaar gebruikt en zit nu op de laatste (6LR10A-6LA04C). Geen tr98 proces meer dat ik moet killen telkens de modem eens herstart is, weer wat minder werk
Waar kan ik ergens de 3 firmwares downloaden die nodig zijn ?
Kan ik de config van mijn huidige firmware gewoon weer inladen in de laatste nieuwe ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
ja, dat kan je
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini